After Dark Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Er du tilhenger av Israels "En god araber er en død araber"-holdning? Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Nei. Israelere mener heller ikke det. Du nekter unnviker å svare. Jeg antar da at du er tilhenger av blod og jord-filosofien. Du er nasjonalist og mener at en bestemt folkegruppe (blod) er knyttet til et bestemt område (jord). Endret 14. januar 2011 av ape i båt 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Nasjonalist... Tilhenger av nazistene... :!: Palestinerne bodde der og område het Det britiske mandatområdet palestina. Så de har full rett til å kalle seg palestinere alt de vil og full rett til å kalle landet der for Palestina alt de vil! Og det har vært meningen hele tiden at det skulle være en palestinsk og en jødisk stat og det er fortsatt det som er meningen. Og jo, Israel mener det! Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Palestinerne bodde der og område het Det britiske mandatområdet palestina. Så de har full rett til å kalle seg palestinere alt de vil og full rett til å kalle landet der for Palestina alt de vil! De må gjerne kalle landet Palestina, men de har ingen rett til å lage sine egne ufrie lover i et fritt land som Israel. Palestinerne er friere i Israel enn i en palestinsk Sharia-stat. Hva skal de med en ny stat når de har det bra i Israel? Svaret er at palestinerne ikke er ute etter frihet. De er ute etter jødene. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du er som nordmenn flest kollektivist, nærmere bestemt nasjonalist. Du mener at palestinerne har rett på en egen stat fordi de er et eget folk. Som individualist er jeg uenig i denne tankegangen. Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Jødisk ekstremisme i fri utfoldelse. Aldri jødene sin feil og jødene er alltid bedre enn araberne og yaddiyadda slik går no dagene. Fri Palestina. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du er som nordmenn flest kollektivist, nærmere bestemt nasjonalist. Du mener at palestinerne har rett på en egen stat fordi de er et eget folk. Som individualist er jeg uenig i denne tankegangen. Da er du jo også imot at jødene har sin egen stat? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Palestinerne har det ikke bra i Israel og det vet de bedre enn folk som sitter her! Og hva skal jødene med et eget land når de feks har det bra i USA? Med den tankegangen er det mang e folkeslag som ikke trenger noe eget land. Du har heller ikke noe grunnlag til å si hvordan palestinerne vil styre sitt eget land eller hvor fritt det vil bli. Boikott Israel - Fritt Palestina Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du er som nordmenn flest kollektivist, nærmere bestemt nasjonalist. Du mener at palestinerne har rett på en egen stat fordi de er et eget folk. Som individualist er jeg uenig i denne tankegangen. Da er du jo også imot at jødene har sin egen stat? De "utvalgte" stiller i et annet lys må du jo skjønne. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Da er du jo også imot at jødene har sin egen stat? Riktig. Alle som vil skal kunne bo der. Endret 14. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Da må jo den jødiske staten oppløses også må man fjerne disse reglene om at jødisk blod automatisk gir statsborgerskap. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Jødisk ekstremisme i fri utfoldelse. Aldri jødene sin feil og jødene er alltid bedre enn araberne og yaddiyadda slik går no dagene. Fri Palestina. "Fritt" Palestina er en selvmotsigelse. Det vil ikke bli mye fritt. Israel er den klart beste staten i denne delen av verden, derfor støtter jeg Israel. 1 Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Jødisk ekstremisme i fri utfoldelse. Aldri jødene sin feil og jødene er alltid bedre enn araberne og yaddiyadda slik går no dagene. Fri Palestina. "Fritt" Palestina er en selvmotsigelse. Det vil ikke bli mye fritt. Israel er den klart beste staten i denne delen av verden, derfor støtter jeg Israel. Du støtter Israel fordi at du er en jøde og gjør det ut av et primitivt instinkt. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Palestinerne har det ikke bra i Israel Bedre enn i de arabiske nabolandene. Israel er ingen perfekt stat, men det er ingen vits å lage en ny stat der nede så lenge den ikke er friere enn Israel. Er palestinerne ute etter en liberalistisk stat? Niks. De vil styre etter fascistiske sharia-lover. Du har heller ikke noe grunnlag til å si hvordan palestinerne vil styre sitt eget land eller hvor fritt det vil bli. Jo, det har jeg. Det er bare å se på hvem de har valgt til å styre seg: terrororganisasjonen Hamas. Du støtter Israel fordi at du er en jøde og gjør det ut av et primitivt instinkt. Jeg støtter Israel fordi det er det minste ondet. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 "Fritt" Palestina er en selvmotsigelse. Det vil ikke bli mye fritt. Igjen, hvordan kan du hvordan palestinerne vil styre sitt eget land? Israel er den klart beste staten i denne delen av verden, derfor støtter jeg Israel. En terrorstat! Lagde forøvrig selv en tråd om Israels behandling av palestinerne. Sjekk denne dersom du ikke har gjort det: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1260676&st=0&p=16210106&fromsearch=1entry16210106 Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Da må jo den jødiske staten oppløses Ikke før man har et godt alternativ. Det har man ikke. Alternativet er Hamas, Fatah osv. Endret 14. januar 2011 av ape i båt Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Palestinerne har det ikke bra i Israel Bedre enn i de arabiske nabolandene. Israel er ingen perfekt stat, men det er ingen vits å lage en ny stat der nede så lenge den ikke er friere enn Israel. Er palestinerne ute etter en liberalistisk stat? Niks. De vil styre etter fascistiske sharia-lover. Du har heller ikke noe grunnlag til å si hvordan palestinerne vil styre sitt eget land eller hvor fritt det vil bli. Jo, det har jeg. Det er bare å se på hvem de har valgt til å styre seg: terrororganisasjonen Hamas. Du støtter Israel fordi at du er en jøde og gjør det ut av et primitivt instinkt. Jeg støtter Israel fordi det er det minste ondet. Definer minste. Så din blodsrelasjon til jødene er av mindre betydning? Da må jo den jødiske staten oppløses Ikke før man har et godt alternativ. Det har man ikke. Alternativet er Hamas, Fatah osv. Alternativet for palestinerne sin del er å la seg utrydde av fanatiske ekstremister. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 hvordan kan du hvordan palestinerne vil styre sitt eget land? Vis meg EN kilde på at palestinerne ønsker noe som ligner på en vestlig stat. Det vil du ikke klare, og det er en meget god grunn til dette: Palestinerne er ikke interessert i individuell frihet. Definer minste. Mindre enn alternativene (Hamas, Fatah) Alternativet for palestinerne sin del er å la seg utrydde av fanatiske ekstremister. De kan bare slutte å sende raketter, så får de leve i fred. Lenke til kommentar
pk2010 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Raketter som IDF har blitt tatt i å iscenesette for å legitimere folkemordet mot palestinere i den vestlige pressen mener du. Lenke til kommentar
ape i båt Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Raketter som IDF har blitt tatt i å iscenesette for å legitimere folkemordet mot palestinere i den vestlige pressen mener du. Du har lest for mye på konspirasjonsteori-sider. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg