Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Å i det heletatt påstå at PLO og Fatah står for shariastyre er så ignorant og uvitende at du herved diskvalifiseres fra videre debatt.

 

Nøyaktig det jeg sier óg. Nytter ikke. Hadde man sett ting fra begge sider hadde det vært greit å gjøre opp en personlig mening. Men dessverre finnes det folk som er, vet egentlig ikke jeg, hjernevasket? Om det er foreldrene som har skylden vet jeg ikke, men sånn er det dessverre. Trist.

 

La de fortsette å hylle nazi-staten Israel. Håper bare de en dag vokser opp og kan føre en saklig diskusjon.

 

Legg merke til at du isamme innlegg fremstiller deg som moderat og en som ser saken fra begge sider, for så å gå over til:" hjernevasket, lurt av foreldrene, trist, Nazistat, vokse opp.

 

Som en prikk over Ien avslutter du med å snakke om en saklig fiskusjon. Bra ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snartenkt: Human Rights Council skriver INGEN rapporter selv. De kan derimot be andre gjøre utredninger, og det har de gjort. Om du skal kritisere disse rapportene, må du nesten ta utgangspunkt i de som faktisk står bak rapporten, deres bakgrunn, metodologi og materiale. Noe annet er useriøst.

Jeg tar utgangspunkt i a HRC har publisert en rapport som har blitt diskreditert, og inneholder direkte faktafeil.

 

Nei, FN har ikke beskrevet den som ulovlig. Enkeltpersoner innenfor FN-systemet har det, og "menneskerettighetsrådet" har også det. Men dette rådet er kuppet av diktaturer som bruker Israel som syndebukk for å fjerne fokus fra egne overgrep, og uttalelsen fra rådet har fått skarp kritikk fra f.eks. FN-sjefen.

FN har bedt juridiske eksperter utføre en såkalt "fact-finding misson". Konklusjonen er som sagt, at blokaden er ulovlig. Dette er standard prosedyre.

Hvilken del av FN? Hvem er disse juridiske ekspertene? Hvor er konklusjonen?

 

Her har du noen navn: Richard Goldstone, Christine Chinkin, Hina Jilani, Desmond Travers. Førstnevnte har forresten kritisert UNHRC.

Goldstone-rapporten ja. Makkverk.

Lenke til kommentar

"The escalation of tensions in the Gaza Strip has been triggered by rocket attacks launched by Hamas against innocent Israeli civilians"

- Georgia

 

"Israel have the right to self defense"

- USA

 

Canada pointed to Israel’s "clear right to defend itself" against continuing attacks by militants he accused of "deliberately" targeting civilians. "

- Canada

 

It was Hamas that broke the truce, and Hamas started the conflict by firing rockets on Israel. No country can just passively accept being fired on.

- Denmark

 

German Chancellor Angela Merkel on Monday said the blame for renewed violence in the Middle East can be pinned on Hamas. Speaking to Israeli Prime Minister Ehud Olmert by phone, she said responsibility for the three-day-old Israeli air offensive against Hamas in the Gaza Strip lies "clearly and exclusively" with Hamas.

- Germany

 

Dutch Prime Minister Jan Peter Balkenende said that he understands Israel's moves, given the scores of rockets that are being fired from Gaza onto Israeli targets by Hamas. He refused to condemn Israel for its military action and called for international pressure on both sides.

- Netherlands

 

Panama "condemned the attacks of Hamas and supported Israel’s right to defend itself."

- Panama

 

Prime Minister Kevin Rudd said that Australia recognises Israel's right to self-defence, and that "The escalation in the conflict, following the (action by) Israeli ground forces, underlines the absolute importance of bringing about an effective diplomatic solution.

- Australia

 

 

 

Også har vi anti-Israel siden...

Sudan, Iran, Saudi-Arabia, Irak, Libya, Libanon, Egypt, Marokko, Afghanistan, Pakistan, etc

 

 

Bare denne oversikten burde være et kraftig hint til at man burde støtte Israel.

Hvis ikke man synes de nevnte anti-israel landene står for mange fine verdier og stoler på deres dømmekraft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å i det heletatt påstå at PLO og Fatah står for shariastyre er så ignorant og uvitende at du herved diskvalifiseres fra videre debatt.

 

Nøyaktig det jeg sier óg. Nytter ikke. Hadde man sett ting fra begge sider hadde det vært greit å gjøre opp en personlig mening. Men dessverre finnes det folk som er, vet egentlig ikke jeg, hjernevasket? Om det er foreldrene som har skylden vet jeg ikke, men sånn er det dessverre. Trist.

 

La de fortsette å hylle nazi-staten Israel. Håper bare de en dag vokser opp og kan føre en saklig diskusjon.

 

Legg merke til at du isamme innlegg fremstiller deg som moderat og en som ser saken fra begge sider, for så å gå over til:" hjernevasket, lurt av foreldrene, trist, Nazistat, vokse opp.

 

Som en prikk over Ien avslutter du med å snakke om en saklig fiskusjon. Bra ;)

 

Et av det fremste kjennetegnene på dagens vestlige kultur, er at det anses som useriøst å ta parti i en konflikt. Det eneste holdbare er å forholde seg nøytral, og bable om å "se saken fra begge sider", "inngå kompromisser", å "gi og ta", og at "verden er ikke svart/hvit". Relativister bør tenke over hvor langt vi hadde kommet hvis vi skulle anvendt denne filosofien i naturvitenskapen.

 

"The escalation of tensions in the Gaza Strip has been triggered by rocket attacks launched by Hamas against innocent Israeli civilians"

- Georgia

 

"Israel have the right to self defense"

- USA

 

Canada pointed to Israel’s "clear right to defend itself" against continuing attacks by militants he accused of "deliberately" targeting civilians. "

- Canada

 

It was Hamas that broke the truce, and Hamas started the conflict by firing rockets on Israel. No country can just passively accept being fired on.

- Denmark

 

German Chancellor Angela Merkel on Monday said the blame for renewed violence in the Middle East can be pinned on Hamas. Speaking to Israeli Prime Minister Ehud Olmert by phone, she said responsibility for the three-day-old Israeli air offensive against Hamas in the Gaza Strip lies "clearly and exclusively" with Hamas.

- Germany

 

Dutch Prime Minister Jan Peter Balkenende said that he understands Israel's moves, given the scores of rockets that are being fired from Gaza onto Israeli targets by Hamas. He refused to condemn Israel for its military action and called for international pressure on both sides.

- Netherlands

 

Panama "condemned the attacks of Hamas and supported Israel’s right to defend itself."

- Panama

 

Prime Minister Kevin Rudd said that Australia recognises Israel's right to self-defence, and that "The escalation in the conflict, following the (action by) Israeli ground forces, underlines the absolute importance of bringing about an effective diplomatic solution.

- Australia

 

 

 

Også har vi anti-Israel siden...

Sudan, Iran, Saudi-Arabia, Irak, Libya, Libanon, Egypt, Marokko, Afghanistan, Pakistan, etc

 

 

Bare denne oversikten burde være et kraftig hint til at man burde støtte Israel.

Hvis ikke man synes de nevnte anti-israel landene står for mange fine verdier og stoler på deres dømmekraft.

 

Bra oppsummert! Heia Israel!

Lenke til kommentar

EU-diplomater skal begynne med aktivisme i Jerusalem for å sette lys på og jobbe mot den etniske renskingen av palestinerne: http://www.maannews.net/eng/ViewDetails.aspx?ID=349699

 

Drogin beviser at Israel har lyktes i å spre sine løgner, og mener DET skal være et argument FOR å støtte Israel. Jeg velger uansett ikke side i en konflikt utifra hvem som støtter hvem. Men å fremstille dette som at Danmark, Canada, Nederland osv er Israelvenner er tullete. Det sier seg selv. Ingen andre enn USA i verden har støttet Israels side fullt ut, men nå gjør ikke USA det engang heller, de kritiserer derimot Israel for å fortsette de ulovlige utbygningene av koloniene.

Lenke til kommentar

Du blir like hetset som sosialist i USA, som frihetstenker og liberal i Norge.

 

Uansett så er medias fremstilling av Palestina - Israel saken så vridd at jeg spyr.

 

Hva hjelper det det sivile i Palestina at flere land har så mage fordommer mot Israel?

Kritisk til avgjørelsene til Israel og bosetning er nok de fleste, men det er viktig å være kritisk til Palestina også.

 

 

Dessuten så er disse fordommene mot USA, Israel feil vei å gå.

At noen på et forum har disse er likegyldig, men når nasjonen Norge går viser slike fordommer, da blir det problem. Vil Israel høre på noe vi sier når alt vi gir dem er fordommer og hat?

 

Det er visa versa, 100 % støtte til Israel og mot Palestina hjelper heller ingen. Da er man trangsynt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske enig meg Germy. Folk her inne er veldig flinke til å snakke om onde islamister og arabere på den ene siden og terrorstat og NaziIsrael på den annen. Tråden har på mange måter utviklet seg til to ekstremistiske parter som sitter og legger all skyld på motparten og lovpriser dem de selv støtter.

 

Som selvsagt ikke DU har vært en del av overhodet? :)

 

Tror jeg også skal skrive et sånn innlegg: "Uff det er så fælt at ikke folk kan finne en gylden middelvei i denne okkupasjonen, skjerp dere!"

 

Men dette er enkelt: I en okkupasjon som dette må du ta stilling enten for eller imot okkupasjonen, og for eller imot okkupanten. Du kan ikke leke Jonas Gahr Støre og bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar

"Uff det er så fælt at ikke folk kan finne en gylden middelvei i denne okkupasjonen, skjerp dere!"

 

Den gylne veien går ikke alltid i midten. Her har vi et vestlig fritt land som blir angrepet av barbarer. Løsningen er da å kaste ut badevannet og beholde babyen. Det du foreslår er å kaste ut halve babyen og halve badevannet.

Endret av ape i båt
Lenke til kommentar

Ganske enig meg Germy. Folk her inne er veldig flinke til å snakke om onde islamister og arabere på den ene siden og terrorstat og NaziIsrael på den annen. Tråden har på mange måter utviklet seg til to ekstremistiske parter som sitter og legger all skyld på motparten og lovpriser dem de selv støtter.

 

Som selvsagt ikke DU har vært en del av overhodet? :)

 

Tror jeg også skal skrive et sånn innlegg: "Uff det er så fælt at ikke folk kan finne en gylden middelvei i denne okkupasjonen, skjerp dere!"

 

Men dette er enkelt: I en okkupasjon som dette må du ta stilling enten for eller imot okkupasjonen, og for eller imot okkupanten. Du kan ikke leke Jonas Gahr Støre og bli tatt seriøst.

 

Om du mener jeg har opptredt slik i debatten oppfordrer jeg deg til å vise meg hvor. Jeg har engasjert meg ganske mye når jeg bla. leser artikler o.l som bærer preg av å være vinklet og fremstillinger som jeg mener er urettferdige, men jeg har også sagt veldig mange ganger gjennom tråden at jeg ikke støtter en enkelt part i denne konflikten fordi jeg mener begge sider har gjort ufattelig mye dritt. Bla bosetningspolitikken til Israel har jeg sagt at jeg er fullstendig imot.

 

Om det for deg er så enkelt at det bare er for og imot og ingen nyanser så er jo det veldig trist og da sitter man fort igjen som enda en ekstremist som hauser opp konflikten fra sin side.

Lenke til kommentar

Om du mener jeg har opptredt slik i debatten oppfordrer jeg deg til å vise meg hvor. Jeg har engasjert meg ganske mye når jeg bla. leser artikler o.l som bærer preg av å være vinklet og fremstillinger som jeg mener er urettferdige, men jeg har også sagt veldig mange ganger gjennom tråden at jeg ikke støtter en enkelt part i denne konflikten fordi jeg mener begge sider har gjort ufattelig mye dritt. Bla bosetningspolitikken til Israel har jeg sagt at jeg er fullstendig imot.

 

Om det for deg er så enkelt at det bare er for og imot og ingen nyanser så er jo det veldig trist og da sitter man fort igjen som enda en ekstremist som hauser opp konflikten fra sin side.

d

Vel, du er nok moderat i forhold til en del andre her inne jeg ser på som israelvenner. Det skal du ha. Mulig jeg husker helt feil, men jeg kan ikke huske å ha sett deg skrive noe som helst pro-palestinsk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...