Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har da besvart dette før ganger gjennom trådene om Midtøsten. Jeg annser ikke palestinske selvmordsbombere eller raketter for den saks skyld for å være terrorisme. Jeg annser det for å være motstandskamp mot okkupasjon og undertrykkelse fra en av verdens sterkeste militærmakter som okkuperer landet deres, kaster dem ut av hjemmene deres, ødelegger hjemmene deres, issolerer dem mm. Deisraelske angrepene overgår de palestinske i både tap av sivile og skader på infastruktur. Dessuten overser Israel hva hele verden mer eller mindre USA sier. Og med tanek på så mange av de israelske bosetterne som utfører vold og/eller drap på sivile palestinere og hvor mange israelere som generelt støtter den hadre linjen mot palestinerne og som har støttet alle likvideringene gjennom Andre intifada så kaller jeg det ikke terrorisme når militante fra det okkuperte og undertrykkede folket angriper dem enten med selvmordsbomber eller raketter!

Alt det er fint og flott, men det har jo ingen ting med saken å gjøre. Selv om du slåss mot en mektig militærmakt, og de dreper flere sivile, er det like fult terrorisme. Uavhengig om det er motstandskamp eller ikke så er terrorisme fortsatt terrorisme, og der er det ingen tvil om at det foregår mye terrorisme fra palestinsk side. Så her overser du igjen definisjoner og legger heller dine egne følelser for konflikten til grunn, da blir det selvsagt riv ruskende galt. Akkuratt som når du ukritisk kaller Israel for terrorister.

Lenke til kommentar

Meget fin post Glimti....

Er liksom en opfatning at israel må ha lov til og forsvare seg, men når palestinere gjør det er de terrorister. uansett killratio. vet ikke hvor mange bomber israel har sluppet i området, men det er anntagelig 5 eller 6 sifret. 1 bombe = 1 selvmordsbomber.

Palestinerne har full rett til å forsvare seg. Å skyte raketter på måfå med hensikt å drepe sivile, og anngripe sivile med selvmordsbombere er ikke forsvar. Det tjener på ingen måter til selvforsvar. Tvert i mot, det fremprovoserer mothandlinger, som flyanngrep mot rakettrampen osv. At terrorister ikke klarer å drepe så mange sivile som de ønsker bør neppe bli tatt som ett bevis på at deres motstandere er værre.

Lenke til kommentar

Det er ikke så lurt å komme med slike argumenter ettersom flere her inne bruker islamske argumener. Dette sitat av golda meir viser faktsik hvordan det er.

Når du ser på det sitatet jeg henviste til så ser du som sagt hvor lite du skal stole på Golda Meirs sitater. Så nei, det du la inn her taler ikke noe spesielt for Israels sak.

Lenke til kommentar
Å skyte raketter på måfå med hensikt å drepe sivile, og anngripe sivile med selvmordsbombere er ikke forsvar.

hvem aher drept flest sivile, kvinner og barn siste ti år?

Hvis du skal sitere meg så får du komme med noe relevant. Les innlegget på nytt og prøv igjen.

Lenke til kommentar

du skjønnte hva jeg spurte om :)

Men hadde gazastripen mottat 50 millioner USD daglig i militære subsidier daglig hadde kanskje ting blitt litt mere rettferdig. At de har mindre middler er ikke deres feil, de kjemper med det de har på lik linje som vi gjorde under okkupasjonen.

Lenke til kommentar

Men hadde gazastripen mottat 50 millioner USD daglig i militære subsidier daglig hadde kanskje ting blitt litt mere rettferdig. At de har mindre middler er ikke deres feil, de kjemper med det de har på lik linje som vi gjorde under okkupasjonen.

sist jeg sjekket drev ikke norsk motstandsbevegelse under andre verdenskrig å kastet håndgranater inn i folkemengder for å straffe naziregimet som okuperte landet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At de har mindre middler er ikke deres feil, de kjemper med det de har på lik linje som vi gjorde under okkupasjonen.

Ikke bruk norges motstand under 2. verdenskrig som argument for at palestinere er uskyldige, vær nå snill. Det finnes ytterst få likheter på hvordan det utføres.

Endret av Vizla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja da får du svare med noe relevant, ikke dumme spørsmål.

Poenget er at det du skriver er feil. Det er ikke snakk om å forsvare seg, det trenger ikke Palestinerne å gjøre. Det er mer eller mindre utelukkende snakk om å anngripe.

Å sammenlikne det med Norges innsats under krigen blir veldig feil da fokus for innsatsen er en helt annen. Igjen ser vi at sammenligningene blir helt feil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å sammenlikne det med Norges innsats under krigen blir veldig feil da fokus for innsatsen er en helt annen. Igjen ser vi at sammenligningene blir helt feil.

Ja jeg skjønner at du mener nordmenn skulle lagt seg flate for tyskerene det øyeblikket de satte fot på norsk jord. Fint at ikke alle tenkte som deg under krigen, selv om det gutta på skauen utrettet var som å pisse i havet. De fikk vært et irritasjonsmoment, men vi måtte vente på at russerene kom og reddet oss for å bli kvitt dem. Så om palestinske raketter som stort sett faller harmløst ned i ei sanddyne kan være et irritasjonsmoment for jødene, er alt bare fryd og gammen. Så får man bare vente og se hvem som kommer å jager jødene til havs.

Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner at du mener nordmenn skulle lagt seg flate for tyskerene det øyeblikket de satte fot på norsk jord. Fint at ikke alle tenkte som deg under krigen, selv om det gutta på skauen utrettet var som å pisse i havet. De fikk vært et irritasjonsmoment, men vi måtte vente på at russerene kom og reddet oss for å bli kvitt dem. Så om palestinske raketter som stort sett faller harmløst ned i ei sanddyne kan være et irritasjonsmoment for jødene, er alt bare fryd og gammen. Så får man bare vente og se hvem som kommer å jager jødene til havs.

Nei beklager å måtte skuffe deg men du skjønner ikke så mye som du åpenbart desverre tror ;)

Selvfølgelig skulle ikke nordmenn legge seg flate, men selvfølgelig skulle de ikke anngripe tyske sivile bare for å drepe sivile. Og nei, det er fortsatt ikke forsvar.

Lenke til kommentar
Å skyte raketter på måfå med hensikt å drepe sivile, og anngripe sivile med selvmordsbombere er ikke forsvar.

hvem aher drept flest sivile, kvinner og barn siste ti år?

Fakta biter ikke på jødene, de vil si poo-poo og hevde at dette var sivile skjold som gjemte utskytningsramper for raketter på barneskoler og sykehus und so weiter.

Lenke til kommentar

sist jeg sjekket drev ikke norsk motstandsbevegelse under andre verdenskrig å kastet håndgranater inn i folkemengder for å straffe naziregimet som okuperte landet.

Håndgranater inn i folkemengder?! har du svelget jødenes løgner om sivile skjold?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...