Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg aldri kommer til å forstå er hvorfor folk som forsvarer Israel og sier at Israel bare vil leve i fred ikke er positive til tilbudet Den arabiske liga gav Israel for årevis siden. År 2002 eller 2003 om jeg husker rett.

La meg forsøke å forklare ovenfor deg hvordan det er; se for deg at du og ditt folk bor i et knøttlite land, et lite Norge midt i midt-østen. Alle muslimske land rundt deg ønsker at ditt land blir slettet fra kartet; det er ekstremist grupper i landene disse sender flere hundre raketter inn i dette lille landet hvert år, som også sprenger seg i fillebiter for å forsøke å drepe deg.

Deretter tar du over litt av disse syke menneskenes land, og de kommer nå og ønsker fred. De sier at du skal få beholde 70% av landet ditt dersom du overgir deg nå. Nå forklar meg hvorfor du skal gi opp 30% av landet ditt, når 100% er ditt?

Det skal også sies at Palestina ikke er en stat; hvorfor skal du gi bort deler av landet ditt til noen som ikke en gang har en stat?

Evilfish; Jeg så klippet, tok meg minst en halvtime, da jeg flere ganger måtte tilbake og fokusere. Det er åpenbart at journalisten er en palestina-tilhenger, videre lar han ikke denne "zionisten" snakke. Denne journalisten i tel aviv, kommer bare med trusler mot zionisten, alle hennes spørsmål er retoriske, og hun svarer på dem selv. Jeg liker også hvordan hun sammenlikner skapelsen av Israel med skapelsen av palestina.

Hun er overhodet ikke helt god.

Lenke til kommentar

Det jeg aldri kommer til å forstå er hvorfor folk som forsvarer Israel og sier at Israel bare vil leve i fred ikke er positive til tilbudet Den arabiske liga gav Israel for årevis siden. År 2002 eller 2003 om jeg husker rett.

Jeg tok en quiz på nettet idag som er ganske relevant her.

"Which super villain are you?".

Jeg ble Magneto.

You fear the persecution of those that are different or underprivileged so much that you are willing to fight and hurt others for your cause.

Lenke til kommentar

La meg forsøke å forklare ovenfor deg hvordan det er; se for deg at du og ditt folk bor i et knøttlite land, et lite Norge midt i midt-østen. Alle muslimske land rundt deg ønsker at ditt land blir slettet fra kartet; det er ekstremist grupper i landene disse sender flere hundre raketter inn i dette lille landet hvert år, som også sprenger seg i fillebiter for å forsøke å drepe deg.

Deretter tar du over litt av disse syke menneskenes land, og de kommer nå og ønsker fred. De sier at du skal få beholde 70% av landet ditt dersom du overgir deg nå. Nå forklar meg hvorfor du skal gi opp 30% av landet ditt, når 100% er ditt?

Det skal også sies at Palestina ikke er en stat; hvorfor skal du gi bort deler av landet ditt til noen som ikke en gang har en stat?

Jada... :roll: Nå skal jeg forklare deg noe: Det ar vært mening hele tiden at det skulle deles opp i en jødisk og en palestinsk stat og alle alnd i hele verden støtter dette, selv USA og INGEN LAND I HELE VERDEN anerkjenner Jerusalem som Israels hovedstad! 100% er ikke Israels! INGENTING av det de har okkupert er deres! De har i utgangspunktet krav på enda mindre enn det de vil bli sittende igjen med fordi grensene deres ble utvidet allerede etter den første krigen. Og saken er at at ALLE, ABSOLUTT ALLE i hele denne konflikten klarer å moderere seg og følge med i tiden, ABSOLUTT ALLE UTENOM ISRAEL!!!

Og om du er så skeptisk til de arabiske landene, hvordan vil du forklare at både Egypt og Jordan har sluttet fred med dem samt at palestinerne har anerkjent dem?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Israel gir blanke f*** fordi jøde-lobbyen i USA bestemmer mer enn president Obama (og hans forgjengere)

Egypt hadde hatt demokrati for lenge siden, men Israel har satt stopper for det og, gjennom å påvirke amerikansk politikk.

Egentlig utrolig mye de styrer av hendelser rundtomkring, mens andre land må offre livene sine for dem.

Dette inlegget ditt burde diskvalifisere deg fra all fremtidig debatt rundt Israel og jødedommen; du spyr ut anti-jødisk og anti-Zionistisk propaganda til de grader at jeg må le. Det er direkte latterlig at mennesker tror at jødene driver en hemmelig lobby som styrer verden

Jeg har ikke nevnt hemmelig lobby, tvertimot, den er ganske åpenlys. Zionistene holder mange, mange der ute som åndelige gissler. Gode forslag og innspill kan bli forkastet, fordi ALT handler om det er i Israels interesse. Helt utrolig hvordan en liten gruppe mennesker på den måten kan holde nærmest hele etablisementet sjakkmatt.

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det er slik at om man kritiserer noen som er jødisk, så er man anti-jødisk?

Jeg trodde "anti-jødisk" var mer det å være ute etter jøder i seg selv, ikke handlingene til personer som er jøder.

Men Holocaust-industrien rages on, alle er ute etter de forfulgte jødene, derfor må sionistiske organisasjoner og Israel få herje som de vil.

Lenke til kommentar

Men Holocaust-industrien rages on, alle er ute etter de forfulgte jødene, derfor må sionistiske organisasjoner og Israel få herje som de vil.

Historien om " Holocaust" ble oppdiktet bla for å brukes til dette formålet, slik at alle skulle syns sååå synd på de stakkars jødene

Men her må vi skille litt mellom jøder, for det er ikke alle jøder som er med og støtter opp om svindelhistorien om "Holocaust"

Og ikke alle jøder støtter Israel heller.

Bare zionist-jødene støtter Israel, og det er dem som også diktet opp historien om "Holocaust" bla for å sikre støtte for opprettelsen av et eget land i midtøsten.

Lenke til kommentar

Nei, Holocaust har ikke blitt påfunnet. Du må klare å skille den faktiske hendelsen Holocaust, og Holocaust-industrien, som ifølge Finkelstein først og fremst vokste fram med krigen i 1967, hvor jødiske og sionistiske organisasjoner særlig i USA begynte å prioritere støtte til Israel (ved å fremstille det jødiske folket som spesielt forfulgte) og styrking av egne organisasjoner gjennom krav om kompensasjoner fra Holocaust (Kravkonferansen). Forøvrig mener jeg jo krav om å få tilbake det som ble tapt under Holocaust er riktige krav, problemet var bare at 1) Mye av kompensasjonen nådde aldri selve ofrene, men ble brukt på organisasjonene, gikk til jødisk arbeid i Israel og arabiske stater, og 2) hyklerske krav, f.eks mot banker i Sveits som tilbakeholdt jødiske kontoer, mens amerikanske banker IKKE fikk samme krav.

Lenke til kommentar

Israel tør ikke å være så tøffe mot USA så selvfølgelig gav de aldri dem samme krav som andre.

Ja men dette var også jødiske organisasjoner *i USA*, ledet av slike som Elie Wiezel. De kunne lett rettet kravene mot amerikanske banker, som det har blitt bevist tilbakeholdt store summer. Men det passet ikke inn i mentaliteten om de jødehatende europeerne som var ute etter å "ta jødene" nok en gang... da hadde man kanskje heller måtte vinkle det slik at bankene faktisk er grådige og kapitalistiske, noe som ikke passet inn i den sionistiske propagandaen...

Lenke til kommentar

Nei, Holocaust har ikke blitt påfunnet. Du må klare å skille den faktiske hendelsen Holocaust, og Holocaust-industrien, som ifølge Finkelstein først og fremst vokste fram med krigen i 1967, hvor jødiske og sionistiske organisasjoner særlig i USA begynte å prioritere støtte til Israel (ved å fremstille det jødiske folket som spesielt forfulgte) og styrking av egne organisasjoner gjennom krav om kompensasjoner fra Holocaust (Kravkonferansen). Forøvrig mener jeg jo krav om å få tilbake det som ble tapt under Holocaust er riktige krav, problemet var bare at 1) Mye av kompensasjonen nådde aldri selve ofrene, men ble brukt på organisasjonene, gikk til jødisk arbeid i Israel og arabiske stater, og 2) hyklerske krav, f.eks mot banker i Sveits som tilbakeholdt jødiske kontoer, mens amerikanske banker IKKE fikk samme krav.

Holocaust er en oppdiktet historie, det skjedde aldri.

Og det er også Norman Finkelstein som du nevner her klar over, han deltar i noen av videoene som er laget etter etterforskningen av dette påståtte "holocaust"

Du kan forøvrig besøke denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1153847

Der finner du alle de beviser du trenger på at holocaust aldri skjedde.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...