Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Jo, Iran støtter terror og har åpenlyst uttalt at de ønsker å slette Israel fra kartet. Dette må tolkes som en krigserklæring, og den bør besvares.

 

Du svarte meg jo nettopp at det ER lov å mene at Israel ikke er legitimt, så lenge man ikke angriper noen. Ahmadinejad har jo nettopp sagt at Israels regime ikke er legitimt og at det vil "disappear from the page of history". Det er ingen trussel, det er en mening og en "spådom". Israel på sin side har mer reelle krigsplaner mot Iran. Har da Iran rett til å angripe Israel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der tror jeg diskusjen stopper for min del. Lær deg først historie før du kommer med slike kommentarer

 

Dette er en svært vanlig diskusjon når man møter overmakten i en diskusjon. Du bør heve deg over slike personangrep og heller komme med et saklig argument dersom du mener at jeg tar feil. Jeg tror ikke du vil klare det, jeg er nemlig mer dreven i historien enn de fleste.

 

Siden du er så dreven i historie vet du sikkert at Israel siden 1971 kategorisk har nektet å trekke seg tilbake til grensene fra 1967, og at dette har vært et problem for implementasjonen av tostatsløsningen.

Lenke til kommentar

Ahmadinejad har jo nettopp sagt at Israels regime ikke er legitimt og at det vil "disappear from the page of history". Det er ingen trussel

 

Jo, det er det. Det er noe ganske annet når en statsleder (som representerer en hel nasjon) kommer med en offisiell uttalelse som dette, enn når det er en nobody på gata. Iran støtter dessuten terror.

 

Israel på sin side har mer reelle krigsplaner mot Iran. Har da Iran rett til å angripe Israel?

 

Nei.

Lenke til kommentar

Det er et veldig, veldig interessant spørsmål:

 

Har et land lov til å angripe et annet land fordi man frykter at de andre landene KAN gå til krig mot seg?

Har Iran lov til å angripe Israel, som planlegger å styrte det Iranske regimet?

 

Jeg vet ikke hvilken lov du sikter til, men jeg vet at et fritt vestlig demokrati har rett til å forsvare seg mot ufrie teokratier.

 

Siden du er så dreven i historie vet du sikkert at Israel siden 1971 kategorisk har nektet å trekke seg tilbake til grensene fra 1967, og at dette har vært et problem for implementasjonen av tostatsløsningen.

 

Jeg støtter ingen tostatsløsning, og det bør heller ikke Israel eller resten av Vesten gjøre.

Endret av ape i båt
Lenke til kommentar

Siden du er så dreven i historie vet du sikkert at Israel siden 1971 kategorisk har nektet å trekke seg tilbake til grensene fra 1967, og at dette har vært et problem for implementasjonen av tostatsløsningen.

 

Jeg støtter ingen tostatsløsning, og det bør heller ikke Israel eller resten av Vesten gjøre.

 

Tostatsløsningen er den eneste reelle løsningen, fordi befolkningen i israel og de palestinske områdene ikke ønsker alternativet (en enstatsløsning).

Lenke til kommentar

Ahmadinejad har jo nettopp sagt at Israels regime ikke er legitimt og at det vil "disappear from the page of history". Det er ingen trussel

 

Jo, det er det. Det er noe ganske annet når en statsleder (som representerer en hel nasjon) kommer med en offisiell uttalelse som dette, enn når det er en nobody på gata. Iran støtter dessuten terror.

 

Israel på sin side har mer reelle krigsplaner mot Iran. Har da Iran rett til å angripe Israel?

 

Nei.

 

Så om Irans nest øverste leder sier noe som kan TOLKES i retning en trussel (men ikke er det), så ER dette en krigserklæring. Men når Israels øverste leder sier noe som er en direkte trussel, samt har direkte krigsplaner, så er IKKE en krigserklæring? Vennligst utdyp logikken her.

Lenke til kommentar

@ ape i båt: Det står også i Toraen at Israel skal ha alt land som strekker seg til Eufrat og Tigris, er det en krigserklæring fra jødene?

 

Nei.

 

Det du også bør vite, er hvor mange Israel har angrepet og drept i løpet av sin korte tid som en offisiell stat.

 

Svært få.

 

Israel har drept svært få? Du kaller deg selv dreven i historie? Du, min venn, hører dessverre ikke hjemme på noen som helst form for diskusjonsforum. Fakta er fakta, når skal du forstå det? ISRAEL har drept SVÆRT FÅ? Lykke til med livet, kompis. Håper du en gang vil forstå hva realiteten er.

 

Håper virkelig du er bevisst provoserende. For det er akkurat det du er. Det du gjør er å spytte på de menneskene som mistet livet der nede. Respektløst!

Endret av Montana298
Lenke til kommentar

Fra en israelsk avis (Maariv):

 


  • Prime Minister Benyamin Netanyahu announced yesterday that he was willing to discuss all the core issues with Abu Mazen in closed meetings, and said that if he were to go into the room with the Palestinian leader he would sit down and discuss all the issues with him “until white smoke rises.” Ma’ariv has found that in reality, the situation is the complete opposite: In the past weeks, Israeli representatives, including Netanyahu, have repeatedly rejected official documents that their Palestinian counterparts have tried to submit to them, with details of the Palestinian positions on all the core issues. The Israeli representatives are completely unwilling to discuss, read or touch these documents, not to speak of submitting an equivalent Israeli document with the Israeli positions.

 

http://coteret.com/2011/01/03/rejectionist-front-maariv-details-netanyahus-refusal-to-directly-negotiate-with-pa/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...