Shruggie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 1. Hamas er medlem i PLO. Jeg vet at det ikke betyr mye i praksis, men det er et viktig poeng, for palestinsk politikk er faktisk KJEMPEINTERESSANT, og det er altfor enkelt å si at Hamas er onde og PLO er gode, eller at alle er onde eller hva dere nå gjør. Vi snakker om rundt 20 forskjellige organisasjoner som har hatt forskjellig oppslutning, forskjellige medlemmer, forskjellige planer, forskjellige taktikker og forskjellige metoder. GJENNOM 60 ÅR! 2. Hamas har gang på gang nektet for innføring av Sharia, så den kan du dra lenger ut på landet med. Palestinere er faktisk veldig "europeiske" i forhold til mange andre palestinske statsgrupper. 3. Slutt å vri på ordene mine og still dumme oppfølgningsspørsmål. Jeg har begrenset tid å bruke på denne tråden, og jeg kommer ikke til å gidde å svare på de uansett. Spørsmål som "er det dagens vits?" fører bare til at jeg bruker tiden min på langt viktigere ting som for eksempel en av mine to jobber, utdanningen min, eller studentradioen jeg jobber med. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Israel er et eksemplarisk demokrati Ja.. Og Bush er en hippie.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 USA ber palestinerne komme med et utspill for å redde fredsforhandlingene. Palestinerne avslo Israels om å stanse byggingen i de ulovelige bosettningene igjen dersom palestinerne anerkjenner Israel som en jødisk stat. Dette er palestinerne motvillige til av frykt for rettighetene til de israelske araberne og de palestinske flyktningene: http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7333696 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Det amerikanske utenriksdepartementet sa tirsdag at de støtter Israels krav om at palestinerne må anerkjenne landet som en jødisk stat. Statsminister Benjamin Netanyahu har satt en slik anerkjennelse som krav for at byggestansen skal forlenges. Jeg kommer ikke med noen nyhet her. Det er en stat for det jødiske folket. Det er en stat for innbyggere av andre trosretninger i tillegg. Palestiner araberne (PA): Vi vil aldri annerkjenne Israel som ett jødisk land. Mahmoud Ahoul, medlem av sentralkomiteen i av det regjerende Fatah-partiet, hevder at alt håp om å få til en tostatsløsning nå er ute. Kilde Ja det er ikke rart at alt håp om en tostatsløsning er ute, når PA aldri vil godkjenne noen jødiskstat i Midtøsten. Endret 13. oktober 2010 av ola the icebox 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hva med å ta med HVORFOR palestinerne ikke vil anerkjenne Israel som en jødisk stat... Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hva med å ta med HVORFOR palestinerne ikke vil anerkjenne Israel som en jødisk stat... Fordi det er faktisk totalt irrelevant for en løsning på konflikten, da PA sier at de ALDRI vil annerkjenne noen jødiskstat. Ikke at de er noe nytt akkuratt. Det blir nok fight til the bitter end, som Bibelen profeterer krystallklart om denne konflikten. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Palestinerne krever nå at USA og Israel tegner opp grenser for den Staten Israel de vil ha anerkjent som en jødisk stat: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10033707 Et meget smart og rimelig krav. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) 2. Hamas har gang på gang nektet for innføring av Sharia, så den kan du dra lenger ut på landet med. Palestinere er faktisk veldig "europeiske" i forhold til mange andre palestinske statsgrupper. Merkelig at du benekter noe som trådde i kraft i 2007, som er veldokumentert. Kanskje du har bodd for lenge på Gokk. Forøvrig er det interessant at folk kommer med bastante kommentarer , la meg prøve: Israel bruker ikke våpen! Israel har aldri drept noen! Det palestinske folket er bare oppdiktet! Endret 13. oktober 2010 av Vaio 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Palestinerne krever nå at USA og Israel tegner opp grenser for den Staten Israel de vil ha anerkjent som en jødisk stat: http://www.vg.no/nyh...?artid=10033707 Et meget smart og rimelig krav. Jeg mener det er på tide å ignorere palestiner-araberne 100 prosent. De er umulig å forhandle med, fordi de ønsker ikke fred med en jødestat, da det går imot deres islamske religion. Forholdsvis korte midlertidige fredsavtaler er de lengste de kan strekke seg, visst de selv trenger ro til å styrke seg i kampen mot Israel. Det har vert nok nå, en bør gi palestiner araberne frist på 1 år til å komme seg vekk fra Israels nærvær, vekk fra både Vestbredden og Gaza. Visst ikke så teppebomber Israel områdene totalt. Da får vi svar på hvor mye verden bryr seg, Norge kan f.eks ta imot 1/2 million for å bidra og opprette en Hamas hovedstad i Øst-Oslo, med Mullah Krekar som deres nye president. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Men hvorfor vil ikke Israel stanse utbyggingene på okkupert jord? Snartenkt men ikke gjennomtenkt... Mine meninger handler rettigheter til araber/palestinere i Israel, ikke om utbyggningskonflikten. Nå er spørsmålet mitt fortsatt der. Mener du å si at du ikke klarer å svare? Da er det bedre å innrømme det enn å sette i gang med personangrep. Sarkasme heter det, ikke personangrep. Om du stille spørsmålet i kontekst er en annen sak.. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 State of Israel = Racism based on one religion 2 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1995686.ece Drillo da. Nå falt du mange hakk i anseelse på min skala. Tenk at han støtter fanatisk jødehat og den ekstreme islamske ideologien som også palestina er en del av. Han bør holde seg til fotball og overlate politikk til oss som kan det. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 2. Hamas har gang på gang nektet for innføring av Sharia, så den kan du dra lenger ut på landet med. Palestinere er faktisk veldig "europeiske" i forhold til mange andre palestinske statsgrupper. Merkelig at du benekter noe som trådde i kraft i 2007, som er veldokumentert. Kanskje du har bodd for lenge på Gokk. Forøvrig er det interessant at folk kommer med bastante kommentarer , la meg prøve: Israel bruker ikke våpen! Israel har aldri drept noen! Det palestinske folket er bare oppdiktet! Du har helt rett. Sharia er innført, det har jeg rett og slett misforstått. Jeg leste en artikkel om at dødsstraff ikke var tatt i bruk ennå, og siden dette var et par år siden trakk hukommelsen min noen slutninger som faktaene ikke kan stå for. Beklager det. 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Israel er et eksemplarisk demokrati Ja.. Og Bush er en hippie.. Kan du vise til noe konkret? Tenk at det går an å forsvare en palestinsk stat ledet av Hamas! http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas#Provision_of_social_welfare_and_education Hamas gjør en langt bedre jobb enn det Israel gjør. På hvilken måte? Hallo? Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Glimti, jeg ser at du fortsetter å fremsette påstander om Israel som demokrati. Kan du være så snill å svare mer konkret på spørsmålene mine nå? F.eks.: "Betyr dette at arabiske statsborgere (av Israel) diskrimineres av staten Israel? På hvilken måte?" Alle som følger med på Midtøsten-konflikten bør spørre seg: Hvordan ville dere levd? Under Hamas sharia-styre eller under en vestlig og relativt fri nasjon som Israel? Når dere vet svaret på dette spørsmålet, vet dere også svaret på hvem dere bør støtte i Midtøsten-konflikten. Og hva gjør Israel fritt? Landet baserer seg mer og mer på å bare være til for jødene! Israel er fritt på grunn av menneskerettigheter og friheter som gis til innbyggerne i landet. Dette inkluderer blant annet stemmerett og religionsfrihet. Uavhengig av rase. Det demokratiske og arabervennelige Israel... http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3850034.ece Ja, så udemokratisk er det at de har mange forskjellige partier, og de får fritt uttale seg og stemme over slike forslag. Er det rart situasjonen er slik den er med diskrimineringen av arabere? Betyr dette at arabiske statsborgere diskrimineres av staten Israel? På hvilken måte? Iran har sagt at de ikke har problemer med jøder, men med dem som har stjålet palestinernes land! Iran mener vel at hele Palestina-mandatområdet skulle tilfalt muslimene, gjør de ikke? Kan man nå egentlig kalle det de militante palestinerne bedriver for terrorisme? Jeg vil si detn er en motstandskamp mot okkupasjon og undertrykkelse. Terrorisme blir definert på forskjellige måter: http://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme Angrep mot sivile er terrorisme. Hva vil du si om Milorg D13 som kjempet mot okkupasjonen av Norge under 2. Verdenskrig? De kjempet mot militære styrker, ikke mot sivile. Abbas mener Israel har annullert Oslo-avtalen: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10025459 Det gjorde ta palestinerne for lenge siden? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) 2. Hamas har gang på gang nektet for innføring av Sharia, så den kan du dra lenger ut på landet med. Palestinere er faktisk veldig "europeiske" i forhold til mange andre palestinske statsgrupper. Merkelig at du benekter noe som trådde i kraft i 2007, som er veldokumentert. Kanskje du har bodd for lenge på Gokk. Du har helt rett. Sharia er innført, det har jeg rett og slett misforstått. Jeg leste en artikkel om at dødsstraff ikke var tatt i bruk ennå, og siden dette var et par år siden trakk hukommelsen min noen slutninger som faktaene ikke kan stå for. Beklager det. Jeg setter pris på ærlighet og ydmykheten. Jeg håper at vi kan forsetter med en redelig diskusjon. Jeg ønsker at du tar en titt på PBS dokumentar i 6 deler om midtøsten konflikten. Jeg tror den kan lånes på biblioteket. Tittelen er: The 50 years War- Israel and the Arabs. (6 eps, PBS) Endret 13. oktober 2010 av Vaio Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 2. Hamas har gang på gang nektet for innføring av Sharia, så den kan du dra lenger ut på landet med. Palestinere er faktisk veldig "europeiske" i forhold til mange andre palestinske statsgrupper. Merkelig at du benekter noe som trådde i kraft i 2007, som er veldokumentert. Kanskje du har bodd for lenge på Gokk. Du har helt rett. Sharia er innført, det har jeg rett og slett misforstått. Jeg leste en artikkel om at dødsstraff ikke var tatt i bruk ennå, og siden dette var et par år siden trakk hukommelsen min noen slutninger som faktaene ikke kan stå for. Beklager det. Jeg setter pris på ærlighet og ydmyktheten. Jeg håper da at vi kan forsetter med en redelig diskusjon. Jeg ønsker at du tar en titt på PBS dokumentar i 6 deler om midtøsten konflikten. Jeg tror dette kan lånes på biblioteket. Tittelen er: The 50 years War- Israel and the Arabs. (6 eps, PBS) Åj! DET vet jeg ikke om jeg får tid til... Men høres forsåvidt interessant ut, og PBS er ikke akkurat kjent for å lage ting med politisk vri heller. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Fint at Drillo støtter en ny kulturell og akademisk boikott av Israel. Nok en gang spiller enkelte tilhengere av staten Israel antisemitt-kortet. Forutsigbart, men patetisk. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Palestinerne krever nå at USA og Israel tegner opp grenser for den Staten Israel de vil ha anerkjent som en jødisk stat: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10033707 Et meget smart og rimelig krav. Fiffig, men risikabelt. Eksempelvis vil neppe USA være med på å sette noen slike grenser. Jeg er sikker på at de får Avigor Lieberman med på å definere en grense av noe slag, men det er også noe annet. http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1995686.ece Drillo da. Nå falt du mange hakk i anseelse på min skala. Tenk at han støtter fanatisk jødehat og den ekstreme islamske ideologien som også palestina er en del av. Han bør holde seg til fotball og overlate politikk til oss som kan det. Hvor sier Drillo at han støtter jødehat og ekstrem islamsk ideologi? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Palestinerne krever fortsatt kart over grensene: http://www.tv2nyhetene.no/plo-forlanger-kart-over-israel-fra-usa-3315035.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg