Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Død over Israel.

 

La de få oppleve det de har utsatt palestinerne for i alle år.

 

Når du ser noen som helst på forum legitimere Israelske angrep på bakgrunn av raketter som har landet i ørkenen eller smågutter som kaster stein så kan du ta deg faen på at du ser på en jøde.

Kunne ikke vært mer enig. Men jødene er i ferd med å grave sin egne grav med sin fremferd. Hjertlig hilsen et antisemittisk Norge.- Norge, en pioner i jødehat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Israels missbruk av ordet "antisemittisme" er bare å le av! La selv inn en annen artikkel om dette gnålet samt en hvor de beskyldte Storbritania for å være antisemittistisk i den andre tråden. Den slags folk er bare å le av!

Så når folk sier "død over Israel" er ikke det et tegn på antisemittisme? Kom igjen! Det er mulig å kritisere Israel uten å være antisemitt, men mye av kritikken kommer rett og slett fra jødehat. Når folk sier "død over Israel" som to brukere har sagt i denne tråden, så vet man godt at dette handler ikke bare om Israelkritikk. Når man ser jøder i Norge blir banket opp av radikale ungdommer, vet man også at det handler ikke bare om Israelkritikk.

Lenke til kommentar

Det er ikke mange årene siden jødehatet svulmet opp igjen. Tror det var i 2001 eller 2002. Og vet du hva årsaken var? Israels behandling av palestinerne! Det var mens voldsnivået mellom israelerne og palestinerne nådde nye høyder og Israels daværende statsminister Ariel Sharon snudde ryggen til hva hele resten av verden delvis bortsett fra USA mente. Yassir Arafat var villig til å forhandle med Israel, men ble holdt innestengt i hovedkvarteret sitt som igjen var omringet av snikskyttere. Sharon klagde på at Den palestinske selvstyremyndigheten ikke gjorde noe for å slå ned på militante grupper samtidig som han selv hadde beordret ødeleggelsen av de palestinske politistasjonene og regjeringsbyggene samt at de palestinske lederne skulle sperres inne. Glem heller ikke gjenokkupasjonen av de palestinske byene...

 

Så at jødehatet har flammet opp igjen og fremdeles er her i 2010 er ene og alene Israels feil!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke mange årene siden jødehatet svulmet opp igjen. Tror det var i 2001 eller 2002. Og vet du hva årsaken var? Israels behandling av palestinerne! Det var mens voldsnivået mellom israelerne og palestinerne nådde nye høyder og Israels daværende statsminister Ariel Sharon snudde ryggen til hva hele resten av verden delvis bortsett fra USA mente. Yassir Arafat var villig til å forhandle med Israel, men ble holdt innestengt i hovedkvarteret sitt som igjen var omringet av snikskyttere. Sharon klagde på at Den palestinske selvstyremyndigheten ikke gjorde noe for å slå ned på militante grupper samtidig som han selv hadde beordret ødeleggelsen av de palestinske politistasjonene og regjeringsbyggene samt at de palestinske lederne skulle sperres inne. Glem heller ikke gjenokkupasjonen av de palestinske byene...

 

Så at jødehatet har flammet opp igjen og fremdeles er her i 2010 er ene og alene Israels feil!

 

Kunne virkelig ikke sagt det bedre selv. Jeg er så glad for at det finnes folk som ser rett gjennom løgnene til Israel og den skitne (beklager språket) moralen deres. Jeg har ingenting imot jøder som enkeltpersoner, men den politikken de fører er rett og slett umenneskelig..

Lenke til kommentar

Det er ikke mange årene siden jødehatet svulmet opp igjen. Tror det var i 2001 eller 2002. Og vet du hva årsaken var? Israels behandling av palestinerne! Det var mens voldsnivået mellom israelerne og palestinerne nådde nye høyder og Israels daværende statsminister Ariel Sharon snudde ryggen til hva hele resten av verden delvis bortsett fra USA mente. Yassir Arafat var villig til å forhandle med Israel, men ble holdt innestengt i hovedkvarteret sitt som igjen var omringet av snikskyttere. Sharon klagde på at Den palestinske selvstyremyndigheten ikke gjorde noe for å slå ned på militante grupper samtidig som han selv hadde beordret ødeleggelsen av de palestinske politistasjonene og regjeringsbyggene samt at de palestinske lederne skulle sperres inne. Glem heller ikke gjenokkupasjonen av de palestinske byene...

 

Så at jødehatet har flammet opp igjen og fremdeles er her i 2010 er ene og alene Israels feil!

Er det svarte sin skyld at de ble diskriminert også? De drepte jo noen hvite folk så da må det være deres skyld at de ble diskriminert og de fortjener det. Hvorfor er noe Israel gjør så langt verre enn hva andre stater gjør. Israel angrep Gaza og siktet mot skytebasene til dem i 2008. Da døde ca 100 sivile, selv om de ga ut advarsler om hvor de skulle skyte. I Norge var det ramaskrik, men "uskyldige" nordmenn tenker aldri på at de har vært med på å drepe 20000 i Afganistan. Jeg lukter litt dobbeltmoral her. Eller hva med det som skjedde i Rwanda, eller at i Saudia Arabia har kvinner ingen rettigheter. Dette er noe jeg heller ville ha fokusert på enn at Israel dreper 100 sivile fordi de angriper skytebasene til Hamas som Hamas har puttet i skoler og lignende for å maksimere antall sivile som dør.

 

Hvis jevnlig folk hadde blitt drept i Oslo sentrum av selvmordsangrep, hadde ikke vi prøvd å løse problemet, f.eks. ved å bygge en mur som hindrer slike angrep? Istedenfor sitter "uskyldige" folk her i Norge og antar at Israel skal ikke bry seg om at sivile dør i landet sitt. Ærlig talt!

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hvis jevnlig folk hadde blitt drept i Oslo sentrum av selvmordsangrep, hadde ikke vi prøvd å løse problemet, f.eks. ved å bygge en mur som hindrer slike angrep? Istedenfor sitter "uskyldige" folk her i Norge og antar at Israel skal ikke bry seg om at sivile dør i landet sitt. Ærlig talt!

 

Saken er at Israel selv er skylden i at situasjonen er slik nå! Den arabiske liga har tilbudt Israel full anerkjennelse i bytte mot israelsk tilbaketrekkning fra de okkuperte områdene samt opprettelse av en palestinsk stat. Iran har sagt at de ikke har noe imot jøder men dem som har stjålet palestinernes land. Hamas har sagft at problemet ikke er Israels eksistens, men manglen på en palestinsk stat og de har avstått fra kravet om at Staten Palestina må inkludere det som i dag er annsett som Staten Israel. Den palestinske selvstyremyndigheten er villig til å forhandle med Israel dersom byggingen av ulovlige bosettninger på okkupert jord stanser opp.

 

Israel derimot er ikke villig til å snakke med noen av partene ved mindre alle kravene deres forkastes!

Lenke til kommentar

Hvis jevnlig folk hadde blitt drept i Oslo sentrum av selvmordsangrep, hadde ikke vi prøvd å løse problemet, f.eks. ved å bygge en mur som hindrer slike angrep? Istedenfor sitter "uskyldige" folk her i Norge og antar at Israel skal ikke bry seg om at sivile dør i landet sitt. Ærlig talt!

 

Saken er at Israel selv er skylden i at situasjonen er slik nå! Den arabiske liga har tilbudt Israel full anerkjennelse i bytte mot israelsk tilbaketrekkning fra de okkuperte områdene samt opprettelse av en palestinsk stat. Iran har sagt at de ikke har noe imot jøder men dem som har stjålet palestinernes land. Hamas har sagft at problemet ikke er Israels eksistens, men manglen på en palestinsk stat og de har avstått fra kravet om at Staten Palestina må inkludere det som i dag er annsett som Staten Israel. Den palestinske selvstyremyndigheten er villig til å forhandle med Israel dersom byggingen av ulovlige bosettninger på okkupert jord stanser opp.

 

Israel derimot er ikke villig til å snakke med noen av partene ved mindre alle kravene deres forkastes!

Israel tilbudde på 90-tallet, 97% av områdene fra 1949 og opprettelse av en egen stat. Yasser Arafat sa nei og gikk vekk fra forhandlingbordet, fordi han ikke fikk 100%. Israel har også trukket seg ut at Gaza. Det førte bare til at de begynte å sende bomber over grensen.

 

Så ikke si at Israel ikke har prøvd, men hvordan kan de vite at vestbredden ikke blir et stort gaza som sender daglig raketter inn i Jerusalem?

 

BTW: Jeg er også imot bosetningene, så det er jeg enig at de burde ha unngått, men de trakk ut bosetningene i Gaza. Det skapte ikke fred.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Camlon, selv om Israel har tilbydt både det ene og det andre så forsvarer ikke det deres terrorhandlinger og bombing av uskyldige mennesker. Som du skrev litt lenger opp, så sa Israel ifra hvor de skulle skyte (og kanskje når). Så hvis jeg nå sier at jeg skal bombe Oslo S i fillebiter, så er det helt greit? Jeg sa jo fra...

 

Og at Israel har tilbudt 97 % spiller ingen rolle. De har ingen rettigheter på palestinsk jord (bortsett fra det de fikk utdelt så klart) så de skal egentlig i bunn og grunn bare holde kjeften sin om okkupert land.

 

De sa også at de skulle trekke seg ut av noen okkuperte områder. - og det gjorde de. Men de kontrollerte fremdeles virksomheter, luftområdet og andre ressurser. Så kom de tilbake med bombing og mord. De har drept sinnsykt mange mennesker, og de klager på at det blir sendt raketter tilbake igjen? Latterlig.

 

Og når det gjelder historie, så søker de (ikke noe sjokk dette her) medlidenhet. "Gjennom historien har vi ditten og datten, blitt forfulgt, ingen ville ha oss osv." Men, det er ingen som tenker seg HVORFOR de ble forfulgt og HVORFOR ingen ville ha dem.

 

Den dagen Israel godkjenner en Palestinsk stat og slutter med folkemord så kan jeg gi Israel min fulle støtte. Den dagen de slutter med den rasistiske politikken og den skitne moralen.

Lenke til kommentar

Camlon, selv om Israel har tilbydt både det ene og det andre så forsvarer ikke det deres terrorhandlinger og bombing av uskyldige mennesker. Som du skrev litt lenger opp, så sa Israel ifra hvor de skulle skyte (og kanskje når). Så hvis jeg nå sier at jeg skal bombe Oslo S i fillebiter, så er det helt greit? Jeg sa jo fra...

De skjøt mot Hamas sine skytebaser som de putter på skoler og sykehus for å få sympati fra vesten og maksimere antalle døde. Jeg ser ikke noen bruke Oslo S som skytebase, så sammenligningen passer ikke helt. I tilegg ser jeg spesielt ikke den norske stat bruke Oslo S som skytebase og jeg tror de ville ha stoppet private personer om de prøvde å bruke Oslo S som skytebase.

 

 

Og at Israel har tilbudt 97 % spiller ingen rolle. De har ingen rettigheter på palestinsk jord (bortsett fra det de fikk utdelt så klart) så de skal egentlig i bunn og grunn bare holde kjeften sin om okkupert land.

Palestinsk jord? Det har aldri eksistert et Palestina. Nå vil jeg legge til at områdene ble først tatt i 1948 fordi de ble angrepet etter at muslimske landene nektet å godta FN resolusjonen. Neste avtale var ikke like greit for muslimene. Etter 1948 eksisterte det ikke noe Palestina, i 1967 som ble i praksis startet av Egypt tok de mer land fra Egypt og Jordan, Den avtalen der ville ha inkludert 97% av det de har igjen fra etter seksdagerskrigen. Det er en god avtale.

 

De sa også at de skulle trekke seg ut av noen okkuperte områder. - og det gjorde de. Men de kontrollerte fremdeles virksomheter, luftområdet og andre ressurser. Så kom de tilbake med bombing og mord. De har drept sinnsykt mange mennesker, og de klager på at det blir sendt raketter tilbake igjen? Latterlig.

Sinnsykt mange mennesker, da burde du titte litt i speilet. I Afganistan har nordmenn vært med på å drepe 20K mennesker. Andre konflikter er enda verre.

 

Grunnen til at de måtte kontrolere hva som kom inn i Gaza er fordi de hadde en tendens til å prøve å importere våpen som de bruker senere til å angripe Israel. De åpnet f.eks. grensene litt og som konsekvens siktet de en selvmordsbomber mot grensevakten og fikk noen folk inn i Israel. Det er ikke altid så enkelt som du tror. Hadde de ikke importert masse våpen, ikke lagd alle disse tunnelene eller sendt raketter over grensen. Ville det ha vært få importrestriksjoner inn i Gaza.

 

Og når det gjelder historie, så søker de (ikke noe sjokk dette her) medlidenhet. "Gjennom historien har vi ditten og datten, blitt forfulgt, ingen ville ha oss osv." Men, det er ingen som tenker seg HVORFOR de ble forfulgt og HVORFOR ingen ville ha dem.

 

Den dagen Israel godkjenner en Palestinsk stat og slutter med folkemord så kan jeg gi Israel min fulle støtte. Den dagen de slutter med den rasistiske politikken og den skitne moralen.

Nei, det vil du ikke. Du vil alltid finne en eller annen unnskyldnig for å kritisere Israel. Du snur et blindt øye mot andre konflikter i verden som er langt verre. Du snur et blindt øye mot alle de som bor under totalitære regimer. Det er egentlig ganske ironisk at det blir ramaskrik og flere voldlige demonstrasjoner i Oslo når Israel angriper noen angrepsposter fra Hamas og drepte ca 100 sivile i tilegg fordi de bruker skoler/sykehus og lignende for å få sympati fra vesten. Men når 300K i Somalia dør, gir dere absolutt faen. Når Rwanda slakter 800K var det også lite reaksjoner. Hva med å fokusere på de virkelige problemene i verden?

 

Og det at du putter skylden for at jødene ble diskriminert på jødene styrker min tro at dette handler ikke om Israelkritikk, men at du generelt sett har noe imot jøder. Altså, du vil alltid finne på en unnskyldning for å kritisere Israel.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Israel tilbudde på 90-tallet, 97% av områdene fra 1949 og opprettelse av en egen stat. Yasser Arafat sa nei og gikk vekk fra forhandlingbordet, fordi han ikke fikk 100%. Israel har også trukket seg ut at Gaza. Det førte bare til at de begynte å sende bomber over grensen.

 

Så ikke si at Israel ikke har prøvd, men hvordan kan de vite at vestbredden ikke blir et stort gaza som sender daglig raketter inn i Jerusalem?

 

BTW: Jeg er også imot bosetningene, så det er jeg enig at de burde ha unngått, men de trakk ut bosetningene i Gaza. Det skapte ikke fred.

 

Meg bekjent sa han vel "Den arabiske leder som vil oppgi Jerusalem er ikke født enda". Og om Camp Davidforhandlingene hadde ført fram, tror du egentlig det ville løst noe så stor som israelernes motstand var? De mente at Barak hadde tilbudt Arafat alt for mye og da Sharon vant over Barak ved det neste valget hadde han jo nettopp lovord som "Stem på et udelt Jerusalem"!

 

Når det kommer til Gazastripen ja så var det synd at det ble den interne uenigheten mellom Fatha og Hamas som førte til at Hamas jagde ut Fatha. Om ikke det hadde skjedd hadde situasjonen vært en helt annen. Men siden den gang har faktisk Hamas akkurat som Israel vært med på våpenhviler og de har forsøkt å komme i direkte kontakt med Obama bla. ved å sende ham et brev og de har sagt seg rede til å anerkjenne Israel, men Israel vil rett og slett ikke snakke med dem! Og foresten har Israels ødeleggelser av Gazastripen vært langt værre enn de få ødeleggelsene Israel har opplevd som følge av rakettene fra Gazastripen.

 

Når det kommer til Vestbredden er det ikke lenger der de militante palestinerne oppholder seg og Vestbredden grenser kun til Jordan som har sluttet fred med Israel for lengst så Israel har ingen ting å frykte!

Lenke til kommentar

Israel tilbudde på 90-tallet, 97% av områdene fra 1949 og opprettelse av en egen stat. Yasser Arafat sa nei og gikk vekk fra forhandlingbordet, fordi han ikke fikk 100%. Israel har også trukket seg ut at Gaza. Det førte bare til at de begynte å sende bomber over grensen.

 

Så ikke si at Israel ikke har prøvd, men hvordan kan de vite at vestbredden ikke blir et stort gaza som sender daglig raketter inn i Jerusalem?

 

BTW: Jeg er også imot bosetningene, så det er jeg enig at de burde ha unngått, men de trakk ut bosetningene i Gaza. Det skapte ikke fred.

 

Meg bekjent sa han vel "Den arabiske leder som vil oppgi Jerusalem er ikke født enda". Og om Camp Davidforhandlingene hadde ført fram, tror du egentlig det ville løst noe så stor som israelernes motstand var? De mente at Barak hadde tilbudt Arafat alt for mye og da Sharon vant over Barak ved det neste valget hadde han jo nettopp lovord som "Stem på et udelt Jerusalem"!

 

Når det kommer til Gazastripen ja så var det synd at det ble den interne uenigheten mellom Fatha og Hamas som førte til at Hamas jagde ut Fatha. Om ikke det hadde skjedd hadde situasjonen vært en helt annen. Men siden den gang har faktisk Hamas akkurat som Israel vært med på våpenhviler og de har forsøkt å komme i direkte kontakt med Obama bla. ved å sende ham et brev og de har sagt seg rede til å anerkjenne Israel, men Israel vil rett og slett ikke snakke med dem! Og foresten har Israels ødeleggelser av Gazastripen vært langt værre enn de få ødeleggelsene Israel har opplevd som følge av rakettene fra Gazastripen.

 

Når det kommer til Vestbredden er det ikke lenger der de militante palestinerne oppholder seg og Vestbredden grenser kun til Jordan som har sluttet fred med Israel for lengst så Israel har ingen ting å frykte!

Men hele argumentet om at Israel aldri gir noe er helt feil. Fasktisk i dette tilfelle kan vi kritisere Arafat for å ikke inngå kompromisser.

 

Hamas har ikke prøvd spesielt hardt. F.eks. de hadde en våpenhvile. Hamas bygde en tunnel til Israel. Israel dro til en av tunnelene og ødelegget den, fordi de har ingen rett til å bygge en tunnel og den har helt klart ikke fredlige formål. Hamas betegnet dette som et brudd på våpenhvile og startet å angripe Israel igjen.

 

Grunnen til at Israel har bombet Gaza er gordi de har angrepet Hamas sine angrepsbaser. Slutt å putt basene sine inn infrastrukturen og bruke folket sitt som skjold, så ville ikke problemet vært der. Grunnen til at de gjør det er fordi de gir faen i folket sitt, men ønsker å få sympati fra vesten.

 

Grunnen til at de ikke oppholder seg i Gaza er fordi det er ikke sjangs for å angripe Israel fra Vestbredden. Det hadde ikke vært mulig i Gaza heller om Israel hadde kontrolert området. Det er ganske stor risiko for at Vestbredden kan bli et stort Gaza om man gir dem selvstyre.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det er en usedvanlig historieløs og feilaktig påstand.

 

Det er ingen gasskammer i Israel, og dersom de eksisterer er det sansynligvis for avlive kyllinger til matproduksjon. Det er ingen gettoer for palestinske israelere, de må ikke gå med halvmåner på armene sine, de har stemmerett og de kan gifte seg med jøder.

 

Hollocaust-argumentet er noe man kun drar frem fordi det er et historisk følsomt argument for jøder, og Israel er til syvende og sist en jødisk stat. Det er som å si til krigsseilere at de har tilrant seg enorme pengesummer fra et fond for mennesker som frakter varer i krigsoner, det er tilnærmingsvis like følelsesladet, og bare ørlite mindre unøyaktig.

 

Det er heller ikke matnyttig, det undergraver hele diskusjonen.

Lenke til kommentar

Camlon, jeg har absolutt ingenting imot jøder. Men det Israel driver med er et fornyet holocaust. Rett og slett.

 

Hva med å lære seg litt historie og lese litt andre aviser enn db.no? Hva med å åpne deg litt for flere meninger, lese litt utenlandske aviser, se en sak fra flere sider, kaste vekk ditt totale svarthvitt bilde doktrinert inn i deg fra norsk kultur og skole?

 

Påstanden din er latterlig. Rett og slett.

Lenke til kommentar

Når jeg skrev Holocaust mente jeg ikke nødvendigvis gasskammere (jøder var ikke de eneste som ble gasset heller, forresten). Jeg snakker om at Israel har en helt sinnsyk dobbeltmoral. De klager fremdeles den dag idag på ting som skjedde for 60 år siden og hva de ble utsatt for. Greit nok, såklart det var helt forferdelig! Men siden de ble utsatt for noe så forferdelig, hvordan kan de påføre andre mennesker samme type mord? Det Israel gjør med f.eks. palestinske barn er jo helt avskyelig. Og vær så snill; ikke kom med at "Norge har drept mange også" osv. Selv om andre nasjoner dreper kan ikke Israel bruke det som en unnskyldning. Dobbeltmoral til de grader...

 

Og jeg har fått med meg nyheter fra mange andre land, og har hørt en god del meninger. Og bare så du er klar over det cFc så er norsk skole pro-israel :) Med en gang vi fikk ny historiebok hvor det sto om mord på palestinere utført av Israelere, så ble det jo en kjempestor sak. Men, det skal stå om at jøder/israelere ble drept av andre!

 

Og jeg har min egen mening som ikke er svart-hvitt. Jeg liker ikke politikken Israel fører i det hele tatt, og det er det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...