Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Israelske bosettere er stadig i gang! Ødelegger moske på den okkuperte Vestbredden:

http://www.nrk.no/ny...erden/1.7320385

http://www.vg.no/nyh...?artid=10041355

Stadig og stadig hehe, første gang jeg har hørt at rutene i en moske er blitt knust der. Moskeen er forøvrig ikke øydelagt, det er bare til kjøpe nye vinduer...

...ikke verre enn en litt heftig nabo krangel i Norge dette der.

"Ein talsperson for det israelske politiet seier hendinga blir etterforska, men vil ikkje seie nokon ting om at det skal ha vore israelske busettarar som stod bak"

Lenke til kommentar

Abbas og araberligaen er noen rare pingler.

Fordi måten man oppnår en historisk fredsavtale på mellom araber og jøde er ved å sitte rundt forhandlingsbordet og ikke forlate det. For det er der vi løser våre uenigheter, sa Netanyahu i pressemeldingen

...netanyahu har forstått det han. hehe!

Pssss. araberne vil ikke fred, men det er jo ikke rart når islam befaler muslimene å ta over hele verden. Noe de skal klare innen 2080 ifølge store islamske ledere.

Akk akk, islamistene fred med jødene og vesten? hahaha! Verdens sykeste vits. De kaller jo oss, vesten, israel, amerika.. satan og dritt...ja alt unntatt islam landene selv da selvføølgelig...

...ja bortsett fra Iran da haha, det kaller jo hele kloden for satan...ja bortsett fra seg selv da!

O fred med din glede...tralala!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg skal Palestina (eller mer korrekt; Mahmoud Abbas og hans representativer) ha et møte med den arabiske liga om kort tid, fredag den 8. oktober. Hva er det de egentlig vil rådføre seg om? Er det noen som vet eller kan gi en kort oppsummering?

På lørdag sa PLO at det ikke vil snakke direkte med Israel mer, før Israel stopper å bygge nye hus på Vestbredden. PLO sa at det må bli gjort flere steg, før fredsforhandlingene fortsetter, det første er at Israel stanser sin byggevirksomhet.

Israel og PLO har hatt tre runder med direkte ansikt til ansikt fredsforhandlinger siden 2.september. Og USA har ønsket å få til en to statsløsning, der en islams og jødisk stat skal ligge tett i tett i fred og harmoni. (hehe, det høre optimistisk ut). USA sin utsending Mitchel, sier at det er mange vanskelige utfordringer her, men at en må arbeide for å overkomme disse og det er det vi holder på med nå sa han.

Den arabiske ligas representat sier at det finnes løsninger på uføret som har oppstått i fredsforhandlingene nå. Men han ønsket ikke å utdype mer før møtet blir avholdt den 8.oktober.

Israels Netanyahu har oppfordret palestiner-araberne til å fortsette fredsforhandlingene, og ikke avslutte nå. Han understreket også at hans regjering i Israel har gjort mange gode tiltak for å få palestiner-araberne til fredsforhandlingsbordet, og at det kun har vert 1 mnd med forhandlinger til nå, og at det ikke er smart å avbryte nå. Han håper at de ikke vil vende ryggen til fred, men komme tilbake til forhandlingene for å komme frem til en rammeavtale.

Abbas PLO har sagt at han vil stoppe forhandlingene, og reiser til Libya 8 oktober for å planlegge sitt neste trekk ovenfor Israel med den arabiske liga.

USA sier at det ikke vil si at fredsprosessen er avsluttet, og de vil fortsette å forfølge saken.

Israel og PLO snakker nå med hverandre via amerikas utsending, slik de gjorde før det direkte fredsforhandlingene startet.

Lenke til kommentar

*Tråden stengt for GRUNDIG rydding*

Og er nå åpnet igjen!

Kan vi passe på følgende:

* Ikke gå på person! Uansett hvor mye man baites til det, holder man seg til sak!

* Ikke gå offtopic! Hold dere til emnet! IKKE diskuter andres debatteknik, ikke diskuter andres avatarer, ikke diskuter andre brukere.

Have fun, (don't) go mad!

Endret av Osse-Mon
Lenke til kommentar

Det blir aldri fred visst palestiner araberne skal avbryte fredsforhandlingene hver gang det er uenig med israelerne. Hva er det liksom en skal ha fredsforhandlinger for? Det er nettopp fordi enn er uenig og må komme til løsninger sammen, noe en gjør ved å snakke sammen, om det gjelder husbygging på Vestbredden eller samisk hyttebygging i Telemark.

Lenke til kommentar

Igjen, hva er vitsen med å forhandle når den ene parten bare fortsetter å utbre okkupasjonen mens det forhandles?

Les gjerne innlegget mitt engang til laugh.gif Der kommer tydelig frem, at enn forhandler nettopp fordi enn er uenig om ting og tang!

Og da sier en ikke "høøyy, vi ville ikke forhandle om løsninger på uenigheter, og hvorfor ikke det? jo fordi vi er uenig" inv_biggrin.gif

...men enn kan vel ikke forvente stort mer av slike folk som dette ph34r.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i ett langt innlegg tidligere i tråden (som selvfølgelig ble slettet) så er det gjerne slik i forhandlinger at man skal forhandle om ting, ikke at man er enig i forkant. Israel tvinger ikke Palestinerne til å trekke seg fra forhandlingene, det er motparten som velger dette. Det er ikke med dette sagt at dette bare er palestinernes feil.

Det som er veldig beskrivende for akuratt denne diskusjonen er hvordan, i følge noen, alt er den ene partens feil. Jeg føler meg ganske sikker på at om situasjonen hadde vert snudd, om Israel trakk seg fra forhandlingene på grunn av at de ikke var fornøyde så ville de samme som nå støtter palestinerne i dette være de som ropte høyest om hvordan å forlate forhandlingene var ett klart bevis på at man ikke ønsket fred osv. Det blir desverre sørgelig forutsigbart.

Er jeg den eneste som mener å huske at vi for en stund siden diskuterte lignende saker der Israel ble kritisert for å ikke ville forhandle fordi det ble skutt raketter mot dem og motparten ikke ville annerkjenne dem? Mener å huske at den ene parten sa noe sånt som at det var helt forståelig at Israel ikke ville forhandle under disse rammene og at motparten sa at man måtte jo forhandle for å bli enige, ikke kreve dette i forkant.

Skal ikke påstå noe skråsikkert om siste avsnittet da jeg mener det er en stund siden og jeg har ikke kilden for hånden.

Lenke til kommentar

Et innlegg jeg skrev som også ble slettet av en eller annen idiotisk grunn pekte på at Netanyahu baserte hele valgkampen sin på å ikke oppgi okkupert land og å føre en hard linje mot palestinerne samt at han i ettertid har skrytt av at han ødela for Oslo-avtalen og fredsprossesen sist han var statsminister. Minnet også på at han trakk seg fra Sharons regjering i protest mot tilbaketrekkningen fra Gazastripen. Pluss at det tok lang tid og bare skyldtes press fra USA før han i det hele tatt gadd å begynne å snakke med palestinerne! Så han har faktisk aldri vist noen interesse for forhandlinger eller en fredelig løsning uansett! Og hele verden har oppfordret ham til å forlenge byggestansen og han ble advart og advart om at det ville føre til brudd i forhandlingene dersom han ikke gjorde det, men sin vane tro vendte Israel ryggen til alt resten av verden sa!

Og spurte så deg hva du mener er signalene ang. alt Netanyahu har sagt og gjort siden han kom til makten denne gangen.

Hva er det du mener ble diskutert under det siste avsnittet ditt? Gazakrigen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...