Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Du trenger ikke hate Israel fordi du missliker/er imot okkupasjonen. Du har dine grunner, som vi alle vet.

 

 

Men alle er ikke revolusjonære kommunister med urealistiske mål for verden/Norge.

 

Okkupasjon er okkupasjon, noe også konservative Kåre Willoch kan ta standpunkt klart imot. Jeg ønsker å jobbe på lag med "fredsleiren" i Israel, fredselskende israelere er en av våre viktigste allierte. Hvorfor? Jeg kunne selvsagt bare sittet her og hatet Israel og israelere og alt de står for, men ja, kanskje nettopp fordi jeg er kommunist, så er jeg opptatt av å få også folket i Israel på rett side. Målet må være en sterk fredsbevegelse BÅDE blant palestinere og israelere, som kan avslutte okkupasjonen, bringe fred OG forsoning, tilgivelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likevel velger han å bli boende i Israel. Hvorfor, mon tro? Kan det være at han faktisk har det bedre i Israel enn i Iran/Syria/Saudi-Arabia/Sudan og andre land som styres på muslimsk vis?

 

Takket være Israel er ikke levevillkårene noe bedre for han i de palestinske områdene. Dessuten vil han vel helelr ikke la seg tivnge vekk av okkupanter...

 

Det er bare å se på hvem de valgte til å styre seg, og observere hvordan andre muslimske land blir styrt.

 

Forklar gjerne dette nærmere. Avsnittet ditt vitner bare om generalisering.

 

Men de har ikke rettigheter som gruppe.

 

Helt uinteressangt da de uansett har rettigheter som folkeslag/befolkning.

 

Kilder? Haha. Alle vet at venstresiden har det med å angripe frie vestlige demokratier (se på USA-hatet deres), og ta parti med tullinger (Hamas, PLO, Castro, Mao, Hitler, Che Guevara...). Alle vet også at palestinerne er nazister. Jødehater er stort, og Hitlers Mein Kampf er blant de mest solgte bøkene der nede. De ønsker ikke sitt eget land for å få frihet (frihet har de i Israel), men fordi de ikke tåler jøder.

 

Vitner kun om fordommer og generalisering! Hvor nøye har du egentlig undersøkt denne saken?

Lenke til kommentar

Decline: tviler på st jeg har skrevet noe "pro-noe som helst". Forrige side skrev jeg mot apen i hans planer som omfattet å "knuse araberne". Tidligere har jeg også diskutert mot Ola & co og andre som ofte drar inn jødehat osv. Samme med bosetningene. Noe av grunnen til at jeg ofte ikke gidder å diskutere mot de verste proisraelerne er at de rett og slett er mer ekstreme enn motparten og i det siste har jeg deltatt veldig lite her i forhold til det jeg pleide. Mye på grunn av at det nå er en skyttergravskrig mellom to ekstreme parter. Jeg har ikke noe ønske om å være en sel av noen av disse, og jeg finner det vanskelig å støtte en av to parter når begge har så utrolig mye skyld i problemene sine selv.

Lenke til kommentar

La oss se på hvilke land som ikke anerkjenner Israel:

 

Morocco

Algeria

Mali

Niger

Guinea

Guinea-Bissau

Chad

Libya

Sudan

Somalia

Syria

Lebanon

Iraq

Kuwait

Saudi Arabia

Yemen

The UAE

Oman

Iran

Afghanistan

Pakistan

Bangladesh

Indonesia

Malaysia

North Korea

Cuba

 

Oisann, her var det mange muslimske og frihetshatende land! Tilfeldig? Neppe.

 

Hvis man ikke anerkejenner terrorstater hadde aldri Staten Israel vært anerkjennt!

 

Tull. Israel er et fritt land, og har rett til å forsvare seg mot ufrie land som terroriserer dem. Israel hates fordi det er et vestlig land med mange jøder. Og er det to ting islamister hater, så er det jøder og frihet.

 

post-131018-0-93435400-1294752059_thumb.jpg

 

1) Visste du at Den arabiske liga har tilbudt Israel e\full anerkejnnelse i bytte mot tilbaketrekkning fra de okkuperte områdene og opprettelsen av en palestinsk stat?

 

2) Israel er ikke noe fritt land, men et eneste terror-reir! Det blir mer og mer fokus og krav på at Israel skal være en jødisk stat og kun jødene prioriteres der og demokratiet går tilbake. Det er heller ikke så lenge siden Israel havnet på listen over misslykkede stater pga. økende fattigdom og økende skille mellom fattig og rik. Dette har Israel hatt problemer med helt siden Ariel Sharon kom til makten etrtersom han brukte alt av inntekter på okkupasjon og krig mot palestinerne! Som jeg nevnte innrømmet selv den forrige statsministeren Ehud Olmert at palestinerne/araberne i Israel diskrimineres i arbeidslivet i Israel! I det hele tatt er de typisk annenrangsborgere!

Lenke til kommentar

1) Visste du at Den arabiske liga har tilbudt Israel e\full anerkejnnelse i bytte mot tilbaketrekkning fra de okkuperte områdene og opprettelsen av en palestinsk stat?

 

Man gjør ikke kompromisser med terrorister.

 

2) Israel er ikke noe fritt land, men et eneste terror-reir!

 

Feil, Israel er et fritt land sammenlignet med sine naboer.

Lenke til kommentar

Man gjør ikke kompromisser med terrorister.

 

Men alikevel tilbyr Den arabiske liga dette kompromisset til terrorstaten Israel, hvilket er svært nobelt!

 

Feil, Israel er et fritt land sammenlignet med sine naboer.

 

Du mener altså at Israel egentlig ikke er så fritt og demokratisk siden du kun sammenligner det med nabolandene!?

Lenke til kommentar

Man gjør ikke kompromisser med terrorister.

 

Men alikevel tilbyr Den arabiske liga dette kompromisset til terrorstaten Israel, hvilket er svært nobelt!

 

Vet du hva terror er glimti? Det er Hamas som sender raketter mt utelukkende sivile mål for å oppnåp sine mål som er terrorister.

 

Israel har drept sivile også, men om de ikke hadde bombet mål på gaza som består av bombelagere og ammolagere, terrorister som er på vei til å sende raketter mot Israel og de terroristene som står på tak på skoler, sykehus og boligblokker, hadde det blitt en større krig. Som mest sannsynlig ville vært at Hamas hadde sendt titalls rakketter hver dag inn i Israel som ville satt i fare både barn og sivlie, turister og et demokratisk samfunn. Og Israel hadde slått tilbake på dette, oja, nei Israel har jo ikke lov å forsvare seg selv heller :roll:

Lenke til kommentar

Vet du hva terror er glimti? Det er Hamas som sender raketter mt utelukkende sivile mål for å oppnåp sine mål som er terrorister.

 

Vet du hva terror er? Israelske terrorister som slipper bomber over boligblokker og byggninger i sivile nabolag, skyter raketter inn i store folkemengder, river sivile hus, utfører massearrestasjoner mot sivile, utfører gjengjeldelsesaksjoner mot uskyldige familiemedlemmer, issolerer folk i bygg eller på små landeområder, stjeler vannet deres, fratar dem alle mulighetene til å leve på et mennesklig nivå osv...

 

Israel har drept sivile også, men om de ikke hadde bombet mål på gaza som består av bombelagere og ammolagere, terrorister som er på vei til å sende raketter mot Israel og de terroristene som står på tak på skoler, sykehus og boligblokker, hadde det blitt en større krig. Som mest sannsynlig ville vært at Hamas hadde sendt titalls rakketter hver dag inn i Israel som ville satt i fare både barn og sivlie, turister og et demokratisk samfunn. Og Israel hadde slått tilbake på dette, oja, nei Israel har jo ikke lov å forsvare seg selv heller :roll:

 

Jepp, Israel har drept lang flere sivile og det med viten og vilje! Og hvordan vil du ha det til at det hadde blitt en større krig? Israel er jo den eneste parten her som ikke har vært villig til noen form for samtaler og/eller kompromiss!

Lenke til kommentar

Vet du hva terror er glimti? Det er Hamas som sender raketter mt utelukkende sivile mål for å oppnåp sine mål som er terrorister

 

Merkelig da at Hamas har ensidig våpenhvile mot Israel, og at det faktisk er mindre grupper som Islamsk Jihad som mot Hamas sin vilje skyter raketter over til Israel. Hamas har gått inn for angrepsstopp mot Israel de siste TO årene. Israel vet dette, og Israels kritikk mot Hamas er at de ikke gjør nok for å hindre mindre grupper fra å skyte raketter. De seneste dagene har Hamas hatt samtaler med de andre gruppene nettopp om dette. Siste om dette:

 

In mid-December, Hamas officials called an all-factions meeting which the Israeli press said resulted in a pledge from factions to stem the flow of projectiles. Islamic Jihad told the Israeli newspaper Haaretz that while its fighters would stop launching mortars and Qassams, they would retain the right to defend Gaza by other means.

 

In what appears to be an additional effort to coordinate the resistance factions, who each patrol parts of the Gaza/Israel border, Abu Zuhri said meetings have taken place over the past two days, adding that they were a response to "the recent Israeli escalation on the border."4

http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=349826

Lenke til kommentar

Israel finner alltid noe og/eller noen å kritisere! I sin tid som statsminister kritiserte Ariel Sharon palestinernes daværende president Yasser Arafat for å ikke gjøre nok for å hindre angrep mot Israel vel vitende om at han selv hadde sørget for at de palestinske politistasjonene ble bombet sønder og sammen samt at de palestinske lederne innimellom var sperret inne i hovedkvarteret til Arafat så de kunne ikke gjøre noe som helst. Og når Arafat først fordømte angrepene svarte Sharon ved å erklære at Arafat var irellevant...

Lenke til kommentar
1) Visste du at Den arabiske liga har tilbudt Israel e\full anerkejnnelse i bytte mot tilbaketrekkning fra de okkuperte områdene og opprettelsen av en palestinsk stat?

Visste du at forslaget fra den arabiske liga krevde at man skal flytte millioner a palestinere inn i Israel? Hva er da poenget med 2 stater, om begge skal være arabiske?

 

Poenget med 2 stater, og det å anerkjenne Israel er at jødene skal få rett til å leve sine egne liv i fred.

Og tilsvarende for araberne selvfølgelig.

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Det dumme er at enkelte bruker Israels overtramp til å så tvil om man bør støtte Israel i denne konflikten. Israel bør kritiseres for sine feil, men de bør få full støtte i krigen mot islamistene.

 

Tror du dette handler mest om Islam vs Jødedom, eller faktisk kamp om landområder? Naivt sier jeg bare.

 

Og forresten, så du vet det, mener Israel at de har rett på landet fordi deres forfedre var der tusenvis av år siden. Hinter dette deg om noe? Helt latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En 25 år gammel palestiner er drept i et israelsk angreep på Gazastripen. Ifølge Israel var den drepte en militant palestiner som forbredte angrep på Israel, men sist noe slikt hendte måtte Israel innrømme at den drepte var uskyldig. Lurer på hvor de egentlig får disse opplysningene sine ifra og hvordan de peker ut målene...

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7459407

Lenke til kommentar

De får som fortjent. Når de sender raketter ifra skoler, sykehus og boligblokker.

Hadde svenskene skutt med raketter mot oss ifra skoler, sykehus og boligblokker ville jeg med en gang sendt bomber og alt mot disse basene. Det er synd at det er sivile i disse. Sloss i kvinneklær, transportere våpen i sykebiler, lastebåter med "nød" provianter osv.

 

 

Hadde HAMAS eller andre palestinske militante hatt baller og sloss som menn ville ikke halvparten av alle de sivile ha dødd.

 

Dessuten så var en god venn av meg akkurat i Israel, det var helt konge i følge ham. Der kunne han feste, oppleve og kose seg uten å ha noe frykt for at staten eller andre innbyggere skulle drepe han for å nyte livet eller at han har en annen overbevisning enn de lokale. At noen kan få til et slikt fredelig land midt i den verste gryta er utrolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For redelighetens del så er det faktisk et par faktafeil i den artikkelen. F.eks her:

Israels statsminister Benjamin Netanyahu har motvillig gått med på en tostatsløsning, noe utenriksminister Avigdor Lieberman bestemt sier nei til.

 

Lieberman sier IKKE bestemt nei til en tostatsløsning, for et par år siden sa han nemlig at han hadde ombestemt seg, og støtter en tostatsløsning, men vil gi palestinerne minst mulig territorie og etnisk renske Israel for samtlige palestiner-arabere.

 

Netanyahu på sin side er i et parti som har programfestet at det er imot tostatsløsningen.

 

De får som fortjent. Når de sender raketter ifra skoler, sykehus og boligblokker.

Hadde svenskene skutt med raketter mot oss ifra skoler, sykehus og boligblokker ville jeg med en gang sendt bomber og alt mot disse basene. Det er synd at det er sivile i disse. Sloss i kvinneklær, transportere våpen i sykebiler, lastebåter med "nød" provianter osv.

 

Sverige okkuperer oss ikke, de blokkerer oss ikke, tar ikke livet av oss daglig, eller nekter oss mat og drikke og medisiner.

 

Hadde HAMAS eller andre palestinske militante hatt baller og sloss som menn ville ikke halvparten av alle de sivile ha dødd.

 

Slik som Israel gjør med alle dronene sine mener du?!

 

Dessuten så var en god venn av meg akkurat i Israel, det var helt konge i følge ham. Der kunne han feste, oppleve og kose seg uten å ha noe frykt for at staten eller andre innbyggere skulle drepe han for å nyte livet eller at han har en annen overbevisning enn de lokale. At noen kan få til et slikt fredelig land midt i den verste gryta er utrolig.

 

Israel er ikke den okkuperte part, de tjener godt på territoriet og ressursene de har stjålet fra palestinerne.

Lenke til kommentar

 

De får som fortjent. Når de sender raketter ifra skoler, sykehus og boligblokker.

Hadde svenskene skutt med raketter mot oss ifra skoler, sykehus og boligblokker ville jeg med en gang sendt bomber og alt mot disse basene. Det er synd at det er sivile i disse. Sloss i kvinneklær, transportere våpen i sykebiler, lastebåter med "nød" provianter osv.

 

Sverige okkuperer oss ikke, de blokkerer oss ikke, tar ikke livet av oss daglig, eller nekter oss mat og drikke og medisiner.

Vet du hvor mye mat og utstyr som fraktes inn i Gaza fra Israel?

 

 

Hadde HAMAS eller andre palestinske militante hatt baller og sloss som menn ville ikke halvparten av alle de sivile ha dødd.

 

Slik som Israel gjør med alle dronene sine mener du?!

 

 

At Israel bruker droner for å spare soldatene sine liv går ikke utover sivilbefolkningen, slik som Hamas og palestinske miltante grupper bruker skoler, sykehus og boligblokker som gjemmested og våpenlagere!

 

Free Gaza!

 

Overflod i Gaza.

post-205774-0-47208700-1294831429_thumb.jpg

post-205774-0-47429100-1294831615_thumb.jpg

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...