Duffy85 Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg har en mappe med alle cd-key'ene mine i. Denne gjorde jeg privat og krypterte. Pga. ny hardware måtte jeg formatere C: disken (altså ikke der mappa ligger) å legge inn Windows på nytt. Etter detta fikk jeg selfølgelig ikke tilgang til mappa med cd-key'er i. Jeg har klart å få tilgang til selve mappa men ikke .txt filene som ligger i mappa. Noen som veit hvordan jeg får Windows til å skjønne at jeg er eiern av mappa? Kjører foresten Win XP Pro... Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Hvis du er logget inn som administrator, skulle ikke dete være noe problem. Hellers med å trykke høyre musetast på mappa og deretter velge noe sånn som sikkerhet, se om du har tilgang til denne mappa (hvis ikke prøv å legg til deg også i lista med brukere) Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 15. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2003 Tro meg...det hjelper lite å være logga inn admin. Inne i sertifiseringen står det akkurat samme brukernavn og datamaskin navn som jeg bruker nå, med får fortsatt ikke tilgang. Som sagt kjører jeg XP og de instillingene du foreslo er ikke tilgjengelig her. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 15. juni 2003 Del Skrevet 15. juni 2003 Har ikke tilgang til en XP maskin, før uti neste uke en gang (onsdag, torsdag, ferdag). Skal se da hvordan det er du kjør deg selv til bruker av denne mappa. Foresten, så må du velge egenskaper før du velger sikkerhet. Se om dette hjelper, hvis ikke så skal jeg somsagt se når jeg får tilgang på en XP og skrive en detaljert oppskrift. Lenke til kommentar
Knut__ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) håper du kommer opp med no lurt Chrisege , for det er flere som sliter med problemet:-D Endret 19. mars 2004 av knut82 Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg trodde i min visdom / mangel på sådan at når man hadde kryptert filer eller mapper vha EFS i XP så måtte man ta vare på nøkkelen til den bruker som krypterer hvis man skal ha mulighet til å dekryptere senere. Hvis du tok sikkerhetskopi av nøkkelen du brukte til å kryptere med kan du jo prøve å legge den inn igjen... Hvis ikke håper jeg noen andre vet om noe smart. Her en en Warning fra Sybex sin MCSE Study Guide til Win XP Pro om dette: You should use extreme caution when using EFS on a stand-alone Windows XP Professional computer. If the user who encrypts the files is unavailable, there is no default recovery process, and all access to the files will be lost. © Lenke til kommentar
FuBaR Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Heisann Jeg hadde de samme problemet en gang og eneste måten jeg klarte å redde filene var å sette disken i en w2k maskin. Derfra skifftet jeg 'eier' på mappen(e). Lenke til kommentar
adyton Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Har ikke testa dette, man det kan kanskje være verdt å prøve: Disabling EFS Encyption Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå