Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, og da gjentar jeg: sivile liv går tapt i krig. Det er uunngåelig. Hamas gjemmer både seg selv og militært utstyr blant sivile. Hvis Hamas ønsket å skåne sivile, ville de ikke gjort dette. Men de bryr seg åpenbart ikke om befolkningen sin.

Og da gjentar jeg: Jeg snakker ikke om krig. Jeg snakker om å utrenske landsbyer, jevne de med jorda, bulldoze bort hjem.

Lenke til kommentar

Ja, og da gjentar jeg: sivile liv går tapt i krig. Det er uunngåelig. Hamas gjemmer både seg selv og militært utstyr blant sivile. Hvis Hamas ønsket å skåne sivile, ville de ikke gjort dette. Men de bryr seg åpenbart ikke om befolkningen sin.

Og da gjentar jeg: Jeg snakker ikke om krig. Jeg snakker om å utrenske landsbyer, jevne de med jorda, bulldoze bort hjem.

Jeg tror som sagt ikke på det. Uansett, jeg har aldri påstått at Israel er perfekt, bare at det er den frieste staten. Hamas kan få fred ved å slutte å skyte raketter, men det er de ikke interessert i.

Endret av ape i båt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israel er i krig med de arabiske nabolandene.

Skulle fortsatt gjerne hatt svar på hvordan Hamas kan få skylden når Israel bomber en boligblokk i et tett befolket området når EN ENESTE AV BEBOERNE er militant og resten er sivile. Det er ikke noe som kan unnskyldes med "sivile dør i krig"!

Jo, det er det. Israel har rett til å forsvare seg. Det er ikke Israel sin feil at Hamas bruker sivile som skjold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Demokrati er ikke ensbetydende med Godheten selv. Men ingen diktatorer heldigvis :p

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Mitt siste ord i denne debatten er herved sagt.

Problemet med ideen om at de okkkuperte områdene tilhører Israel og at ingen fredsavtaler er ønskelige, er at

• Israels befolkning ikke akepterer dette.
  • Den palestinske befolkningen ikke aksepterer dette.
  • Den israelske regjeringen ikke aksepterer dette.

Den israelske regjeringen mener faktisk at dette vil føre en en destruksjon av Israel som en jødisk stat. (ref. the demographic problem).

Endret av Nonzchi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kan man ikke gjøre det slik at de blir inlemmet i Israel og får en viss grad selvstyre? slik vi gjør med samene.

Etter min mening er islamister for farlige til å ha egen stat.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

En enstatsløsning var mulig helt til 1975, men i 1975 begynte palestinske grupper å gå inn for en tostatsløsning.

I den perioden det var mulig med en enstatsløsning, ønsket ikke den israelske regjeringen dette. Årsaken var at det ville forandre forholdet mellom jøder og muslimer i en jødisk stat. Som en konsekvens av dette var de, og er fortsatt redde for flere muslimske borgere som forandrer dette forholdet.

Å annektere hele vestbredden er derfor uønskelig for Israel (det er også uakseptablet for de palestinske gruppene).

Endret av Nonzchi
Lenke til kommentar

Israel er ingen okkupasjonsmakt, men et fritt land. De har vunnet kontroll over områdene sine gjennom forsvarskriger.

Israel er det frieste landet i regionen, men okkupasjon er okkupasjon.

Jeg tror som sagt ikke på det.

Du tror ikke på det? Om jeg forteller deg at det finnes mennesker som går i båter, og så fører disse båtene ut på havet, for så å fange fisk, tror du ikke på det heller?

Uansett, jeg har aldri påstått at Israel er perfekt, bare at det er den frieste staten. Hamas kan få fred ved å slutte å skyte raketter, men det er de ikke interessert i.

Not for nothing, men du ville gjort det stort innen politikken.

Kan man ikke gjøre det slik at de blir inlemmet i Israel og får en viss grad selvstyre? slik vi gjør med samene.

Etter min mening er islamister for farlige til å ha egen stat.

Men hvorfor i alle dager snakker du om islamister når vi snakker om Fatah, som er sekulære?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...