After Dark Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Mahmoud Abbas og Ehud Barak skal ha vært i samtaler før Abbas og Netanyahu møtes i USA: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/abbas-og-barak-i-hemmelige-samtaler-3277905.html Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Netanyahu sier han tror på en fredsløsning, men unngår samtidig spørsmålet om de ulovelige bosettningene på okkupert jord: http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/midtosten/statsminister-netanyahu-tror-paa-endelig-fredsavtale-3278229.html Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg har slettet endel ren krangling fra tråden. I disse postene var det også en god del slengbemerkninger på person. Consider yourself warned: Fortsetter dette deler vi ut ferier! Kristian Moderator PS: Kommentarer på moderering skal tas på PM Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Israel burde ha kastet ut de arabiske statsborgerne forlengst. De viser en utrolig toleranse. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Som man sår skal man høste... http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3791369.ece Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Du mener at det er den familien som har sådd og fortjente det som skjedde med dem? Det er to menn på henholdsvis 25 og 40 år og to kvinner som også var 25 og 40 år som ble drept i angrepet. En av kvinnene var gravid, skriver Jerusalem Post. Israel National News skriver at de drepte skal være familiemedlemmer. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det skjedde på okkupert land som de oppholdt seg på og som hauevis av israelere har støttet okkupasjonen av og som hele verden, selv USA har reagert på så ja, som man sår skal man høste. Hva hadde de der å gjøre? 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Hver gang fredssamtaler er på trappene, svarer palestinerne med krig. Hamas har dessverre lovet enda flere terrorangrep mot jødene før fredssamtalene på torsdag. Fordi dem sier rett ut at dem ønsker ikke noen fred med Israel, dem vil bare ha jødene utryddet fra Israel eller at dem skal bøye seg og underkaste seg islam... ...ja og da er dem ikke "jøder" lenger for å si det slik. Endret 31. august 2010 av ola the icebox Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Du mener at det er den familien som har sådd og fortjente det som skjedde med dem?[...] Skjelden jeg er enig med Glimti, men her er jeg det. Ganske åpenbart at det er direkte sammenheng mellom "så" og "høste" her, selv om "fortjent" nok er ett for sterkt ord. "Fikk som forventet" tror jeg vi heller kan si. P.S: At de drepte var i familie og inkluderte kvinner og gravide sådanne ser jeg ikke helt poenget med (hadde angrepet vært helt greit om det f.eks bare var alkoholisete menn som ikke kjente hverandre som ble drept?) Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Du mener at det er den familien som har sådd og fortjente det som skjedde med dem?[...] Skjelden jeg er enig med Glimti, men her er jeg det. Ganske åpenbart at det er direkte sammenheng mellom "så" og "høste" her, selv om "fortjent" nok er ett for sterkt ord. "Fikk som forventet" tror jeg vi heller kan si. P.S: At de drepte var i familie og inkluderte kvinner og gravide sådanne ser jeg ikke helt poenget med (hadde angrepet vært helt greit om det f.eks bare var alkoholisete menn som ikke kjente hverandre som ble drept?) Sammenhengen er vel egentlig at noen andre har sådd og uskyldige "høster". Poenget er at det er en uskyldig sivil familie som har blitt angrepet. Ikke soldater. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Som man sår skal man høste... http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3791369.ece Er vell knapt noen nyhet at folk som ikke har baller til å anngripe militære tar den enkle løsningen og anngriper sivile. Kanskje ikke så modig eller imponerende men mindre risikofylt. Flotte folk. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 [...]Sammenhengen er vel egentlig at noen andre har sådd og uskyldige "høster". Poenget er at det er en uskyldig sivil familie som har blitt angrepet. Ikke soldater. Når du, som borger av okkupantens stat, reker rundt på okkupert land så er du vel hverken mer eller mindre "uskyldig" enn okkupantens soldater i det samme området, vel vel si de er like skyldige som f.eks en militær kokk eller velferdsassistent.... 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Godt sagt M98kF1. Forundrer meg alltid at man kan si at de angrepne på okkupert jord er uskyldige fordi de ikke er soldater selv! Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 [...]Sammenhengen er vel egentlig at noen andre har sådd og uskyldige "høster". Poenget er at det er en uskyldig sivil familie som har blitt angrepet. Ikke soldater. Når du, som borger av okkupantens stat, reker rundt på okkupert land så er du vel hverken mer eller mindre "uskyldig" enn okkupantens soldater i det samme området, vel vel si de er like skyldige som f.eks en militær kokk eller velferdsassistent.... Og det er på godt norsk bullshit. Sivile mål er ikke legitimt uansett hvordan man ser på det. Tyskere hadde ikke (i mine øyne) vært fritt vilt under andre verdenskrig. Det er heller ikke Israelere eller palestinere i konflikten der nede. Ved følge samme logikk burde det være fritt fram å angripe SV-velgere pga. maktmisbruket de ønsker å utøve (vel, der er det vel hakket mer legitimt). "Guilt by association" er uakseptabelt. Glimti, det som forundrer meg er at det er greit å straffe folk pga. tilhørighet. Ved følge din egen logikk her bør du vel ha null problemer med israelsk kollektiv avstraffelse? Høster som man sår tross alt. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Spør deg selv hvorfor Israel rammes... Ville feks. disse fire israelerne blitt drept hvis den jorden de var på ikke var okkupert? 1 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Spør deg selv hvorfor Israel rammes... Ville feks. disse fire israelerne blitt drept hvis den jorden de var på ikke var okkupert? Hvorfor skal jeg spørre meg selv hvorfor Israel rammes? Det som ble rammet her var på ingen måte Israel, det var først og fremst uskyldige sivile, nest var det fredsforhandlingene som kanskje kan ha fått seg en smell. Israel tok på ingen måte skade i dette angrepet her. Jeg er fullt klar over hvorfor de ble drept, det som er problemet er at du trekker fram begrepet "høster som man sår" som er noe helt absurd å trekke inn her hvis man ikke på noen måte mener at noen mennesker skal stå til ansvar for noen andres menneskers handling. Og hvis man først mener det er greit ovenfor sivile israelere, hvorfor er det da så skammelig at Israel kollektivt avstraffer uskyldige palestinere pga. nettopp slike hendelser? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 [...]Og det er på godt norsk bullshit. Sivile mål er ikke legitimt uansett hvordan man ser på det. Tyskere hadde ikke (i mine øyne) vært fritt vilt under andre verdenskrig. Det er heller ikke Israelere eller palestinere i konflikten der nede. Ved følge samme logikk burde det være fritt fram å angripe SV-velgere pga. maktmisbruket de ønsker å utøve (vel, der er det vel hakket mer legitimt). "Guilt by association" er uakseptabelt.[...] Nå blander du internasjonal juss og etikk, det fungerer omtrent like bra som å blande vigrid og rød ungdom... Okkupanter er okkupanter uansett om de har uniformen på eller ikke. 2 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 [...]Og det er på godt norsk bullshit. Sivile mål er ikke legitimt uansett hvordan man ser på det. Tyskere hadde ikke (i mine øyne) vært fritt vilt under andre verdenskrig. Det er heller ikke Israelere eller palestinere i konflikten der nede. Ved følge samme logikk burde det være fritt fram å angripe SV-velgere pga. maktmisbruket de ønsker å utøve (vel, der er det vel hakket mer legitimt). "Guilt by association" er uakseptabelt.[...] Nå blander du internasjonal juss og etikk, det fungerer omtrent like bra som å blande vigrid og rød ungdom... Okkupanter er okkupanter uansett om de har uniformen på eller ikke. Internasjonal juss eksisterer i realiteten ikke, så da sitter man igjen med etikk. Vigrid og Rød ungdom har forøvrig svært mange likhetstrekk, men juss og etikk henger enda sterkere sammen. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Er helt enig her. Okkuperer du andres land så er du okkupant uansett om du er militær eller sivil! Og hva med all volden palestinere opplever fra israelske bosettere på Vestbredden? Når det kommer til dette angrepet er det klart at det ikke var noe som tjener den paklestinske befolkningens sak og spesielt ikke med tidspunktet, men Israel bruker bosettningene for å ødelegge fredssamtaler så der er de minst like gode. Samtidig må du ta med at et enkeltangrep som dette ikke er representativt for Den palestinske selvstyremyndigheten slik utvidelse av bosettningene på okkupert land er for den israelske regjeringen så da går ikke palestinerne så langt som israelerne for å ødelegge ved mindre dette faktisk var beordret og/eller godkjent av Den palestinske selvstyremyndigheten. Utenom det er okkupasjonen nettopp hinderet for fred... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Palestinerne håper, men tror ikke på fred: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3791509.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg