Balthier Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Opplever screen tearing ved avspilling av videomateriale og håper at noen vet råd. Jeg bruker amd ati's proprietære drivere da det er de eneste som fungerer for kortet mitt i lucid. Ting jeg har prøvd: Catalyst control center> Wait for vertical refresh - Always on Enable/Disable Catalyst A.I CompizConfig> Unredirect Fullscreen Windows - yes Sync to Vblank - yes Har søkt google men finner ingenting jeg kan prøve utover dette. Setter pris på innspill. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Prøv å deaktivere "visual effects".. System → Preferences → Appearance → Visual Effects Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Visual Effect står på "none" ved default. Takk for forsøket tho. Er det virkelig ingen andre her som har opplevd screen tearing med ATI kort? Skulle tro dette var et vanlig problem blant de som har linux/ati.. Gi lyd! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2010 Har fortsatt ikke funnet noen fix på det. Lenke til kommentar
Croome Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har ingen problemer med mitt ATI kort nei, men jeg antar at du har prøvd forskjellige mediaspillere også? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2010 Ja, jeg har satt vlc til å bruke open GL. Men det er på ingen måte optimalt, og utover vlc oppleves tearing i det mesta fra youtube til jovial, hverdagslig desktop bruk. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Tja, sitter ikke med screen tearing her. Hadde du screentearing uten catalyst? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Har nu forsøkt med ccc avinstallert, dette uten resultat. Skal fortsette å jobbe med problemet. Takker for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Screen tearing kommer i hovedsak av at pcen rendrer flere/færre frames enn det som vises frem på skjermen. Hvilken hz har du satt skjermen til? Hva er den laget for å klare? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 60hz. Skjermen er designet for, og kjører i, 60hz. Grunnen til at jeg det ble litt rabalder nå er at VLC opengl ikke funker lenger etter at jeg måtte klusse med driverene for upgrade av ubuntu. Nå må windows taes i bruk for noe så grunnleggende som filmtitting og det er noe driit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå