After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Planen var at Jerusalem skulle være en internasjonal by styrt av FN og det sa den jødiske delen ja til så hvor vil du egentlig? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Planen var at Jerusalem skulle være en internasjonal by styrt av FN og det sa den jødiske delen ja til så hvor vil du egentlig? Åå, men palestinerne nektet? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 De godtok ikke det første forslaget som FN la fram og det man da skulle gjort var selvsagt å fortsette forhandlingene, men det som ble gjort var at Israel komplett idiotisk erklærte sin selvstendighet. Om det hadde vært mulig å komme til enighet om forhandlingene hadde fortsatt er det ingen som vet. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Ja men det er jo det palestinerne også har truet med, å bare erklære sin selvstendighet uavhengig om alle parter blir enige eller ei. Akkuratt slik jødene gjorde det. Da er jo palestinerne komplett idioter også da!! Idioter hele gjengen altså ifølge deg? Endret 29. august 2010 av ola the icebox Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Så du synes ikke situasjonen har forandret seg noe siden den gang? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Palestinerne har truet med å gjøre akkuratt det samme som jødene gjorde, å erklære sin selvstendighet uavhengig av enighet eller ei... ...ja dem sa det med egne ord, nemlig å gjøre det samme som jødene gjorde i sin tid. Det innrømmer det altså selv, at det ikke er noen forskjell. 1.Partene var ikke enige 2. Israel ble lei, og erklærte sin selvstendighet. 1.Partene er ikke enige 2. Palestinerne blir lei, og erklærer sin selvstendighet.. Selvfølgelig er det forskjeller, det vil det alltid være, tiden har ikke stoppet opp på 1940 tallet. Men grunnprinsippet er absolutt det samme, og visst palestinerne erklærer sin selvstendighet, så blir det gjort det samme som jødene gjorde på 40 tallet... ...dem har jo sagt det selv, med egne ord. At du mener noe annet, bryr neppe palestinerne seg om. Men gjerne fortell hva du mener, altså innholdet i hva du mener om det. Endret 29. august 2010 av ola the icebox Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hovedproblemet nå er at Israel uansett ikke vil forhandle så hva skal liksom palestinerne gjøre? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hovedproblemet nå er at Israel uansett ikke vil forhandle så hva skal liksom palestinerne gjøre? Jeg har ikke fått fulgt så mye med som jeg gjerne skulle i det siste men var ikke siste at Palestinerne ikke ville forhandle? Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Hovedproblemet nå er at Israel uansett ikke vil forhandle så hva skal liksom palestinerne gjøre? Nei kan dem ikke bare erklære sin selvstendighet å bli ferdig med det. Slik som Israel gjorde. Alle bør jo vite at dem aldri blir enige uansett, forhandlinger eller ei. ..og med engang palestiner araberne har har erklært sin selvstendighet, så måker israelittene over dem med sin fulle millitære styrke. Akkuratt slik som araberne gjorde når Israel erklærte sin selvstendighet. Forskjellen nå er at Israel uten problem kan utslette palestiner araberne, noe araberne ikke klarte fordi dem var for svake i 1948. Da er det vel rettferdig at israelittene tar samme taktikk, måtte den sterkeste vinne. Det er jo slik gamet er. Endret 29. august 2010 av ola the icebox Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) herzeleid De vil ikke pga. bosettningene, noe de har sagt fra om fra sekund nr. 1. Og dette vet Israel og har derfor hele tiden annonsert nye utvidelser av bosettninger. Så ja, det er Israel som først og fremst ikke vil forhandle og som sørger for å ødelegge for forhandlinger. Endret 29. august 2010 av Glimti Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 herzeleid De vil ikke pga. bosettningene, noe de har sagt fra om fra sekund nr. 1. Og dette vet Israel og har derfor hele tiden annonsert nye utvidelser av bosettninger. Så ja, det er Israel som først og fremst ikke vil forhandle og som sørger for å ødelegge for forhandlinger. Så egentlig så er det Palesinerne som ikke vil forhandle? Virker ikke som Israel har noe mer skyld akuratt der enn motparten. 1 Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Bosettningene er bare en unnskyldning araberne kommer med, fordi Israel har flere ganger stoppet el. trappet ned bygging av nye boliger for jøder, nettopp for å få igang forhandliner med araberne... ...men hva skjer? jo da kommer plutselig palestiner araberne med nye unnskyldninger for å ikke forandle, som ikke har noe med bosettninger å gjøre. Å slik går nå dagane der nede. Det er stein umulig. Partene kan umulig bli enige om knapt noe som helst. Det fordi islamistene vil ikke ha stabil fred der nede, ikke før islam hersker over hele området slik som koranen befaler. Å visst dem mot alle odds skal bli enige, så kommer Hamas og Hisbolla å terroriserer hele fredsplanen med ond terror. Hvorfor? jo fordi slike som Hisbolla godtar ikke engang at Israel skal eksistere, det skal være jødefritt i Midtøsten sier dem og fyrer av raketter med engang freden blir for langvarig. Og folk tror på fred der? Nei, det bør dem ikke gjøre. Fordi partene kan umulig bli enige. Det blir ikke fred og stabilt der før frelseren kommer att ende. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Så egentlig så er det Palesinerne som ikke vil forhandle? Virker ikke som Israel har noe mer skyld akuratt der enn motparten. Hvorfor ikke når det alltid blir startet nye byggeprosjekter på okkupert jord? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Så egentlig så er det Palesinerne som ikke vil forhandle? Virker ikke som Israel har noe mer skyld akuratt der enn motparten. Hvorfor ikke når det alltid blir startet nye byggeprosjekter på okkupert jord? Det er vell egentlig en eviglang ansvarsfraskrivelse fra begge sider. Israel vil forhandle men det vil ikke palestinerne fordi...., Palestinerne vil forhandle men det vil ikke Israel fordi... Altså kan man forsvare sin "side" for alltid fordi man alltid har ett smutthull. Så, når ens egen side igjen vil forhandle og den andre ikke kan man avfeie den logikken igjen. Det synes jeg blir ganske rart. Tror ikke jeg selv har deltatt i akuratt den delen, men hvis jeg noensinne har det ser jeg i allefall nå hvor dumt det er. Synes denne setningen blir veldig feil:"Hovedproblemet nå er at Israel uansett ikke vil forhandle så hva skal liksom palestinerne gjøre?" Hvis realiteten faktisk er at palestinerne har avslått forhandlinger på grunn av at de mener Israel gjør noe galt. Som sagt før, jeg støtter ikke en enkelt side fordi jeg synes det er umulig i en diskusjone som dette. Men synes det er voldsomt mye skyttergravsdiskusjon og liten vilje til å se noen annen side enn ens egen. Gjelder selvfølgelig ikke alle men en god del her. Synes særlig setningen jeg siterer over blir direkte uærlig og igjen gir ett veldig fel bilde. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Akkurat... http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/israel-droeyer-med-aa-avgjoere-forlenget-byggestans-3276941.html Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Visst forandlinger skal være noe vits i det hele tatt, så får araberne pine meg begynne å forandle uten å tråkke betningelser nedover hodene på israelerne i alle himmelrettninger. Jeg betviler at islamistene egentlig har lyst på fred med jødene. ...da spesielt siden islam befaler å ikke inngå permanent fred med jødene. Det fordi jødene ikke skal bo i Midtøsten, ifølge islamsk lære (som forøvrig er en lære basert på løgn, ødeleggelse og terror over alle som ikke ønsker å knele for islam her i verden) Ja hvordan kan det bli fred da mon tro, dem er jo troende islamister alle sammen. Fra Gaza til Vestbredden til Libanon til hele Midtøsten. Endret 29. august 2010 av ola the icebox Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Islamistene... Jødene... Så sakelig... Hele konfliktløsningen går ut på at det skal opprettes en palestinsk stat ved siden av Israel så selvsagt kan ikke Israel bygge flere eller utvide eksisterende bosettninger dersom det skal bli fred. Og dette er altså det ene kravet Den palestinske selvstyremyndigheten har så dette er det ene Israel kan og vil utnytte for å ødelegge for forhandlinger nok en gang! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Islamistene... Jødene... Så sakelig... Hva er problemet ditt? hehe, hele verden vet at Israel er en jødisk nasjon og at det er jødene der som krangler med araberne. Altså det er ikke palestiner arabere som krangler med israelske arabere. Og ja alle vet, eller i det minste burde vite, at Israel krangler med muslimer islamister eller hva enn du ønsker å kalle dem. For meg kan du gjerne kalle dem hva som helst, så sant du ikke lyver, og sier du at dem er islamister så lyver du ikke fordi dem er faktisk det. Du visste ikke det du? Det er du som ikke er sakelig, når du reagerer på utrykk som jøde og islam. Du var ikke klar over at det faktisk er dem som bor og krangler med hverandre der nede? Ser du ikke hvor teit sitatet ditt er? Det blir som om noen sier samer og østlandsfolk i en konflikt der nettopp samer og østlandsfolk var i strid... ...og så kommer en herremann ved navn Glimit å sier følgene "SAMER....ØSTLANDSFOLK....ÅÅ SÅ SAKELIGE UTRYKK" Jeg bare gjentar jeg, hva er problemet ditt med utrykk som islamist, jøde eller samer og østlandsfolk for den saks skyld? Siden du stempler det som usakelig. Haha, det virker så hensides tragisk atte. Jeg fatter det ikke. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Fordi det er en ekstremt lettvint, feilvinklet og tåpelig måte å se samt uttrykke det på! Det er ikke rent jøder mot arabere der nede. Mange av jødene er imot okkupasjonen og mener de israelske styrkene og bosetterne burde forsvinne fra all okkupert jord. Mange støtter dem. Enkelte mener at regjeringen er altfor ettergivende og vil ha en enda hardere linje mot palestinerne . Enkelte vil ike engang ha arabere i Israel og jeg har også lest om jøder der nede som vil gjenokkupere ikke bare Gazastripen men også Sinaihalvøyen fra Egypt og starte det såkelte Stor-Israel. Når det gjelder palestinerne er det mange av dem som mener at intifadaen burde stanses fullstendig og at militante grupper som Hamas burde slås ned på. Andre mener at intifadaen burde stanses, men at de militante gruppene ikke burde slås ned på, men forsones med Den palestinske selvstyremyndigheten. Mange er imot fred med Israel og mener at Abbas ikke burde møte Netanyahu eller innlede samtaler med ham. Andre derimot ønsker disse samtalene velkommne og håper på snarlig fred med Israel. Når det gjelder palestinerne/araberne bosatt inne i israel, de såkalte israelske araberne så er det selvsagt de samme meningene blant flere av dem, men mange ønsker også å få bo i fred og ha akkurat dse samme tilbudene, godene og rettighetene som jødiske israelere som bla tillatelser til bygging av bolig og arbeid. Og det er ikke bare slik mellom befolkningene. Også mange av politikerne og lederne har disse meningene spredt rundt seg. Hadde det vært Kadima som ledet Israel istedefor Likud ville den israelske oppførslen og innstillningen vært en helt annen. Hadde palestinerne hatt andre ledere kan det godt være deres oppførsel og innstillning hadde vært anderledes. Til slutt så er det heller ikke slik at alle jøder der nede har konvertert til eller følger jødedommen akkurat som alle araberne der ikke følger islam. Enkelte av dem følger kristendommen akkurat slik enkelte jøder gjør og enkelte følger ikke noen spsesiell religion i det hele tatt. Så er det dessuten også slik at det er forskjellig hvor ekstreme de som utøver religion er. Derfor blir det feil å bare si "jøder mot arabere" eller "jøder mot islamister"! Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Blir feil for deg, ikke for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg