Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp, og da hadde palestinerne hatt sjølstyrerett, og kunne konsentrert seg om å bygge egen stat og samfunn, heller enn å kjempe mot israelsk okkupasjon.

 

Jeg er for tostatsløsning i første omgang, men så er jeg for å tilnærme seg en enstatsløsning over tid. Det mest demokratiske er nemlig en multietnisk stat hvor alle religioner og etnisiteter har lik stemmerett, og ingen er hevet over andre. Men slik hatet og motsetningene nå har bygget seg opp, er det nok ei stund til det er mulig. Fredsbevegelsen i Israel må blant annet vokse og bli meget mye større enn den er i dag. I dag sprer særlig rabbinerne rasisme og hat mot palestinerne, mens islamister som Islamsk Jihad står for hat mot jødene. Sistnevnte tror jeg dog får mindre å si så fort man får en palestinsk stat, og Fatah, Hamas, PFLP osv blir en del av et normalisert politisk klima.

Lenke til kommentar

Det finnes over 20 offisielle islamske stater og nesten 20 offisielle kristne stater. Har du problem med at Israel har jødisk flertall og offisielt er en jødisk stat? Visst ikke du har det, så har uansett mange andre det, det er også hovedgrunnen til at Israel aldri får fred fra omgivelsene. Allah religionen er imot jødisk stat innenfor det som muslimene kaller "islams hus", og det strider mot deres hellige bok, koranen, som Profeten Muhammed skrev.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den jødiske staten Israel er jødisk for å kunne ETNISK skille mellom jøder og palestinere. De som regnes som jøder, er ikke nødvendigvis religiøse jøder, men de har en blodstilknytning til jødefamilier. Målet er da å skape et skille mellom de som har "jødeblod" og de som ikke har det - som her er palestinerne. Resultatet ser man gjennom at palestinerne behandles som annenrangs borgere som f.eks aldri får byggetillatelser, og hvis hus stadig blir revet.

 

Å tro at man kan ha en stat som BÅDE er demokratisk og jødisk, er et falsum. Det er en umulighet, en motsetning. Og da særlig i en stat som Israel, hvor over 20% av befolkningen er unntatt denne "jødiskheten".

Lenke til kommentar

Opprett en palestinsk stat på østlandet istedet, og øst oslo som hovedstad. Hamas og Hisbolla kan få Hedmark, siden dem krangler så mye med PLO.

 

Opprett en jødisk stat i de delene av Tyskland der jødene ble mest forfulgt og undertrykket. Er stadig noen konsentrasjonsleirer som står der de kan opprette ny nasjonalforsamling, ny domstol ol. Da kan de omsider finne noen beviser for undertrykkelsen mot jødene de alltid snakker om og vise at de er stolte over og tar sitt folks historie på allvor!

 

Og dermed kan palestinenre få sitt land i Midtøsten i fred! :D

 

Like seriøst forslag... :roll:

 

Den eneste løsningen er en palestinsk stat side om side ved Israel og dette har alle innsett for lengst! Faktisk er jeg sikker på at også både de mest ekstreme israelerne og de mest ekstreme palestinerne har innsett det for lenst selvom ingen av dem vil innrømme det!

 

Obs lol!! gjorde feil og gav deg "pluss poeng" for innlegget ditt haha, jeg kom borti musknappen! Det hadde fortjent minus poeng, innlegget ditt, så ta det som ett minus poeng :)

 

Muslimer og jøder leve fredelig side om side inne i Israel med hver sin stat, og dele byen Jerusalem i to!! Hahahah, det er tragisk, spørr du meg, du sier alle har innsett nå at dette vil føre til fred og halleluja og Allah er stor? Nei, det vil bare føre til enda mer spetakell og enda mer krangling og enda mer krig. Har du ikke forstått det til nå, så har jeg vanskelig for å se at du vil forstå det i det hele tatt.

 

Disse folkene steiler mot hverandre hardt i både moral, oppførsel, religion og ditt og datt. Og ikke minst det siste, religion, har også en stor finger med i spillet på at det ikke blir fred der nede, før Gud sitter foten ned. Du skjønner ikke hvorfor?

 

:!: Jeg skjønner ikke hvorfor... Du skjønner tydeligvis ingen ting!

 

DET FINNES INGEN GUD!!! Dette er en konflikt mellom mennesker der den ene parten er mye sterkere enn den andre. Men situasjonen vil ike alltid være slik. USA som er Israels eneste beskyttelse er svekket selvom de langt ifra e rså svekket som mediene ofte vil ha det til. ussland og Kina som begge er mer vennelig innstilt mot palestinerne styrkes og flere og flere av USAs ledre og mektigste personer sier at det må opprettes en palestinsk stat samtidig som fler og fler land anerkejnner Staten Palestina! Fødselsraten i de palestinske områdene er enorm og tiden e ri ferd med å renne ut for Israel! Jødene i Israel blir i mindetall i det som skal vre den jødiske staten om det ikke etableres faste, anerkjente grenser for statene Israel og Palestina! Og Israel kan fortsette å gnåle i det vide og brede om sin evige og udelige jovedstad alt de vil for INGEN I HELE VERDEN anerkjenner Jerusalem som Israels hovestad og ALLE I HELE VERDEN kritiserer Israels ulovelige bosettninger på okkupert land!

 

Spørsmålet er ikke OM, men NÅR Israel må gi etter!

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke OM, men NÅR Israel må gi etter!

 

Feil! Jødefolket har nemlig en venn i det høye, ja, enig i at Israel kan få tøffe tider, men etter det blir Israel og deres udeelige hovedstad, Jerusalem, verdens maktsentrum der lov og orden kommer fra. Med andre ord, verden må gi etter. Dette blir dog i fredsriket, tusenårsriket.

 

Det er ikke tilfeldig at dette folket, overlever alt, det har en viktig oppgave forann seg. Ja det viktigeste var selvsagt den jødiske Jesus, som gav menneskene frelsen. Vi snakker tross alt om ett spesielt folk med en unik historie, verden vil forstå det når tusenårsriket begynner. Det går en rød tråd gjennom menneskets historie, Guds utvalgte folk og nasjon, vil bringe velsignelse til verden.

post-160065-0-92247300-1293887073_thumb.jpg

Endret av ola the icebox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Alt dette er bare bullshit! Hvordan kan du basere en nasjons fremtid og overlevelse på overtro som ikke finnes? Det eneste som kan hjelpe Israel er bedre forhold til hele verden, en slutt på konflikten med palestinerne og de arabiske landene samt standfestede og godkjente grenser såvel som hovedstad!

 

Israel feiret landets 60-årsdag med jubel og fyrverkeri, men om ikke de får løst konfliktene og får et bedre forhold til omverdnen kommer de aldri til å feire landets 100-årsdag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de av dere som er opptatt av den etniske renskingen av palestinerne i 1948. Sionistene har lenge påstått at palestinerne flyktet etter ordre fra arabiske ledere som ble kringkastet over radio. Childers undersøkte disse påstandene og fant ingen beviser for at noe slikt skal ha skjedd. Han gikk også igjennom alle radio-kringkastinger som blir lagret på British Museum, og fant ikke en eneste kringkasting hvor arabiske ledere gjorde noe slikt. Derimot fant han eksempler på at de ba folk holde seg der de er.

 

Nok en sionistisk myte debunked.

 

https://secure.wikimedia.org/wikipedia/en/wiki/Blaming_the_Victims#.22Broadcasts.22_.28Christopher_Hitchens.29

 

Jeg har tidligere basert meg på Benny Morris sine tall som sier at rundt 1% av flyktningene flyktet pga slike beskjeder. Nå tyder det altså på at tallet heller er 0%.

Endret av Decline
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Israel feiret landets 60-årsdag med jubel og fyrverkeri, men om ikke de får løst konfliktene og får et bedre forhold til omverdnen kommer de aldri til å feire landets 100-årsdag!

 

Vel, hvis ikke du viste det har Israel overlevd krig, etter krig, etter krig, mot araberland og terrorister som har prøvd å utrydde Israel i over 60 år.

 

Israel er så overlegne militært mot sine fiender som vil utslette dem at jeg tror ikke Israel forsvinner med det første, nei....

 

Masada Will Never Fall Again.

post-205774-0-72258900-1294004139_thumb.jpg

Endret av Medlem-205774
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En blogger har nettopp skrevet et innlegg om sitt møte med israelsk "sikkerhet" på Ben Gurion-flyplassen. Har snakket med flere andre som har opplevd det samme, men også mye verre. Men dette er *ett* av mange eksempler på behandlingen: http://mondoweiss.net/2011/01/why-are-you-on-the-palestinian-side-working-against-your-homeland.html

Med tanke på hvor mange folk i verden som vil Israel vondt, er det ikke så merkelig at de har god sikkerhet ved flyplassene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...