Mizore Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 er det mange som har tengt å skrive noe om Hjernevask? Lenke til kommentar
Paolini Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 En annen ting: Helt i begynnelsen av forberedelsen står det "Kritikere har opp gjennom tidene problematisert vitenskapenes mulighet til å nå sikker kunnskap." Hvem er disse kritikerne? (-relativister..?) Hvilke sannhetsbegreper opererer de med? Lenke til kommentar
marii91 Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg er på tynn is nå føler jeg. Er red for å bli for subjektiv i besvarelsen. Går det i det hele tatt ann å forsvare eller beskytte holocaust, eller nazismen i seg selv ? Lenke til kommentar
sjokomelkringer Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 du skal drøfte, dermed må du være objektiv. blir du subjektiv kan det fort utvikle seg over til en annen sjanger Lenke til kommentar
Mizore Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 Det går nokk bra så lenge du tenker faglig og skriver hva partene mener uten å ta synelig parti Det er altid litt vanskelig å skrive helt objektivt i en sak man har egene meninger om Lenke til kommentar
marii91 Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 Det går nokk bra så lenge du tenker faglig og skriver hva partene mener uten å ta synelig parti Det er altid litt vanskelig å skrive helt objektivt i en sak man har egene meninger om ja, jeg sliter litt med å finne motstridende syn på holocaust som historisk hendelse. Folk flest ser jo på det som ett brudd på menneskeheten, men kan det rettferdiggjøres? eller i noen som helst grad forstås.. Lenke til kommentar
Mizore Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 sånn som jeg har forstått det så mener "holocaust-fornektere" at hele holocaust er et lureri fra engelskmenn og jøder, slik at jødene fikk Israel (pga medfølelse fra resten av verden etter holocaust) De mente at det ikke fantes noe systematisk utryddelse av jødene og at de hadde det flott i arbeidsleirene sine.. Er jeg helt på jorde nå? har ikke fått tid å lese så mye om dette enda :S (kjenner jeg blir litt stressa) :/ Lenke til kommentar
Gammer'n Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) sånn som jeg har forstått det så mener "holocaust-fornektere" at hele holocaust er et lureri fra engelskmenn og jøder, slik at jødene fikk Israel (pga medfølelse fra resten av verden etter holocaust) De mente at det ikke fantes noe systematisk utryddelse av jødene og at de hadde det flott i arbeidsleirene sine.. Er jeg helt på jorde nå? har ikke fått tid å lese så mye om dette enda :S (kjenner jeg blir litt stressa) :/ Litt. Det vi ofte omtaler som "holocaust-benektere" er personer som stiller spørsmål omkring det foregikk en systematisk jødeutryddende prosess igangsatt av det tredje riket. Disse "kritikernes" kilder er så vidt meg bekjent alltid håndplukket, plundret med eller lignende. Det varierer altså fra å mene at konsentrasjonsleirene var ålreite arbeidsleire med basseng og hele greia (og at zyklon b ble brukt som pestmiddel), til at omfanget er overdrevet. Hva angår å "rettferdiggjøre razismen og holocaust" ser jeg ikke helt hvordan det er fullt relevant til oppgaven, men det sier seg selv at hvis du er overbevist om at jøder, sigøynere, mm er et slags verk av satan eller lignende, er en utryddelse rettferdiggjort. Da blir det liksom bare å "bekjempe ondskap". Hvordan man får en så syk innfallsvinkel in the first place er kanskje vanskeligere å forstå, men historien skorter vel ikke akkurat på eksempler.. Endret 1. juni 2010 av Gammer'n Lenke til kommentar
marii91 Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 sånn som jeg har forstått det så mener "holocaust-fornektere" at hele holocaust er et lureri fra engelskmenn og jøder, slik at jødene fikk Israel (pga medfølelse fra resten av verden etter holocaust) De mente at det ikke fantes noe systematisk utryddelse av jødene og at de hadde det flott i arbeidsleirene sine.. Er jeg helt på jorde nå? har ikke fått tid å lese så mye om dette enda :S (kjenner jeg blir litt stressa) :/ Godt at det er flere enn meg som begyner å bli litt småstressa:) hihi. Hvordan tenker dere å poentere de to motstridene synene? Lenke til kommentar
bliks Skrevet 1. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 1. juni 2010 De første Tid&Tanke-kapitlene kan finnes her: http://www.aschehoug.no/content?marketplaceId=100&languageId=1&logicalTitle=content_url_2008.08.11.12.17.02&cacheExpirySeconds=60 Ellers sliter jeg mest med å koble ulike vitenskaper med forskjellige sannhetsbegreper... Noen innspill der? Har du en link til Del 2 i tid og tanke også? klarer ikke å finne den! Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Bare jeg som forventa litt større fokus på holocaust? Lenke til kommentar
Kæmeleon Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 hehe, nej! var ganske sikker på at det ville få en større del som angikk det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå