Gå til innhold

Spill headset m/mic ~1000kr [G35? GC 777?]

Anbefalte innlegg

Budsjett: Max blir ca 1000kr, kan strekke det litt. Men helst til litt under 1000kr

Størelse: De må dekke ørene mine fullstendig, har normal størrelse på ørene mine.

Type:Åpne/lukkede/semilukket/støyreduksjon. Er ikke helt inne på begrepene så jeg vet ikke helt. Støyreduksjon er vel og bra, men det gjør ikke så mye om de tetter vekk ALL lyd. Det vil faktisk være en fordel om de slipper inn litt lyd, så jeg ikke blir helt isolert på et lan f. eks. Så jeg får med meg om noen roper på meg.

Bruksområde: Omtrent kun spill. Hovedspillet mitt er Bad Company 2. Har et Z-5500 surround anlegg fra før som blir brukt til musikk og film. Men seint på kvelden er det godt mulig jeg bruker dette til litt musikk (house, electronica, hardstyle, hip hop)

Tillegsinfo: Må ha mikrofon, og helst en veldig god en. Eller det beste 1000kr kan gi meg. Den trenger ikke å være avtagbar, men det er et pluss. Mikrofonen blir hovedsaklig brukt til kommunikasjon i mumble og skype med Bad Company 2 spilling.

Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Vel, jeg vil ha god lyd. Bassen må ikke dominere, men litt ekstra futt i bassen er et stort pluss. Det skal jo bli brukt i Bad Company 2 så det må kunne gjengi eksplosjonene med en "wow-effekt". Jeg er ikke veldig kresen på lyd, så om det mangler litt på mellomtonen eller diskanten så merker jeg det sikkert ikke. Men jeg vil fortsatt ha et headset som får omtalen "god lyd"

Kilde: Det blir koblet til PCen min. Desverre blir det bare integrert lydkort med det første. ALC888 mest sannsynlig (når jeg får kjøpt GA-UD3 hovedkort). Er det en stor fordel med dedikert lydkort? I så fall hvilket? Det integrert lydkorte har 5.1 jacks og spdif.

Har også sett headset med USB. Hva anbefaler dere? Skal kun brukes til PC så er det samme for meg.

Hva har du ifra før, trives du med det? Fra før av har jeg ett Koss headset fra clas ohlson til 100kr, med en slikk bøyle som går bak hodet mitt. Det går meg på nervene, og får veldig vondt av å ha det på lenge. Har også et Koss Porta Pro, syns det er veldig god lyd til musikk med det hvertfall. Mangler det lille ekstra til gaming føler jeg derimot. Pluss at det dekker ikke hele øret mitt og presser på det.

Så jeg vektlegger komfor veldig veldig høyt.

Har sett på Logitech G35 og smålig forelsket meg. Hører mye bra om det, men også dårlig. Ting som at det er litt tungt og ha på hodet, og at 7.1 bare er tull

Har også sett på Plantronics Gamecom 777 til bare 700kr som virker veldig kjekt. Vurderer dette sterkt, hva tror dere? Hvis man sammenligner direkte med G35.

Roccat Kave har jeg også tatt en titt på. Men liker ikke den store boksen på ledningen. Vil helst ha en fri ledning, men helst med volumjustering ett sted. Og ledningen må være lang nok.

Surround gjengivelse har ingenting å si ettersom film ikke er viktig. Det som er viktig er godlyd under gaming, og veldig viktig med god gjengivelse av plassering (personer som sniker seg rundt bak meg, skudd fra forskjellige vinkler) og eksplosjoner skal høres ut som eksplosjoner.

Sleng gjerne ut noen navn og modeller til meg som jeg kan google, kom med egne erfaringer og sammenligninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva du sier høres Roccat Kave perfekt ut for deg...

Boksen på ledningen er volumkontroll for bak, foran, center og bass. Det er Jo fortsatt litt å gå på fra den boksen, men om du syntes det er et problem er det jo ikke vits...

Roccat har veldig god lyd, spiller høyt og rent og eksplosjonene i BC2 er vanvittige.

Du bør ha et dedikert lydkort til dette for utnytte hva dette settet har å tilby.

Det har veldig kraftig bass men dette kan stilles etter ønske. Surrounden er veldig bra, da det faktisk bruker 3 høyttalere i vinkler i hver kopp.

G35 bruker USB dermed kan bare levere virtuell surround som ikke er like bra og heller ødelegger for lydkvaliteten.

Av lydkort kan du ta et Creative Soundblaster eller Asus xonar.

Miken er også noe av det klareste jeg har prøvd, de vil høre deg som du høres ut.

Ellers er Siberia V2 et greit sett, blir nedgradering fra Roccat men fortsatt god lyd.

Siden du bare har brukt billigsett før vil også G35 være en veldig stor oppgradering fra det du har nå.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Ja jeg også tenker at nesten uansett hva jeg kjøper kommer jeg til å bli fornøyd siden jeg har sånt billig ræl fra før av.

Takk for forslaget, skal ta og vurdere Roccat Kave igjen.

Ellers setter jeg gjerne pris på om noen har erfaringer med nevnte Plantronics Gamecom 777. Har også lagt merke til et annet headset, Mionix Keider 20. Syns utseende var ganske rått (har ingenting og si) men det har fått god kritikk for god lyd i spill.

Noen som har prøvd dem?

edit: ser ikke ut som mionix selges i Norge.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Takk for forslagene.

Jeg gikk til slutt for Gamecom 777 headsetet. På grunn av grei pris og valget mellom usb og 3.5 jack. Det er desverre ikke lydisolering på det, men fant ut at jeg syns det er helt ok likevel.

Har scoret helt ok på de fleste tester jeg har lest. God lydkvalitet, mangler litt på bassen, men man kan forsåvidt ikke forvente stort bedre i den prisklassen. Dolby surround opplegget via usb lydkortet er visst ikke store greiene, men føler alle headsett med virtuell surround får samme kritikk.

Mulig jeg går for et dedikert lydkort hvis det viser seg at stereo gaming ikke er tingen for meg.

Jeg prioriterte vekk G35 som jeg først hadde lyst på fordi det viste seg at det er litt tungt og slitsomt og ha på hodet. Komfor stiller jeg høyt.

Så også på Kave som ble foreslått her, men boksen på ledningen ble litt i overkant for meg.

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte G35 idag, og ble ganske imponert av bassen. Spesielt i BC2 når det eksploderer her og der :p

Jeg er langt ifra noen ekspert på lyd og headset.. Men jeg kan ikke si jeg opplevde noe særli surround effekt. Merker ikke om ting kommer frammafor eller bakafra, men vinkelmessig så virket det vell greit.

Noen plasser på nettet jeg kan teste headsett helt fullt ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...