Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Så nå er det nåverende statsminister av Israel sin hovedfeil at det ikke er fred i Midtøsten, eller? Fordi han er en selvopptatt gal og farlig mann? Interessant!

Har jeg sagt det? Men det er en kjennsgjerning at han SKRYTER av å ha sabotert prosessen, så han må da tro det selv.

...hadde gode nordmann Jens Stoltenberg vert Statsminister i Israel, ja da hadde det nok blitt fred på 1,2,3 hahahaha! Eller er det å være litt for naiv?

For meg virker det som, at mange ikke forstår islam sin rolle i denne konflikten (inkludert Jens Stoltenberg), at hele Midtøsten og det aller fleste muslimer i hele verden er grunnleggende imot en ikke-islamsk stat i der (Israel), som er innenfor grensene til islam sitt hus i Midtøsten ifølge islam, og der kan ingen ikke-islamsk stat være fordi det er imot Profeten Muhammad sine ord. Det er der problemet ligger.

Disse såkalle palestinsk arabiske flyktningne, er ett effektivt våpen i kampen mot Israel, noe som den islamske verden ikke har lagt skjul på engang når dem snakker blandt sine egne. Dem taler med to tunger, en tunge når dem snakker med sine brødre og søstre (muslimer) og en annen tunge når dem snakker til den vantroende verden (alle som ikke er muslimer rett og slett).

Hrm. Jeg holder på å gi opp. Du overser fullstendig de fremskritt som gjøres av bl.a. Fayyad. Du overser fullstendig hvilket tankesett som i dag dominerer Fatah.

La meg stille deg ett spørsmål; er det NOEN hypotetisk situasjon der du mener at palestinerne skal ha en egen stat?

Israel sin statsminister er forøvrig hverken gal, idiot eller farlig, selv om han ikke er enig med alle dine synspunkter.

....han vet godt hvordan en skal ta være på Israel sin sikkerhet, han vet det betre enn det fleste i verden skal jeg si deg hehe!

Nei, det gjør han ikke. Han støtter opp om en livsfarlig politikk, som om den fortsetter, bærer rett i elendigheten. Bibi er en klovn og en tåpe. Desto verre, er han en klovn og en tåpe med makt. Benjamin Netanyahu er en av de farligste enkeltmenneskene i Midtøsten, ene og alene fordi han utgjør en slik ekstrem fare for Israels overlevelse.

Hva du presenterer som "fakta" og hva som er realiteten, passer ikke alltid sammen. Merkelig det, ikke sant? :roll:

Realitet? Er du den samme ola the icebox som senest i går siterte skriften?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første, det du sier her er overhodet ikke noe svar på det jeg sa, men en setning som er myntet på å avlede ett godt poeng.

Ja jeg er den samme ola the icebox som siterte skriften, og den er realitet, imotsettning til mye annet "vås" her inne som blir sagt av "pro-pal araberne" og som attpåtil kan bevises er vås, så sant en har litt innblikk i den reelle situasjonen, utover det massemedia ofte skriker om, som forøvrig får det meste av sin informasjon fra islamske kilder.

....hm, ja, slikt blir det iallefall skeiv medie dekning ut av. Jeg sier ikke at alt er skeivt, men urovekkende mye, og folk flest biter på uten sans for å stille seg spørsmål om medias versjon faktisk stemmer 100 prosent, noe den forøvrig svært sjeldent gjør.

En kan vinkle alle problemstillinger fra flere sider, og en kan vinkle alle momenter i en problemstilling fra flere sider, massemedia vinkler den svært ofte fra palestiner arabernes side. En medvirkende årsak til det, er at mye av informasjonen de baseres sitt arbeid på, kommer fra anti-israelske kilder, som palestinerne selv. Selvsagt blir det realistiske bildet på konflikten feil da.

...og når slikt pågår i ett sett år ut og år inn i både aviser tv osv som i stor grad har felles kilder, så gjør det selvsagt noe med nordmenn, som får en feil oppfattning rundt denne konflikten.

Det er heller ikke uten grunn, at flere utenlandske journalister, ja selv BBC (som også driter på leggen ofte) har krittisert media i Norge inkludert NRK for å dekke denne konflikten skjeivt, feil og urettferdig, altså fremstiller Israel som en stor stygg ulv og dermed fører leserne og TV titterne bak lyset.

Massemedia, ikke minst i Norge, har blitt eksperter på å kun fremstille konflikten fra 1 side(noe som har foregått i mange år nå).

Palestiner araberne har sagt at det er viktig å vinne mediakampen, at de skal gjøre alt for å vinne den kampen. En taktikk de har klart å lure mye av verden med seg på, tydeligvis, verre blir det sikkert.

Bibelens profetier sier at verden sitt syn på denne konflitken skal bli helt totalt skjeiv og ubalansert til slutt. Ingen profetier i Bibelen har feilet til nå, og det ser det sannelig ikke ut til å gjøre i denne saken heller.

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

Men ola the icebox, hvorfor overser du innlegget mitt om hva kristne palestinere krever når de henviser til Kristendommen, skriftene og menneskeverdet? Om du ikke evner å ha empati med muslimer, kan du ikke i det minste ha en form for empati med kristne palestinere som ber om anerkjennelse fra sine medkristne?

Lenke til kommentar

Det er sykt at man kan støtte Israel kun pga religiøs overbevisning.

Og det å si at ingen profetier i bibelen har feilet er uvitenhet. Forøvrig, Revelation 22:6 And he said unto me, These sayings are faithful and true: and the Lord God of the holy prophets sent his angel to shew unto his servants the things which must shortly be done.

Alt som skal skje ifølge bibleske profetier skal skje snart, fremdeles venter man på at profetier skal tre i kraft. Snart? Har gått litt vel lang tid til å kalle det snart?

Lenke til kommentar

For det første, det du sier her er overhodet ikke noe svar på det jeg sa, men en setning som er myntet på å avlede ett godt poeng.

Ja jeg er den samme ola the icebox som siterte skriften, og den er realitet, imotsettning til mye annet "vås" her inne som blir sagt av "pro-pal araberne"

Nei. Det er ingen realitet. Det er teologisk skrift, og er omentrent like troverdig som Confucious, Marx og Nostradamus. Jeg nekter å godta premisset du fremsetter, og vil alltid nekte å gjøre det. Du kan fremsette så mange teologiske argumenter du ønsker (og selv mange kristne og jøder vil være uenige i dem, basert på eksakt samme skrift), det gjør dem ikke sanne.

Lenke til kommentar

Nei. Det er ingen realitet. Det er teologisk skrift, og er omentrent like troverdig som Confucious, Marx og Nostradamus. Jeg nekter å godta premisset du fremsetter, og vil alltid nekte å gjøre det. Du kan fremsette så mange teologiske argumenter du ønsker (og selv mange kristne og jøder vil være uenige i dem, basert på eksakt samme skrift), det gjør dem ikke sanne.

Bare en kommentar: Marx sine skrifter, f.eks Das Kapital, er ikke basert på teologi eller myter, men av vitenskapelige analyser av datidens økonomi. Det blir mildt sagt fjernt å sidestille de to.

Lenke til kommentar

....hm, ja, slikt blir det iallefall skeiv medie dekning ut av. Jeg sier ikke at alt er skeivt, men urovekkende mye, og folk flest biter på uten sans for å stille seg spørsmål om medias versjon faktisk stemmer 100 prosent, noe den forøvrig svært sjeldent gjør.

En kan vinkle alle problemstillinger fra flere sider, og en kan vinkle alle momenter i en problemstilling fra flere sider, massemedia vinkler den svært ofte fra palestiner arabernes side. En medvirkende årsak til det, er at mye av informasjonen de baseres sitt arbeid på, kommer fra anti-israelske kilder, som palestinerne selv. Selvsagt blir det realistiske bildet på konflikten feil da.

...og når slikt pågår i ett sett år ut og år inn i både aviser tv osv som i stor grad har felles kilder, så gjør det selvsagt noe med nordmenn, som får en feil oppfattning rundt denne konflikten.

Det er heller ikke uten grunn, at flere utenlandske journalister, ja selv BBC (som også driter på leggen ofte) har krittisert media i Norge inkludert NRK for å dekke denne konflikten skjeivt, feil og urettferdig, altså fremstiller Israel som en stor stygg ulv og dermed fører leserne og TV titterne bak lyset.

Massemedia, ikke minst i Norge, har blitt eksperter på å kun fremstille konflikten fra 1 side(noe som har foregått i mange år nå).

Palestiner araberne har sagt at det er viktig å vinne mediakampen, at de skal gjøre alt for å vinne den kampen. En taktikk de har klart å lure mye av verden med seg på, tydeligvis, verre blir det sikkert.

Bibelens profetier sier at verden sitt syn på denne konflitken skal bli helt totalt skjeiv og ubalansert til slutt. Ingen profetier i Bibelen har feilet til nå, og det ser det sannelig ikke ut til å gjøre i denne saken heller.

Jeg har nesten utelukkende brukt israelske kilder i denne tråden.

Problemet er at aksepterte sannheter i Israel blant forskere og historikere, ikke samsvarer med tradisjonell propaganda fra den israelske staten.

Denne (utdaterte)propagandaen har fortsatt tillhengere i vestlige land, og som en følge av dette oppstår det uenigheter.

Endret av Nonzchi
Lenke til kommentar

Apropos når det smeller rundt omkring

Lavon-affæren (også kjent som Operation Susannah) var benevnelsen på en rekke bombeattentater som den israelske militæretterretningen iverksatte mot amerikanske og britiske mål i Egypt sommeren 1954

Planen til israelerne var å lede mistanken mot ulike grupper i Egypt (blant annet Det muslimske brorskap), slik at dette igjen skulle skape et fiendtlig forhold mellom Egypt og USA.

http://no.wikipedia.org/wiki/Lavon-aff%C3%A6ren

Det som slås opp idag som islamsk terrorisme, kan likså godt være hemmelige Mossad aksjoner. Greit å ha med i mente.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Adresse: 72 jomfruer, Gaza

Nord på Gaza stripen skal det bygges en ny bydel som Hamas myndighetene har gitt navnet "72 jomfruer".

Det må være for å minne alle som bor der, om at også de kan få 72 jomfruer dersom de dør mens de blåser sivile israelere i luften.

Voldelige islamistiske grupper bruker løftet fra den muslimske tradisjonen om de 72 jomfruene til å motivere aktivister til å gjennomføre selvmordsaksjoner og dø som martyr i kamp for Allah.

Kilde

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som slås opp idag som islamsk terrorisme, kan likså godt være hemmelige Mossad aksjoner. Greit å ha med i mente.

Ja, 9/11 også.

Jødene er skyldige intill det motsatte er bevist. Men også da er det vel greit å skylde på jøder. Eller kanskje "zionister".

Endret av Drogin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare en kommentar: Marx sine skrifter, f.eks Das Kapital, er ikke basert på teologi eller myter, men av vitenskapelige analyser av datidens økonomi. Det blir mildt sagt fjernt å sidestille de to.

Det er nok litt fjernt, ja. Men Marx skrifter har på mange måter vært tolket nærmest som teologi heller enn ideologi av svært mange gjennom historien. Det samme kan man si om Chicago-skolen og Ayn Rand.

Det er ikke en ukjent modus operandi for Mossad. Guds Hevn, i tiden etter München er et godt kjent eksempel på dette. Mossad drepte palestinske ledere i Europa og Midtøsten, og klarte stor grad å lempe skylden på palestinske grupper, kampanjen ble malt frem som intern palestinsk rivalisering i Europa. Mossad fikk to fugler i en smekk; de viste at de interne konfliktene blant palestinske grupperinger var en risiko for folk i Europa, noe som på sikt kunne gjort det mindre ønskelig å ha f.eks. en PLO-representasjon i de aktuelle landene, og de fikk drept enkelte av de ansvarlige for München.

Det skal jo også sies at mange som ikke hadde noe som helst med München ble tatt av dage, det inkluderer palestinske intellektuelle ledere i Europa, for eksempel.

Drapet på Achmed Bouchiki på Lillehammer var en del av denne kampanjen.

Adresse: 72 jomfruer, Gaza

Nord på Gaza stripen skal det bygges en ny bydel som Hamas myndighetene har gitt navnet "72 jomfruer".

Det må være for å minne alle som bor der, om at også de kan få 72 jomfruer dersom de dør mens de blåser sivile israelere i luften.

Voldelige islamistiske grupper bruker løftet fra den muslimske tradisjonen om de 72 jomfruene til å motivere aktivister til å gjennomføre selvmordsaksjoner og dø som martyr i kamp for Allah.

Kilde

Å sitere Miff som kilde er som å bruke tobakksbransjen som en kilde for en sak om tobakkskader.

Alle er uskyldige til det motsatte er bevist.

Dette inkluderer alle arabere/muslimer, og europeere/jøder/kristne.

Det er definitivt et viktig poeng.

Lenke til kommentar

Å sitere Miff som kilde er som å bruke tobakksbransjen som en kilde for en sak om tobakkskader.

Nok engang prøver du å bortforklare en nyhet som "treffer deg i hodet" med å indirekte klage på at "dette må da være eventyr" laget av en "eventyr avis", det er faktisk det du indirekte skriver der. Vel for det første, miff oversetter nyheter til norsk fra engelske medier.

Jeg skjønner ikke helt at du kommenterer dette i det hele tatt, når du ikke har noe mer vettig å komme med.

Du sier faktisk indirekte at miff stort sett bare lyger og skrøner, siden du tar en sinnsyk paralell til ditt tobakksbransje eksempel som handler om løgn og fantaskap.

Miff oversetter nyhetene til norsk, det er altså ikke miff selv som "lager" nyhetene sine. Så visst du skal ta din egen konklusjon seriøst, så må du svarteliste ganske mange nyhetskilder som har samme nyhetene.

Også jpost har denne nyheten, en internasjonalt svært godt annerkjent avis, med full seriøsitet og tyngde. Og som forøvrig er mye mer dyp og seriøs enn både VG og Dagbladet.

Så neste gang du ser noen linker til f.eks Dagbladet her, så kan du sammenligne det med narkotika industrien, og nekte å ta nyheten seriøst. Smart ikke sant? hahaha! Næ tror ikke det.

http://www.jpost.com....aspx?id=199137

Endret av Chi Spurger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, 9/11 også.

Jødene er skyldige intill det motsatte er bevist. Men også da er det vel greit å skylde på jøder. Eller kanskje "zionister".

Trenger ikke være sarkastisk (forøvrig var det uten tvil Israel som tjente på 9/11)

Vi behøver dog ikke dikte opp noe, men se på de tilfellene der Israel er tatt med buksa nede (som jeg linket til over her)

Ut av det kan man se at når forholdet mellom USA og araberland er i ferd med å forbedre seg (noen Israel ikke vil ha noe av) så vil de forsøke å ødelegge den positive utviklinga, selv med terror.

Palestinerne har såvidt jeg husker sagt de vil erklære egen stat i sept/okt. så da venter jeg i spenning (og frykt) på en spektakulær Mossad aksjon i nær fremtid for å sabotere palestinernes goodwill hos regjeringer worldwide

Lenke til kommentar

Nok engang prøver du å bortforklare en nyhet som "treffer deg i hodet" med å indirekte klage på at "dette må da være eventyr" laget av en "eventyr avis", det er faktisk det du indirekte skriver der. Vel for det første, miff oversetter nyheter til norsk fra engelske medier.

Jeg skjønner ikke helt at du kommenterer dette i det hele tatt, når du ikke har noe mer vettig å komme med.

Det får være dine ord. Det jeg peker på er at du siterer en kilde med lav troverdighet. Du påpeker ofte det samme når like subjektive kilder fra den andre siden brukes, jeg ser ærlig talt ikke at du har noe å klage på. Jeg antar vi kan si at man høster som man sår.

Du sier faktisk indirekte at miff stort sett bare lyger og skrøner, siden du tar en sinnsyk paralell til ditt tobakksbransje eksempel som handler om løgn og fantaskap.

Det jeg sier er at kilden ikke er troverdig. Å kalle parallellen sinnsyk syns jeg heller ikke er særlig dekkende, særlig ikke om man tar i betraktning hvilke ligninger som fremsettes om enkelte politiske grupperinger og folkegrupper fra andre parters side.

Miff oversetter nyhetene til norsk, det er altså ikke miff selv som "lager" nyhetene sine. Så visst du skal ta din egen konklusjon seriøst, så må du svarteliste ganske mange nyhetskilder som har samme nyhetene.

Også jpost har denne nyheten, en internasjonalt svært godt annerkjent avis, med full seriøsitet og tyngde. Og som forøvrig er mye mer dyp og seriøs enn både VG og Dagbladet.

Jerusalem Post er en god avis for det den er, den er omentrent like Israel-vridd som Dagbladet er Palestina-vridd.

Så neste gang du ser noen linker til f.eks Dagbladet her, så kan du sammenligne det med narkotika industrien, og nekte å ta nyheten seriøst. Smart ikke sant? hahaha! Næ tror ikke det.

Dagbladet og Miff kan ikke sidestilles, Dagbladet og Jerusalem Post kan sidestilles. Jerusalem Post er tross alt ikke ett hundre prosent israelsk regjeringsorgan, offisielt eller uoffisielt.

Og for ordens skyld, du har ikke lest mye av det jeg skriver om media om du tror jeg ikke er ganske irritert på venstreorientert norsk presse. Jeg er ingen fiende av Israel. Men jeg er likevel en venn av Palestina.

Det er mulig, og jo flere det blir av oss, jo nærmere kommer vi en faktisk løsning i stedet for ørkesløse diskusjoner med mer og mer splittende og polarisert, tom retorikk.

Lenke til kommentar

Og for ordens skyld, du har ikke lest mye av det jeg skriver om media om du tror jeg ikke er ganske irritert på venstreorientert norsk presse.

Da er vi iallefall enig om 1 ting smile.gif Nemlig at media er for venstrevridd. Ikke gale bare det, med tanke på mange er mer eller mindre uenige om alt her inne!

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Og for ordens skyld, du har ikke lest mye av det jeg skriver om media om du tror jeg ikke er ganske irritert på venstreorientert norsk presse.

Da er vi iallefall enig om 1 ting smile.gif Nemlig at media er for venstrevridd. Ikke gale bare det, med tanke på mange er mer eller mindre uenige om alt her inne!

I Norge er media for venstrvridd. I Israel er det blandet, men den kilden du viser til, Jerusalem Post, er i høyeste grad høyrevridd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...