s0lberg Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei. Bakdemperen både på høyre og venstre side er gåen på min bil, å jeg lurte egentlig på om det fins noen nettbutikker som selger komplett dempersett, sånn at jeg får sammenlignet prisene med det forhandler her i byen skal ha. Kort forklart, hvilke deler trenger jeg når jeg skal bytte demperne? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Uten å ha kjennskap til nøyaktig hvordan en Toyota Corolla XLI 1.3 fra ukjent årstall er, så kan jeg ta utgangspunkt i mcpherson, og en ca sum på deler. Du behøver: 2stk Fjærspenner 129,00 kr biltema Dempere virker som om koster ca 600kr pr stykk på bilen din desverre. Fastnøkler av diverse størrelser. HUSK Å MERKE HVOR PLATA TIL FJÆRBEINET HAR VÆRT I TÅRNET! Ellers kommer du til å måtte ha kontroll av hjulstillinger etc.. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Det er en 1995 modell. Dette tilbudet fikk jeg fra en Toyota forhandler: Delenummer: Varenavn: 48530-12570 - Absorber Assy, Shock Rear RH 48540-12510 - Absorber Assy, Shock Rear LH 48559-12080 - Cover, Rear shock Absorber dust, LH no 1. Toyogomu 48258-02040 - Insulator, rear coil spring, lower LH 48258-02040 - Insulator, rear coil spring, lower RH Pris: 2399,- Virker dette som et gått tilbud? Biltema tok 699 per demper til denne bilen. Fjærspenne, kan jeg ikke bruke de som allerede står på bilen? Ellers, er det noe mer jeg trenger enn det jeg fikk i tilbud fra Toyotaforhandleren? Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Nå vet ikke jeg hvordan demperene sitter på din bil, men hvis de sitter inni fjærene, så må du jo ta ut fjærene for å bytte.. Med andre ord så må du klemme fjærene sammen. Har kun sett 1 bil der en kar fikk på plass fjærbeinet uten å klemme det sammen, og det var på en Volvo 740 der fjærene var kappet av 4 runder.. Var det MED montering? Hvis ja, så er det bare å hive seg på tilbudet. Er verdt å betale 1000 kr for å slippe jobben, om du har råd. Ble overrasket over at disse såkalte "insulatorene" må byttes og, men de kan Toyota bedre enn meg.. Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 1. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2010 Hei. Tror nok ikke det var med montering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå