Perril Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei sann. Har tenkt på å installere ny Android på min HTC Hero. Hvordan gjør man dette? Noen som kan hjelpe? Takker for alle svar! =) - Perril Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Første steg er å "roote" hero'en. Det finnes mange måter å gjøre det på, med variabel vanskelighetsgrad og suksess. Google "htc hero root" og du finner flere sider med forskjellige metoder. Når du har klart det, har du tilgang til å bytte ut systemet med noe nytt. Jeg anbefaler at det første du installerer er en recovery rom (jeg har denne). Du starter den ROM'en hvis du trykker inn "home" knappen når du starter mobilen, og vil få opp en meny med forskjellige valg. Når du er kommet så langt er det piece of cake: 0. (Put zip fil av nye ROM'en på SD kortet på et eller annet vis) 1. Lag en backup av det du har nå med NAND backup (så du kan gå tilbake til det du har nå om noe skulle gå gale) 2. Wipe -> reset to factory & slett dalvik-cache (to entries i menyen, bare å velge, og trykke) 3. Flash from zip -> velg zip fil 4. Vent...... vent... reboot ... vent.. Første boot etter flashing kan ta veldig lang tid, har sett opp til en halvtime. Skjermen kan være svart eller uresponsiv mens den booter. Det er bare første gangen, da den må bygge opp en del cache og slikt som ble tømt tidligere. Jeg var heldig med root'inga, fant et program som egentlig ikke skulle virke på den versjonen jeg hadde, men som virket på ... 9. eller 10. forsøket, 3dje reboot. Den lastet også ned RA recovery rom og installerte. Meget praktisk. For ROM så kan du prøve http://www.villainrom.co.uk/ VillainROM v6.2.0 - sluppet i dag faktisk. Andre tips.. Installer sms backup og ta backup av SMS'ene, om du ikke vil miste de. Kontakter og slikt er trolig synket mot google kontoen, så de kommer tilbake av seg selv. Edit: flashrec var programmet jeg fikk det til med. Men som sagt, det programmet der er litt bingolotto. Ser ut som de nesten patchet bug'en den bruker, men at den av og til funker allikavel. Endret 31. mai 2010 av Terrasque Lenke til kommentar
Perril Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Se her ja! Takk takk, for vel leke litt med detta i kveld/natt da ^^ hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå