After Dark Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Bording av sklip er absolutt piratvirksomhet. Hvilken grunn døde de for? At de ville gi lærebøker til palestinske barn samt gi sement til gjennoppbyggningen av palestinsk infastruktur? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Bording av sklip er absolutt piratvirksomhet. Hvilken grunn døde de for? At de ville gi lærebøker til palestinske barn samt gi sement til gjennoppbyggningen av palestinsk infastruktur? At de bevæpnet seg og overfallt soldater? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Og soldatene som kom fra helikoptere og angrep dem overfallt ikke dem først? De ble bordet og angrepet i internasjonalt farvann og hadde full rett til å forsvare seg! Dessuten var alt de ville å gi humanitærhjelp. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Bording av sklip er absolutt piratvirksomhet. Hvilken grunn døde de for? At de ville gi lærebøker til palestinske barn samt gi sement til gjennoppbyggningen av palestinsk infastruktur? De døde fordi de forsøkte å bryte en blokade, dermed ble bordet og så gikk til angrep på soldatene. De var ikke sivile, men stridende. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Og soldatene som kom fra helikoptere og angrep dem overfallt ikke dem først? De ble bordet og angrepet i internasjonalt farvann og hadde full rett til å forsvare seg! Dessuten var alt de ville å gi humanitærhjelp. Så du synes at balltrær, jernrør og lignende brukt av mangfoldige mennesker mot enkeltmennesker fordi de bordet skipet kan regnes som selvforsvar? Ser det ut som selvforsvar de bildene og videoene som har kommet ut? Hvis alt de ville var å gi humanitær hjelp var det da ingen grunn til å bevæpne seg og overfalle soldatene? Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Forskjellen er vel gjerne at piratvirksomhet går på å plyndre, her har de tatt over skipene og faktisk fraktet de varene de godkjenner videre til Gaza, og Hamas nekter å ta imot. Det er vel litt meningsløst å ta imot rullestoler når man ikke får batteriene til dem også. At de bevæpnet seg og overfallt soldater? At folk som først blir skutt på og så bordet blir definert som "overfallere" høres ut som noe Fox News kunne ha sagt. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 (endret) Forskjellen er vel gjerne at piratvirksomhet går på å plyndre, her har de tatt over skipene og faktisk fraktet de varene de godkjenner videre til Gaza, og Hamas nekter å ta imot. Det er vel litt meningsløst å ta imot rullestoler når man ikke får batteriene til dem også. Likefullt så er det ikke lik plyndring/kapervirksomhet som man ser for seg med tradisjonell piratvirksomhet. Og jeg tviler sterkt på at det var så veldig mange rullestoler som trenger batterier eller i det hele tatt ville vært halvveis fornuftig å ta inn i Gaza. At de bevæpnet seg og overfallt soldater? At folk som først blir skutt på og så bordet blir definert som "overfallere" høres ut som noe Fox News kunne ha sagt. Nå er det vel lite som støtter påstandene om at de blir skutt på før de blir bordet? Hvis du ser videoene og bildene som har kommet ut er det ganske klart at de bevæpnet seg og overfallt soldatene, og det er også langt mer plausibelt at de har tatt fra skytevåpen fra soldatene og så eskalert det til der bruk av skytevåpen var eneste utvei, nå skal det vel nevnes at selv uten at de tok i bruk skytevåpen så var soldatenes liv såpass truet fra de andre våpnene og måten de ble angrepet på at det ikke ville vært overraskende om de hadde forsvart seg med skarpt. Endret 6. juni 2010 av Rampage Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Og soldatene som kom fra helikoptere og angrep dem overfallt ikke dem først? De ble bordet og angrepet i internasjonalt farvann og hadde full rett til å forsvare seg! Dessuten var alt de ville å gi humanitærhjelp. Det ser ut som så lenge det er snakk om humanitærhjelp, så bryte all fornuftighet hos deg ned. I din definisjon, så er opprørspoliti også terrorister. Har en følelser at du troller litt, spesielt fra en som er for kjemiskvåpen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Bording av sklip er absolutt piratvirksomhet. Hvilken grunn døde de for? At de ville gi lærebøker til palestinske barn samt gi sement til gjennoppbyggningen av palestinsk infastruktur? De døde fordi de forsøkte å bryte en blokade, dermed ble bordet og så gikk til angrep på soldatene. De var ikke sivile, men stridende. Jo, de var sivile. Og fordi det er en blokkade, er det en forsvarlig blokkade? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jo, de var sivile. Og fordi det er en blokkade, er det en forsvarlig blokkade? Er sivile som tar til våpen fortsatt sivile? Selv om de ikke bærer uniform? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jo, de var sivile. Og fordi det er en blokkade, er det en forsvarlig blokkade? Er sivile som tar til våpen fortsatt sivile? Selv om de ikke bærer uniform? De trenger ikke ta til våpen, og de trenger ikke bære uniform. Et skip som forsøker å bryte en blokade er ikke lenger sivilt. Bording av sklip er absolutt piratvirksomhet. Hvilken grunn døde de for? At de ville gi lærebøker til palestinske barn samt gi sement til gjennoppbyggningen av palestinsk infastruktur? De døde fordi de forsøkte å bryte en blokade, dermed ble bordet og så gikk til angrep på soldatene. De var ikke sivile, men stridende. Jo, de var sivile. Og fordi det er en blokkade, er det en forsvarlig blokkade? Ikke nødvendigvis, men det er ikke opp til et tilfeldig skip å bestemme det. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Blokkaden kan ikke forsvares, det var snakk om humanitærhjelp og det var i internasjonalt farvann! Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Bording av sklip er absolutt piratvirksomhet. Hvilken grunn døde de for? At de ville gi lærebøker til palestinske barn samt gi sement til gjennoppbyggningen av palestinsk infastruktur? +1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Blokkaden kan ikke forsvares, det var snakk om humanitærhjelp og det var i internasjonalt farvann! Slakting av dyr kan ikke forsvares: Det er snakk om liv og kolesterol! 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg setter opp en blokkade i gata her jeg bor, da kan jeg ikke sutre om noen forsøker å bryte den.. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 En ulovlig blokkade.. Vi har vel allerede etablerte at blokaden er lovlig i henhold til "internasjonal lov", om den er legitim derimot er en annen sak. Jeg setter opp en blokkade i gata her jeg bor, da kan jeg ikke sutre om noen forsøker å bryte den.. Den norske stat som har autoritet over deg vil nok reagere, men du står fri til å prøve selvfølgelig. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 En ulovlig blokkade.. Å fengsle kriminelle er ulovlig. Ingen kan tar frihet til en annen mann, ifølge internasjonal-lov. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Jeg setter opp en blokkade i gata her jeg bor, da kan jeg ikke sutre om noen forsøker å bryte den.. Jo, det kan du. Det er ikke opp til meg å kjøre deg ned, det er opp til politiet å få deg fjernet. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Tusen år gammelt hulemaleri viser tendensene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg