China Burger Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Arabere og muslimer som støtter Israel: www.formermuslimsunited.org www.arabsforisrael.com Endret 15. januar 2011 av ola the icebox Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Nei, egentlig mener jeg at alle på jorda er mennesker og bør kunne bo i frihet hvor enn de velger å bo på jorda vår. Fri innvandring 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Litt mer oppdatert info om denne nyheten: Palestinere vil heller bo i Israel 40 prosent av palestinere i Øst-Jerusalem vil heller bo i Israel enn i Palestina. 40 prosent av palestinerne sier de vil flytte til Israel når Palestina blir egen stat, mens 37 prosent sier de ikke flytter. 27 prosent oppgir de vil flytte til Palestina hvis bydelen blir en del av Israel. Det viser en undersøkelse som ble offentliggjort i Washington onsdag. På spørsmål om de vil bli palestinske borgere med alle rettigheter og privilegier i Palestina, eller israelske borgere, velger bare 30 prosent palestinsk mot 35 prosent israelsk borgerskap. 35 prosent ville ikke svare på spørsmålet. På spørsmål om de vil flytte til et annet sted i Israel hvis nabolaget blir en del av Palestina, sier 40 prosent av de vil flytte til Israel, mens 37 prosent sier de ikke flytter. 27 prosent oppgir de vil flytte til Palestina hvis bydelen blir en del av Israel, mens 54 prosent sier de i så fall ikke vil flytte. Ikke begeistret Jeg regner med at de palestinske lederne ikke er særlig begeistret for disse resultatene (ola the icebox: hahahaha nei de er dem nok ikke hahaha). Det er all grunn til å ha tillit til det vi har funnet ut, sier David Pollock, leder i The Washington Institute, til den israelske avisen Ha´aretz. Betenkeligheter Andre betenkeligheter ved å bli palestinske borgere er tap av arbeid og begrenset bevegelsesfrihet, tap av statlige helsetjenester, trygder og kommunale tjenester. Kilde: dagenmagazinet.no Endret 15. januar 2011 av ola the icebox Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 ola the icebox legger fram en undersøkelse, men har selvsagt SIN vinkling på den. Her er en annen vinkling (min): 1. Denne undersøkelsen gjelder kun palestinere i Øst-Jerusalem. 2. Det er riktig at resultatet er ca. delt med hensyn til om de vil tilhøre en palestinsk eller israelsk stat. 3. Men da er det viktig å se på årsakene til dette. De som svarte at de heller ville ha israelsk statsborgerskap gir dette som årsaker: - Bevegelsesfrihet - Høyere lønn - Bedre jobbmuligheter - Israelsk helseforsikring 4. Om vi ser på disse årsakene, så er dette typiske problemer som igjen er en konsekvens av den israelske okkupasjonen, frarøvelsen av landet, checkpointsene, og at staten Israel har tjent seg rik på okkupasjonen og dermed kan tilby sine innbyggere bedre sosiale tjenester. 5. De som svarer at de vil tilhøre en palestinsk stat svarer at det er først og fremst av nasjonalistiske og patriotiske hensyn. Dette tyder på at antakeligvis de fleste palestinerne i Øst-Jerusalem kanskje egentlig ville tilhørt den palestinske staten, men at den israelske staten har et forsprang i form av velferd og jobbmuligheter, og at dermed hensyn til familien og velferd for noen prioriteres før patriotisme. 6. Konklusjonen blir dermed IKKE at palestinere i Øst-Jerusalem syns Israel er flott, okkupasjon er flott, og Israel har rett. Konklusjonen er at palestinerne vil leve i fred, ha tilgang til Al-Aqsa moskeen (noe de fleste viste bekymring for uansett løsning), ha stabil inntekt og en jobb for å kunne forsørge familien sin. Dette er altså ikke fullt så overraskende som israelvennene skal ha det til. Tvert imot viser det bare enda mer behovet for å etablere en palestinsk stat som kan gi sine innbyggere, som nå lever i fattigdom og under okkupasjon, bedre muligheter for sin familie og sin fremtid. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Report: South African groups seek arrest warrant for Livni Kadima leader is due to visit South Africa next week; pro-Palestinian groups want her arrested for her role in the Gaza war two years ago. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/report-south-african-groups-seek-arrest-warrant-for-livni-1.337175 Endret 15. januar 2011 av Decline Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Dette er altså ikke fullt så overraskende som israelvennene skal ha det til. Tvert imot viser det bare enda mer behovet for å etablere en palestinsk stat som kan gi sine innbyggere, som nå lever i fattigdom og under okkupasjon, bedre muligheter for sin familie og sin fremtid. Samtidig kunne man jo også spurt de svarte sør-afrikanerne hvorvidt de ville fortsette å leve i bantustanene sine, eller om de ville blitt fullverdige medlemmer av det Sør-Afrikanske samfunnet. Hva tror dere de hadde valgt? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Husk at i denne undersøkelsen så måler man altså velstanden i den rike staten Israel, oppimot fattigdommen i Gaza og på Vestbredden. Vil du ha velstand eller fattigdom, er det egentlig de spør. En palestinsk stat må være fri, og kunne etablere et velferdssamfunn for sine innbyggere som matcher det israelske, men uten rasismen og diskrimineringa og apartheid-tendensene i det israelske samfunnet. Folk må være likestilte, OG ha mat på bordet. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Nei det er ikke min vinkling, det er ren fakta, men ser jo at du ikke liker informasjonen som kommer frem i undersøkelsen (noe palestinske ledere nok heller ikke liker, merkelig nok). Les artikkelen selv her: http://www.dagenmagazinet.no/Nyheter/IsraelMidtøsten/tabid/255/Default.aspx?ModuleId=70484&articleView=true At du ikke likte undersøkelsen, kan du ikke skylle på meg for, du får ringe palestinerne og klage på dem at dem ønsker å bo i Israel istedet for en palestinsk stat. Du får sitte dem på plass du Decline Og fortelle dem at dem må hate Israel, ikke like Israel. Haahaha! Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg leser ikke sionistiske medier, men jeg leste artikkelen i Ha'aretz, hvor jeg trakk konklusjonene mine fra: http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/would-east-jerusalem-arabs-rather-be-citizens-of-israel-or-palestine-1.336758 Forøvrig foreslår jeg at du leser hva jeg har skrevet, så KANSKJE du også forstår litt mer av denne undersøkelsen. Som en palestiner i Øst-Jerusalem skriver på Ha'aretz: As a palestinian living in Jerusalem i think this poll wasn't accurate. many Palestinians in Jerusalem look at the situation in the west bank as gloomy with all these settlements, invasions, no airport, no free of access to other countries. i know, the article doesn't mention this, neither does the poll, most of us Arab Jerusalemites look at the current situation, a situation we've ben living for 40+ years, i'm 28 years old and this is how i see things, either live in israel or in a walled prison, but if this walled prison suddenly became free with Al-quds as a capital and al-aqsa inside, i believe many israeli arabs would even consider moving in. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Palestinerne lar ikke israelerne fordrive dem! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Nei, Israel integrerer dem derimot med israelsk statsborgerskap og samme rettigheter som jøder i Israel. Og palestiner-araberne i jødestaten trives så godt, ikke minst i øst-Jerusalem, at det ikke engang ønsker å være endel av en palestinsk stat. Ett slag midt i trynet på palestinske ledere, det sier seg selv hehe. Palestiner araberne i Israel har fått smaken på det gode liv, frihet, demokrati og gode rettigheter, trygd, helse osv, nett som muslimske nordmenn i Norge. Jeg bor endel i Israel, og har også israelsk personnummer, til tross for at jeg ikke er jøde. Og demokratiet Israel, fungerer mye likt som det vi er vandt til her i Norge. Er det rart da, at mange palestiner arabere nekter å gi opp sitt israelske statsborgerskap full av frihet og goder, til fordel for ett islamsk palestina statsborgerskap eller annet islamsk statsborgerskap? Nei, det er ikke mye rart. Men jeg forventer ikke at alle forstår det, spesielt ikke visst en er gjennomsyret av ett ensidig "anti Israel" mediebilde som overhodet ikke er balansert og som har tatt side med palestiner-araberne og "osama bin laden" sitt klagekor mot vantroende ikke muslimer, kristne, jøder og ja alle som ikke er muslimer. ...først skal dem ta knekken på lørdagsfolket(som er jøder og deretter skal dem ta knekken på søndagsfolket som er den "kristne verden", altså europa, usa osv. Nok engang, viktig å støtte Israel sin kamp mot islamsk terror i alle former. Israel kjemper vår kamp, og vi bør være Israel takknemlig for det. Norsk massemedia suger hardt i dekningen av denne konflikten, da dem har tatt side med islamsistene. Endret 15. januar 2011 av ola the icebox 1 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 ola the icebox: Nå snakker du mot bedre vitende. Har du egentlig lest denne undersøkelsen du skryter av? Det har nemlig jeg. Og i denne undersøkelsen kommer det OGSÅ fram at flesteparten av palestinerne i Øst-Jerusalem opplever diskriminering fra de israelske myndighetene. Det er ikke likestilling. Og jeg må igjen få minne om at vi her sammenligner den rike og mektige staten Israel med OKKUPERTE territorier som ikke er en stat og dermed heller ikke et fullverdig demokrati. SELVSAGT blir det da forskjeller! Men det er jo nettopp derfor vi trenger en palestinsk stat, slik at også palestinere kan utvikle samfunnet sitt fritt og bevege seg fritt! Du sier du bor endel i Israel. Det tviler jeg ikke på, så ensidig sionistisk som du fremstår. Men du har ikke bodd i Israel som palestina-araber, og vet dermed ikke hvordan det er å være dette i Israel, diskrimineringa og undertrykkinga som skjer. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Sorry Decline, jeg beklager at ikke alle palestiner-arabere er enig med deg. Heldigvis. Selv om det ser ut som du tror at alle er enige med deg, bare innse det faktum at alle er ikke kun hvitt eller kun svart, selv ikke palestiner-araberne. Det er forøvrig gjort mange undersøkelser tidligere også, som peker klart i den rettning at fleste parten av millionen palestiner arabere som bor i Israel med israelsk statsborgerskap, ønsker ikke å bytte det bort mot statsborgerskap i en palestinsk stat. Har du problemer med dette, så må du reise til Israel og kjefte disse palestiner araberne huden full om at dem MÅ hate Israel, og ikke like Israel. 1 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Libanon arresterer en kurdisk PKK-celle i Libanon, anklaget for å være Israelske spioner. Source 1 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Sorry Decline, jeg beklager at ikke alle palestiner-arabere er enig med deg. Heldigvis. Selv om det ser ut som du tror at alle er enige med deg, bare innse det faktum at alle er ikke kun hvitt eller kun svart, selv ikke palestiner-araberne. Det er forøvrig gjort mange undersøkelser tidligere også, som peker klart i den rettning at fleste parten av millionen palestiner arabere som bor i Israel med israelsk statsborgerskap, ønsker ikke å bytte det bort mot statsborgerskap i en palestinsk stat. Har du problemer med dette, så må du reise til Israel og kjefte disse palestiner araberne huden full om at dem MÅ hate Israel, og ikke like Israel. Ro, ro, ro? At du ikke forstår sammenhenger og årsaker til at folk mener det de gjør, er ikke mitt problem. Har gjort rede for hva jeg mener er årsakssammenhengen her, basert på hva som faktisk står i rapporten, som jeg foreslår du selv leser. Derimot lurer jeg litt på om du har statsborgerskap i Israel, eller hvordan du eventuelt har fått personnummer? Informant for Mossad kanskje? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Hehe informant for Mossad lattis, ja jeg rapporterer deg nå til Mossad Decline. Pass på, visst du ser noen som lurer bak busker i hagen din Lenke til kommentar
Decline Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Det var en spøk da (sånn halvveis), men spørsmålet står ubesvart Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 Det var en spøk da (sånn halvveis), men spørsmålet står ubesvart My job is so secret I don 't even know what I am doing Ja, ikke lett å svare da hehe. Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Det muslimske Kazakhstan ønsker Israel velkommen: http://www.youtube.com/watch?v=VI8u2aY9rNQ Artig å tenke på at Israel sender opp spion-satelittene sine fra et muslimsk land Endret 15. januar 2011 av Drogin 1 Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 15. januar 2011 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Kazakhstan er ikke islamistisk. Endret 15. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg