Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

DU er en av dem som ikke bør snakke... Forøvrig, hva skal man hedre Sharon for? Mange mener fremdeles at det var hans feil at Andre intifada brøt ut og under hans tid ved makten utviklet konflikten seg til det mest brutale og blodige nivået noensinne og Sharon overså hva hele verden mer eller mindre med unntak av USA mente. Hauevis av bosettningene som er et så vanskelig tema i konflikten ble forøvrig bygget mens Sharon var landbruksminister. Og under hans tid som statsminister er det forøvrig en ting til som må nevnes, nemlig at fattigdommen eksploderte og skillet mellom rik og fattig stadig ble større fordi han brukte alle inntektene landet hadde på krig!

Og når det gjelder tilbaketrekkningen fra Gazastripen misstenkes det at han bare ville ha fokuset bort fra korrupsjonssaken mot ham samt frigi økonomiske og militære midler til å stramme grepet om Vestbredden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og når det gjelder tilbaketrekkningen fra Gazastripen misstenkes det at han bare ville ha fokuset bort fra korrupsjonssaken mot ham samt frigi økonomiske og militære midler til å stramme grepet om Vestbredden!

Helt enig! Israel knaller til med økonomisk vekst, infrastrukturer og bedrer skolegang i vestbredden. Grusome dem.. huff! :(

BNP og økonimisk vekst er jo skammelig høy i forhold til Gaza.

FY!

Endret av Vaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og Hamas er på grunn av Mossad, om vi skal bruke samme logikk. Israel er parten som håndhever en ulovlig blokkade av Gaza, da er det Israels ansvar om dette får konsekvenser, selv om Hamas er årsaken til blokkaden.

Er vi egentlig kommet noe nærmere hvorvidt blokaden er ulovelig eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja og nå har Hamas klart å tatt knekken på PLO, iallefall i Gaza. Kudos til Mossad.

Det er fint du ser slik på det. Jeg tolker det da dithen at du mener alle palestinere helst bør sloss til det ikke er noen igjen av dem?

Neei, jeg er da ikke medlem i ku klux klan. Men det er tross alt betre at palestiner-araberne slåss internt mot hverandre, enn at de slåss mot israelerne. Men håper selvfølgelig ikke at de slår hverandre ihjel hele gjengen, det er uansett ikke noe aktuel problemstilling, da det ikke er realistisk for å si det slik.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den nye lojalitetseden man må sverge til Staten Israel skal også gjelde for jøder:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7341607

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/midtosten/netanyahu-israelsk-lojalitetsed-gjelder-alle-3318964.html

Fint at de ikke gjør så stor forskjell på folk, men sann mine ord: Det er grenser for hvor autoritær, nasjonalistisk og rasistisk (ang. andre saker) en stat kan være før den risikerer å kollapse innenifra! Om Israel fortsetter den veien de går nå har jeg mer tro på at de kollapser innenifra enn på at de militante palestinerne eller andre av deres fiender skulle klare å beseire dem!

Helt enig! Israel knaller til med økonomisk vekst, infrastrukturer og bedrer skolegang i vestbredden. Grusome dem.. huff! :(

BNP og økonimisk vekst er jo skammelig høy i forhold til Gaza.

FY!

Tenker du på situasjonen nå eller på situasjonen på den tiden tilbaketrekkningen fra Gazastripen fant sted? Jeg tenkte på sistnevnte.

Lenke til kommentar

Palestinerne i Gaza og vestbredden mener at Israel er et mer demokratisk samfunn enn Usa og Storbritania.

Palestinerne i Israel har det bedre enn alle andre palestinere i noen arabiske land i verden.

Det er Flere Jøder som har flyktet fra arabiske land enn det er jøder som har flyktet fra Israel. Mange flere faktisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det med jødiske flyktninger vet jeg godt. Står bla. et avsnitt om det i SADDAMS FORTROLIGE. Står også en del der om Saddam Husseins forhold til jøder og forhold til Israel. Interessang lesing.

Men nå har jeg lagt ut linker om dette tideligere og de ligger her i tråden så du kan gå litt tilbake og finne dem. Så kan du samtidig komme med noe som underbygger din egen påstand om at palestinere på Gazastripen og Vestbredden anser Israel som mer demokratisk enn USA og Storbritania. samt at de har det bedre enn noe annet arabisk land i verden! Venter spent...

Lenke til kommentar

Slutt å kritisere hverandre angående kildebruken, det er åpenbart at ingen marinsteam aviser er nøytrale.

For Israel

miff.no

Fox news

Jerusalem post

Mot Israel

Aljazeera

MSNBC

CNN

NJ

NP

AP

ABC

Reuters

VG

Dagbladet

EDIT:Fikset den litt

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Og poenget med å lese noe som markerer seg med "Med Israel for fred" er hva da?

Poenget er at de er ett fritt land, vi lever ikke i ett diktatur hvor Hr.glimti skal tvinge oss til å bruke kun VG, Dagbladet etc.

At en diskusjon får inn nyheter etc fra forskjellige kilder og fra forskjellige brukere, er bare bra.

Mange av nyhetene på miff, finner en som regelt hos mange andre "nyhetesformidlere" itillegg, ofte som arabiske som sådann. Det er altså ikke nyheter som miff bare dikter opp. Både VG og Dagbladet dekker ikke hele nyhetsbildet av Midtøsten, da hadde avisene blitt tykke, derfor er det ikke dumt å inkludere flere kilder.

Jeg husker godt engang jeg kritisserte deg 1 gang for å omtrent kun bruke Dagbladet og VG som dine nyhetskilder, da ble du skikkelig arg tilbake og ba meg om å drite loddrett i hvilken kilder du benyttet deg av eller ikke. Og da skal det nevnes at du i ukene før det hadde krittisert meg for å bruke kilder som f.eks "med israel for fred".

Jeg har totalt kommet ut av tellingen hvor mange ganger du har krittisert brukere for å bruke miff, og du repeterer det om og om igjen, som om du skulle hatt "alzheimer", noe jeg regner med du ikke har.

Visst du ønsker å kun diskutere med folk som har Dagbladet og arabiske medier som sine kilder, så meld deg inn i SV og sitt deg inn i kantinen dems istedet for å være her.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vist du kunne velge, sloss for HAMAS, eller sloss for Israel?

Valget mitt hadde vært lett, Israel har den mest moderne hæren i verden.

Jeg blir litt stolt som Nordmann, når en så moderne stat velger vår ammunisjon og våpen til endel operasjoner:)

Jeg vet ikke om den mest moderne hæren er helt dekkende, og i såfall blir dette på ett ganske smalt ommråde. Israel har en moderne og dyktig hær men verdens mest moderne hær er nok å ta litt i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...