Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tastatur slutter og fungere HJLEP!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en acer aspire 7735ZG og Instalert Win7 på den.

Den har fungert feilfritt siden jeg kjøpte den som begynner og nærme seg et år nå.

Men så begynte tastaturet og oppføre seg rart, jeg skulle logge på så funka bare noen av knappene, men ikke som det de skulle. De lagde rare symboler.

og sånn fortsetter det og det skjedde nå nettopp og.

Så langt eneste jeg har funnet ut er at jeg må "låse" pcen, så trykke bytt bruker så logge på igjen så funker det igjen.. Men jeg skjønner ingen ting jeg, leste litt rundt men finner ikke noen konkrete svar

Setter stoor pris på hjelp og takker på forhånd for alle svar !! :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du endret språk til engelsk? Så tegn bytter litt plass, og æøå blir til ';[

<Shift> + <Alt> brukes for å skru av og på engelsk tastatur.

Hadde det bare vært så enkelt, det er bare fire eller fem knapper som funker og det har ikke noe med språkskifte og gjøre :(

Men takk for tipse! :thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du kan prøve er og koble til et USB tastatur til laptopen for og se om dette fungerer feilfritt for og kartlegge hvor problemet ligger, om det er selve tastaturet på PCen eller OSet som har en bug eller feil innstillinger.

Har desverre ikke noe usb tastatur liggende.. Så når den slår seg vrang så får jeg ikke gjort noe....

hjelp!!

Lenke til kommentar

Har nå prøvd med USB tastatur og får akkuratt samme problemet, funker fortsatt ikke :S

Noen som vet hva det kan være da??

takker for all hjelp

Mest sannsynligvis noen innstillinger, har du vært inne og konfigurert på innstillingene over tastaturoppsettet?

Og hvordan fungerer "skjermtastatur" når dette skjer?

--

Bjørnar

Rait.no

Endret av Bjørnar (Rait)
Lenke til kommentar

Har nå prøvd med USB tastatur og får akkuratt samme problemet, funker fortsatt ikke :S

Noen som vet hva det kan være da??

takker for all hjelp

Mest sannsynligvis noen innstillinger, har du vært inne og konfigurert på innstillingene over tastaturoppsettet?

Og hvordan fungerer "skjermtastatur" når dette skjer?

Jeg får ikke opp skjermtastutret heller.. og nå har den slått seg helt vrang så får ikke brukt pcen min i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Kan du definere at du ikke kan bruke PCen litt nermere?

For eksempel, får du PCen på og hvor/når kommer feilen?

det betyr at jeg ikke får logga på, feilen starter med en gang jeg setter på maskinen faktisk. Det betyr at jeg ikke får logga på siden tastaturet ikke fungerer, kommer heller ikek in i bios..

Lenke til kommentar

Da virker det som det er noe feil med hardware, letter og da sende den inn til et verksted for og fikkse mangelen på dette.

Trur du kan få dette på reklamasjon hvis du ikke har mer garanti siden dette er ikke noe som skal skje ved "normal" bruk og er da en mangel på kvalitet på produkt.

--

Bjørnar

Rait.no

Endret av Bjørnar (Rait)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...