Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Den palestinske kvinnen som ble filmet mens hun ble holdt fanget av israelske soldater hvor sersanten danset magedans snakker ut:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10025039

Hamas og IDF er stadig i "skuddveksling":

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10025041

Igjen så synes jeg overskriften på den siste artikkelen er veldig beskrivende.

"Rakettangrep mot Hamas på Gazastripen "

Litt lenger inn i artikkelen:"Flyangrepet kom etter at væpnede palestinere på Gazastripen skjøt en rakett mot Israel onsdag."

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste av det du skriver der som kan tolkes som spørsmål mener jeg at jeg har redegjort for mitt synspunkt rundt ganske greit rundt på de siste sidene. Om det er noe konkret du er ute etter bør du heller spørre om det da jeg ikke er særlig fan av å forholde meg til:"hva synes du om innlegget mitt".

Dette akkurat for øyeblikket:

Dessuten betyr ikke dette at Israel annser det som en okkupoasjon og vil trekke seg ut. Dette er noe som ble sagt for flere år siden og hva har skjedd? Jo, det har blitt opprettet nye bosettninger gang på gang! Dessuten så viste ikke Sharon tegn til å ville trekke seg ut fra Vestbredden! Det han gjorde da han trakk bosetterne og soldatene ut av Gazastripen var å planlegge en ny bosettning mellom Vestbredden og Jerusalem for å avskjære palestinerne fra Jerusalem for godt og dette førte til at Bush og Sharon for første gang ble uenige offentlig. I tillegg til det fortsatte byggingen på Vestbredden for fullt selvom Sharon sa at de fjerne tfire mindre bosettninger der, hvilket bare var noen "utposter" bestående av campingvogner og som ikke hadde noe å si uanett! Det Israel har sagt av godord har vært propaganda og løgn hittil!

Gjenokkupasjonen av de palestinske byene...

Forøvrig:

Lenke til kommentar

De er ofte slik at de fleste støtter palestinerne, fordet de ikke er nok informert om situsjonen. De leser bare overskriften "Israelske rakettangrep mot Gaza" og så kommer

"Flyangrepet kom etter at væpnede palestinere på Gazastripen skjøt en rakett mot Israel onsdag."

Både meg og Vaio som har vært der nede støtter Israel, det har verken du eller tofagel, glimti...

Ikke bae på de fine stedene som Jerusalem eller Tel-Aviv, men også Bethlehem og steder på vestbredden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Den palestinske kvinnen som ble filmet mens hun ble holdt fanget av israelske soldater hvor sersanten danset magedans snakker ut:

Litt lenger inn i artikkelen:"Flyangrepet kom etter at væpnede palestinere på Gazastripen skjøt en rakett mot Israel onsdag."

Alt for mye "ulv ulv!" og folk blir lei... mektig lei, som Israelerne

Endret av Vaio
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det meste av det du skriver der som kan tolkes som spørsmål mener jeg at jeg har redegjort for mitt synspunkt rundt ganske greit rundt på de siste sidene. Om det er noe konkret du er ute etter bør du heller spørre om det da jeg ikke er særlig fan av å forholde meg til:"hva synes du om innlegget mitt".

Dette akkurat for øyeblikket:

Dessuten betyr ikke dette at Israel annser det som en okkupoasjon og vil trekke seg ut. Dette er noe som ble sagt for flere år siden og hva har skjedd? Jo, det har blitt opprettet nye bosettninger gang på gang! Dessuten så viste ikke Sharon tegn til å ville trekke seg ut fra Vestbredden! Det han gjorde da han trakk bosetterne og soldatene ut av Gazastripen var å planlegge en ny bosettning mellom Vestbredden og Jerusalem for å avskjære palestinerne fra Jerusalem for godt og dette førte til at Bush og Sharon for første gang ble uenige offentlig. I tillegg til det fortsatte byggingen på Vestbredden for fullt selvom Sharon sa at de fjerne tfire mindre bosettninger der, hvilket bare var noen "utposter" bestående av campingvogner og som ikke hadde noe å si uanett! Det Israel har sagt av godord har vært propaganda og løgn hittil!

Gjenokkupasjonen av de palestinske byene...

Forøvrig:

Du spør jo ikke om noe, du kommer med noen synspunkter påstander og retoriske spørsmål. Jeg har ikke tenkt til å tolke ut spørsmål.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jepp, riktig å støtte Israel...

Det står dårlig til hvis man faktisk baserer seg på selektivt klippede filmer med trist musikk til. Dette er hva man på norsk kaller propaganda. Du finner en masse klipp der Israelere ser dårlig ut og gråtende mødre og legger på litt trist musikk og så er plutselig ikke helheten så viktig lenger. Igjen, for debatten er det totalt verdiløst, søppel. Som et middel for å vinne over folk som vet lite om konflikten er det gull.

• Liker 2
Lenke til kommentar

An inside look at the World largest Prison, Gaza.

Hvis viedoen er noe i nærheten av sannheten sier det jo alt om de norske medienes dekning av konflikten i midtøsten. Man får jo i Norge inntrykket av at alt er feil i Gaza. Det rare er at med de bildene de har gitt oss det siste året burde jo halvparten av innbeygerne ha dødd.

Nei norske medier har nærmest null troverdighet når det gjelder midtøstenkonflikten, desverre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du spør jo ikke om noe, du kommer med noen synspunkter påstander og retoriske spørsmål. Jeg har ikke tenkt til å tolke ut spørsmål.

Hva mener du om det? Bla. var gjenokkupasjonen av de palestinske byene noe som selv George W. Bush reagerte på!

Hva jeg mener om den lange monologen din? Jo den var fin den, selv om jeg ikke er helt med på alt du sier, som det om propaganda og løgn men jeg tror ikke det er en diskusjon det kommer noe godt ut av å ta.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje det var denne karen?

hamasjew.jpg

Lenke til kommentar

False-flag-terror er vel noe ISrael heller driver lite med.

Men hvis de virkelig hadde gjort det, så hadde de ikke vært dumme nok til å kneppe opp og vise davidstjernen på brystet.

Så dette er nok bare et propaganda forsøk fra palestinsk/arabisk side til å få folk til å tro at alle terrorhandlinger som blir gjort mot Israel egentlig bare noe jøder driver med, for slikt holder ikke vi muslimer på med.

• Liker 3
Lenke til kommentar

False-flag-terror er vel noe ISrael heller driver lite med.

Men hvis de virkelig hadde gjort det, så hadde de ikke vært dumme nok til å kneppe opp og vise davidstjernen på brystet.

Så dette er nok bare et propaganda forsøk fra palestinsk/arabisk side til å få folk til å tro at alle terrorhandlinger som blir gjort mot Israel egentlig bare noe jøder driver med, for slikt holder ikke vi muslimer på med.

Hehe!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...