Kranjcar Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Stemmer det at jo lavere fettprosent man har, jo tydeligere muskler har man? Jeg sliter noe veldig med å få fram magemusklene, altså six-packen. Har en ganske lav fett% ellers på kroppen, men på magen er det liksom ingenting. Finnes jo ikke muskler der hos meg. Hvordan gjør jeg det, når jeg skal få fram magemusklene? Trener minst 30 min løping (intervaller) og 30 min fotball hver dag, men sjeldent styrke... Er det kostholdet mitt som gjør at jeg ikke har muskler der? Veier ca 70 kg, og er 184 cm. Slik ser en typisk dag for meg ut matmessig: Frokost: 2 knekkebrød m/magert pålegg m 0,5 l skummet melk Lunsj: Halv jordbærkurv/halv boks CC/mager kesam ETC. Middag: Kyllingfilèt, wok grønnsaker, rekesalat og lompe Kvelds: 0,5 litago lett sjokomelk, 1 lite beger yoplait yoghurt Trengert sårt tips!! Er villig til å gjøre _alt_ for å få synlig magemuskler (six-pack?). Kan se om jeg får slengt opp et bilde også. Endret 1. juni 2010 av Kranjcar Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Du må trene mage og få ned fettprosenten. Ingen med six-pack har veldig mye fett på magen. Men 184 og 70kg hørtes litt spinkelt ut, kanskje enda bedre grunn for at magemusklene skulle vises. Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Vurdert Situps? Sit-ups, fucker ikke det bare opp ryggen da? Kjører litt planken, men har lest flere steder av fagfolk at man kun trenger lav fett% for å få synlige muskler... Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Vurdert Situps? Sit-ups, fucker ikke det bare opp ryggen da? Kjører litt planken, men har lest flere steder av fagfolk at man kun trenger lav fett% for å få synlige muskler... Har man ikkelav fettprosent vises ikke musklene pga fettet, men det hjelper jo ikke bare å fjerne fettet. Man må vel ha litt muskler der også da vel ? Jeg har også hørt at situps på situps er en god løsning ! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Situps er the mother of all fuckups!!!! Ryggdreper nummer 1!!! Om du som du sier har lite fettprosent så kan det være at du har nytte av å trene magemusklene mer for å definere dem. Et bra magetreningsprogram kan se slik ut: 2 sets of 6 x hanging leg raises 15 sec break 40 sekunder sideplanken hver side 15 sec break 20 x bicycle kicks 15 sec break 14 x spider plank 15 sec break 6 x ab scissors 15 sec break 6 x downpull abs 15 sec break 60 sekunder planken på en treningsball (meget bra øvelse) 15 sec break Let øvelsene opp på youtube om du er usikker på hvordan de gjennomføres. Mange bra videoer der KAN kjøres 3 ganger i uka. Det anbefales bare 2 om man trener styrke ellers i tillegg. Lykke til Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Vises de ikke engang hvis du strammer magen? Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Noen bilder tatt i forrige uke: "Avslappet": http://img171.imageshack.us/i/img0043tw.jpg/ "Strammer": http://img571.imageshack.us/i/dsc00889l.jpg/ Hva med sit-ups àla ? Kjørte noe sett på dette et par ganger ifjor, husker jeg. Endret 1. juni 2010 av Kranjcar Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det er nok fettprosenten din. Men det ser ikke ut som du strammer på "riktig måte". Lenke til kommentar
Kranjcar Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Det er nok fettprosenten din. Men det ser ikke ut som du strammer på "riktig måte". Så da bør jeg konse på kardio og fettforbrennende trening mao? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ai... Hvordan er ryggen din? Det så ut som om du hadde underutviklete magemuskler Min anbefaling er: spis mer og tren magemusklene 3 ganger i uka om du ikke trener styrke ellers. MEN tren ryggen samtidig ellers vil magen dra ryggen med seg fremover (sagt på en litt dårlig måte men "u get the picture") Å IKKE SITUPS UANSETT!!!!!!!!!! RYGGDREPER!!!!!!!!!!!!!! Det er nok fettprosenten din. Men det ser ikke ut som du strammer på "riktig måte". Så da bør jeg konse på kardio og fettforbrennende trening mao? Det er IKKE fettprosenten din... Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Du sier det jo egentlig selv, du løper masse men trener ikke styrke. Da blir du tynn uten store muskler Hvis du velger å "konse på kardio og fettforbrenning" kommer du til å bli tynnere, men du får ikke noe større magemuskler på den måten. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Du strammer jo ikke musklene, du drar jo bare inn magen Stramme er det du gjør når du ler, hoster, klargjør deg for å bli slått.. Hadde du fått en i magen der, hadde du mista pusten lett! Du har nok noe høy fettprosent, men ikke mye, så musklene burde bli vist der. Problemet ditt er nok at du rett og slett ikke har nok magemuskler i forhold til fett prosenten. 'Regelen' som sier at alle har six-pack stemmer, men har du lite magemuskler, må du farlig nærme 0% for å få dem fram. Få i deg mer proteiner og tren, ikke bare magen, så kommer six-packen fort... Lenke til kommentar
Lennz Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Vet ikke hvordan folk her bruker å ta sit-ups, men jeg har iallefall aldri hatt noen problemer med ryggen...kan også nevne at jeg bruker å trene ryggen! 4 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Det er nok fettprosenten din. Men det ser ikke ut som du strammer på "riktig måte". Så da bør jeg konse på kardio og fettforbrennende trening mao? Nei, du bør trene styrke og kardio. Styrketrening forbrenner også fett, og du trenger mer muskler på kroppen. Og ja, du strammer magen feil. Eller, du strammer ikke ser det ut som. Bare trekker den inn. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 En kombinasjon av muskler og lav fettprosent = six pack. En kombinasjon av lite muskler og lav fettprosent = intenting eller skinnypack. Jeg har selv %13 fett, men strammer jeg så kommer de fire første rutene til syne. Tenk når man er nede i %8-10 da Kjenner selv en fyr som har %4 fett på kroppen (2kg fett) men ikke har six pack. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei, det stemmer ikke at jo mindre fettprosent jo mer magemuskler har du. Jeg ville byttet ut hvertfall halvparten av kardio treningen med styrke. Og da fokusert spesielt på mage og rygg. Også ville jeg doblet matinntaket. Du spiser alt for lite! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Nei, det stemmer ikke at jo mindre fettprosent jo mer magemuskler har du. Jeg ville byttet ut hvertfall halvparten av kardio treningen med styrke. Og da fokusert spesielt på mage og rygg. Også ville jeg doblet matinntaket. Du spiser alt for lite! Akkurat. Men fettprosenten er hovedfokus når du skal få frem rutene. Styrketrening greit og alene klarer ikke å få frem rutene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Skinnypack er ikke fint. Det er veldig genetisk hvor synnlige man får. Du må kanskje belage deg på et kalorioverskudd med styrketrening før du går ned i vekt for at de skal synes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå