Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er enig i at det er en okkupasjon så synes egentlig det er bra de bruker det rette ordet. Utifra videone så virket det jo som de ville trekke seg ut?

I den ene videoen ja. Hva mener du om den første? Dessuten betyr ikke dette at Israel annser det som en okkupoasjon og vil trekke seg ut. Dette er noe som ble sagt for flere år siden og hva har skjedd? Jo, det har blitt opprettet nye bosettninger gang på gang! Dessuten så viste ikke Sharon tegn til å ville trekke seg ut fra Vestbredden! Det han gjorde da han trakk bosetterne og soldatene ut av Gazastripen var å planlegge en ny bosettning mellom Vestbredden og Jerusalem for å avskjære palestinerne fra Jerusalem for godt og dette førte til at Bush og Sharon for første gang ble uenige offentlig. I tillegg til det fortsatte byggingen på Vestbredden for fullt selvom Sharon sa at de fjerne tfire mindre bosettninger der, hvilket bare var noen "utposter" bestående av campingvogner og som ikke hadde noe å si uanett! Det Israel har sagt av godord har vært propaganda og løgn hittil!

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle de sprenge gjerdet for å få mat når de får mer enn nok mat i Gaza. http://www.youtube.com/watch?v=-tOdW0qEy4g

Den eneste forklaringen må være at de planlegger smugle annet enn mat og bøker.

Palestinere på Gaza er høyt oppe i forhold til hva folk tror når det gjelder overvekt i verden.

De har rikelig med mat i Gaza. De har til og med tid til te. Folk må være direkte blind hvis de ikke ser at overvekt er et utbredt problem i Gaza...

og..

for å får det problemet, må de har rikelig med mat, massevis av mat.

Endret av Vaio
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1)Tror du ikke at de som bor der har bedre peiling på situasjonen enn deg?

Da skal jeg jammen slår til med en:

"Jeg har vært der nede og vet alt bedrer enn deg Glimti. Alt du skriver er tull, propaganda og løgn. ;)"

Je sier ikke at jeg har bedre peiling om situsajonen enn de som er midt oppi den og bor i ISrael og i de palestinske områdene.

Men hvis ikke jeg får lov til å uttale meg om Fakta, Glimti. Så kan du rett og slett bare klappe igjen. Jeg har vært både i Israel og flere steder på vestbredden. Det har ikke du.

Endret av Medlem-205774
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og dette?

I den ene videoen ja. Hva mener du om den første? Dessuten betyr ikke dette at Israel annser det som en okkupoasjon og vil trekke seg ut. Dette er noe som ble sagt for flere år siden og hva har skjedd? Jo, det har blitt opprettet nye bosettninger gang på gang! Dessuten så viste ikke Sharon tegn til å ville trekke seg ut fra Vestbredden! Det han gjorde da han trakk bosetterne og soldatene ut av Gazastripen var å planlegge en ny bosettning mellom Vestbredden og Jerusalem for å avskjære palestinerne fra Jerusalem for godt og dette førte til at Bush og Sharon for første gang ble uenige offentlig. I tillegg til det fortsatte byggingen på Vestbredden for fullt selvom Sharon sa at de fjerne tfire mindre bosettninger der, hvilket bare var noen "utposter" bestående av campingvogner og som ikke hadde noe å si uanett! Det Israel har sagt av godord har vært propaganda og løgn hittil!

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Tenker du på videoen der man tok to setninger fra Sharon for så å spille denne igjen og igjen mens man nøye hadde valgt bilder av Israelere som skjøt og drepte og Palestinere som bare kastet stein og ellers gråt og var triste? Den synes jeg var mer eller mindre verdiløs, klart den sikkert appelerer til de som allerede har en mening som støtter den men som noe mer gir den egentlig ingen ting.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Så du finner ikke en litt dypere mening?

For å være helt ærlig forstår jeg ikke hvorfor du gidder å spørre om disse videoene en gang. Den gir jo minimalt til debatten. Den dypere meningen er vell at Sharon og Israel er kjempefæle og at Palestinerne har det forferdelig og er uskyldige. Forøvrig morsomt å se på skriften som kommer opp når man ser på filmen. Føler den sier alt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Sukk... Unyanserte debatter får engler til å gråte!

Husk at hverken Israel eller Palestina opptrer som en samlet gruppe personer med èn samlet tanke. Begge land består av komplekse (SVÆRT komplekse, LANGT mer komplekse enn de fleste europeiske land) innenrikspolitiske motsetninger, og ikke minst varierende grad av internasjonalt press.

Når Israel begynner å bygge igjen er ikke det nødvendigvis med tanke på å avslutte fredssamtalene, det er minst like viktig å tenke på at den etter hvert svært så antiarabiske høyresiden i Knesset har stor makt, og derfor har interesse i å få større landområder under sin kontroll FØR en fredsavtale. Dette er nok ikke noe som venstresiden liker, men det er også lite de kan gjøre med det.

På arabisk side er det også forskjellige sider. Noen mener (fremdeles) at Israel ikke har rett til å eksistere, og jobber derfor som om fredssamtaler ikke har noe med saken å gjøre, og går til angrep når og hvor de måtte ønske, uten å ringe Abbas først og spørre om det er OK.

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig forstår jeg ikke hvorfor du gidder å spørre om disse videoene en gang. Den gir jo minimalt til debatten. Den dypere meningen er vell at Sharon og Israel er kjempefæle og at Palestinerne har det forferdelig og er uskyldige. Forøvrig morsomt å se på skriften som kommer opp når man ser på filmen. Føler den sier alt.

Du la han føre debatten basert på hans betingelser. Hvis du leser at mot-debattanten ikke ønsker å diskuere med fornuft og mening, så er det bare å stoppe. :)

Endret av Vaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du om alt det andre jeg skrev utenom filmene?

Lenke til kommentar

Soldaten danset magedans....ohwooo! Her må Israel fordømmes på det sterkeste av en samlet anti jødisk media verden, som en skulle tro dyrket avguder.

Dette er nok ett knall hardt bevist på at Israel er den grusomme parten, og alle andre er uskyldige som en pose bamsemums.

Dette ifølge *piiip*, vennene hans og B-gjengen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du om alt det andre jeg skrev utenom filmene?

Det meste av det du skriver der som kan tolkes som spørsmål mener jeg at jeg har redegjort for mitt synspunkt rundt ganske greit rundt på de siste sidene. Om det er noe konkret du er ute etter bør du heller spørre om det da jeg ikke er særlig fan av å forholde meg til:"hva synes du om innlegget mitt".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...