Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye kan vell bli sagt angående kildebruk. Dessverre må jeg si at man bør ta MIFF med en klype salt, i og med at de ikke er direkte nøytral. Jeg støtter selv Israel, men som sagt er kildebruken ganske viktig, helst ville jeg lese så mange artikler angående saken som mulig for å tegne et godt bilde.

Det er jo åpenbart at deler av saken, og sider vises frem forskjellig for å overbevise leserne, dette hender jo også i Norge, om du leser VG og Dagbladet, ser du fort forskjellige sider av en sak.

Når dette er sagt, anbefaler jeg jo i alle fall alle til å lese miff sin artikkel også, ettersom at denne viser Israels side, og ikke palestina sin side, lik norske medier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, litt enig at Miff kan muligens være litt for Israel vennlig?

Men uansett så slengte jeg bare den opp her når jeg leste den.

Men igjen, Israel-vennlige mediar er ikke ofte du finner. De fleste Norske aviser støtter vel palestina og terror i måten de skriver.

Endret av Medlem-205774
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette forumet er ikke så glad i personkarakteristiskker. Det kan synes litt dobbeltmoralsk når vi ber dere om ikke kalle hverandre mindre smarte eller forstyrrede, men tillater angrep på grupper og andre, men slik er det nå en gang. Noen slike innlegg og påfølgende kommentarer er slettet.

Synes dere diskusjonen er for lavmåls til å delta i så la bare være. Sabotasje står ikke på listen over virkemidler vi aksepterer.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegget er inspirert av Wikipedia.

Den arabisk israelske konflikten

(Midøsten konflikten)

Krigførende parter: 20px-Flag_of_the_Arab_League.svg.pngArabiske Liga 20px-Flag_of_Hamas.svg.png Hamas + endel andre VS 20px-Flag_of_Israel.svg.png Israel

Den moderne arabisk-israelske konflikten (Midtøsten konflikten) har vart i over 100 år, men roten til konflikten er mye eldre som en kan lese litt lenger nede.Jødenes historie og identitet er over 4000 år gammel, og deres historiske hjemland er lokalisert der Israel og Jeruslalem er.

Kanaans land eller Eretz Yisrael (Israels Land) ble, i henhold til Torah, lovet av Gud til Israels barn, dvs. jøder. Det jødiske folket erobret og regjerte landet fra 11 århundre før kristus.

gikk det mange hundre år, og araberen Muhammed skapte religionen islam. Dermed oppstod muslimene (troende arabere) som da hevdet at også de hadde rett til å bo i Israels land, siden Muhammed hadde skrevet dette i deres hellige bok Koranen. I motsetning til det jødiske kravet om at dette landet ble lovet kun til etterkommere av Abraham's yngste sønn Isak, de hevder at Israel Kaanans land var lovet til alle etterkommere av Abraham, inkludert arabere som hevder å være etterkommere av hans eldste sønn Ismael. 

(Ifølge dette synes vil isåfall Israel problemer med plassen, siden Abraham hadde mange etterkommere som har befolket store deler av verden.)

Muslimer begynte også å ære mange hellige steder som opprinnelig var grunnlagt av jøder, slik som patriarkenes grav og Tempelhøyden som muslimene har bygget moske over. Det siste 1400 årene har muslimene bygget islamske landemerker på mange eldgamle jødiske områder, slik som Klippemoskeen og Al-Aqsa moskeen. Muslimer tror også at Muhammad gikk gjennom Jerusalem sin første reise til himmelen.

En kan trygt si at jødene var der først.

Flere studier hevder at forskjellige arabiske grupper er kompromissløse ovenfor israelittene fordi det fleste araberne følger Muhammeds bok Koranen (islam). Da den befaler muslimer at israels land er en islamsk "waqf", som være styrt av muslimer.

post-160065-1286013886,848_thumb.jpg

De arabiske landene (grønn) og Israel (blå)

Inspirasjonskilde: Wikipedia angående konflikten mellom arabere og jøder.

post-160065-1286013362,1681_thumb.png

post-160065-1286013385,305_thumb.png

post-160065-1286013428,0362_thumb.png

Endret av ola the icebox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

They're Baaack! Israeli "Art Students" are Coming to a Neighborhood Near You

On the eve of the 9/11 anniversary and in an eerie repeat of Israeli “art student” activity a year and a half prior to the 9/11 attack at the offices and homes of federal government, U.S. military, and even federal judges, WMR has been informed of an increase in similar renewed activity at the homes of current and former federal officials.

http://wakeupfromyourslumber.com/blog/andie531/theyre-baaack-israeli-art-students-are-coming-neighborhood-near-you

Ender med at de dreper en hel haug uskyldige amerikanere igjen og legger skylden på Iran eller noe.

Lenke til kommentar

Det finnes jøder i Norge og, er dette også deres feil?

Bildet er kun en skalkeskjul for ditt ubegrunnet hat.

SKAM DEG!

Vil du har skrevet noe lignende mot Togoleseren som voldtar i osloby?

Araberene som styrtet flyene i tårnene?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Myten om arabiske flykaprere kommer desverre ikke til å holde vann i fremtiden, det gjelder også Holocaust™

Skam og anger er noe barnemordere i det okkuperte Palestina som bør vise, ikke jeg.

UN Fact-Finding Mission Says Israelis "Executed" US Citizen Furkan Dogan

The report of the fact-finding mission of the Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights (OHCHR) on the Israeli attack on the Gaza flotilla released last week shows conclusively, for the first time, that US citizen Furkan Dogan and five Turkish citizens were murdered execution-style by Israeli commandos.

http://wakeupfromyourslumber.com/news/un-fact-finding-mission-says-israelis-executed-us-citizen-furkan-dogan

• Liker 1
Lenke til kommentar

(Midøsten konflikten)

Å ser dagens konflikt med et 1948-syn er grunnleggende feil.

Jeg mener (min mening) er at konflikten har et 5000år gammel-rot som stamme helt fra Moses tid.

De 2 viktigste stikkordene er

•  
  • Antisemittisme
  • Tilhørlighet

Endret av Vaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Myten om arabiske flykaprere kommer desverre ikke til å holde vann i fremtiden, det gjelder også Holocaust™

Skam og anger er noe barnemordere i det okkuperte Palestina som bør vise, ikke jeg.

Har ikke Holocoust funnet sted sier du - er det en myte sier du - men hvor forsvant alle disse menneskene kjære Hr.pk2010? Siden du gir inntrykk av å vite noe som ingen andre vet, så er jeg spendt på å få høre hvor de tok veien! UFO`er??

Du snakker om barnemordere av utenomjordiske dimensjoner i Palestina? Da er du åpenbart ikke klar over at Israel er best i verden (fakta statistikk) over færrest sivile omkommne, når en sammenligner Gaza krigen med kriger av tilsvarende størrelse andre steder i verden.

Så du snur faktisk det hele på hodet, når du anklager Israel for å være verrst i klassen, som ubamhjertige mordere. Når sannheten faktisk er den motsatte.

Uansett, å unngå sivile tap overhodet i kriger er helt umulig, og en må ikke glemme at Israel ble presset til å krige mot Hamas i tett befolkede områder, strategisk gjort av Hamas, siden de vet at Israel bruker mye energi og tid for å unngå mest mulig siviletap. Men til tross for dette, så kommer Israel likevel best ut i klassen angående færrest sivile tap. Det er imponerende.

Kan også minne deg på, at Israel vant en internasjonal konkurranse i Canada tidligere i år, som handlet om menneskerettigheter i krig. Og flere nasjoner, som Iran og flere arabiske land reiste seg å klappet når det israelske teamet kom frem på scenen etter å ha gått til topps.

Endret av ola the icebox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow, de vant en jødisk konkurranse i Canada. Wo-ho.

Fortell det til alle de som har mistet sine foreldre, barn og søsken i Palestina, jeg er sikker på at det er til stor hjelp. Ha-ha.

Og for dette påståtte Holocaust så er det ikke noe annet en en helvetes satanisk løgn som benytets for å legitimere det fortsatte folkemordet mot Palestinerne.

Spar meg for UFO snakk.

De jødene som St.Adolphus av Brannau angivelig skal ha drept bosatte seg i det okkuperte Palestina, det er folkemordet ditt.

Endret av pk2010
Lenke til kommentar

(Midøsten konflikten)

Jeg mener (min mening) er at konflikten har et 5000år gammel-rot som stamme helt fra Moses tid.

• Antisemittisme
  • Tilhørlighet

Totalt enig, og det kommer også klart frem i "Wikipedia artikkelen".

Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=Ll9_NHfD1sc

Bemerk Datoen som er før Holocaust™

(Midøsten konflikten)

•  
  • Antisemittisme
  • Tilhørlighet

Selvsagt er det bare den dumme goyim som har gjort en konstant urett mot jødene hvor enn de skulle befinne seg. At jødene har blitt kastet ut av over 100 land er selvsagt ikke jødenes egen feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...