Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mjo. Det er jo uheldig at det ikke var slikt utstyr på båtene da dette skjedde, med kontinuerlig videooverføring til en server i f.eks. Tyrkia, med det endelige opptaket fritt tilgjengelig for alle som vil laste det ned, ville vi vist langt mer om hendelsen enn vi gjør.

Israel har vært flinke til å legge ut videoer, men utvalget virker selektivt og lite dekkende.

Lenke til kommentar

er så drittlei at media vinkler alt Israel gjør som "angrep på uskyldige, drap på sivile osv". Jeg støtter Israel sin kamp for å overleve, de militære gjør det de kan for å forsvare seg og sine. Det samme hadde jeg gjort om noe truet Norge og vår måte å leve på.

Og når du ser hvordan de bevæpnede aktivistene gikk til angrep på soldatene så er det ikke rart at noen ble drept, helt meningsløst, om de hadde lagt hendene på bakhodet og overgitt seg ville det ikke skjedd en dritt. Når du får Israelske hæren på besøk i båten din bør du for pokker ikke ta til våpen, du er dømt til å bli den tapende part. Og ikke glem at dette var en konvoi med båter der alle ble kontrollert og det var kun den ene der de gikk til væpned aksjon.

Vi i trygge gode gamle Norge har helt glemt hvordan det var å bli truet av en fiende, nå er vi så nedsyltet i vår overflod, selvgodhet og overfladiskhet at vi ikke greier å ta inn over oss den virkeligheten som råder i Midt-østen men heller vinkler det som skjer etter vårt for godtfinnende og får vår egen dumhet rett tilbake i fleisen når den Arabiske verden inntar oss.

Måtte Israel knuse sine fiender og aldri gi seg før den siste motstander er avvæpnet!

• Liker 2
Lenke til kommentar

er så drittlei at media vinkler alt Israel gjør som "angrep på uskyldige, drap på sivile osv". Jeg støtter Israel sin kamp for å overleve, de militære gjør det de kan for å forsvare seg og sine. Det samme hadde jeg gjort om noe truet Norge og vår måte å leve på.

Og når du ser hvordan de bevæpnede aktivistene gikk til angrep på soldatene så er det ikke rart at noen ble drept, helt meningsløst, om de hadde lagt hendene på bakhodet og overgitt seg ville det ikke skjedd en dritt. Når du får Israelske hæren på besøk i båten din bør du for pokker ikke ta til våpen, du er dømt til å bli den tapende part. Og ikke glem at dette var en konvoi med båter der alle ble kontrollert og det var kun den ene der de gikk til væpned aksjon.

Vi i trygge gode gamle Norge har helt glemt hvordan det var å bli truet av en fiende, nå er vi så nedsyltet i vår overflod, selvgodhet og overfladiskhet at vi ikke greier å ta inn over oss den virkeligheten som råder i Midt-østen men heller vinkler det som skjer etter vårt for godtfinnende og får vår egen dumhet rett tilbake i fleisen når den Arabiske verden inntar oss.

Måtte Israel knuse sine fiender og aldri gi seg før den siste motstander er avvæpnet!

På akkurat samme måte som det ikke ville skjedd en dritt om israel ikke bordet båten med militære i internasjonalt farvann....

AtW

Lenke til kommentar

På akkurat samme måte som det ikke ville skjedd en dritt om israel ikke bordet båten med militære i internasjonalt farvann....

AtW

Tull og tøys! Aktivistene ville tatt til våpen uannsett om det skjedde her eller der. Du mener ikke virkelig at det ville vært annerledes om de var et annet sted.

Lenke til kommentar

AtW

Tull og tøys! Aktivistene ville tatt til våpen uannsett om det skjedde her eller der. Du mener ikke virkelig at det ville vært annerledes om de var et annet sted.

Vanskelig å si, jeg tror det hadde vært mindre sannsynlig inne på israelsk territorium, men poenget var uansett at om bordingen ikke hadde skjedd, så hadde vi også unngått dette. Nesten alltid når det skjer noe uheldig, så kunne det vært ungått om en av de to partene, elelr begge gjorde noe annerledes, men det sier ingenting om skyld eller ansvar. Begge parter kunne handlet på en måte som hadde ført til et helt annet utfall.

AtW

Lenke til kommentar

om bordingen ikke hadde skjedd hadde ikke dette skjedd? Feil! om aktivistene ikke tok til våpen når de ble kontrollert av det israeliske militæret ville ikke dette skjedd, som sagt, det var flere båter i konvoien som tok dette helt fint.

Lenke til kommentar

om aktivistene ikke tok til våpen satte seg til motverge når de ble kontrollert agrepet av det israeliske militæret ville ikke dette skjedd, som sagt, det var flere båter i konvoien som tok dette helt fint.

Rettet opp litt jeg. Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Ett spørsmål jeg gjerne vil ha svar på om noen har kunnskap:

Hvis det har gått skip til Israel i lange tider, hvorfor var det pr dekning om akkurat denne konvoien i fortid?

Har da vært pr-dekning på tidligere års seilaser også, som jeg har sett

Men den her har vært den største båten/flest passagerer, mulig derfor?

Lenke til kommentar

Ett spørsmål jeg gjerne vil ha svar på om noen har kunnskap:

Hvis det har gått skip til Israel i lange tider, hvorfor var det pr dekning om akkurat denne konvoien i fortid?

Har da vært pr-dekning på tidligere års seilaser også, som jeg har sett

Men den her har vært den største båten/flest passagerer, mulig derfor?

Jeg har aldri hørt om noen, kanskje du eller andre kunne funnet noen kilder?

Er jo mulig det er grunnen, jeg bare så plutselig mye pr dekning på tv nyhetene av dette noen dager men så ikke mye på nettavisene.

Lenke til kommentar

om bordingen ikke hadde skjedd hadde ikke dette skjedd? Feil! om aktivistene ikke tok til våpen når de ble kontrollert av det israeliske militæret ville ikke dette skjedd, som sagt, det var flere båter i konvoien som tok dette helt fint.

Selvsagt er ikke det feil, hvordan mener du dette hadde skjedd om israel ikke hadde bordet? FOr meg framstår det som rimlig virkelighetsfjernt å insinuere at dette ikke hadde skjedd om israel hadde handlet annerledes også, begge parter kunne ha forhindret det om de hadde handlet annerledes.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

om aktivistene ikke tok til våpen satte seg til motverge når de ble kontrollert agrepet av det israeliske militæret ville ikke dette skjedd, som sagt, det var flere båter i konvoien som tok dette helt fint.

Rettet opp litt jeg.

Vissvass! se videoene som ligger på youtube og BBC sine intervju med aktivistene så ser du hva som skjedde.

Det var aldri et angrep, det var en kontroll av skipets last og mannskap, som også Norge utfører ved hjelp av Kystvakta i internasjonalt farvann rundt vår landegrense. De militante aktivistene skyter med sprettert, kaster flashbang, kjetting, stålrør osv FØR de ble bordet. Kom ikke å si at dette var Israel sin feil, de har all rett til å kontrollere ethvert skip som har til intensjon å krenke blokaden.

Stakkars de uskyldige aktivistene som trakk under dekk for å søke dekning og ikke ville at dette skulle elskalere ytterligere, de er heltene, ikke pakket som i martyr rus tok til kamp mot det best trente militæret i verden.

Lenke til kommentar

Om aktivistene ikke hadde tatt til våpen hadde ikke dette skjedd. Det er korrekt.

Men hvordan mener du dette hadde skjedd dersom Israel ikke hadde bordet konvoien? Jeg går ut fra at du ikke tror at konvoien ville forsøkt å borde de israelske marineskipene?

Lenke til kommentar

Om aktivistene ikke hadde tatt til våpen hadde ikke dette skjedd. Det er korrekt.

Men hvordan mener du dette hadde skjedd dersom Israel ikke hadde bordet konvoien? Jeg går ut fra at du ikke tror at konvoien ville forsøkt å borde de israelske marineskipene?

i en rosenrød verden der alle lever etter Ole Brum sitt motto ville det nok vært slik, men ikke når vi snakker om arabere, Israel må som alle andre land ha lov til å borde etthvert skip som nærmer seg deres grenser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...