Gå til innhold

Gutt 18 ønsker stilhjelp.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er helt blank når det kommer til mote og ulike stiler, går for tiden i det som faller (bokstavelig talt) ut av klesskapet. Føler at det blir for tilfeldig og har ingen klar definert stil, da jeg har 6-7 "pene" plagg som egentlig ikke passer så bra i lag. :whistle:

 

Liker å gå med t-skjorter da dette generelt sett er veldig komfortable plagg i mine øyne. Er det noe jeg ikke liker, eller mer hater, er det trange krager og andre ting som presser rundt halsen. Er heller ikke så veldig glad i sterke signalfarger som roper "se på meg".

 

Har en ganske rar kroppsfasong pga idretten jeg holder på med. Har nokså liten overkropp (sett bort fra kraftig beinbygning) og tildels meget store bein (spesielt legg)pga all syklingen.

 

Kan tenke meg en fargerik stil som blir lagt merke til, men som samtidig ikke roper høyt om oppmerksomhet. Er ikke veldig keen på alt for baggy bukser og gensere, da holder jeg det helder slim.

 

Øverst på listen er sko og sommerjakke, da dette er noe jeg virkelig trenger. Tenker jeg kan gå for et litt rimeligere par med tøysko for å kunne bruke litt mer på jakken.

 

Ellers kan jeg tenke meg 1-2 nye bukser til å begynne med, 4-5 t-skjorter og 2-3 gensere. En shorts ville nok også være å foretrekke da vi går mot sommer.

 

Har ikke lagt noe spesielt budsjett, men det burde være innenfor rimelighetens grenser. Men er det et plagg jeg liker veldig godt kan jeg legge litt mer penger i det.

 

Bilde kommer senere, har ikke noe bra her og nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bukser: mørke, carrot-fit jeans og chinos bør funke,

 

Gensere: Cardigans er pent, passer fint til T-skjorter, og presser neppe i halsen,

 

T-skjorter: plaine V-hals-T-skjorter fra HM eller JC er fine, om du vil ha noe mer livlig så er for eksempel en del av designene på Threaless fine

 

Sko: enkle plimms bør vel se fint ut ja

 

Jakke vet jeg ikke helt, kanskje en trench-aktig en?

Lenke til kommentar

Chinos støttes. Det er alltid en vinner! Beige og navy f.eks. er ofte greie farger å ha hvis du ikke vil være mer sprø i fargeveien. Mørke jeans (Acne f.eks.) er jo også greit å ha hvis du er lei av alle disse tacky jeansene der ute.

V-neck, cardigan, (button-downed) skjorte og piquet er jo alltid greit å ha i klesskapet. Det kan jo kombineres på mange måter og gir muligheter til variasjon.

Trenchcoat er en veldig enten/eller greie etter min mening. Enten passer du det, eller så gjør du det ikke. Og det verste jeg veit er å se folk som ikke passer det som bruker det. Men om du kan dra den så er jo det alltid lekkert. Men det er vel ikke akkurat sommerjakke i den forstand.

Angående sko: Hør på mannen over. Plims er vel det enkleste, billigste og mest allsidige stykke skotøy for sommeren. Loafers og seilersko er jo også alternativer.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg ville startet med

 

jeans

1x mørke jeans

1x grå jeans

 

gensere

1x v-neck sort

1x v-neck navy

1x v-neck grå

 

shorts

ensfargede som stopper rett over kneet. du finner ulike ting fra disse merkene

h&m - billigst

vailent - mellom

nn.07 - dyrest

 

 

penbukse

1x grå, slim som du kan bruke med v-hals og skjorte. eller så kan den brukes med sort eller navy blazer hvis du har det.

 

sko

1x plims

1x fine sneakers - f.eks converse by jack purcell

1x mørkebrune semi-brouges til fine, men ikke formelle anledninger. kan anbefale Loake fra herringshoes.co.uk

 

t-skjorter

vanlige v-hals og crewneck i organisk bomull til 79,- på H&M

for uformelle saker liker jeg vailent sine med stor rund hals og lomme på brystet

 

skjorter

tailerstore.no blir anbefalt fra flere her. buttondowns(knapper på skjortesnippene) anbefales til hverdags. jeg foretrekker vertikale striper eller ensfargede. du finner også mye fint fra ralph lauren og hansen & jacob

 

edit: anewz minte meg på noe. Chinos!

vailent på carlings

velour på volt

acne på blant annet sole service

hansen & jacob for de dyrere

 

 

 

alt her er slim, forresten.

Endret av thrice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil også plusse på these glory days, som ligger i samme prissjiktet som Vailent men har etter min mening litt penere ting. De har både skjorter (har f.eks en veldig fin sommerlig lysgul skjorte), shortser, chinos osv.

 

EDIT: Får tak i det på Volt.

Endret av AnewZ
Lenke til kommentar

Akkurat nå tror jeg at jeg går for;

Blå og beige chinos

Svart ensfarget shorts

Pleine t-skjorter; v-neck

Sko - plims, hvite

Pique - ulike farger

Noen t-skjorter med trykk.

 

 

Spørsmål;

Hvilke farger skal jeg unngå?

Hvordan skal egentlig passformen på en cardigan være? Har vært litt misslykka på den fronten.

Noen som vet hvordan piqueene til Dressmann er?

Noen som har erfaring fra 6dollershirt?

Lenke til kommentar

Hold deg unna Dressmann. Det er ikke en passform som skal passe før man er 40.

Ville holdt meg unna t-skjorter med trykk på også, men det er opp til deg.

 

Passformen til en cardigan varierer jo. Noen har lose-fit og andre har slim. Jeg foretrekker noe midt mellom. Den klarte beste jeg har hatt til nå er fraPRL i merinoull. Akkurat passe i alt, så og si.

 

Vanskelig å si hvilke farger du skal unngå. Er du veldig blek ville jeg holdt meg unna pastellfarger ihvertfall. Du kan også ha i bakhodet at en sterk farge holder lenge. Fler enn en og det blir ubehagelig å se på.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Holde meg unne dressmann - check.

Er ikke snakk om store trykk,bare enkel tekst med stor satire.

 

Er nokså brun i ansiktet og på armer og ben etter sykkelferie på Mallorca, så det er ikke noe problem. Jeg tenkte mer på hvilke farger jeg ikke skal mikse med de chinosene jeg foreslo.

 

Noen forslag til farge på shorts da?

 

Glemte å legge med skjorter i listen min, men vet ikke helt hva jeg ser etter. Regner med jeg tar en tur ned til byen i morgen pga overveiende stor fare for streik. Er riktignok ikke verdens beste shoppingmuligheter i Bodø, så kan hende jeg etterlyser noen nettsider.

Endret av opar
Lenke til kommentar

Shorts - http://shop.hm.com/no/shoppingwindow?dept=HERR_NED_SHO&shoptype=S

 

Jeg skal ha en i navy, og en ny lilla hvis den nye der er fin.

 

Har fjorårets i lilla fra HM, men må vel nesten prøve de nye også. Matinique har også en pen lilla shorts til 599,-. Men den gadd jeg ikke prøve på i dag. Vil også plusse på beige shorts.

 

Til beige bukser: Hold deg unna svarte overdeler, samme går for navy chinos. Utenom det så passer det meste, det er to veldig allsidige plagg!

 

Hvite plimms selger de på eurosko til 299,- (kjøpte et par i dag, virker helt greie)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...