Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaså... Fikk du med deg den linken jeg kom med nylig der de sa at det var akkurat det samme for dem hvem som vant valget ettersom Israel er en rasiststat der bare jøder skal ha det bra? Har du fått med deg at palestinere stadig kastes ut av hjemmene sine og aldri får byggetilatelser? Har du fått med deg innrømmelsen fra Olmert om at araberne diskrimineres i arbeidslivet? Jeg kom med link til det og.

Palestinere/arabere diskrimineres i Israel og punktum finale!

Lenke til kommentar

Israel er ingen ideell stat, men siden alternativet (Hamas) er desto verre, bør Israel støttes. Det hjelper ikke at Hamas ble valgt demokratisk. Terrorister har aldri noen legitim rett til å styre, uansett hvor stort flertall de har i ryggen. Muslimer diskrimineres i Israel, men faktum er at de diskrimineres enda mer under Hamas.

Endret av minoriteten
Lenke til kommentar

Jaså... Fikk du med deg den linken jeg kom med nylig der de sa at det var akkurat det samme for dem hvem som vant valget ettersom Israel er en rasiststat der bare jøder skal ha det bra? Har du fått med deg at palestinere stadig kastes ut av hjemmene sine og aldri får byggetilatelser? Har du fått med deg innrømmelsen fra Olmert om at araberne diskrimineres i arbeidslivet? Jeg kom med link til det og.

Jeg har lest alle de ja, rasiststat? At det er noen som mener det, så taler ikke det for alle palestinerne i Israel. Ja Olmert har sagt det, og er det fælt at han innrømmer det? - Alle land er rasistisk i en viss grad, men Israel er definitivt et av de med minst rasisme.

Har du sett hvem som jobber som bossmenn, og slikt i USA? Ingen hvite gjør de drittjobbene, sånn er det i Norge også.

Jeg har vært i Israel og har aldri vært borti noe som i lignet på rasisme, bortsett fra de Jødefrie stedene som ARABERNE har funnet på. Det meste du finner av rasisme i midtøsten er arabere som står bak og er rettet mot Jøder.

Endret av Medlem-205774
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i ALLE dager driver folk og kaster dritt om venstresiden i Norge av alle ting? Snakk om å gå på person og ikke sak, her i makroperspektiv...

Vel er det flere på venstresiden som støtter Palestina enn det er som støtter Israel, men det er bare fordi palestinerne er the underdog. De samme venstrefolka hadde gått i fakkeltog som bare faen for opprettelsen av staten Israel i 1946.

Det er de enkelte meningene som skal diskuteres, ikke store generaliseringer. Skjerpings!

Edit: Hihi, jeg er trøtt... Er en enorm generalisering i dette innlegget også... Sukk, sove nu!

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Advarsel: sterke scener.

Barna kastet stein, bosetter-lederen ga full gass i det urolige området Silwan i Øst-Jerusalem.

Det er i hvert fall Dagbladets versjon. De av oss som ikke er utstyrt med blodrøde sosialistbriller kan imidlertid se at det som skjedde var noe helt annet. Ungene løper rett på bilen og kaster stein. Bilen forsøker å svinge unna, men treffer barna. Han stopper så opp for å se at alt gikk bra, men han må fortsette å kjøre fordi ungene er mer opptatt av å kaste stein enn å hjelpe gutten.

La meg til slutt si at måten venstresiden tar vandalungene sin side i denne saken er dypt forkastelig. Her er det barna som er kjeltringene. Når man løper rett på en bil og kaster stein på den, må man regne med å pådra seg et par skrubbsår. Hvis de ikke tåler såpass, kan de finne seg en ny hobby.

Hvis du titter på videoen, så vil du se at

1. Det er mange voksne der, som også kaster stein og som oppfordrer barna til å oppføre seg sånn. De er de virkelige skyldige her

2. De hjelper ikke ungen etter at han blir påkjørt. De bruker heller tiden på å kaste stein

3. Barnet som blir påkjørt ble ikke skadet så fælt. Legg merke til at han ikke begynte å gråte eller bli hjelpesløs før de begynte å hjelpe han

Slike hendelser som dette, blir misvist i norsk media og får nordmenn til å få et veldig ensidet syn på israelkonflikten.

Endret av Camlon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lest alle de ja, rasiststat? At det er noen som mener det, så taler ikke det for alle palestinerne i Israel. Ja Olmert har sagt det, og er det fælt at han innrømmer det? - Alle land er rasistisk i en viss grad, men Israel er definitivt et av de med minst rasisme.

Har du sett hvem som jobber som bossmenn, og slikt i USA? Ingen hvite gjør de drittjobbene, sånn er det i Norge også.

Jeg har vært i Israel og har aldri vært borti noe som i lignet på rasisme, bortsett fra de Jødefrie stedene som ARABERNE har funnet på. Det meste du finner av rasisme i midtøsten er arabere som står bak og er rettet mot Jøder.

Igjen og igjen har vi avslørt hvor vulgære, regelrett løgn, det han skriver om Israel.

F.eks et tidligere innlegg, der han kritisert Israel for å har frata araberne for "all" :roll: demokrati. Han viser da til en Db.no artikkel, der en gammel arabisk mann klagde høylitt over behandlingen han fikk, til journalistene, mens han stemte...

Jeg må innrømme at jeg lo godt av det. Det er som å si at han ikke fikk mat mens han gomlet på kebab og fallafe... :D

Denne gangen kommer han med bastante konklusjoner som: "Palestinere/arabere diskrimineres i Israel og punktum finale!"

Jeg er rasende...

Ikke har han vært i Israel og har sett på forholdene.

Ikke vet han rettighetene til araber i Israel som f.eks friskolegang, mens "JØDER" må betale.

Ikke vet han at Araber er fritatt fra militære tjenester, mens "JØDER" må risikere 2-3år av livet sitt.

Av hvilken kvalifikasjoner har han rett til å skrive/konkluderer det?

Det er ingen straff for hykleri, dessverre.

Endret av Vaio
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor i ALLE dager driver folk og kaster dritt om venstresiden i Norge av alle ting? Snakk om å gå på person og ikke sak, her i makroperspektiv...

Det er fordi "SV, AP og Co" er bidragsyterer til konflikten:

•  
  • Anerkjennelse av Hamas.
  • 600millioner i 2002 til støtte for PLO.
  • Akademisk boikott mot Israel.
  • Handelsboikott mot Israel.
  • Fordømmelser på sikkerhetsrådet (FN).
  • Aksjonerte i konfliktsonen.

Man kan godt kritisere, men ikke å helle mer bensin på bålet.

Endret av Vaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så må jeg poengtere et par uforstående krav:

•  
  • Israel skal anerkjenne Palestina, men skal også gi arbeid til deres innbygger?
  • Israel skal gi tilbake alle landområdene som tilhører det palestinskefolket, men skal også sørge for fri adgang til Israel?
  • Israel skal respektere deres landområde, mens palestinerer skal få gratis helsehjelp i Israel?

Jøss... One way street? Israel må bare finne seg i alt, er kravet...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...