A_R_I Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 (endret) Hvem har sagt at Hamas skal lede den palestinske staten? Hvem ellers? Forøvrig er vesentlig værre ting blitt støttet... Ikke et gyldig argument for å innføre Sharia. Det blir ikke fred i MØ før en av partene vinner en total militær seier. Endret 11. oktober 2010 av minoriteten 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Tenk at det går an å forsvare en palestinsk stat ledet av Hamas! http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas#Provision_of_social_welfare_and_education Hamas gjør en langt bedre jobb enn det Israel gjør. Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Nei. Du må være sosialdemokrat for å mene noe slikt. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Nei. Du må være sosialdemokrat for å mene noe slikt. Prøver du å insinuere at sosialdemokrati er negativt...? Wow, det er det dårligste forsøket på en insult jeg har sett siden en niendeklassing kalte en annen en jøde, og alle andre begynte å le. Åja, punchlinen var at idioten som kalte den andre fyren en jøde var... jøde... Endret 12. oktober 2010 av tofagerl Lenke til kommentar
A_R_I Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Prøver du å insinuere at sosialdemokrati er negativt...? Trodde du kanskje det var positivt? 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Israel er et eksemplarisk demokrati I en tale for Knessets forsamling igår 11.oktober, sa statsminister Benjamin Netanyahu at Israel behandler alle sine innbyggere likt. Zioniststaten har skapt et eksemplarisk demokrati. Jøder og ikke-jøder nyter like rettigheter på samme vilkår under loven, forklarte han. Israel er det jødiske hjemlandet og er også demokratisk for sine innbyggere. Intet annet land sikrer rettighetene til minoritetsbefolkningen på en så god måte som vi gjør, fortsatte Netanyahu. EDIT: Kilde1-miff Kilde2-haaretz Kilde3-google news Endret 12. oktober 2010 av ola the icebox 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Israel er et eksemplarisk demokrati I en tale for Knessets forsamling igår 11.oktober, sa statsminister Benjamin Netanyahu at Israel behandler alle sine innbyggere likt. Zioniststaten har skapt et eksemplarisk demokrati. Jøder og ikke-jøder nyter like rettigheter på samme vilkår under loven, forklarte han. Israel er det jødiske hjemlandet og er også demokratisk for sine innbyggere. Intet annet land sikrer rettighetene til minoritetsbefolkningen på en så god måte som vi gjør, fortsatte Netanyahu. EDIT: Kilde1-miff Kilde2-haaretz Kilde3-google news Mm... Det samme har Kina, Iran og Venezuela. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Mm... Det samme har Kina, Iran og Venezuela. ...Og Norge, EU og USA... Vi er selvfølgelig verdensmester i alt! Inkludert å se ned på andre og synsing.. Et eksempel som du så fint statuere. 1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Tenk at det går an å forsvare en palestinsk stat ledet av Hamas! http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas#Provision_of_social_welfare_and_education Hamas gjør en langt bedre jobb enn det Israel gjør. Sammenlignet med hva? Antall Universitetstudenter? Antall Nobelpris? Antall High Tech industri? Antall Høyskoleutdannet? Antall Leger? Antall Sykepleier? Antall Fredsarbeider? Rettigheter? Demokrati? Ah! jeg vet: http://www.thejc.com/news/world-news/22131/hamas-education-website-slammed-unesco David Oman, IMPACT’s communications director, said that as recently as September 15 the website asked in a quiz: “Who was the first woman to kill a Jew?” Endret 12. oktober 2010 av Vaio 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 På å behandle palestinere som folk. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 På å behandle palestinere som folk. Er dette din dagens vits? Begynner nesten å lure litt. Hamas som jaget vekk politiker rivalen sin PLO med blod, vold, trussler og kidnapper og dreper palestinere som ikke er enige med Hamas og som kan synes som en trussel mot Hamas regjeringen. Ikke at jeg syntes så synd på PLO akkuratt, da en høster de enn sår! Men hehe du tar kaken med å si at Hamas er ett betre demokrati enn Israel. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvem ellers? Den palestinske selvstyremyndigheten. Ikke et gyldig argument for å innføre Sharia. Og det skulle skje fordi? Hva mener du foresten om dagens situasjon? Det blir ikke fred i MØ før en av partene vinner en total militær seier. Fordi? Kom man ikke fram til fredsavtalen mellom Egypt og Israel, fredsavtalen mellom Jordan og Israel samt Oslo-avtalen og Oslo 2-avtalen mellom palestinerne og israelerne kansje... Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Palestinske ungdommer kaster stein på far og sønn som kjører på steinkasterne i frykt for sitt eget liv: Jeg blir så jævla sint av sånt!! Dette er et tydlig bevis på at, uskyldige, palestinske barn blir brukt til propaganda og vold. Hvordan barnet ble behandlet etter påkjørsel er også kritikkverdig! Ambulanse anyone?!?! Hvor er mødrene til disse barnene? Folk som utnytter og misbruker barn bør destrueres fra samfunnet. dessverre fant jeg ingenting på IMDB.com på Pallywood up coming relases.... Men 5-6stykker hadde jo kameraene klar, og i rett "innstilling"... ------ Så er det typisk Dagblad vås: "Her kjører bosetter-lederen på barna" Enig og uenig. Jeg tror ikke barna blir aktivt brukt, så mye som at de lever i et område hvor folk som gjør slike ting blir forherliget, og dermed får ideen litt på egen hånd, men inspirert av de voksne. Men jeg er HELT enig i at det er grusomt Det ser ut som det hele er planlagt, altså er det sannsynlig at de voksne har organisert dette ganske nøye. Alle som følger med på Midtøsten-konflikten bør spørre seg: Hvordan ville dere levd? Under Hamas sharia-styre eller under en vestlig og relativt fri nasjon som Israel? Når dere vet svaret på dette spørsmålet, vet dere også svaret på hvem dere bør støtte i Midtøsten-konflikten. Målet må da være at begge parter får leve i fred og frihet. Nå er jeg stygt redd for at "frihet"-delen blir noe manglende i en islamistisk palestinsk stat, men man kan jo håpe... 2 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Advarsel: sterke scener. Barna kastet stein, bosetter-lederen ga full gass i det urolige området Silwan i Øst-Jerusalem. Det er i hvert fall Dagbladets versjon. De av oss som ikke er utstyrt med blodrøde sosialistbriller kan imidlertid se at det som skjedde var noe helt annet. Ungene løper rett på bilen og kaster stein. Bilen forsøker å svinge unna, men treffer barna. Han stopper så opp for å se at alt gikk bra, men han må fortsette å kjøre fordi ungene er mer opptatt av å kaste stein enn å hjelpe gutten. La meg til slutt si at måten venstresiden tar vandalungene sin side i denne saken er dypt forkastelig. Her er det barna som er kjeltringene. Når man løper rett på en bil og kaster stein på den, må man regne med å pådra seg et par skrubbsår. Hvis de ikke tåler såpass, kan de finne seg en ny hobby. Hvis du titter på videoen, så vil du se at 1. Det er mange voksne der, som også kaster stein og som oppfordrer barna til å oppføre seg sånn. De er de virkelige skyldige her 2. De hjelper ikke ungen etter at han blir påkjørt. De bruker heller tiden på å kaste stein 3. Barnet som blir påkjørt ble ikke skadet så fælt. Legg merke til at han ikke begynte å gråte eller bli hjelpesløs før de begynte å hjelpe han Slike hendelser som dette, blir misvist i norsk media og får nordmenn til å få et veldig ensidet syn på israelkonflikten. Det er komisk hvordan absolutt alle må "hjelpe til" med å bære den tynne lille gutten inn i bilen. Det tar ekstra lang tid å bære ham fordi alle skal foran kameraet og vise hvor flinke de er til å hjelpe. Lukter Pallywood lang vei. Endret 12. oktober 2010 av snartenkt 3 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jaså... Fikk du med deg den linken jeg kom med nylig der de sa at det var akkurat det samme for dem hvem som vant valget ettersom Israel er en rasiststat der bare jøder skal ha det bra? Har du fått med deg at palestinere stadig kastes ut av hjemmene sine og aldri får byggetilatelser? Har du fått med deg innrømmelsen fra Olmert om at araberne diskrimineres i arbeidslivet? Jeg kom med link til det og. Palestinere/arabere diskrimineres i Israel og punktum finale! Jeg har lest alle de ja, rasiststat? At det er noen som mener det, så taler ikke det for alle palestinerne i Israel. Ja Olmert har sagt det, og er det fælt at han innrømmer det? - Alle land er rasistisk i en viss grad, men Israel er definitivt et av de med minst rasisme. Har du sett hvem som jobber som bossmenn, og slikt i USA? Ingen hvite gjør de drittjobbene, sånn er det i Norge også. Jeg har vært i Israel og har aldri vært borti noe som i lignet på rasisme, bortsett fra de Jødefrie stedene som ARABERNE har funnet på. Det meste du finner av rasisme i midtøsten er arabere som står bak og er rettet mot Jøder. Igjen og igjen har vi avslørt hvor vulgære, regelrett løgn, det han skriver om Israel. F.eks et tidligere innlegg, der han kritisert Israel for å har frata araberne for "all" demokrati. Han viser da til en Db.no artikkel, der en gammel arabisk mann klagde høylitt over