Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det ikke slik at hun fallt bak en haug med jord, og at bulldoseren dermed ikke såg at hun låg der. At de øvrige aktivistene vinket å prøvde å stoppe bulldoseren, hjalp vel lite, da aktivistene hadde stått og vinket og håyet der "hele dagen". Så hvorfor i huleste kunne sjåferen vite at de aktivistene nå plutselig vinket for, var at en av dem hadde gått på trynet!

Jeg tror også dette var en ulykke, og at sjåføren ikke med vitende og vilje laget spagetti av henne forann "kamera-mannen". At palestina aktivistene prøver å ligge skylde på bulldoser sjåføren kommer ikke akkuratt som noe sjokk, da absolutt alt de sier om Israel bare er sverting og negativt uansett.

Å stå ett par meter forann en gedigen bulldoser som arbeider, er uansett idioti og ett skrikende pr.stunt. Risikofritt er det heller ikke, og vi snakker ikke om 3 åringer som gjorde det heller. Det var voksne mennesker. Ikke uten grunn at de hadde kamera med og tok mange bilder under aksjonen, for å se gi eller selge bildene videre til massemedia.

Er enig med Israel, at aksjonister får selv ta ansvaret visst de blir skadet, når de oppsøker farlige situasjoner.

Visst jeg hadde stillt meg på en arbeidsplass å protestert, der de skulle sprenge vekk ett fjell, så hadde det vert min feil om jeg gikk på trynet og ble sprengt vekk sammen med fjellet. Jeg kunne ikke skyldt på sprengningsmannen, som att på til påstod at han ikke såg meg gikk på trynet der. Først av alt så burde jeg ikke vert der i hele tatt, og jeg visste at de ikke var uten risiko å være der.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror aktivistene har dykket litt dypere ned i denne situasjonen. Bla. har de forstått kjente ord som "Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv"! ;)

Selvsagt oppsøker de fare når de nærmer seg og prøver å stanse den israelske krigsmaskinen akkurat slike israelske bosettere oppsøker fare når de bosetter seg på okkupert jord. Men noen er villige til å oppsøke fare for å få slutt på undertrykkelse! Tenk over det...

Lenke til kommentar

Jødiske bosettere på den okkuperte Vestbredden fortsetter å drive hærverk på palestinske graver og hjem:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10025713

En talsmann for den israelske hæren sier det tar dette hærverket på alvor, og at israelske soldater er satt inn for å vaske malingen av gravsteinene.

Det hadde ikke palestiner-araberne gjort, visst noen hadde klart å vandalisert jødiske hellige plasser, noe som forvøvrig har skjedd uttallige ganger.

Altså en visst forskjell i mentalitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så den første libanon-krigen ble nevnt her... Det var ikke sånn at Israel invaderte Libanon for å fjerne PLO for moroskyld.

Dette var før Oslo-avtalen, og PLO stod bak langt flere terror-aksjoner enn Hamas.

I Libanon hadde PLO forskanset seg og brukte Libanesisk område til å angripe Israel.

Men PLO angrep ikke bare Israel - Med støtte fra Syria, Algerie, Saudi-Arabia og flere, angrep PLO de kristne i Libanon.

De kristne i Libanon, spesielt Maronittene, var iferd med å bli utslettet av muslimene.

Hvem hjalp dem? Israel.

Bachir Gemayel, lederen for de kristne i Libanon på tiden, mente palestinerne burde sendes til Saudi-Arabia, og at Libanon burde bli et ikke-arabisk land.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er et av hovedårsakene til jeg støtter Israel. Israel har bedrer moral-grunnmur enn sine arabiske motparter. Det er ikke vanskelig å forstår hvorfor presteskap/teokratiet, diktatur og religiøs-monarki er imot den eneste demokratiske staten i hele midtøsten.

Jeg forventer da motdebattanter kommer med artikler og youtube-video på Israelske handlinger. Men, de appellerer kun for "enkle" mennesker som elsker propaganda.

Endret av Vaio
  • Liker 3
Lenke til kommentar

En talsmann for den israelske hæren sier det tar dette hærverket på alvor, og at israelske soldater er satt inn for å vaske malingen av gravsteinene.

Det hadde ikke palestiner-araberne gjort, visst noen hadde klart å vandalisert jødiske hellige plasser, noe som forvøvrig har skjedd uttallige ganger.

Hvordan vet du hva de hadde gjort?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mm, en person på en dårlig youtube video = bevis på islams anti-israelske agenda. For vi vet jo alle at verdens muslimer er enige om absolutt alt, jobber sammen for en felles oppgave og fremfor alt; ikke er interessert i noe som vil gagne de selv mest i fremtiden, nemlig fred.

Lenke til kommentar

Her er en DOKUMENTAR om jødiske ekstremister som ønsker å kaste palestinerene på sjøen.

http://www.youtube.com/watch?v=DQ8v1Qhpu4g

Dette er gøy.

Kan jeg få demonstrere at alle nordmenn er kommunister med en video også?

Og nynazister?

At alle irer ønsker krig for fullstendig frigjøring av hele irland?

At alle amerikanere ønsker at homofile skal utryddes?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...