Gå til innhold

På tide å støtte Israel

Anbefalte innlegg

"Arrester de 50 rikeste jødene i verden og man får slutt på all krig"

- Henry Ford

Så du quoter en som støttet tyskernes krig mot hele europa, samtidig som han skylder på jødene for å stå bak krigen. Ukonsekvent. Denne mannen sympatiserte med globale jødeforfølgelser, og det ikke bare mot de aller rikeste. Tror du du virker smart av å sitere denne mannen?

Vet ikke hva du bygger på, men såvidt jeg vet var ikke Henry Ford en som tok til orde for eller støttet trakasering, vold, etc. mot jøder. Tvert imot, han mente det finnes kun én sikker måte å oppnå respekt på fra en jøde, og det er å fortelle dem sannheten!

-The International Jew, Henry Ford (Vol. 4, chapter 80)

"there is one sure way of gaining the respect of the Jew, and that is, Tell The Truth. No one knows better than the Jew whether statements made about Jews are true or not.

"Gentiles" may never be certain whether a statement made about the Jews may be relied upon, but Jews always know. That is why prejudice, abuse, hatred, scorn, ridicule, false charges roll off them as water off a duck. The Jews have never in all their history feared the lies of their enemies; but they have feared the truth."

(Gentiles = ikke-jøder)

Blandt mange ting fokuserte han på (og var kritisk til) jødenes nasjonale- og internasjonale bank-system. I motsettning til vanlige banker som bygde landet, var jødene rene pengeutlånere uten videre interesse en renten.

Han omtaler også den berømte/beryktede boken "The Protocols of the Learned Elders of Zion" men tar viselig forbehold om dens ekthet eller dens opphav. Dog mener han at det som står der stemmer såpass med virkelighetens verden han ser rundt seg, at tiltross for ukjent forfatter har boken en verdi i seg sjøl.

Og det han spådde allerede i 1921 om jødenes bankvirksomhet & Wall Street ser vi vel idag med kriser og bailout av jøde-dominerte banker/finans. Han hadde nok snudd seg i graven hvis han vistte hvor rett han skulle få.

The International Jew

By Henry Ford, founder of the Ford Motor Company,

and the editors of THE DEARBORN INDEPENDENT.

http://iamthewitness.com/books/Henry.Ford/The.International.Jew/index.htm

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo Sions protokoller velkjente forfalskninger, med formål om å sverte jøder. The International Jew er stort sett basert på de protokollene. Så et par klyper salt er vel anvendt.

Du mener vel ikke at det er jødene som står bak finanskrisen og bailouts går til de?

Lenke til kommentar

Om begge parter er like ille så utfordrer jeg dere til å finne tilsvarende bilder av døde jødiske småbarn.

Å forlange bilder er å blande inn følelser. Men jeg fant denne..

"I februar 1994 tok en israelsk bosetter seg inn i en moské i Hebron og skjøt og drepte 29 bedende muslimer. Hamas startet et halvt år senere selvmordsaksjoner mot Israel og begrunnet disse med at de var et svar på massakren i Hebron."

Rettferdighet? En manns handling resulterer til aksjoner med selvmordsbombere...

Lenke til kommentar

Akkurat nå forholder jeg meg til det ene eksemplet hele og alene. Jeg spurte hvor rettferdigheten var for den gitte situasjon.

Derfor så anser jeg lignede episoder som litt of-topic med hva jeg postet. For i realiteten så var dette å kaste en liten stein, og motreaksjonen var i kjøre på denne personen med en 50-tonns trailer. Men selvsagt kan man finne disse eksemplene begge veier :)

Edit; skriveleif

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Man kan finne eksempler begge veier ja og tro det eller ei, men de israelske angrepene er faktisk de kraftigste.

Sånn utenom det så snakker du om en mann som skjøt 29 personer så da hadde det vært fint om du hadde tall på hvor mange som døde som følge av selvmordsaksjonene. Og gjerne hvor mange selvmordsaksjoner det var også.

Lenke til kommentar

Hadde USA og FN vært like effektive nå som i 1948 når det gjaldt Israel, kunne de enkelt & greit sagt "her er grensen" (Gaza) og det skal være palestinsk stat. Basta!

Men så lenge det i realiteten er zionister som egentlig bestemmer amerikansk midtøsten-politikk, kommer det aldri en to-stats løsning på plass.

Lenke til kommentar

FN har i realiteten ingen autoritet til å gjøre det, så da blir det vanskelig.

Utover det ser jeg ikke helt hvorfor man har så forferdelig hastverk med å opprette en feilet stat. De vil ikke ha noen nasjonal autoritet, de vil ikke kunne ivareta nasjonal sikkerhet, de vil ikke kunne ivareta individenes sikkerhet, hverken politisk, økonomisk eller militært.

En tostatsløsning ikke er et alternativ før palestinerne har samlet på beina en felles autoritet med voldsmonopol som er villige til å anerkjenne Israels eksistens.

Lenke til kommentar

eh? FN har vel like stor juridisk rett til det nå, som når de i '48 satte staten Israel på kartet? At USA kan forhindre det med veto er en annen sak.

Utover det ser jeg ikke helt hvorfor man har så forferdelig hastverk med å opprette en feilet stat. De vil ikke ha noen nasjonal autoritet, de vil ikke kunne ivareta nasjonal sikkerhet, de vil ikke kunne ivareta individenes sikkerhet, hverken politisk, økonomisk eller militært.

Hastverk er vel ikke akuratt noe som har preget Palestina-Israel issuet synes jeg.

Jo før- jo bedre vil jeg si. Slik det er nå, lever de som undersåtter hos en rik godseier og må trygle & be om å få brakt inn enten det er vanlige forbruksvarer, drivstoff, eller et lass sement.

Er de en stat, kan de bygge opp landet med business og ta i bruk hele kysten sin til handel og hoteller, turisme, osv. Det vil dempe konflikten med Israel.

Lenke til kommentar

eh? FN har vel like stor juridisk rett til det nå, som når de i '48 satte staten Israel på kartet? At USA kan forhindre det med veto er en annen sak.

FN har har ingen juridisk rett, ingen reell overnasjonal autoritet, ingenting å støtte opp vedtakene med annet enn at statene frivillig aksepterer de vedtakene. Grensesetting i regionen er med andre ord helt og holdent opp til hva Israel og en palestinsk autoritet klarer å forhandle seg fram til.

Hastverk er vel ikke akuratt noe som har preget Palestina-Israel issuet synes jeg.

Jo før- jo bedre vil jeg si. Slik det er nå, lever de som undersåtter hos en rik godseier og må trygle & be om å få brakt inn enten det er vanlige forbruksvarer, drivstoff, eller et lass sement.

Er de en stat, kan de bygge opp landet med business og ta i bruk hele kysten sin til handel og hoteller, turisme, osv. Det vil dempe konflikten med Israel.

Faktisk så er det noe som har ihvertfall preget oppfattelsen av konflikten. Ettersom mange krever at en to-statsløsning skal innføres uten å i det hele tatt vurdere hvorvidt den palestinsk staten vil fungere eller ei. Det å opprette en stat uten nasjonal autoritet, som ikke kan ivareta sine egne innbyggere eller sin nasjonale sikkert, vil være dødfødt. I tilfellet med Palestina så krever man jo egentlig at man "må få opprettet en stat" innenfor et territorium som er preget av de facto borgerkrig mellom de to største politiske og militære autoritetene.

De sedvanlige triste analogiene endrer ikke situasjonen i konflikten.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...