Ballemannen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Var det noen av dere som hørte Willoch og Gahr Støre argumentere for at dette kan være en av Israels siste sjanser til å få til en fredsavtale og evt tostatsløsning? I løpet av noen år vil sannsynligvis ikke USA og andre Israelvenner ha så stor innflytelse i verdenspolitikken som i dag. Nye stormakter vil oppstå som ikke nødvendigvis er like vennlige mot Israel som de er vant til i dag. Da vil det være greit for Israel å slippe å være avhengige av et skakkjørt og konkurs USA. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Var det noen av dere som hørte Willoch og Gahr Støre argumentere for at dette kan være en av Israels siste sjanser til å få til en fredsavtale og evt tostatsløsning? I løpet av noen år vil sannsynligvis ikke USA og andre Israelvenner ha så stor innflytelse i verdenspolitikken som i dag. Nye stormakter vil oppstå som ikke nødvendigvis er like vennlige mot Israel som de er vant til i dag. Da vil det være greit for Israel å slippe å være avhengige av et skakkjørt og konkurs USA. Det har Willoch argumentert for lenge og han har absolutt rett i at i en uviss fremtid kan Israels allierte (først og fremst USA) miste sin posisjon og hvis nabostater bygger seg opp og andre stater blir dominante samtidig som at forholdene ikke forbedrer seg, vil Israel være svært utsatt. Men dette er ikke snakk om "i løpet av noen år", det er snakk om langt fram i tid, og det vil selvfølgelig være mulig å etablere fredsforhandlinger framover selv om det ikke går i orden i år. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Nabostater der bygger seg jo opp allerede. Iran ruster jo opp feks, selvom de prøver å innbille folk at de er ute etter atomkraft. En atomvåpenmakt som motvekt til Israel midt i Midtøsten kan kansje virke litt avskrekkende... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Riktig det, det kan og vil være veldig avskrekkende og vil føre til en betydelig maktbalanseskift som ikke er i Israels favør (når Iran får atomvåpen). I realiteten har jo Israel bare to svært klare fiender i regionen (sett bort ifra Hamas og Hizbollah) og det er nettopp Iran og Syria. Men vi er fortsatt særdeles langt unna der Israels eksistens blir truet i noe betydelig grad, da skal det både et regionalt og et globalt maktskifte til, og det er langt unna per dags dato. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Visst det er noen som lurer på hva som kommer til å skje i denne konflikten, så står hele manuset i Bibelen. Selv det som allerede har skjedd der f.eks det siste 60 årene og det som skjer akkuratt idag står også der, og alle profetiene har stemt til en prikk, og fortsettelsen på hva som skjer i denne Midtøsten konflikten står også der. Så er det noen som ikke klarer å vente på å se hva som skjer, så kan en bare lese manuset i Bibelen, i profetiene står det klart, selv en 10 åring forstår det visst han leser det. Men om alle her på forumet forstår det, det er jeg ikke fullt så sikker på. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Vel, nå kreves det det kritiske nivået til en tiåring for å faktisk tro at bibelen er et manus for fremtiden. Jeg velger heller kritisk analyse basert på teori og observasjon thank you very much. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Religion er bare bullshit uansett! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Ja mye bullshit innen forskjellige religioner, skal ikke nekte for det. Men det forandrer ikke det faktum jeg påpekte. 1 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Religion er bare bullshit uansett! Men bibelen er også en historisk bok om hvordan jødene og verdenhar vært for tusener av år siden. Om du ikke tror på Gud/Jesus/ så kan du uansett ikke nekte for at dette er en vitig historisk faktabok. Hvorfor skal muslimene få halve jerusalem? I det gamle testamente står Jerusalem skrevet omtrent 600 ganger(Jødene). Mens i koranen.. hvor mange ganger er Jeruslaem nevnt?... INGEN! For hvilke folkegrupper/religioner virker det som at Jerusalem er viktigst for? såklart Jødene, og de har mer rett på dette landet enn noen andre. Før jødene fikk Israel var det Storbritania(FN) som eide området palestina, og de ga det til jødene. som var en minoritet på 2% blandt de arabiske landene, også får de et område som er under 0,2% av de arabiske landene, hadde det vært teoretisk rettferdig hadde jødene fått 10 ganger mer land ennde fikk. Araberne i Israel blir behandlet MYE bedre enn Jøder i arabiske land, araberne i Israel blir faktisk behandlet bedre i Israel enn i arabiske land. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Feil, du kan ikke bevise noe som helst med biblen! Nei, araberne i Israel blir diskriminert og forskjellsbehandlet, noe selv israelske ledere har innrømmet! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Problemene står i kø for forhandlingene: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3793377.ece http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7274666 To nye israelere er angrepet og såret på den okkuperte Vestbredden: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3793336.ece http://www.dagbladet.no/2010/09/02/nyheter/utenriks/israel/vest/13224457/ http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=10027041 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Feil, du kan ikke bevise noe som helst med biblen! Nei, araberne i Israel blir diskriminert og forskjellsbehandlet, noe selv israelske ledere har innrømmet! Bullshit, det er bevist mage ganger at bibelen stemmer historiske år og hendelser. les om babylonske pilspisser når babylonere har angrepet, finn årstall. det er bare et eksempel. Ja, arabere blir diskriminert av enkelte Israelere. Men det skjer i alle land, det er også bevist at palestinere i Israel har det mye bedre enn palestinere i alle arabiske land. slutt å tro du vet alt når du bare sitter å lyger. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Det er du som lyver her! Araberne blir diskriminert i det offentlige og ikke bare av enkelte israelere! Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg har jo tilbakevist det du har påstått så nå lyger du igjen om at du ikke lyger... Du er bare en kranglefant glimti, du nekter for alt vi sier og er så Israel-hatende at det er helt latterlig. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Sjekk nå den tideligere tråden som ble stengt i påvente av at det skulle opprettes en tråd under Tilbakemeldigner om hvordan debatten skulle gå. Der kom jeg med en artikkel ang. arabere som ble sparket fra jobben i Israel kun fordi de var arabere og en i den israelske regjeringen, lurer på om det ikke var Shimon Peres, innrømmet at araberne diskrimineres i arbeidslivet i Israel. Kan se om jeg finner igjen artikklen, men den begynner å bli gammel så er ikke sikkert. Du har imidlertid ikke tilbakebevist noe som helst!! Biblen er en eldgammel, latterlig bok full av myter skrevet for et utall av generasjoner siden og kan ikke brukes som noe mer fakta enn hva Asterix eller Donaldblader kan! Og du fortsetter med slike idiotiske utsagn som "det burde selv du vite", "du er kranglete" eller "israelhater" så er jeg ferdig med å diskutere med deg! Jeg gidder ikke et nivå man kun kan forvente av drittunger eller fjortisser! Da diskuterer jeg heller med andre. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Her er artikklen jeg tenkte på. Var heldigvis vesentlig enklere å finne den enn jeg trodde. Var foresten ikke Peres, men Ehud Olmert som kom med uttalelsen der: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=561628 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Sjekk nå den tideligere tråden som ble stengt i påvente av at det skulle opprettes en tråd under Tilbakemeldigner om hvordan debatten skulle gå. Der kom jeg med en artikkel ang. arabere som ble sparket fra jobben i Israel kun fordi de var arabere og en i den israelske regjeringen, lurer på om det ikke var Shimon Peres, innrømmet at araberne diskrimineres i arbeidslivet i Israel. Kan se om jeg finner igjen artikklen, men den begynner å bli gammel så er ikke sikkert. Du har imidlertid ikke tilbakebevist noe som helst!! Biblen er en eldgammel, latterlig bok full av myter skrevet for et utall av generasjoner siden og kan ikke brukes som noe mer fakta enn hva Asterix eller Donaldblader kan! Og du fortsetter med slike idiotiske utsagn som "det burde selv du vite", "du er kranglete" eller "israelhater" så er jeg ferdig med å diskutere med deg! Jeg gidder ikke et nivå man kun kan forvente av drittunger eller fjortisser! Da diskuterer jeg heller med andre. Det kom fra riktig fyr du du er så tunnelsynt at du ikke ser hva jeg skriver engang. Lenke til kommentar
Ballemannen Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg trodde du bare kødda med det bibelgreiene dine. Men nå begynner jeg faktisk å tro at du mener det. Heh. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 (endret) Fra bibelen, fritt sitert: Hvordan skal man skille profeter fra falske profeter? Ved å se om profetiene blir oppfylt. Dersom profetiene til en profet blir oppfylt, er det faktisk profetier. Dersom profetiene til en profet ikke blir oppfylt, er det faktisk ikke profetier og profeten skal drepes. Ren matematisk forklaring av problemet med denne bibelske definisjonen på en profeti: Dersom A = 1, så skrives 1 i loggen. Dersom A = 2, så skrives ikke 2 i loggen fordi den ikke er 1. Loggen inneholder følgelig: 11111111111111(...) -- men bare fordi (nesten) alle 2-ere blir slettet. Før noen går bananas over påstanden min, her er bibelsitatet: 18:20 But the prophet, which shall presume to speak a word in my name, which I have not commanded him to speak, or that shall speak in the name of other gods, even that prophet shall die.18:21 And if thou say in thine heart, How shall we know the word which the LORD hath not spoken? 18:22 When a prophet speaketh in the name of the LORD, if the thing follow not, nor come to pass, that is the thing which the LORD hath not spoken, but the prophet hath spoken it presumptuously: thou shalt not be afraid of him For øvrig er det MANGE profetier som ikke er fullbyrdet: Genesis 48:21 And Israel said unto Joseph, Behold, I die: but God shall be with you, and bring you again unto the land of your fathers. Josef døde i Egypt, ikke i Israel. Det finnes over 20 andre eksempler... --- Her er for øvrig ett kremeksempel på HVORFOR det å opprette Israel ikke var lurt. 0; Yadayada blabla -- masse småprofetier som er regnet som oppfylt av kristne og jødene 1; Israel gjenopprettet 2; En profet som de religiøse tror er Jesus som returnerer / jødene tror er Messias 3; Dommedag Punktene 1, 2 og 3 er alle mulige for mennesker å gjennomføre. Og med punkt 1 gjennomført i 1948, trenger man bare en karismatisk leder i maktposisjon for en atommakt for at religiøse skal KUNNE oppfylle en profeti om dommedag. Når vi først diskuterer bibelen og religiøse tekster og opprettelsen av Israel (som er et steg i veien mot dommedag). Kristne som ikke tror på dommedag bør lese sine kristne trosbekjennelsen sin en gang til: Dommedag er med i alle trosbekjennelsene. Endret 2. september 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg mener naturligvis den historiske biten, har aldri sagt noe om at profetier oog det religiøse er sant, det er en HELT annen ting. Men bibelen er også en historiebok (Gamle testamente) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg