Vaio Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Vaio: Hvorfor i allverden skal du vite navnet på alle de titalls medisinene de mangler? Ikke jeg heller.. Endret 28. oktober 2010 av Vaio Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Israel er jo på vestbredden eller Judea og Samaria.... På grunn av palestinsk og arabisk terror og aggresivitet om å utslette Israel, derfor må de ha vestbredden og Golan av sikkerhetshensyn. Ikke et uvanlig standpunkt. Et israelsk standpunkt. Et farlig standpunkt. Det garanterer at konflikten aldri kan løses, og at Israel aldri kan bli trygt. Du kommer ikke utenom at hvis Israel gir tilbake disse strategisk viktige områdene setter Israel seg selv i en mindre sikker situasjon, der det er vanskeligere for Israel å forsvare seg selv. Og dermed blir det nok flere kriger, som i 48, der Israel må gjøre alt for å overleve. Så... En sjakkspiller med BARE Dronninger på sin side, circa 15 stykker pluss kongen, trenger en ekstra rad med sikkerhet mot en annen sjakkspiller med to springere, en løper i stedet for en konge og 4 bønder? Israel er så ufattelig militært overlegen, og bakkestyrkene til eventuelle angripere så lavmål, at en bakkeinvasjon blir helt utenkelig. Dessuten bor det snart så mange israelere på vestbredden at Israel må utvide ytterligere for å beskytte israelerene på vestbredden. Dersom/når det skjer, hva skal man si da? Vaio: Hvorfor i allverden skal du vite navnet på alle de titalls medisinene de mangler? Ikke jeg heller.. Eksakt hvilken mat mangler de i Somalia? Endret 28. oktober 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Så... En sjakkspiller med BARE Dronninger på sin side, circa 15 stykker pluss kongen, trenger en ekstra rad med sikkerhet mot en annen sjakkspiller med to springere, en løper i stedet for en konge og 4 bønder? Israel er så ufattelig militært overlegen, og bakkestyrkene til eventuelle angripere så lavmål, at en bakkeinvasjon blir helt utenkelig. Dessuten bor det snart så mange israelere på vestbredden at Israel må utvide ytterligere for å beskytte israelerene på vestbredden. Dersom/når det skjer, hva skal man si da? Så du mener at de arabiske landene må gå luftveien da? Ja, da er Israel hvertfall overlegen. IAF er et av verdens beste luftforsvar. Og i 67 og 73 var det ikke mange fly som angrep Israel, men dissekrigene kunne vært fatale for Israel. 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Slutt på Israel boikott SV og Rødt i Oslo stemte for at hele kommunen skulle boikotte Israel, noe som ville vært et brudd med folkeretten. Israel boikotten er erklært ugyldig av Oslo bystyre. http://www.nrk.no/ny...ingen/1.7356092 Endret 28. oktober 2010 av ola the icebox 1 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Må bare si at det der var helsikkes gode appelsiner, spiste og spiste Israelske appelsiner når jeg var der nede. 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) London konferanse fokuserer på Israels fremstilling i media ...spesielt bekymret for holdninger i student og akademiske liv, og innenfor de frivillige og frivillige sektor, der kunnskap om problemene kan være ganske tynn og mangler i et historisk perspektiv... I en svært åpen og rik diskusjon med bredt spekter er en dypere forståelse nådd... Konferansen var svært viktig og fokuserte på et veldig kritisk problem, hvordan mediene... De var 150 deltakere. Blant de britiske deltakerne var John Lloyd, redaktør i Finacial Times, Jon Williams, BBC`s verden nyhetsredaktør og Ian Black, Midtøsten redaktør i Guardian. Kilde Endret 28. oktober 2010 av ola the icebox Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Må bare si at det der var helsikkes gode appelsiner, spiste og spiste Israelske appelsiner når jeg var der nede. De bør være gode, med tanke på at Israel taper penger på hver eneste som blir solgt! Endret 28. oktober 2010 av tofagerl Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Vaio: Hvorfor i allverden skal du vite navnet på alle de titalls medisinene de mangler? Ikke jeg heller.. Eksakt hvilken mat mangler de i Somalia? Alt som er spiselig. Men de skriker ikke like høyt, selv om overvekt i somalia er ikke eksisterende. Endret 28. oktober 2010 av Vaio 2 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Slutt på Israel boikott SV og Rødt i Oslo stemte for at hele kommunen skulle boikotte Israel, noe som ville vært et brudd med folkeretten. Apartheidstat kaller de Israel. Folkerettbryteren kaller de dem. Ut med pekefingerene og skam dem! Det er idag er det 3 partier som består av etnisk-araber på Knesset. http://www.knesset.gov.il/mk/eng/mkindex_current_eng.asp?view=1 Hvor mangen ikke-etnisk-norske-partier har vi Norge? Endret 28. oktober 2010 av Vaio 2 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Må bare si at det der var helsikkes gode appelsiner, spiste og spiste Israelske appelsiner når jeg var der nede. De bør være gode, med tanke på at Israel taper penger på hver eneste som blir solgt! Hehe okey, så israelerne offrer seg og gjør seg konkurs på at verden skal få gode appelsiner. Mhm skal si det er barmhjertige. Ja jeg vet at Jaffa ikke har eksportert til utlandet så mange appelsiner som tidligere, pga. vannkrisen som har vart i 7 år nå. Men har du regnskapet til Jaffa i hendene som viser at de går konkurs på appelsin salget? isåfall gi en link, slik at vi mer vet hva du snakker. Her er forøvrig den nye internet siden til Jaffa http://www.jaffa.co.il/ Ikke lenge siden jeg var i Israel, der krydde det av Jaffa appelsiner over alt. Så har vanskelig for å tro at selskapet taper penger på hver appelsine de selger isåfall bør selskapet ha ett stort isfjell av røde tall...så mange Jaffa appelsiner som ble solgt på hvert gate hjørne der nede. 1 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det er idag er det 3 partier som består av etnisk-araber på Knesset. http://www.knesset.gov.il/mk/eng/mkindex_current_eng.asp?view=1 Hvor mangen ikke-etnisk-norske-partier har vi Norge? Så du mener en arabisk familie som har bodd på landet i hundrevis av år har MINDRE etnisk tilknytning til landet enn en som flyttet dit for 10 år siden? Og hvor mange partier på Knesset er fylt med jøder? Og hvor mange arabiske partier ble nektet å stille til valg sist? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Det er idag er det 3 partier som består av etnisk-araber på Knesset. http://www.knesset.gov.il/mk/eng/mkindex_current_eng.asp?view=1 Hvor mangen ikke-etnisk-norske-partier har vi Norge? Så du mener en arabisk familie som har bodd på landet i hundrevis av år har MINDRE etnisk tilknytning til landet enn en som flyttet dit for 10 år siden? Og hvor mange partier på Knesset er fylt med jøder? Og hvor mange arabiske partier ble nektet å stille til valg sist? Hvor mangen "samer"-parti har vi i regjeringen? (Da tenker jeg ikke på det ubetydlige sametinget) Endret 28. oktober 2010 av Vaio Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det er idag er det 3 partier som består av etnisk-araber på Knesset. http://www.knesset.gov.il/mk/eng/mkindex_current_eng.asp?view=1 Hvor mangen ikke-etnisk-norske-partier har vi Norge? Så du mener en arabisk familie som har bodd på landet i hundrevis av år har MINDRE etnisk tilknytning til landet enn en som flyttet dit for 10 år siden? 10 år siden? Hvilket land var det som ble til-flyttet for 10 år siden? Videre vil jeg spørre deg om hvor du ellers hadde planlagt å gjøre av jødene? 1 Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det flytter stadig utenlandske jøder til Israel som kjøper billige tomter og hus på land som tilhørte palestinere. Kan det være det han sikter til? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hvor mangen "samer"-parti har vi i regjeringen? (Da tenker jeg ikke på det ubetydlige sametinget) Kanskje du syns Sametinget er ubetydelig, men det er det de har. Det er mer enn palestinerne har, for å si det sånn. Palestinske representanter i Knesset er vant med trakassering fra høyresiden, á la "slike som deg skal vi kvitte oss med når vi kommer til makta!". Lenke til kommentar
Decline Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 10 år siden? Hvilket land var det som ble til-flyttet for 10 år siden? Flere av de jødiske sionistiske politikerne er øst-europeere som kun flyttet til landet for noen år siden. De har ingen reell tilknytning til området historisk sett. Vår alles kjære Avigdor Lieberman som er utenriksminister i Israel, flyttet til landet fra Russland, og har sin velgergruppe særlig blant tilflyttede russere. Videre vil jeg spørre deg om hvor du ellers hadde planlagt å gjøre av jødene? Egentlig syns jeg det er en billig løsning å "sende jødene" noe som helst sted, jeg syns vi burde tatt tak i våre egne samfunn, bekjempet rasisme/jødehat og integrert jødene i samfunnet. Når vi istedet har opprettet staten Israel og alt den står for, så ser vi at det har skapt enda mer jødehat. På den andre siden, om jødene absolutt ønsket seg en egen stat - så har jeg ingenting imot dette. Problemet med staten Israel i Palestina, var jo at den skulle opprettes på ANDRES land, altså på andres bekostning. I dag er det flere millioner palestinske flyktninger pga sionismen, og man har fått flere problemer enn løsninger. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Hvor mangen "samer"-parti har vi i regjeringen? (Da tenker jeg ikke på det ubetydlige sametinget) Kanskje du syns Sametinget er ubetydelig, men det er det de har. Det er mer enn palestinerne har, for å si det sånn. Palestinske representanter i Knesset er vant med trakassering fra høyresiden, á la "slike som deg skal vi kvitte oss med når vi kommer til makta!". Det er ingen representanter fra Palestina på Knesset. Du oppdikter, og tom. unnskylder deg, for terroristene. Det mest tragisk, er at du ikke engang kjenne ditt eget land: Hvem og hva den norske regjeringen består av. Sametinget har kun begrenset autoritet og et lokalt administrativt role. Til syvende og sist, er det den norske regjeringen som har makten over finmarksområdet. Israelske politiker med palestinsk ætt, har langt mer makt i sin posisjon, enn vår samiske brødrer. Vi som anklager og kritiserer Israel for okkupasjon bør tar en titt på vår historie og på oss selv, først. Samene har eget flagg, kultur, språk, og ja, de er til og med utseendemessig forskjell fra Kari i Oslo. Hva har snille Norge gjort? Norge har okkupert og anneksert en del av laplandet med makt. Det er Norske soldater ved grensen til Russland, ikke Samiske. Det er det norske flagget som vaier, ikke Samisk. Det er det norsk som er hovedmålet, ikke Sami. Har Norge moralsk autoritet til å kritiserer Israel? Tenk! Så er det den palestinske propagandamaskinen som du har falt for. "A lie told often enough becomes truth" Lenin. Israel okkuperer ikke Gaza, og er under forhandling med Fatah om vestbredden, som er en del av oslo-avtalen. Du kunne verken gjør rede på hva slags medisiner som mangler i Gaza, eller hvorfor det er et fedmeproblem. Det eneste du klarte var å linke til et par artikler som du selv ikke forsto. "Cogenital malformation" er en ervervet tilstand, som er vanlig i midt-østen. Samme problemet finner vi hos jøder, eller i Tyskland fra populasjon med Tyrkisk opphav. Grunnen