behandlingen han fikk, til journalistene, mens han stemte... Jeg må innrømme at jeg lo godt av det. Det er som å si at han ikke fikk mat mens han gomlet på kebab og fallafe... Denne gangen kommer han med bastante konklusjoner som: "Palestinere/arabere diskrimineres i Israel og punktum finale!" Jeg er rasende... Ikke har han vært i Israel og har sett på forholdene. Ikke vet han rettighetene til araber i Israel som f.eks friskolegang, mens "JØDER" må betale. Ikke vet han at Araber er fritatt fra militære tjenester, mens "JØDER" må risikere 2-3år av livet sitt. Av hvilken kvalifikasjoner har han rett til å skrive/konkluderer det? Det er ingen straff for hykleri, dessverre. Men hvorfor vil ikke Israel stanse utbyggingene på okkupert jord? Jeg vil aldri støtte et stat som forskjellbehandler sine borgere utifra deres religion. Hvilken stat da? 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Alle som følger med på Midtøsten-konflikten bør spørre seg: Hvordan ville dere levd? Under Hamas sharia-styre eller under en vestlig og relativt fri nasjon som Israel? Når dere vet svaret på dette spørsmålet, vet dere også svaret på hvem dere bør støtte i Midtøsten-konflikten. Og hva gjør Israel fritt? Landet baserer seg mer og mer på å bare være til for jødene! Israel er fritt på grunn av menneskerettigheter og friheter som gis til innbyggerne i landet. Dette inkluderer blant annet stemmerett og religionsfrihet. Uavhengig av rase. Det demokratiske og arabervennelige Israel... http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3850034.ece Ja, så udemokratisk er det at de har mange forskjellige partier, og de får fritt uttale seg og stemme over slike forslag. Er det rart situasjonen er slik den er med diskrimineringen av arabere? Betyr dette at arabiske statsborgere diskrimineres av staten Israel? På hvilken måte? Iran har sagt at de ikke har problemer med jøder, men med dem som har stjålet palestinernes land! Iran mener vel at hele Palestina-mandatområdet skulle tilfalt muslimene, gjør de ikke? Kan man nå egentlig kalle det de militante palestinerne bedriver for terrorisme? Jeg vil si detn er en motstandskamp mot okkupasjon og undertrykkelse. Terrorisme blir definert på forskjellige måter: http://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme Angrep mot sivile er terrorisme. Hva vil du si om Milorg D13 som kjempet mot okkupasjonen av Norge under 2. Verdenskrig? De kjempet mot militære styrker, ikke mot sivile. Abbas mener Israel har annullert Oslo-avtalen: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10025459 Det gjorde ta palestinerne for lenge siden? 2 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Tenk at det går an å forsvare en palestinsk stat ledet av Hamas! http://en.wikipedia.org/wiki/Hamas#Provision_of_social_welfare_and_education Hamas gjør en langt bedre jobb enn det Israel gjør. På hvilken måte? 1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Men hvorfor vil ikke Israel stanse utbyggingene på okkupert jord? Snartenkt men ikke gjennomtenkt... Mine meninger handler rettigheter til araber/palestinere i Israel, ikke om utbyggningskonflikten. 1 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) På å behandle palestinere som folk. Er dette din dagens vits? Begynner nesten å lure litt. Hamas som jaget vekk politiker rivalen sin PLO med blod, vold, trussler og kidnapper og dreper palestinere som ikke er enige med Hamas og som kan synes som en trussel mot Hamas regjeringen. Ikke at jeg syntes så synd på PLO akkuratt, da en høster de enn sår! Men hehe du tar kaken med å si at Hamas er ett betre demokrati enn Israel. Et par ting til som kan nevnes: Henrettelser av politiske motstander i Gaza. Bruker barn og mødrer til selvmordsbombing. Innfører Sharia Lov. Skolebøker med jødehat. Sender raketter fra skoler, sykehus og privat eiendommer. Lagre våpen i moskeer, skole og FN-matlager. Nekter forsyninger fra Israel til (det palestinske folket) i Gaza. Nekter politiske motstander velferd, helsehjelp og rettigheter. Tortur av politiske motstander (som tilhører det palestinske folket) For å si det sånt: "god service" er mottoet til Hamas. Endret 12. oktober 2010 av Vaio 3 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Men hvorfor vil ikke Israel stanse utbyggingene på okkupert jord? Snartenkt men ikke gjennomtenkt... Mine meninger handler rettigheter til araber/palestinere i Israel, ikke om utbyggningskonflikten. Nå er spørsmålet mitt fortsatt der. Mener du å si at du ikke klarer å svare? Da er det bedre å innrømme det enn å sette i gang med personangrep. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg