Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

Feil?

Vennligst pek på feilen og begrunn med kilder.

Trengs ikke, andre har allerede gjort jobben. :)

Hvilken jobb? Jeg prøver ikke å være morsom, jeg vet virkelig ikke hva du prater om.

Hvis noen kritiserer meg for å komme med feil informasjon, vil jeg faktisk at de backer det opp! Hvis du ikke har noe å komme med kan du i grunn bare la meg være i fred.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver ikke å være morsom, men er det du eller den kule hunden din som skrev det innlegget? Siden du ikke vet noe som helst plutselig.

Nok en gang: jeg forholder meg ikke til det du skriver før du gir meg en kilde på at palestinerne ikke eksisterte før 1960, eller innrømmer at dette er total bullshit.

Lenke til kommentar

Åå kom igjen da, ikke vær sånn da! Vi er på ett diskusjonsforum, og vi må lære oss å respektere at vi har forskjelligsyn. Om det være historien eller andre meninger!

"shaking hands", allright?

Jeg prøver ikke å være drittsekk, jeg syntes bare det er dumt at du ikke innser at noen har fortalt deg en løgn, særlig når denne løgnen kan oppklares ved et enkelt google søk: "palestine history"

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Lavnivå deluxe... Inntill den tråden om hvordan Midtøsten skal diskuteres er blitt opprettet er ikke denne debatten verdt å være med i lenger!

Vet du, du har helt rett. Når jeg ble anklaget for å ikke kunne min historie er det tydelig at egoet mitt kicket inn litt, men sannheten er at disse klovnene ikke kan mer historie enn hunden min (som for øvrig har det fint, jeg ser at enkelte henviser til henne :).

Lenke til kommentar

Jeg tok oppfordringen din, og søkte opp Palestine History!

http://www.palestinefacts.org/

Resultatet bør komme som ett lyn fra klar himmel for folk som tror palestinerne stammer fra palestina. Da det viser ikke bare viser seg at navnet Palestina og palestinere er ett historisk falsum, men at de palestina arabiske folk stammer fra den arabiske ørken og ikke fra Israel som aldri har vert ett arabisk land.

Vi skal i det følgende se litt på den historiske bakgrunnen for navnene Palestina og palestinere.

Etter at keiser Hadrian hadde slått ned det jødiske opprøret i 135 etter Messias, kalte han Jødeland eller Israel for "Felestin" (Palestina), som betyr "filistrenes land". Det var for å straffe jødene og utviske deres tilknytning til sitt eget land, at han avskaffet det gamle og opprinnelige navnet på Israel.

Da araberne inntok Israel og Jerusalem i året i 638 etter Kristus, kalte de landet for "Jødeland." De brukte i det hele tatt ikke navnene Palestina og palestinere.

Araberne har ikke hatt noen stat i Israel. De administrerte dette området fra Damaskus i ca. 100 år. Det var først etter krigen mot jødene i 1967 at araberne begynte å kalle det området i Israel, som de ønsket å ha, for Palestina og de arabiske folk som bodde der, for palestinere.

Navnet Palestina, eller Palaestina, er tilknyttet filisterne, et folk som verken var arabere eller semitter.

Palestiner araberne stammer fra den arabiske ørken, ikke fra palestina.

Før nederlaget i 1967 var det ingen som talte om noe palestinsk folk, verken i FN, vestlige media eller endog de arabiske land.

En av Arafats nære medarbeidere, storrøkeren Hanan Asrawi, proklamerte med skingrende stemmeleie: "Jesus var den første "palestiner". Han ble født i min hjemby Betlehem."

På Jesu tid fantes det heller ingen nasjon som het Palestina. Landet het Judea. Innbyggerne kaltes judeere jøder.

Det er en gåte at ikke flere gransker fakta! Pressen virker uinteressert. Daglig spyr våre TV-kanaler ut usammenhengende historiske løgner om et Palestina og palestinerne. De er som bjellesauer som bræker i øst og i vest.

Den som fornekter og forakter historien har dårlig fremtidsutsikter.

Palestinerne er ikke noen egen folkegruppe, men de er vanlige arabere, som enten har bodd i dette området i lang til eller er kommet dit i løpet av 1800-1900-tallet. De har manipulert hele verdenssamfunnet og seg selv til å tro dette, så nå snakker "hele verden" om Palestina som et eget land og palestinerne som en egen folkegruppe i kampen mot å stjele landet og identiteten til jødene.

...dessverre inkludert deg, tofarel. Tror du det er uten grunn at Bibelen sier at verden skal bli bedratt av løgn når det gjelder Midtøsten konflikten "i den siste tiden" etter at jødene har fått landet sitt igjen, jeg tror ikke det er uten grunn, og det er ikke uten grunn. Det er akkuratt det som foregår i verden idag.

http://www.palestinefacts.org/

http://nyt-i-natten-...-palestina.html

http://home.online.n...kler/pstina.htm

post-160065-1285864426,0035_thumb.jpg

Endret av ola the icebox
Lenke til kommentar

OK, jeg var tydeligvis uklar: Før du leser historie, må du lære om kildekritikk. Google kildekritikk, lær om det, SÅ leser du kildene på nytt.

Dårlig taper eller hva er dette for noe?....

Det tok deg noen få sekunder å svare på mitt store innlegg , da synes jeg du ikke virker mye til seriøs historiker debattant! Ærligtalt! (Du klarte ikke engang å motsvare en eneste linje, bortsett fra "sjekk kildene dine din ¤%&/")

Jeg oppfordrer deg til å gi ett seriøst motsvar mot hva jeg faktisk skriver, istedet for å snike deg unne med "jeg stoler ikke på kildene dine", det blir for lettvindt kjære deg.

Visst du ikke vil diskutere med meg, så stikk, fordi du kan ikke sitte som ultimatum at jeg skal mene det samme som deg - visst ikke så vil du ikke diskutere med meg - ok du kan seff gjøre det...men...

HALLO I LUKEN???

Endret av ola the icebox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

OK, jeg var tydeligvis uklar: Før du leser historie, må du lære om kildekritikk. Google kildekritikk, lær om det, SÅ leser du kildene på nytt.

Først prøver du å kapre hele diskusjonen ved å presenterer deg selv som "akademisk" autoritet, og nå driver du med karakterdrap på andre.

Endret av Vaio
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Først prøver du å kapre hele diskusjonen ved å presenterer deg selv som "akademisk" autoritet, og nå driver du med karakterdrap på andre.

Autoritet? Det eneste jeg har gjort er å peke på at ingen av dere har kilder som er til å stole på, og ingen har tilbakevist NOE av det jeg har påpekt.

Det er dårlig historikk, det!

Forresten:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/09/29/AR2010092907857.html?hpid=moreheadlines

Lenke til kommentar

Autoritet? Det eneste jeg har gjort er å peke på at ingen av dere har kilder som er til å stole på, og ingen har tilbakevist NOE av det jeg har påpekt.

Det er dårlig historikk, det!

Når avviser du alle kildene våres? Benekter våres motargumenter?

Hehe! Mao. win win for deg?

Jeg ser hvordan det kommer til å gå.

Da professor, sier jeg takk for debatten.

Det er ikke vits å debattere med en fornekter.

Endret av Vaio
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver ikke å være drittsekk, jeg syntes bare det er dumt at du ikke innser at noen har fortalt deg en løgn, særlig når denne løgnen kan oppklares ved et enkelt google søk: "palestine history"

Det har da stadig vært kilder på at palestina (landet) kom lenge før palestinere (folket)!

The name "Palestine" is the cognate of an ancient word meaning "Philistines" or "Land of the Philistines". In keeping with the Greek culture of the day, it has also been suggested that it may also be a play on the word Παλαιστής Palaistes (Greek for wrestler) and a reference to Jacob, later called Israel, the founder of the ancient Israeli nation.

The Philistines disappear as a distinct group by the late fifth century BCE.

Wikipedia

Endret av stwa
Lenke til kommentar

Det har da stadig vært kilder på at palestina (landet) kom lenge før palestinere (folket)!

The name "Palestine" is the cognate of an ancient word meaning "Philistines" or "Land of the Philistines". In keeping with the Greek culture of the day, it has also been suggested that it may also be a play on the word Παλαιστής Palaistes (Greek for wrestler) and a reference to Jacob, later called Israel, the founder of the ancient Israeli nation.

The Philistines disappear as a distinct group by the late fifth century BCE.

Wikipedia

DET stemmer. Det som dersom IKKE stemmer er at palestinerne flyttet til paletina på 60-tallet, som hva-han-nå-heter hevder. Araberne eide hele området fra senest 800-tallet, og helt frem til Osmanerne tapte første verdenskrig.

Lenke til kommentar

Det som dersom IKKE stemmer er at palestinerne flyttet til paletina på 60 tallet

Kan ikke huske at noen har sakt det.. Men det var da man "oppfant" palestinerne som et folk..

Nei... Det var ikke det... Sukk... Palestinerne tilhører folkeslaget arabere. Palestinere er en statlig nasjonalitet, ikke en etnisk eller religiøs nasjonalitet, på samme måte som Israelere, Jordanere, Egyptere osv.

Lenke til kommentar

Vel, jeg tror ikke den er ekte. Teksten beskriver en Sterling som en produsent av laks, men den eneste referansen til sterling i fiskeindustrien i Norge jobber med kveite.

For øvrig syntes jeg en offentlig boikott av et annet land er omtrent like virkningsfult som å blotte rumpa på pressekonferanse. Svært symbolsk, men ingen bryr seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...