er ren genetisk, ikke politisk. Du som ikke har kunnskap i feltet, vil svelge alt rått. Hvis det er økt insidens etter Gazakrigen, må det bekreftes av KLARE epidemiologiske tall, noe som Hamas aldri! kommer til å oppgi. Hyklerer eller fredsmegler? Det får du bestemme selv. Men ta ut din egen bjelke før du pirker på andres fliser. Problemet med staten Israel i Palestina, var jo at den skulle opprettes på ANDRES land, altså på andres bekostning. I dag er det flere millioner palestinske flyktninger pga sionismen, og man har fått flere problemer enn løsninger. Historisk, har Palestina aldri vært et land. Det er et område som er kalt Palestina, som Afrika. edit: omformulerte setningene og leif Endret 29. oktober 2010 av Vaio 5 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Flere av de jødiske sionistiske politikerne er øst-europeere som kun flyttet til landet for noen år siden. De har ingen reell tilknytning til området historisk sett. Vår alles kjære Avigdor Lieberman som er utenriksminister i Israel, flyttet til landet fra Russland, og har sin velgergruppe særlig blant tilflyttede russere. Før du rekker å male veggen full av palestina-flagg, kan jeg jo legge til litt fakta du ikke nevnte. - Ca 50% av Israels jøder er jøder fra midtøsten, som flyktet fra arabiske land. På 1920-tallet utgjorde jøder 40% av Baghdads befolkning, og jødene eide det meste av verdier og butikker i byen. - Du nevner Avigdor Liberman... du glemte å nevne at han også har massiv støtte fra muslimske arabisk-talende beduiner og drusere. I landsbyene til Druserne fikk partiet Yisrael Beiteinu(Liebermans parti) og Shas(ultraortodoks jødisk parti) nesten alle stemmene. Jødene fra arabiske land - Midtøstens glemte flyktninger: http://www.youtube.com/watch?v=Hp5_LddyVys Endret 29. oktober 2010 av Drogin 2 Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Før du rekker å male veggen full av palestina-flagg, kan jeg jo legge til litt fakta du ikke nevnte. No need, har ekte palestinaflagg istedet. - Ca 50% av Israels jøder er jøder fra midtøsten, som flyktet fra arabiske land.På 1920-tallet utgjorde jøder 40% av Baghdads befolkning, og jødene eide det meste av verdier og butikker i byen. Javel. Ser ikke helt relevansen. Jeg påsto ingenting om andelen av øst-europeiske jøder i Israel, jeg bare skrev at det VAR en andel. - Du nevner Avigdor Liberman... du glemte å nevne at han også har massiv støtte fra muslimske arabisk-talende beduiner og drusere. I landsbyene til Druserne fikk partiet Yisrael Beiteinu(Liebermans parti) og Shas(ultraortodoks jødisk parti) nesten alle stemmene. Selvsagt finner du også andre enn øst-europeere som stemmer på Yisrael Beiteinu etc. - derfor skrev jeg altså at de har sin velgergruppe *SÆRLIG* blant tilflyttede russere, ikke *UTELUKKENDE*. Dermed ser jeg ikke helt poenget med dette innlegget ditt. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er ingen representanter fra Palestina på Knesset. Det er flere palestinere jo. Og det var det jeg skrev, "palestinere", ikke "representanter fra Palestina". Du oppdikter, og tom. unnskylder deg, for terroristene. Det mest tragisk, er at du ikke engang kjenne ditt eget land: Hvem og hva den norske regjeringen består av. Hvem er "terroristene" du snakker om? Typisk israelvenner å slenge om seg med terror-begrepet om alle man ikke liker, altså palestinere generelt. Men jo, jeg kjenner mitt eget land og regjering greit, og såvidt jeg vet sitter det ingen samer i regjeringa. Sametinget har kun begrenset autoritet og et lokalt administrativt role. Til syvende og sist, er det den norske regjeringen som har makten over finmarksområdet. Har aldri hevdet at Sametinget har mer makt enn Stortinget eller Regjeringa, så hvorfor argumentere mot en stråmann? Israelske politiker med palestinsk ætt, har langt mer makt i sin posisjon, enn vår samiske brødrer. Å ja? Vis meg gjerne eksempler på at palestinerne i Knesset har reell makt. Det er ihvertfall sikkert at de aldri får delta i noen regjering. Vi som anklager og kritiserer Israel for okkupasjon bør tar en titt på vår historie og på oss selv, først. "Vi"? Du mener vel "dere"? Forøvrig er det ingenting i veien for å være imot menneskerettighetsbrudd på FLERE fronter samtidig. Samene har eget flagg, kultur, språk, og ja, de er til og med utseendemessig forskjell fra Kari i Oslo. Hva har snille Norge gjort? Norge har okkupert og anneksert en del av laplandet med makt. Det er Norske soldater ved grensen til Russland, ikke Samiske. Det er det norske flagget som vaier, ikke Samisk. Det er det norsk som er hovedmålet, ikke Sami. Har Norge moralsk autoritet til å kritiserer Israel? Tenk! Jeg ER ikke Norge, nå får du gi deg! Men her glemmer du en viktig ting: Samene har ingen krav om en egen stat! Hadde de hatt dette, så hadde jeg sannsynligvis støttet kravet deres. Men det har de altså ikke. De har heller ikke blitt etnisk rensket fra landet sitt (dog har de blitt diskriminert i lange tider), de er ikke millioner av flyktninger som ikke får vende tilbake til landet sitt, osv. Og uansett er det en rimelig annerledes situasjon i det store og hele. Forholdet mellom den norske staten og samene kan knapt sammenlignes med forholdet mellom Israel og palestinerne. Så er det den palestinske propagandamaskinen som du har falt for. "A lie told often enough becomes truth" Lenin. Lenin har ikke skrevet det der, det er et falskt sitat. Bare så det er sagt. Israel okkuperer ikke Gaza, og er under forhandling med Fatah om vestbredden, som er en del av oslo-avtalen. Du kunne verken gjør rede på hva slags medisiner som mangler i Gaza, eller hvorfor det er et fedmeproblem. Det eneste du klarte var å linke til et par artikler som du selv ikke forsto. "Cogenital malformation" er en ervervet tilstand, som er vanlig i midt-østen. Samme problemet finner vi hos jøder, eller i Tyskland fra populasjon med Tyrkisk opphav. Grunnen er ren genetisk, ikke politisk. Du som ikke har kunnskap i feltet, vil svelge alt rått. Hvis det er økt insidens etter Gazakrigen, må det bekreftes av KLARE epidemiologiske tall, noe som Hamas aldri! kommer til å oppgi. Svar: Flere NGOer sier at Israel har en de facto militær okkupasjon av Gaza, siden de kontrollerer luftrommet, landegrensene, og sjøveien (som vi nylig har erfart). Men dette handler ikke om hvorvidt Gaza er under okkupasjon, dette handler om blokaden, og at dens konsekvenser for sivilbefolkningen bryter med folkeretten. Nå lyver du. Jeg skrev klart og tydelig at jeg forsto artiklene. Og det sto klart og tydelig hvor mange medisiner av ulike viktighetstyper som manglet. At ingen av oss har en liste med navnene er irrelevant. Det som er relevant her er at tallene endrer seg kraftig. Og sett i lys av forholdene som beskrives, er det ikke særlig rart. Men i ditt hode faker vel også palestinerne sykdom. Kjekt å sitte og skulle bortforklare sykdom og nød? Hyklerer eller fredsmegler? Det får du bestemme selv. Men ta ut din egen bjelke før du pirker på andres fliser. Tomme ord fra en som forsvarer kollektiv avstraffelse, drap, sykdom og nød. Historisk, har Palestina aldri vært et land. Det er et område som er kalt Palestina, som Afrika. Land = område. Det du snakker om er en stat. Og nei, Palestina har aldri vært en stat. FN vedtok opprettelsen av staten Palestina i 1947 sammen med staten Israel, men pga krigen og Israels okkupasjoner ble det altså ikke noe av. Og Afrika er et kontinent, ikke et land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg