Endre Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Har en tre år gammel PC hvor hovedkortet (et Gigabyte-kort med P35 brikkesett) har tatt kvelden. Den har E6850 CPU og 4x1 GB DDR2 RAM. Så da skal jeg ha et greit nytt kort til den. Prisen er det ikke så veldig nøye med, men jeg trenger ikke unødvendige finesser. Er ikke så altfor lenge til denne maskinen skal oppgraderes uansett, og da blir alt nytt. Men foreløpig klarer jeg meg fint med denne maskinen, så da blir det bare nytt kort i denne omgangen. Maskinen er vannkjølt og jeg er en gammel overklokker, så selv om det ikke er noe fokus lenger vil jeg gjerne ha brukbare egenskaper på den fronten. Jeg spiller ikke, og har ikke hauger av harddisker eller annet utstyr, så jeg krever ikke så veldig mye. Trenger bare hjelp til å velge ut et greit kort, jeg følger ikke med lenger og gidder ikke sette meg inn i hva som finnes for dette lille innkjøpet. Endret 1. juni 2010 av Endre Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 På 775-fronten er det enda P5Q som er kongen. Det er et fryktelig godt kort, med P45-brikkesett. Koster rundt tusenlappen. Men du får tak i langt billigere kort som er minst like gode til ditt bruk. Skal du klokke litt vil jeg anbefale Asus P5Q, men ellers greier du deg med billigere kort, som feks P5K. 1 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Takk for svar, blir fort et P5Q da, tenker jeg. Men det er jo fryktelig mange varianter ser jeg - SE, SE Plus, SE 2, Pro, Deluxe osv. Hvilken av versjonene bør jeg gå for? Endret 2. juni 2010 av Endre Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Haha .. det er p.t 17 ulike P5Q kort hvor to er for DDR3 Man må nesten sammenlikne selv med "compare" på asus sin side , for å bestemme seg om man trenger diverse tilleggsfunksjoner eller ikke. Eller om man har spesielle preferanser for onboard addon kontrollere til audio lan osv. http://www.asus.com/ProductGroup2.aspx?PG_ID=mKyCKlQ4oSEtSu5m Klikk Product Comparsion Velg product category Intel P45 Velg kort å sammenligne "side by side" Ulikheter kan være 8 phase power design vs 16 phase. Onboard audio kontroller som er brukt. Antall USB porter 10 vs 12 Antall og type (X1/X4/X16 etc) PCI-Express spor tilgjengelig Firewire port eller ikke. En eller to LAN tilkoplinger. Med eller uten WIFI modul for trådløst nett. E-Sata eller ikke. Diverse andre Asus features som AI overklokking, crashfree BIOS , expressgate , osv. Og en del mere. Personlig ut fra ditt ståsted ville jeg enkelt og greit valgt det billigste som er å oppdriver i P5Q serien som tilbyr DDR2 støtte om resten av spesifikasjonene er tilfredstillende. Compare funksjon: Endret 2. juni 2010 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2010 Takk for den infoen og beklager at jeg er lat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå