Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Man burde vite bedre enn å kaste steiner mot folk med helautomatiske våpen...

 

Ikke så smart kanskje, men når familien din og dine bekjente blir terrorisert av andre (Israel), så er det vel deres måte å uttrykke dette på. Jeg tror ikke akkurat at de gjør det for morro skyld....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israelerne er klart værst! Dette området hvor palestinerne ikke har full bevegelsesfrihet har aldri vært annsett som israelsk i det hele tatt. Det annses som palestinsk og det noen unge palestinere demonstrerte mot var manglen på bevegelsesfrihet på sitt eget territorie samt okkupasjonen av landet deres. Og dersom Israel skal smykke seg med å være et demokrati med vestlige verdier slik de alltid gjør så kan ikke trente, bevæpnede soldater drepe unge men som kaster stein med kald blod på den måten!

Du vet at dette skjedde i Gaza? Gaza er ikke okkupert. Det er handelsrestriksjoner, men det var ikke masse restriksjoner før Hamas kom til makten og misbrukte den til å kunne smugle inn våpen.

 

I tilegg har de full bevegelsefrihet på sitt teritorium, selv om det er risiko for at de blir drept av sine egne.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Gazastripen er blokkert og blir stadig angrepet. Det er klart at situasjonen ikke hadde vært fullt så ille om ikke Fatah og Hamas hadde kommet i konflikt og Fatah hadde blitt jagd ut av Gazastripen, men hovedansvert for situasjonen hviler på Israel! Palestinerne har dessuten ikke full bevegelsesfrihet der når det ikke kan gå så nærme grensen de selv vil og da er det altså israelere de risikerer å bli drept av!

Lenke til kommentar

Hvorfor skyter Israel skoler?

 

Fordi de mener at grupperinger som Hamas holder til i skolene. Og det er jo grunn nok til å bombe ned hele dritten.

 

.. not!

 

Vel, Hamas gjør sånt. Det vet vi. De er som drittungene som kaster stein på deg, også gjømmer de seg under skjørte til moren sin. Men... hvis Israel vet at det er unger på skolen, så forstår jeg ikke hvorfor de bomber skolene likevel. Selv om de vet at de er der... uforståelig

Lenke til kommentar

"Arrester de 50 rikeste jødene i verden og man får slutt på all krig"

 

- Henry Ford

 

 

 

 

Så du quoter en som støttet tyskernes krig mot hele europa, samtidig som han skylder på jødene for å stå bak krigen. Ukonsekvent. Denne mannen sympatiserte med globale jødeforfølgelser, og det ikke bare mot de aller rikeste. Tror du du virker smart av å sitere denne mannen?

 

 

Lenke til kommentar

Jøder har vært kjent for å skape uroligheter opp gjennom hele historien (det er ikke diskuterbart, det er fakta). Både moralsk og økonomisk. Ikke misforstå; jeg er 100% imot jødeforfølgelser og rasisme. Men det er så synd at når det skapes kritikk om Israel/jøder, så karaktiseres det som f. eks. anti-semittisme. Israel misbruker det ordet til de grader... :( Dessverre er det sånn.

 

Og jeg tror ikke sitatet til Henry Ford ble lagt fram random. Ligger nok noe i det :)

Lenke til kommentar

Jøder har vært kjent for å skape uroligheter opp gjennom hele historien (det er ikke diskuterbart, det er fakta). Både moralsk og økonomisk. Ikke misforstå; jeg er 100% imot jødeforfølgelser og rasisme. Men det er så synd at når det skapes kritikk om Israel/jøder, så karaktiseres det som f. eks. anti-semittisme. Israel misbruker det ordet til de grader... :( Dessverre er det sånn.

 

Og jeg tror ikke sitatet til Henry Ford ble lagt fram random. Ligger nok noe i det :)

 

De er kjent for å skape uroligheter? Hva slags uroligheter snakker du om? Slik som da de fikk 4 måneder på å konvertere til kristendommen eller bli kastet ut av Spania? Eller var det de som var ansvarlig for urolighetene i Tyskland på 1930-tallet?

 

De eneste virkelige urolighetene jeg kan se, er de som er begått av Israel og jødiske beboere og grupper som Lehi/Haganah før Israel ble dannet (men også der er det et betydelig samspill, da din kommentar ser ut til å legge skylden på jødene). Men du kan sikkert gi en historieleksjon på akkurat hvilke uroligheter jødene er kjent for historisk?

 

Det som hovedsakelig ligger i det sitatet er den generelle forståelsen av at vellykkede jøder styrer verden for egen økonomisk gevinst og at alle konflikter magisk stopper hvis man bare stopper de onde jødene. Det ligger nok et godt snev av rasisme i uttalelsen.

 

Men, det er helt riktig at Israel spiller offerkortet veldig kraftig og at svært mye fornuftig kritikk ofte blir sett på som anti-semitisk (dog er endel også det).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Jøder har vært kjent for å skape uroligheter opp gjennom hele historien (det er ikke diskuterbart, det er fakta). Både moralsk og økonomisk. Ikke misforstå; jeg er 100% imot jødeforfølgelser og rasisme. Men det er så synd at når det skapes kritikk om Israel/jøder, så karaktiseres det som f. eks. anti-semittisme. Israel misbruker det ordet til de grader... :( Dessverre er det sånn.

 

Og jeg tror ikke sitatet til Henry Ford ble lagt fram random. Ligger nok noe i det :)

 

De er kjent for å skape uroligheter? Hva slags uroligheter snakker du om? Slik som da de fikk 4 måneder på å konvertere til kristendommen eller bli kastet ut av Spania? Eller var det de som var ansvarlig for urolighetene i Tyskland på 1930-tallet?

 

De eneste virkelige urolighetene jeg kan se, er de som er begått av Israel og jødiske beboere og grupper som Lehi/Haganah før Israel ble dannet (men også der er det et betydelig samspill, da din kommentar ser ut til å legge skylden på jødene). Men du kan sikkert gi en historieleksjon på akkurat hvilke uroligheter jødene er kjent for historisk?

 

Det som hovedsakelig ligger i det sitatet er den generelle forståelsen av at vellykkede jøder styrer verden for egen økonomisk gevinst og at alle konflikter magisk stopper hvis man bare stopper de onde jødene. Det ligger nok et godt snev av rasisme i uttalelsen.

 

Men, det er helt riktig at Israel spiller offerkortet veldig kraftig og at svært mye fornuftig kritikk ofte blir sett på som anti-semitisk (dog er endel også det).

 

Prøvde på ingen måte å være ufin. Orker ikke bla opp årstall osv, men her er et eksempel på en historie som jeg fikk høre av bestefaren min (Han har utrolig god innsikt i historie, forresten :p ).

 

Vi kan ta for oss tiden da Babylon eksisterte. Kanskje du har hørt om Nebudkadnesar II, er ikke sikker. Men for å si det på en enkel og grei måte:

 

Jødene var kjent for å lage kvalme osv (Hvis jeg ikke tar feil, så står det en annen historie i Koranen også om noe liknende). Assyrerne fikk klager, og ville ordne opp i dette. De fikk klager gang på gang på gang. Til slutt fikk de nok, og tok hele gjengen med et jerngrep (inntill jødene fucka hele Babylon innenfra).

 

Jødene ble fengslet i datidens Babel (Dagens Irak). På den tiden var det assyrerne som regjerte.

 

kan ikke vise til kilder, ettersom dette er kun noe jeg har hørt. Men hvis jeg ikke tar feil, så står det om en jøde i Koranen også. den historien fremstiller ikke akkurat jøder som snille og greie heller. Og vi kan trygt si at det er en grunn til at jøder ble stemplet opp gjennom tidene som gjerrige og til dels finanssvindlere.

 

Men igjen, jeg bryr meg ikke om hva de gjorde osv. Spiller ingen rolle, det som har skjedd har skjedd. Skjønner bare ikke hvorfor situasjonen er som den er idag. De burde lært av nazistene, at slik ondskap ikke burde påføres noe levende menneske. De burde lært av historien, noe de tydeligvis ikke har klart.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor mye man skal legge på at "jødene laget kvalme". Nazistene hevdet jo tross alt at jødene laget kvalme i mellomkrigstiden. Samme gjorde dronning Isabella og Ferdinand. Sier ikke at de ikke laget kvalme, men å legge årsaksforhold pga. uroligheter på en minoritet og så "ordne" opp er ihvertfall noe som har ganske sikre historiske røtter.

 

Det var mer uttalelsen om at de var kjent for å _skape_ uroligheter gjennom historien jeg så litt rart på. Det fremstod som de har vært årsaken til mye, som nevnt, kvalme, oppigjennom historien. Og det har jeg litt problemer med å tro på.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Har da plukket med meg masse historie, jødene har vel alltid vært en veldig lukket gruppe, altså, egne samfunn, egne kulturelle normer. Slikt pleier ofte å kræsje (unntak finnes selvfølgelig, de klarte seg bra i Spania under muslimene). Men jeg ville jo gjerne se litt historie på at jøder generelt har laget kvalme, for slike påstander er som oftest ikke så veldig kontruktive. Trenger da ikke noe mer enn et par historiske eksempler.

 

Hvis du baserer historie generelt på historier fra bestefaren din, så bør du jo vurdere hvor holdbart det er.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

jeg kan ta et eksempel hentet rett ut fra Koranen.

 

Det var en nabo av profeten, som var jødisk. Hver dag kastet hun søppel på eiendommen hans, konstant. Plutselig en dag da han gikk ut, var det ikke noe søppel å finne. Han gikk inn til kvinnen, som utrolig nok var blitt syk. Han tilbød da hjelp, og hun ble så rørt at hun aldri nedverdiget andre igjen.

 

En fortelling med egne ord, basert på en historisk hendelse. I tillegg kan du jo bare se hvordan de misbruker makten sin den dag idag.

 

- og beklager om jeg virket spydig i forrige innlegg, var ikke meningen.

Endret av Montana298
Lenke til kommentar

Statistical information on the organisations in the Communist government of the Soviet Union, the Party, the Army, the Police and the Trade Unions.

 

II - COMMISSARIAT OF THE INTERIOR (1918)

(High officials of this Commissariat)

 

1. Ederer, President of the Soviet of Petrograd; Jew.

2. Rosenthal, Security Commissar of Moscow; Jew.

3. Goldenrudin, director for propaganda of the Commissariat for foreign affairs; Jew.

4. Krasikov, Press Commissar of Moscow; Jew.

5. Rudnik, Vice-President of the Commissariat for health; Jew.

6. Abraham Krohmal, first secretary of the Commissariat for the accommodation of refugees; Jew, alias Saguersky.

7. Marthenson, director of the press bureau of the Commissariat for internal affairs; Jew.

8. Pfeierman, Chief Commissar for Communist police of Petrograd; Jew.

9. Schneider, Political Commissar of Petrograd; Jew.

10. Minnor, political Commissar of Moscow; American Jew.

 

And the list goes on..

 

http://www.catholicvoice.co.uk/pinay/appendix.htm

Lenke til kommentar

jeg kan ta et eksempel hentet rett ut fra Koranen.

 

Det var en nabo av profeten, som var jødisk. Hver dag kastet hun søppel på eiendommen hans, konstant. Plutselig en dag da han gikk ut, var det ikke noe søppel å finne. Han gikk inn til kvinnen, som utrolig nok var blitt syk. Han tilbød da hjelp, og hun ble så rørt at hun aldri nedverdiget andre igjen.

 

En fortelling med egne ord, basert på en historisk hendelse. I tillegg kan du jo bare se hvordan de misbruker makten sin den dag idag.

 

Du tar ærlig talt en historie, fra Koranen, om EN jøde som oppførte seg dårlig. Som da gud straffet. Som et eksempel som viser at jøder generelt lager kvalme? Snakker vi helt ekstrem generalisering?

 

Jøder misbruker makten sin den dag idag? Er det Israel du snakker om eller er det "jødekonspirasjonen"?

 

"The plot against the church" ja. Er ikke akkurat overraskende at det var mange jøder med i revolusjonen. Med tanke på hvordan de ble behandlet under Tsaren.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

jeg kan ta et eksempel hentet rett ut fra Koranen.

 

Det var en nabo av profeten, som var jødisk. Hver dag kastet hun søppel på eiendommen hans, konstant. Plutselig en dag da han gikk ut, var det ikke noe søppel å finne. Han gikk inn til kvinnen, som utrolig nok var blitt syk. Han tilbød da hjelp, og hun ble så rørt at hun aldri nedverdiget andre igjen.

 

En fortelling med egne ord, basert på en historisk hendelse. I tillegg kan du jo bare se hvordan de misbruker makten sin den dag idag.

 

Du tar ærlig talt en historie, fra Koranen, om EN jøde som oppførte seg dårlig. Som da gud straffet. Som et eksempel som viser at jøder generelt lager kvalme? Snakker vi helt ekstrem generalisering?

 

Jøder misbruker makten sin den dag idag? Er det Israel du snakker om eller er det "jødekonspirasjonen"?

 

“The Bolshevik Revolution in Russia was the work of Jewish planning and Jewish dissatisfaction. Our Plan is to have a New World Order. What worked so wonderfully in Russia, is going to become Reality for the whole world.”

 

— The American Hebrew Magazine – September 10, 1920

Lenke til kommentar

Orker ikke finne fram masse historiske hendelser, tok den enkleste jeg kom på akkurat da. Kan godt finne mer om du ønsker :) Wasted time, men hvis det er det du virkelig vil..

 

Og sånn til info: det finnes nesten ingen "100%" jøder i verden. De har blandet seg med andre folkeslag opp gjennom historien, og derfor kan du kanskje se noen med lyst hår, blå øyne osv. Men tilbake til spørsmålet ditt.

 

Når jeg sier at jøder misbruker makten sin idag mener jeg både jøder og Israel generelt. Og når jeg skrev at de misbruker makten sin, så er det av forskjellige grunner. F.eks:

 

De får tildelt "det hellige" landet deres. Men det var ikke nok, og de visste at USA støttet dem, så de tok til seg mer. Jeg er klar over at konflikten er mer innviklet enn som så, men det var første steg mot dagens Midtøsten-konflikt.

 

De vet at de er militært overlegne palestina, og dette misbruker de også. Dersom du går til krig eller invanderer nye områder, må du oppfylle 1 av 3 kriterier laget i samarbeid med FN. De oppfylte ingen :)

 

Og det jeg sier nå er kun ren spekulering, men har slått ganske mange i det siste. Nå støtter plutselig Israel Kurdistan, som tar over mer og mer i Irak. Hvis du leser i Bibelen og Toraen, kan du lese at Israel en dag skal ta over landområdene helt dit hvor Tigris og Eufrat renner ut i havet. Ser du en sammenheng?

 

Poenget er at de får aldri nok, og de misbruker makten de har lett. Skremmende lett også.

 

- Interressant innlegg, Dalfararen.

Endret av Montana298
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...