Gå til innhold

Reiseforsikring via mastercard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Det må du nesten sjekke direkte med banken. Jeg mener at de forskjellige kredittkortene er tilknyttet forskjellige forsikringsselskap og reglene varierer nok litt fra bank til bank. Men du bør kunne få info om dette med å ta kontakt direkt med banken.

Lenke til kommentar

Hvis jeg betaler reisen med mitt Dnb Mastercard får jeg reiseforsikring på den reisen automatisk. Men nå som jeg skal på en mnd interrail reise med besøk i mange land. Gjelder den fremdeles?

Heisann, jeg mener DnB har forsikring inkludert dersom du betaler over halvparten av reisen med VISA kortet også. Jeg hadde sjekka med banken og lest igjen vilkårene på forsikring og i tilegg sjekket en vanlig forsikring.

Det kan hende den som følger kortet ditt ikke er like god som en reiseforsikring gjennom forsikringsselskapet. En vanlig reiseforsikring koster ikke så altfor mye.

Lenke til kommentar

Hvis jeg betaler reisen med mitt Dnb Mastercard får jeg reiseforsikring på den reisen automatisk. Men nå som jeg skal på en mnd interrail reise med besøk i mange land. Gjelder den fremdeles?

Og PS. - Disse forsikringene gjelder kun hvis over halvparten av reisen er betalt med kortet her. - Og så vidt jeg husjer gjelder det _hele_ reisen (dvs halvparten av all overnatting og annen reising på tur også) - så pass på det.

Lenke til kommentar

https://www.dnbnor.no/person/kort/kredittkort/mastercard.html

Link til betingelser nede i høyre hjørnet. To forskjellige. En for programkunder og en for andre.

Når det gjelder gyldighet og 50%:

"Når reisen foretas med offentlig tilgjengelig samferdselsmiddel gjelder følgende:

Forsikringen gjelder kun når minst 50 % av reisens transportkostnad er betalt med de kort som er knyttet til avtalen før en skade inntreffer. Kontant uttak for betaling av reise gjelder ikke."

og

"Når reisen foretas med offentlig tilgjengelig samferdselsmiddel gjelder følgende: Forsikringen gjelder kun når minst 50% av reisens transportkostnad er betalt med Total MasterCard før skadetilfelle inntreffer. Kontantuttak for betaling av reise aksepteres ikke. Ved bonusreiser(oppsparte bonuspoeng hos flyselskap) skal nødvendig overnattingsutgifter og øvrige reiseutgifter være betalt med Total MasterCard. Ved reiser med egne transportmidler gjelder forsikringen når minst 50% av reiseutgiftene(drivstoff, ferjebilletter og overnatting) er betalt med Total MasterCard før et skadetilfelle inntreffer. Kontantuttak for betaling av reise aksepteres ikke.

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Takk folkens :) Tror jeg går for å undersøke nærmere hvordan jeg ligger ann med forsikring gjennom jobb og diverse. Vet jeg har hatt ett europeiske kort før.

Tror det er det tryggeste og enkleste... Du kan banne på at den ene gangen du ikke får betalt togturen med kortet så blir du rana eller knekker begge beina :)

Lenke til kommentar

Tror det er det tryggeste og enkleste... Du kan banne på at den ene gangen du ikke får betalt togturen med kortet så blir du rana eller knekker begge beina :)

Slik jeg forstår det dekkes du da av forsikringen om du har betalt turen frem til toget med MC og dette koster over halvparten av den totale transportkostnaden. Hjemmet er oppgitt som startsted. Med andre ord teller ikke småturer underveis som egne reiser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...