After Dark Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg tror du veldig godt ser forskjellen på Israel og islamister. Ja, Israel nekter å innse at tidene har endret seg! Lenke til kommentar
Decline Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Ja, og da gjentar jeg: sivile liv går tapt i krig. Det er uunngåelig. Hamas gjemmer både seg selv og militært utstyr blant sivile. Hvis Hamas ønsket å skåne sivile, ville de ikke gjort dette. Men de bryr seg åpenbart ikke om befolkningen sin. Og da gjentar jeg: Jeg snakker ikke om krig. Jeg snakker om å utrenske landsbyer, jevne de med jorda, bulldoze bort hjem. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Skulle fortsatt gjerne hatt svar på hvordan Hamas kan få skylden når Israel bomber en boligblokk i et tett befolket området når EN ENESTE AV BEBOERNE er militant og resten er sivile. Det er ikke noe som kan unnskyldes med "sivile dør i krig"! Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Ja, og da gjentar jeg: sivile liv går tapt i krig. Det er uunngåelig. Hamas gjemmer både seg selv og militært utstyr blant sivile. Hvis Hamas ønsket å skåne sivile, ville de ikke gjort dette. Men de bryr seg åpenbart ikke om befolkningen sin. Og da gjentar jeg: Jeg snakker ikke om krig. Jeg snakker om å utrenske landsbyer, jevne de med jorda, bulldoze bort hjem. Jeg tror som sagt ikke på det. Uansett, jeg har aldri påstått at Israel er perfekt, bare at det er den frieste staten. Hamas kan få fred ved å slutte å skyte raketter, men det er de ikke interessert i. Endret 17. januar 2011 av ape i båt 1 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Israel er ikke i krig med landsbyer nei. Heller ikke landsbyer inne i Israel eller i Jerusalem. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Israel er i krig med de arabiske nabolandene. Skulle fortsatt gjerne hatt svar på hvordan Hamas kan få skylden når Israel bomber en boligblokk i et tett befolket området når EN ENESTE AV BEBOERNE er militant og resten er sivile. Det er ikke noe som kan unnskyldes med "sivile dør i krig"! Jo, det er det. Israel har rett til å forsvare seg. Det er ikke Israel sin feil at Hamas bruker sivile som skjold. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Det er ikke å bruke sivile som skjold! Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Skal vi bare enes om å være uenige? 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Israel er i krig med de arabiske nabolandene. Får du aldri med deg at de har sluttet fred med Egypt og Jordan for lengst? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Joda, men disse holder fortsatt palestinerne som gisler. Jeg tror det er greit å avslutte debatten der. Vi får enes om å være uenige. Takk for debatten. 1 Lenke til kommentar
Sykkel92 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Israel bruker uskyldige palestinere som skyteskive. Ikke bare det, men de okkuperer palestinske landområder som er ulovlig. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvordan holder de palestinerne som gisler? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) De vil ikke ta i mot dem og gi dem statsborgerskap. Mitt siste ord i denne debatten er herved sagt. Endret 17. januar 2011 av ape i båt 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Jada... :!: I Jordan kan de få både statsborgerskap og eie jord dersom de oppgir sitt palestinske og/eller israelske statsborgerskap. Et av argumentene Ariel Sharon brukte mot en palestinsk stat, kansje var det hans fremste argument, var at palestinerne alt har en stat i Jordan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Demokrati er ikke ensbetydende med Godheten selv. Men ingen diktatorer heldigvis Endret 17. januar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Nonzchi Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Mitt siste ord i denne debatten er herved sagt. Problemet med ideen om at de okkkuperte områdene tilhører Israel og at ingen fredsavtaler er ønskelige, er at Israels befolkning ikke akepterer dette. Den palestinske befolkningen ikke aksepterer dette. Den israelske regjeringen ikke aksepterer dette. Den israelske regjeringen mener faktisk at dette vil føre en en destruksjon av Israel som en jødisk stat. (ref. the demographic problem). Endret 17. januar 2011 av Nonzchi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Kan man ikke gjøre det slik at de blir inlemmet i Israel og får en viss grad selvstyre? slik vi gjør med samene. Etter min mening er islamister for farlige til å ha egen stat. Endret 17. januar 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Nonzchi Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) En enstatsløsning var mulig helt til 1975, men i 1975 begynte palestinske grupper å gå inn for en tostatsløsning. I den perioden det var mulig med en enstatsløsning, ønsket ikke den israelske regjeringen dette. Årsaken var at det ville forandre forholdet mellom jøder og muslimer i en jødisk stat. Som en konsekvens av dette var de, og er fortsatt redde for flere muslimske borgere som forandrer dette forholdet. Å annektere hele vestbredden er derfor uønskelig for Israel (det er også uakseptablet for de palestinske gruppene). Endret 17. januar 2011 av Nonzchi Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Israel er ingen okkupasjonsmakt, men et fritt land. De har vunnet kontroll over områdene sine gjennom forsvarskriger. Israel er det frieste landet i regionen, men okkupasjon er okkupasjon. Jeg tror som sagt ikke på det. Du tror ikke på det? Om jeg forteller deg at det finnes mennesker som går i båter, og så fører disse båtene ut på havet, for så å fange fisk, tror du ikke på det heller? Uansett, jeg har aldri påstått at Israel er perfekt, bare at det er den frieste staten. Hamas kan få fred ved å slutte å skyte raketter, men det er de ikke interessert i. Not for nothing, men du ville gjort det stort innen politikken. Kan man ikke gjøre det slik at de blir inlemmet i Israel og får en viss grad selvstyre? slik vi gjør med samene. Etter min mening er islamister for farlige til å ha egen stat. Men hvorfor i alle dager snakker du om islamister når vi snakker om Fatah, som er sekulære? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 FNs generalsekretær Ban Ki-moon ber Israel stanse byggeaktiviteten i okkuperte, palestinske områder. Men israelske myndigheter godkjenner stadig flere byggeprosjekter i Øst-Jerusalem: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3993230.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg