America Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Lurer på litt rundt dette med "academic references" som legges ved i søknader til utlandsstudier. Jeg vurderer selv å søke meg til et amerikansk college, neste år skal jeg ha et friår til å jobbe, og ta den endelige avgjørelsene rundt fremtidig utdanning. Jeg er dermed ikke helt sikker på hva jeg skal finne på fremover, men jeg er ferdig på vgs om bare et par uker, og begynner å kjenne presset med disse anbefalingsbrevene. Jeg har to lærere som jeg vet er villig til å stille opp, og begge fagene har relevans til de studiene jeg vurderer, men problemet er nettopp dette at jeg vurdere flere studier ved et par ulike colleger (dog i samme by). Er ikke litt av hensikten med disse anbefalingsbrevene at læreren sier noe om mine egenskaper og kunnskap i henhold til studiets oppbygging og innhold? Hva mener dere er lurest? Å be de to lærerene skrive brevet nå som en presentasjon av meg som elev, eller heller kontakte de ved et senere tilfelle (når jeg da ikke er elev ved skolen lenger) når jeg har fått spikret på plass det konkrete studiet og studiested? Hvordan har andre her inne som har hatt behov for academic references gått frem? Endret 31. mai 2010 av America Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det lærerene skriver trenger/skal ikke være skreddersydd til hva du søker på. Be lærerene skrive en generell anbefaling, om deres opplevelse av deg som student. Det er nok dette som er vanligst. I tillegg vil det være mer fleksibelt til hva du kan bruke referansen til ved senere anledninger. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg for min del fikk læreren jeg hadde sist på videregående til å skrive spesifikt hvorfor jeg passer inn på akkurat det studiet jeg har søkt på, men så har jeg bare søkt på ett bestemt fag, da. I din sammenheng tror jeg ditt eget forslag er best. Be de skrive en god, generell referanse, med mulighet for kontakt ved senere anledning, om det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Husk at de fleste skoler ofte er veldig ute etter hvor bra du er i forhold til andre elever, både i din egen klasse og blant den totale elevmassen han har hatt. Dette da i tillegg til ting som gjør akkurat deg unik, og evt. hvorfor du passer bra til akkurat dette studiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå