Gå til innhold

Er det mulig å fjerne sensureringer?

Anbefalte innlegg

hei. noen gang ser mann et bilde som er sensurert, så jeg lurer på om det er mulig å fjern sensurert? eller finnes det noen program som kan fjerne sensurert? vis det går an, hvordan gjør mann det?

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. noen gang ser mann et bilde som er sensurert, så jeg lurer på om det er mulig å fjern sensurert? eller finnes det noen program som kan fjerne sensurert? vis det går an, hvordan gjør mann det?

takk for hjelp :)

dette går nok skjeldent da sensureringa har "ødelagt" bildedataene,

I alle fall sånn rutemønster sensur du ofte ser er tricky å reprodusere til et ansikt.

når du ser slike løsninger hvor det er brukt en virvel eller liknende i photoshop kan du bare bruke det samme verktøyet men la det rotere den andre veien.

Lenke til kommentar

hvordan type sensurering av et bilde er det du vil fjerne?

om det er den typen hvor området er sensurert med større ruter i fargen som ligger bak så er det vanskelig.

og dette er det med mange typer sensureringer som blurring og liknende.

men du kan fjerne sensurering i et bilde hvor forvrengning av motivet har blitt brukt da du bare gjør det i omvendt rekkefølge, tungvindt kan det være men det går

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å fjerne det, men det kan gjøres bedre, og med litt fantasi og kunnskap kan man klare å delvis tegne opp igjen området som er sensurert manuellt.

Men, du vil ikke kunne få det slik det var nei.

Hvis f.eks hele ansiktet har slik sensur vil det være umulig å få sett hvordan personen faktisk ser ut.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

100% umulig er det vel aldri. Vi husker jo alle denne saken fra 2007?

Det spørs hvor mye manuellt arbeid man setter i det, men man vil aldri kunne få ett blury/uklart bilde til å bli bra automatisk, men mye på rekonstrueres manuellt, og da er det strengt tatt ikke fjerning av sensur lengre, men rekonstruering.

Saken du linker til hadde var blitt sensurert ved at bildet var dratt rundt i en spiral, med andre ord, alle detaljer var der, bare flyttet.

Så, ja, det finnes sensurerte bildet det er mulig å fjerne sensuren av, men ikke på f.eks bildet TS postet.

Lenke til kommentar

100% umulig er det vel aldri. Vi husker jo alle denne saken fra 2007?

Det spørs hvor mye manuellt arbeid man setter i det, men man vil aldri kunne få ett blury/uklart bilde til å bli bra automatisk, men mye på rekonstrueres manuellt, og da er det strengt tatt ikke fjerning av sensur lengre, men rekonstruering.

Saken du linker til hadde var blitt sensurert ved at bildet var dratt rundt i en spiral, med andre ord, alle detaljer var der, bare flyttet.

Så, ja, det finnes sensurerte bildet det er mulig å fjerne sensuren av, men ikke på f.eks bildet TS postet.

Godt poeng.

En annen artikkel som er verdt å lese finner dere her, selv om den ikke hjelper trådstarter med å fjerne sensureringen fra puppene. Kort fortalt er det en dårlig idé å bruke blur (den effekten trådstarter spør om hjelp til å fjerne/reversere) til å skjule sensitiv informasjon på bilder. Men dette blir som aklla sier rekonstruering.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om forumet tillater det her, men om det er brudd med retningslinjene så er det bare fjerne det. Jeg vil nødig bryte forumreglene. Men uansett så er det her en guide for hvordan fjerne sensureringer.

Er det noen som faktisk bruker så dårlig sensurering da?

Dette er jo bare snakk om å stokke om litt på små firkanter eller legge på ett simpelt filter.

For meg viker det som om den guiden bruker sensurering som er lagd for å enkelt kunne fjernes.

Når jeg leser teksten under bildet, så er sensuren faktisk laget for å kunne fjernes.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du ber mannen som la på sensurering om å gi deg bildet uten. Seriøst - poenget med et korrekt sensurert bilde er at man ikke skal kunne se hva som er under, og korrekt utført kan man ikke det.

Et ganske bra filter for å gjette hvordan det egentlig så ut er innebygd i hjernen vår - prøv å myse, og så kan du gjette deg litt til hvordan det var.

Lenke til kommentar

hvordan fjerner mann sensurering da, mr aklla?

det spørs jo på hvordan det er sensurert.

Som jeg har sagt tidligere, så er bilder som er sensurert likt det du postet umulig å fjerne sensuren av. Det man kan gjøre er å jevne ut kanter og slikt. Man vil da få ett greit utgangspunkt for å tegne inn alt som mangler og ser feil ut for hånd.

Altså, man fjerner det manuellt ved å tegne inn det man tror skal være der.

Lenke til kommentar

Vel - så tror jeg noen har sett litt for mange filmer. ;)

Hvis man skulle kunne rekonstruere manglende data fullt og helt ved å gjette seg til dem, så skal man bruke en teoretisk konstruksjon kalt en "ikke-deterministisk maskin" - en dings som kan gjette på valg og alltid velge det riktige. Hadde jeg hatt en sånn ville jeg ikke fjernet sensur - så hadde jeg heller gjettet lottotall, fått den til å fylle ut manglende linjer i teorier, fått den til å skrive kode for meg og i det hele tatt gjort meg til den mektigste mann på kloden.. ;)

(Den kunne for eksempel funnet telefonnummeret til Angelina Jolie og gitt meg de riktige sjekkereplikkene - uhm - oops - håper ikke kona hørte det siste der..)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...