Medlem-205774 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) IAF, nybyggerne er ikke palestinere, de er israelere - de har israelsk statsborgerskap, og mange hater palestinere. Det er utbredt rasisme og høyreekstremisme i disse miljøene. Det er områder Israel har okkupert og ulovlig bosatt (ifg. folkeretten). I Fatahs "Revolusjonære Råd" er det en palestinsk jøde. Men han er ikke sionist. han er for at jøder og andre folkeslag skal ha like rettigheter. Og da er problemet løst, tada. Vel, det var ikke akkurat det som ble skrevet der da... la meg omformulere da: Siden det bor så mange ARABERE i DAGENS Israel, hvorfor skal ikke det være lov for jøder/Israelere å bo på Vestbredden som kansje blir det nye palestina? Endret 17. august 2010 av Medlem-205774 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Araberne ble tilbudt israelsk statsborgerskap og det er enten dem eller etterkommerne deres som bor i dagens Israel. Israelerne/jødene i Palestina bor på i bosettninger som hele det internasjonale verdenssamfunnet, inkl. USA ser på som ulovelige og oppført på okkupert land! Disse bosettningene regnes dessuten som et av de største hinderne for fred mellom partene! Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Da er jo problemet til hamas og abbas at det bor jøder i palestina - Siden de ikke vil ha fred fordet det bor jøder på vestbredden som kansje blir det nye palestina? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Nei, problemet deres er ulovlige bosettninger og bosettere som tidvis angriper palestinerne samt at de ikke får ha sine egne territorier i fred og delvis må leve under israelske lover og regler. Alle, iklu. Den arabiske liga har tilbudt Israel fullanerkjennelse i bytte mot at Israel trekker seg tilbake til grensene fra før Seksdagerskrigen og anerkjenner Staten Palestina. Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ulovlig? ok. Angriper palestinere ? Den arabiske liga er ikke interrisert i fred - de anerkjenner kansje Israel, men dagen etter det skjer angiper alle de arabiske landene for å utslette Israel som i 1948. - Og arabiske militære grupper liker dette, med bruke terror mot land de enkelt og greit bare hater uten grunn? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ja, det har vært dokumentert noe enormt med bosettervold mot palestinerne på Vestbredden! Faktisk så mye at den israelske regjeringen måtte sette ut politi til å bevokte palestinerne. Utrolig at israelsk politi bla. må vokte over palestinske bønder som høster oliventrærne sine for å forhindre grov vold og kansje drap fra de israelske bosetterne! Hvordan kan du vite hva Den arabiske liga tenker og ikke tenker? Dette tilbudet framsatte de vil i år 2001 eller 2003 og det står fortsatt ved lag. Og ikke dum deg ut ved å trekke inn Al Qaida og 11/09-01 i dette da det ikke har noe som helst å gjøre med Den arabiske liga! Den som ikke er interessert i fred her er Israel! Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Men skal de enkeltepersonene som angriper palestinere stoppe alle andre jøder fra å leve normalt da? Selvfølgelig var det ikke den arabiske liga som utførte det som skjedde 11.sept. Men her snakket jeg om hva arabiske miltære grupper holder på med. Men ifølge politikken til alla arbaiske land og typer ligaer er de ikke spesielt Israel-vennlige, så å tenke seg at de vil gå til krig mot Israel er ikke så vanskelig. Endret 17. august 2010 av Medlem-205774 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Skal si israelske soldater er modige og handlekraftige... Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Hva skal han gjøre da? Han har jo media rett opp i trynet! Uansett hva han gjør får media det til å se ut som han er en kald fisk, media har palestinabriller på. Endret 17. august 2010 av Medlem-205774 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Palestinabriller du liksom... Det er hauevis som av uforklarlige grunner støtter Israel. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Har fulgt med på "diskusjonen" på denne tråden. Skrev jeg diskusjon? Det er veldig synd at enkelte driver med propaganda enn å diskutere saklig... 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) Kan du heller bidra med å si hva du selv mener på en sakelig måte istedefor å bare kommentere hva du mener om tråden!? Endret 17. august 2010 av Glimti Lenke til kommentar
cFc Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hva var egentlig galt i den videoen linket litt lengre opp? Glimti, israelske soldater kritiseres også når de ikke skyter sivile? 2 Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Nettop, media får alt til å vende seg MOT Israel. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Har jeg sagt at det var noe galt i den? Selvsagt er det noe galt ettersom du ser soldater som skyter i begynnelsen. Men jeg sa faktisk aldri hva jeg ment eom videoen. Nettop, media får alt til å vende seg MOT Israel. Det klarer de selv! Lenke til kommentar
Medlem-205774 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Skal si israelske soldater er modige og handlekraftige... Det virker som at du klager over at de ikke slengte henne i bakken og kastet henne i fengsel. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Forøvrig er det ikke Hamas eller de andre palestinske, militante organisasjonene som fyller palestinske barn med hat mot Israel, men Israel selv: http://www.youtube.com/watch?v=nm3VcnoI8X0 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Si hva du mener om den videoen jeg nettopp linket til så skal jeg si hva jeg synes om den du linket til etterpå. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Israel truer med å trekke seg fordi FN lovet dem noe, og så påstår de senere at de ikke lovet det likevel. Og beviset for at Israel har rett er? Og foresten, HVORFOR tror du at Israel er redde for å la den internasjonale granskningskomiteen snakke med israelske soldater... Hvis FN har blitt enige med Israel om noe, og så bare ignorerer dette senere, så er det ikke rart Israel reagerer. Det synes jeg de har rett til, uavhengig om vi synes det er greit eller ikke at soldatene ikke blir intervjuet. Hvis FN mente det ikke var akseptabelt uten intervju med soldatene, burde de ikke gått med på granskningen og gitt Israel falske lovnader. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg