China Burger Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har vert i Israel...kommet ut av tellingen...men det er en plass mellom 16-20 ganger. Jeg har selv sett med egne øyner måned etter måned, hvor godt de israelske araberne (palestinere) som bor i Israel trives i jødestaten. Og det er ikke uten grunn at disse menneskene ifølge meningsmålinger ikke ønsker å bo i den nye Palestina arabiske staten, selv om de er palestinere, de fordi det foretrekker mye heller å bo i den demokratiske velfungerende staten Israel og nyte av dens goder, enn å bo i en Palestinsk islamsk stat eller annen islamsk stat i Midtøsten. Hurra for Israel, sier faktisk de fleste palestiner araberne som bor i jødestatet. Noe å tenke på? alle dere som tror Israel er ett så grusomt rasistisk og fælt land. Det er faktisk ett meget vel fungerende land, som forøvrig kommer på 8.plass over de mest happy folkene i verden, ifølge en meningsmåling av "jordens herredømer". Land som Egypt kom ikke på topp 100 engang. Land som Tyskland kom også forholdsvis langt nede på listen, husker ikke eksakt, men mener det var mellom 30-40 plass. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Høyresiden blir bare sterkere og sterkere i Israel: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/hoeyresiden-stormer-frem-i-israel-3309540.html Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hva jeg mener om den lange monologen din? Jo den var fin den, selv om jeg ikke er helt med på alt du sier, som det om propaganda og løgn men jeg tror ikke det er en diskusjon det kommer noe godt ut av å ta. Omformulerer litt da: Hvorfor vil du ikke kalle det propaganda og løgn når de den dag i dag fortsetter å bygge bosettninger etter at de har sagt i så mange år at de ikke kan bli værende i de okkuperte områdene? Propaganda vil jeg ikke kalle det ganske enkelt fordi jeg tror det er en helt feil bruk av ordet. Løgn passer vell også ganske dårlig da det ikke ligger noe løgn under hvis man sier at man burde trekke seg ut, og så ikke gjør det. Men man gjør jo ikke som man selv sier at man burde. Sikkerhetssituasjonen er nok også en god grunn til at de ikke trekker seg ut, er jo tross alt flere faktorer enn hva den Israelske ledelsen synes er lurt som spiller inn. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er ikke en "false flag" operasjon en aksjon der du utgir deg for å være noen andre helst med den hensikt å legge skylden for noe på dem? Eller har jeg misforstått. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Propaganda vil jeg ikke kalle det ganske enkelt fordi jeg tror det er en helt feil bruk av ordet. Løgn passer vell også ganske dårlig da det ikke ligger noe løgn under hvis man sier at man burde trekke seg ut, og så ikke gjør det. Men man gjør jo ikke som man selv sier at man burde. Sikkerhetssituasjonen er nok også en god grunn til at de ikke trekker seg ut, er jo tross alt flere faktorer enn hva den Israelske ledelsen synes er lurt som spiller inn. Hvilken sikkerhetssituasjon? De militante palestinerne holder nå til på Gazastripen så dermed er ikke Vestbredden noe farlig område for Israel. Og ang. grenser har det heller ingen ting å si ettersom Vestbredden kun grenser til Jordan og det landet har sluttet fred med Israel for lengst. Om de vil kan de dessuten fortsette å ha muren dersom de fjerner den delen som er bygget på Vestbredden og bygger om så den skiller Israel fra Palestina, men ikke palestinske biter fra hverandre. Så lenge den er bygget kun på deres eget land kan ingen nekte dem å ha en mur som skille. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Propaganda vil jeg ikke kalle det ganske enkelt fordi jeg tror det er en helt feil bruk av ordet. Løgn passer vell også ganske dårlig da det ikke ligger noe løgn under hvis man sier at man burde trekke seg ut, og så ikke gjør det. Men man gjør jo ikke som man selv sier at man burde. Sikkerhetssituasjonen er nok også en god grunn til at de ikke trekker seg ut, er jo tross alt flere faktorer enn hva den Israelske ledelsen synes er lurt som spiller inn. Hvilken sikkerhetssituasjon? De militante palestinerne holder nå til på Gazastripen så dermed er ikke Vestbredden noe farlig område for Israel. Og ang. grenser har det heller ingen ting å si ettersom Vestbredden kun grenser til Jordan og det landet har sluttet fred med Israel for lengst. Om de vil kan de dessuten fortsette å ha muren dersom de fjerner den delen som er bygget på Vestbredden og bygger om så den skiller Israel fra Palestina, men ikke palestinske biter fra hverandre. Så lenge den er bygget kun på deres eget land kan ingen nekte dem å ha en mur som skille. Sikkerhetssituasjonen generelt spiller jo inn på hvorvidt de er villige til å gi opp land eller komme med innrømmelser skulle jeg tro. Men var forsovet bare ett eksempel på at flere ting spiller inn. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Da kan du ikke kalle det sikkerhetssituasjon. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Forøvrig har Israel skadd flere palestinere på Gazastripen: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10025173 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) To væpnede palestinere drept, siden fire Israelere ble drept for en måned siden. Alle som ble drept og arrestert er med i terrororganisasjonen som stod bak drapet på fire sivile Israelere. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/idf-kills-two-hamas-militants-in-hebron-shootout-1.317867 Endret 8. oktober 2010 av Medlem-205774 1 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Forøvrig har Israel skadd flere palestinere på Gazastripen: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10025173 Angrepet var rettet mot Ahmed Ashkar, medlem av den væpnede gruppen Palestinas ørner. 1 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Regner vi noe ifra Den Arabiske Liga®© idag mon tro? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Dette er latterlig. Dere får sitte her og debattonanere, så går jeg og legger meg. Sjekker innom i morgen igjen, hvis dere har noe dere faktisk er interessert i å vite fra noen som har en del peiling på dette, så spør meg noen seriøse spørsmål. Vel, jeg tror ikke den er ekte. Teksten beskriver en Sterling som en produsent av laks, men den eneste referansen til sterling i fiskeindustrien i Norge jobber med kveite. For øvrig syntes jeg en offentlig boikott av et annet land er omtrent like virkningsfult som å blotte rumpa på pressekonferanse. Svært symbolsk, men ingen bryr seg. Personkritikk: Jeg tror du bør stoppe med denne selv-hyllest. Du google på bildebeviset, tatt i Israel, så avviser alt pga google -søket ditt ikke oppfylte "dine" overbevisninger. Du som påstår å være en autoritet i midtøsten konflikten, har blitt igjen og igjen, avslørt som bløffer. Forresten... Hørt om Sterling White Halibut? Registert som: Sterling White Halibut ASHellefisk, torsk, laks med mer N-4130 Hjelmeland ....hos det norske landbruk og matdepartementet? http://www.regjeringen.no/nn/dep/lmd/kampanjer/grunewoche/2009/utstillere.html?id=532218 Er du forsatt ikke overbevist, finnes det samme forpakning i Ungarn. Endret 8. oktober 2010 av Vaio 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Vel, min kunnskap virker å være evig langt forbi deres, det er mitt eneste poeng, og hvis den eneste gangen jeg har tatt feil i denne tråden er på hva slags fisk som produseres av en norsk fiskeriprodusent, så syntes jeg faktisk ikke du har noe grunnlag for å være uenig! Vet du, jeg tror vi snur det! Hva om du skriver en analyse av Israels rolle i Suez-krisen i 1956, og så kan jeg sitte og hakke på hvorvidt du har satt alle tegnene på riktig sted og om alle datoene og stedsnavnene er korrekte. Forbanna unger... Endret 9. oktober 2010 av tofagerl Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Vel, min kunnskap virker å være evig langt forbi deres, det er mitt eneste poeng, og hvis den eneste gangen jeg har tatt feil i denne tråden er på hva slags fisk som produseres av en norsk fiskeriprodusent, så syntes jeg faktisk ikke du har noe grunnlag for å være uenig! Vet du, jeg tror vi snur det! Hva om du skriver en analyse av Israels rolle i Suez-krisen i 1956, og så kan jeg sitte og hakke på hvorvidt du har satt alle tegnene på riktig sted og om alle datoene og stedsnavnene er korrekte. Forbanna unger... Oisann, noen skikkelig bastante påstander du kommer med. Jeg tror du selv har blitt saftig oppspist av propaganda og tar det som fakta. Når du kommer her til forumet viser det seg at folk har en kritisk tankegang til ditt synspunkt, og du går på direkte personangrep. Det jeg ser i posten din er jo intet annet enn et forsøk på å legge til på ditt eget ego. 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Vel, du får prøve å bevise at jeg tar feil, da, i stedet for å komme med dine egne personangrep. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Vel, min kunnskap virker å være evig langt forbi deres, det er mitt eneste poeng, og hvis den eneste gangen jeg har tatt feil i denne tråden er på hva slags fisk som produseres av en norsk fiskeriprodusent, så syntes jeg faktisk ikke du har noe grunnlag for å være uenig! Vet du, jeg tror vi snur det! Hva om du skriver en analyse av Israels rolle i Suez-krisen i 1956, og så kan jeg sitte og hakke på hvorvidt du har satt alle tegnene på riktig sted og om alle datoene og stedsnavnene er korrekte. Forbanna unger... Du er i allefall ydmyk da, det er jo en god egenskap 2 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Palestinske ungdommer kaster stein på far og sønn som kjører på steinkasterne i frykt for sitt eget liv: Endret 9. oktober 2010 av Medlem-205774 1 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Eller er det steinkasterne som løper på bilen som allerede kjører ganske fort? 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 IDF er litt av et militærvesen... http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10017119 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3844943.ece Hva mener du disse linkene skal vise? Glimti? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Vel, min kunnskap virker å være evig langt forbi deres, det er mitt eneste poeng, og hvis den eneste gangen jeg har tatt feil i denne tråden er på hva slags fisk som produseres av en norsk fiskeriprodusent, så syntes jeg faktisk ikke du har noe grunnlag for å være uenig! Vet du, jeg tror vi snur det! Hva om du skriver en analyse av Israels rolle i Suez-krisen i 1956, og så kan jeg sitte og hakke på hvorvidt du har satt alle tegnene på riktig sted og om alle datoene og stedsnavnene er korrekte. Forbanna unger... Du er i allefall ydmyk da, det er jo en god egenskap Jeg vet hva jeg kan, og jeg vet hva jeg ikke kan. Jeg kan ingenting om hekling, astrologi, gruvedrift, hester eller biler. Jeg kan en god del om midtøsten. Så langt har ingen klart å motbevise det, men alle hakker på meg som om de har gjort det. Kall meg gjerne arrogant, men ikke kom her og kall meg uvitende når jeg åpenbart ikke er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg