PrettyBoy Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Så gud skaper mennesket, der rundt 10 % har en homofil legning. Disse menneskene kan ikke noe for det selv. Gud har altså skapt dem slik. Dersom de pga sin legning har sex, så er de ikke gode nok for guden sin, selvom han skapte dem slik... Blir de homofile kanskje bare testet litt ekstra av guden sin? Og hva er verst av evig fortapelse og det å bli steinet?. Det er kanskje ikke greit å steine mennesker pga dette, men gud lar dem alikevel brenne i all evighet fordi de ble skapt slik av h*n. Mennesker som steiner homofile er ikke verre en guden deres faktisk... Helt utrolig hvor tåpelig religion og guder er... Tenk så bra vi hadde hatt det uten... Gud skaper også blinde, døve osv. Hvorfor? Er vel Skaperen som vet best. Men ja det er som du selv sier, livet er en test(fra et muslimsk synspunkt) Det er kanskje ikke greit å steine mennesker pga dette, men gud lar dem alikevel brenne i all evighet fordi de ble skapt slik av h*n.Hvor vi ender opp, vet jo ikke vi, Gud vet jo dette best. Off topic: Tanken slo meg mens jeg skrev dette, mennesker som er født blinde drømmer de? Hvis ja, hva drømmer de? De har vel en annen form for drøm?? En annen ting, jeg er ikke helt oppdatert på dette området, men homofili er det virkelig noe man er født med, kan det bevises? Er det et faktum? Samme med pedofili? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 En annen ting, jeg er ikke helt oppdatert på dette området, men homofili er det virkelig noe man er født med, kan det bevises? Er det et faktum? Samme med pedofili? Nå må du ikke dra inn pedofile i den tro at pedofile stiller likt med homofile er du snill!!!!!!! Pedofili innbefatter faktisk en andre/tredje part som hverken er klar for eller skal ha sex som voksne mennesker og blir lurt/truet til dette av den pedofile. Homofili derimot er sex med en partner som er gammel nok til å skjønne hva dette er fornoe. Og hadde det vært noe tak i disse hellige bøkene var det pedofile dere skulle ha steinet og ikke homofile... Men da måtte vel mislimene ha begynt å steine seg selv, da barne bruder er temnmelig utbredt i den muslimske verden? Var ikke profeten selv på barnerov når han giftet seg med den ni til 13 år gamle jenta? Kanskje derfor pedofili ikke straffes i islam? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Nå må du ikke dra inn pedofile i den tro at pedofile stiller likt med homofile er du snill!!!!!!! Som sagt jeg er ikke helt oppdatert på dette området, og lurte bare på om pedofili var noe man var født med? På samme måte som homofili? Og kan det bevises at man er født homofili? Var ikke profeten selv på barnerov når han giftet seg med den ni til 13 år gamle jenta? Kanskje derfor pedofili ikke straffes i islam? Dette er har vært diskutert flere ganger før, om hvor gammel hun var, når hun giftet seg..Da må man se hva grunnen var at profeten giftet seg med denne kvinnen, Men ihvertfall la oss skru tilbake tiden til 1353 da dronning Margrete ble født, allerede i en alder 10 år, giftet hun seg med kong Håkon VI Magnusson av Norge. Så var deres/våres konge pedofil? Virker som dette var en vanlig skikk før. Profeten giftet seg med Aisha, datter til Abu Bakr, som var hans nære følgesvenn. Det bygget samhold og styrket nære relasjoner dem imellom at slik et ekteskap ble inngått. Aisha ble selv en sterk personlighet i Islams historie. Alle Profetens koner, med unntak av Aisha, var enker. De hadde vært gift før. Det var ikke "seksuelle ønsker" som var motiv bak ekteskapene, men kjærlighet, omsorg og praktiske forhold. Og med unntak av ekteskapet med Kadidsja var han en eldre mann da han giftet seg. Blant konene var noen yngre, eldre og gamle. Det ga respekt til alle aldre. De var fra forskjellige stammer og klaner, der ingen var bedre enn andre. Ekteskapene bygde allianser og vennskap. De brakte vidt ut det islamske budskapet. De skjedde i en hensikt, slik forholdet ofte var på den tiden. Profeten behandlet konene likt. Han var vennlig og rettferdig mot dem, og forholdt seg med respekt til dem. De ble hans nære venner og ledsagere. En annen ting: Aisha ® må ha vært 18-20 år da hun giftet seg med Profeten (saws). Det er riktig at mange sier hun var bare ni år. Muslimer gjør det også. De bygger på enkelte hadith, som skulle gi belegg for det. Men historiske fakta sier noe annet. Aishas alder kan avledes fra blant annet dette: Aishas eldre søster, Asm ®, var ti år eldre enn henne. Asma døde i år 73 EH, og ble 100 år. Så om Asma var 100 år i år 73 EH, må hun ha vært 27-28 år på tiden for hidjra (tidsregningens begynnelse). Og om Asma var 27-28 år på tiden for hidjra, må Aisha ha vært 17-18 år på den tiden. Aisha giftet seg med Profeten i år 1 eller 2 EH, og var altså 18-20 år. Koranens kapittel 54 ble åpenbart ni år før hidjra. Aisha skal ha sagt at hun var "en ung pike" på den tiden (Bukhari). La oss anslå at "en ung pike" (jariya), i motsetning til en småjente (sibya), kan ha vært 8-10 år. Da giftet Aisha seg 18-20 år gammel. Abu Bakr ® hadde fire barn, og Aisha var blant dem. Alle barna ble født i før-islamsk tid. Om Aisha var født på den tiden, måtte hun ha vært minst 14-15 år og oppover, i år 1 eller 2 EH, på den tiden hun giftet seg. Aisha var med muslimene i slagene ved Uhud. Ingen under 15 år fikk delta. Alle gutter under den alderen ble sendt hjem. Kvinner var med for å hjelpe, og mindreårige ville ha vært til belastning. Slaget ved Uhud fant sted i de tredje året etter hidjra. Aisha kunne så visst ikke vært 10-11 år på den tiden. Aisha godtok Islam en god stund før Umar. (Ibn Hisham) Det må ha skjedd i Islams første år. Om hun giftet seg da hun var ni år, som noen tror, måtte hun ha "godtatt Islam" da hun var 2-3 år! Aisha var først "forlovet" med sønnen til Mutam. Åtte år før hidjra tenkte Abu Bakr, som var Aishas far, å migrere til Abyssinia. Han ba Mutam om å ta Aisha til sitt hus, som sønnens kone. (Tabari) Men om Aisha var 9 år da hun giftet seg med Profeten, i år 1 eller 2 etter hidjra, må hun på denne tiden knapt nok vært født! Etter at Khadidja var død, kom Khaulah ® til Profeten og antydet at han burde gifte seg på nytt. Hun hadde i tankene Aisha, og omtalte henne som en "bikr". (Ahmad Ibn Hanbal) Enhver med kjennskap til det arabiske språket vet at "bikr" ikke brukes om et barn på ni år, men om en ugift kvinne. Aisha ble før hun giftet seg, omtalt slik. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Dette er har vært diskutert flere ganger før, om hvor gammel hun var, når hun giftet seg..Da må man se hva grunnen var at profeten giftet seg med denne kvinnen, Men ihvertfall la oss skru tilbake tiden til 1353 da dronning Margrete ble født, allerede i en alder 10 år, giftet hun seg med kong Håkon VI Magnusson av Norge. Så var deres/våres konge pedofil? Er det et spørsmål? Hvis den norske kongen hadde sex med henne da hun var 10 år, hva tror du jeg vil svare, som ateistisk humanetisk nordmann? Forventet du en dobbeltstandard? Når det gjelder Aisha, så argumenterer du ut at hun kan ha vært 18-20, ut fra semantikk; tolkning -- uten å bruke referanser til hvor sematikken har blitt brukt på lignende måte eller tolket lignende. (Kilder? Jeg vil gjerne lese utdragene du har brukt for å komme til konklusjonene dine.) Hvorfor tror du ikke på de nøytrale tolkningene om at hun var circa 10 år da hun giftet seg med profeten? Er det fordi du med din vestlige humanistiske ikke-islamske etikk og moral forsøker å tilpasse profeten sine handlinger til handlinger du kan forsvare? DERSOM profeten er noe spesiell og koranen et godt lovsett, burde troende heller forsvare hans handlinger ved å argumentere for at de var riktige og etiske, framfor å fornekte at historiske begivenheten fant sted -- slik du nå gjør. Vi vet at det var vanlig med barnebruder på den tiden, og at mange barn ble forlovet like etter fødselen for å sikre at de ble gift. Endret 24. juni 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Dette er har vært diskutert flere ganger før, om hvor gammel hun var, når hun giftet seg..Da må man se hva grunnen var at profeten giftet seg med denne kvinnen, Men ihvertfall la oss skru tilbake tiden til 1353 da dronning Margrete ble født, allerede i en alder 10 år, giftet hun seg med kong Håkon VI Magnusson av Norge. Så var deres/våres konge pedofil? Er det et spørsmål? Hvis den norske kongen hadde sex med henne da hun var 10 år, hva tror du jeg vil svare, som ateistisk humanetisk nordmann? Forventet du en dobbeltstandard? Er egentlig ikke et spørsmål,. Og jeg tviler sterkt på at det var sex som var motivet bak dette ekteskapet. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Svaret er selvsagt: Handlingen var forkastelig, han burde bli straffet og jenta burde fått oppreisning, giftemålet annulert -- og han var pedofil om han ble opphisset av tiåringen. Sett med dagens etikk og moral. Tilbake til homofili som medfødt: Dyr kan ikke ta avanserte valg, likevel blir pattedyr og reptiler homofile. Da snakker vi også om 2 måneder gamle dyr, som mus og rotter. Vi vet at de homofile aldri har noe valg, men ER allerede homofile når de blir kjønnsmodne. Såvidt jeg har forstått så er SANSYNLIGVIS ikke homofili genetisk, men kan være en HORMONELL på virkning under svangerskapet. Dette er to muligheter som gir "medfødt" homofili. Endret 24. juni 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Aisha var 6 år ved ekteskap og 9 år ved sammleie. En jente på 9 år er et barn. Sex med barn er definisjonen på pedofili. Muhammed hadde sex med en jente på 9 år, altså et barn. Muhammed var derfor..? Mhm.. Pedofil. Her er islams egne skrifter som igjennom flere uavhengige kilder bekrefter hendelsen: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/muslim/008.smt.html#008.3310 http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/058.sbt.html#005.058.234 http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/bukhari/073.sbt.html#008.073.151 Islamkritisk webside med aktuelle skrifter sammlet på en plass: http://www.muhammadanism.org/Hadith/Topics/Marriage.htm Endret 24. juni 2010 av Kafir Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Så gud skaper mennesket, der rundt 10 % har en homofil legning. Disse menneskene kan ikke noe for det selv. Gud har altså skapt dem slik. Dersom de pga sin legning har sex, så er de ikke gode nok for guden sin, selvom han skapte dem slik... Blir de homofile kanskje bare testet litt ekstra av guden sin? Og hva er verst av evig fortapelse og det å bli steinet?. Det er kanskje ikke greit å steine mennesker pga dette, men gud lar dem alikevel brenne i all evighet fordi de ble skapt slik av h*n. Mennesker som steiner homofile er ikke verre en guden deres faktisk... Helt utrolig hvor tåpelig religion og guder er... Tenk så bra vi hadde hatt det uten... Gud skaper også blinde, døve osv. Hvorfor? Er vel Skaperen som vet best. Men ja det er som du selv sier, livet er en test(fra et muslimsk synspunkt) En blind person blir ikke steinet/sendt til helvete fordi han er blind gjør han det? Hvordan du i denne sammenhengen kan likestille det, blir for dumt. Din gud skaper homofile, som er utsatt for steining, din gud vil at homofile skal "brenne i all evighet" fordi han har skapt de slik. De har ikke noe valg... En blind mann kan ifølge din gud komme til himlen. Bare dette er nok til å definere din gud som uetisk og direkte dum.98654 En annen ting, jeg er ikke helt oppdatert på dette området, men homofili er det virkelig noe man er født med, kan det bevises? Er det et faktum? Samme med pedofili? Hvis du tror at folk velger å bli homofile eller pedofile for den saks skyld, så burde du kanskje ta deg en prat med en homofil før du uttaler deg? Man kan velge å ikke uttøve sin legning, men dette er nok enda vanskeligere enn å komme ut av skapet... Guden din skaper altså 10% av verdens befolkning på en slik måte at de ikke kan ha sex dersom de vil til himlen, det er tortur det... På høyeste nivå. Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Vi vet at de homofile aldri har noe valg, men ER allerede homofile når de blir kjønnsmodne. Så enkelt er det da heller ikke. Mange homofile, og heterofile, og alt innimellom, skifter legning gjennom livet sitt. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Men de velger ikke Har du noen referanse på at folk skifter legning? Det var nytt for meg Lenke til kommentar
RWS Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Viktig å huske på at det og komme ut av skapet var så og si umulig for knappe 25- 50 år siden... Så de som "plutselig" datt ut av skapene kan hende ikke turte før akseoten for homoseksualitet var på et akseptabelt nivå... Vet om folk som har fått skambank ene og alene fordi de var homo... Hva enn de trodde den julingen skulle hjelpe for? Dessverre er det enda folk som lar seg styre av gamle bøker til tross for at de har kunnskap og viten til å forstå at homoer ikke ødelegger for andre enn seg selv, om de i det hele tatt gjør det... Hvis det å elske et annet menneske er galt da gjør de noe feil, men jeg kan ikke se at det er feil jeg. Kunne ikke tenk meg det selv, men har davel ikke noe i mot om andre er homo seksuelle... Hva skader det meg? Lenke til kommentar
flammekaster Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Men de velger ikke Har du noen referanse på at folk skifter legning? Det var nytt for meg Vel, kanskje å "skifte legning" var litt dårlig ordbruk. Mange mennesker "oppdager" ihvertfall hvilken legning de "egentlig" har på alle mulige tidspunkt i livet. Man endrer preferanser, hva nå enn årsaken måtte være. Jeg vet at forskning viser at det er visse generelle forskjeller mellom homofile og heterofile hjerner, men jeg tror ikke at alle mennesker er født med en helt klar og uforanderlig "legning", som ikke kan endres etter at man er kjønnsmoden. Med mindre du har noen kilder på noe annet? Lenke til kommentar
Kafir Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 En ting vi vet med sikkerhet er at mange tar selvmord på grunn av sin homofile legning. Dette alene er uomtvistelig bevis for at det ikke er snakk om valg. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Men de velger ikke Har du noen referanse på at folk skifter legning? Det var nytt for meg Vel, kanskje å "skifte legning" var litt dårlig ordbruk. Mange mennesker "oppdager" ihvertfall hvilken legning de "egentlig" har på alle mulige tidspunkt i livet. Man endrer preferanser, hva nå enn årsaken måtte være. Jeg vet at forskning viser at det er visse generelle forskjeller mellom homofile og heterofile hjerner, men jeg tror ikke at alle mennesker er født med en helt klar og uforanderlig "legning", som ikke kan endres etter at man er kjønnsmoden. Med mindre du har noen kilder på noe annet? Spør du meg så handler det nok om selvfornektelse. Samfunnet og kulturen er bygd opp rundt begrepet mann & kvinne, det er derfor det som regel tar litt tid og at det blir litt vanskelig å innse og ta inn over seg at man er homofil. De fleste homofile har nok vært igjennom heterofile forhold, men etterhvert så går det opp for dem at de har en annen legning og at de ikke får gjort noe med det. Jeg tror også det er mange homofile som aldri kommer ut av skapet, da man ser hvilke katastrofale følger det kan ha ift familie og venner. Jeg kan ikke få sagt det nok, det er utrolig synd at mange har ett syn på homofili som tilsier at det er ekkelt og unaturlig. Det er disse holdningene blant folk som må lukes ut! Jeg har selv sett hvor stor skade det kan ha på en familie når noen står frem, men det er jo ikke den homofile parten sin skyld. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Gudskjelov så kommer jeg fra en forståelsesfull famile så de som har ramlet ut av skapet hos oss har gjort det helt uten komplikasjoner. Jeg har også satt meg ned og forklart ungene mine, de over tretten, at homo seksualitet ikke er noe man bare velger eller en sykdom du kan "helbredes" fra, men en seksuell legning som ikke er farlig. Den smitter ikke selv om du blir sittende ved siden av en på bussen som liker de med samme kjønn, det hjelper ingenting å banke dem opp, steine dem, mobbe dem for denne legningen. Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har noe behov for å se en homo parade, men det har samme grunn som at jeg ikke går å ser en religiøs parade heller, for det gir meg ingenting å se på det. Han ene jeg har i familien viste trekkene allerede i veldig ung alder ved å være det jeg vil kalle ektrem feminin og veldig opptatt av gutter og den eneste som ble ordentlig overrasket da han ramlet ut av skapet var ham selv, vi andre "visste" det hele tiden. Mora og faren hans har tatt dette helt kult og har omfavnet "svigersønnen" helt naturlig og selvfølgelig slik andre ville gjort med en sviger datter. Håper jeg selv klarer å være like kul med det hvis noen av mine gutter ramler ut av skapet... Jeg tror ikke jeg har noen problemer med det, men en vet ikke før en selv har prøvd tror jeg.. Så får vi se... Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 En blind person blir ikke steinet/sendt til helvete fordi han er blind gjør han det? Hvordan du i denne sammenhengen kan likestille det, blir for dumt. Din gud skaper homofile, som er utsatt for steining, din gud vil at homofile skal "brenne i all evighet" fordi han har skapt de slik. De har ikke noe valg... En blind mann kan ifølge din gud komme til himlen. Det var jo ikke det jeg mente, hvorfor jeg nevnte blind og døv også, er at noen kan jo mene at Gud er urettferdig, men alt har en mening mener nå jeg, vi alle blir testet. Og Gud vet best hvor vi ender opp uavhenig om vi er hetero, homofil, bifil, blind, døv osv. Og steining har ingenting med Koranen å gjøre.Jeg vet at forskning viser at det er visse generelle forskjeller mellom homofile og heterofile hjerner, men jeg tror ikke at alle mennesker er født med en helt klar og uforanderlig "legning", som ikke kan endres etter at man er kjønnsmoden. Med mindre du har noen kilder på noe annet?Kanskje jeg ikke forstod deg rett, så du får bare rette på meg, men det finnes jo folk over 30 åra som kommer "ut av skapet" langt etter de har blitt kjønnsmodne? OG hetero og homofile er forskjellige hjerner? Hva mener du med det? Og RWS: Veldig bra at dere er så en forståelsesfull familie Vil bare spørre deg, vet ikke om du har no barn, men hvordan hadde du reagert hvis et av barna dine ville konvertere til islam? Dere andre kan også svare.. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Og RWS: Veldig bra at dere er så en forståelsesfull familie Vil bare spørre deg, vet ikke om du har no barn, men hvordan hadde du reagert hvis et av barna dine ville konvertere til islam? Dere andre kan også svare.. Jeg har seks barn selv... :9 Hadde en av dem kommet hjem og sagt noe slik og fremdeles var under atten år ville jeg forbudt dem å konvertere til noe som helst. Hva de gjør etter det får de selv svare for, da er de voksne og kan gjøre som de vil. Det jeg legger vekt på i oppdragelsen av mine barn er at de skal kunne redegjøre sine synspunkter på en ordentlig måte. Altså underbygge det med bevis slik at plattformen de redegjør i fra blir håndfast og så nært sannhet som mulig. At de da ville konvertert til islam eller noen andre trosrettninger holder jeg derfor for usannsynlig, nettopp fordi det ikke finnes noe håndfast eller noen sannhet i religiøs tro, kun påstander om at det er sannhet. Så skal jeg være helt ærlig med deg så tror jeg neppe mine unger ville konvertert til noe som står så svakt som islam og religion gjør, da tror jeg at jeg ville blitt skuffet over deres manglende dømmekraft og gangsyn... Å tro blindt på påstander er ikke akkurat det jeg lærer dem opp til ihvertfall... Men hva med deg? Hvordan ville du ha reagert hvis poden din hadde kommet hjem som attenåring og sagt at han ikke lenger trodde på den guden du hadde innprentet han i siden han lærte å prate? Ville du blitt imponert over guttens klarsyn og evne til å tenke selv eller ville du blitt klin forbannet og latt ham henge opp ned i en uke nede i moskeen til han kom på bedre tanker? (Det med å henge opp ned i moskeen var en spøk, jeg tror ikke dere gjør slikt, slapp av ) Hvordan ville du ha tatt det? Og hvordan ville du ha reagert hvis din datter hadde kommet hjem og sagt at hun ville gifte seg med en slask av en mann, som ikke bare var vantro, men som brukte sagge bukser også? Hva ville du sagt til henne hvis du allerede hadde "giftet" henne bort til en fetter av henne? (Noe jeg har forstått er ganske vanlig hos muslimer...?) Endret 25. juni 2010 av RWS Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 En blind person blir ikke steinet/sendt til helvete fordi han er blind gjør han det? Hvordan du i denne sammenhengen kan likestille det, blir for dumt. Din gud skaper homofile, som er utsatt for steining, din gud vil at homofile skal "brenne i all evighet" fordi han har skapt de slik. De har ikke noe valg... En blind mann kan ifølge din gud komme til himlen. Det var jo ikke det jeg mente, hvorfor jeg nevnte blind og døv også, er at noen kan jo mene at Gud er urettferdig, men alt har en mening mener nå jeg, vi alle blir testet. Og Gud vet best hvor vi ender opp uavhenig om vi er hetero, homofil, bifil, blind, døv osv. Og steining har ingenting med Koranen å gjøre.Jeg vet at forskning viser at det er visse generelle forskjeller mellom homofile og heterofile hjerner, men jeg tror ikke at alle mennesker er født med en helt klar og uforanderlig "legning", som ikke kan endres etter at man er kjønnsmoden. Med mindre du har noen kilder på noe annet?Kanskje jeg ikke forstod deg rett, så du får bare rette på meg, men det finnes jo folk over 30 åra som kommer "ut av skapet" langt etter de har blitt kjønnsmodne? OG hetero og homofile er forskjellige hjerner? Hva mener du med det? Og RWS: Veldig bra at dere er så en forståelsesfull familie Vil bare spørre deg, vet ikke om du har no barn, men hvordan hadde du reagert hvis et av barna dine ville konvertere til islam? Dere andre kan også svare.. Poenget mitt er; det er ikke noe rom for homofile i din religion, uansett hvordan du vrir og vrenger på det. Isåfall finnes kun homofili fordi onde demoner eller noe fucker opp sjela dems, og da er man på ville veier mtp dagen kunnskap og vitenskap. Det er totalt irrasjonelt å velge å bli homofil, uansett hvordan du ser på det. Hvordan skal de homofile komme til himlen? De må bli frelst og avstå fra alle seksuelle handlinger. Vi vet at homofili oppstår naturlig både hos mennesker og andre dyr, hvorfor gjør din gud dette dersom han ikke liker det? Du sier steining ikke hører hjemme i koranen? Hvorfor griper ikke gud inn, og hvorfor lager han rom for feiltolkning hvis han ikke digger denne avstraffelsen? Dersom mine barn velger å bli kristen/muslim/jøde/hinduist/whatever, så vil jeg skylde på meg selv for å ikke ha oppdratt dem slik jeg anser som en god oppdragelse. Dvs fremme kritisk og logisk tankegang. Religion, inntil noe blir bevist, er lureri. Tenk litt på det, dersom jeg virkelig vil gå inn for det kan jeg få ungene til å tilbe akkurat hvilken som helst gud, også en jeg finner på sjæl. Derfor er religion ytterst skummelt når det blir rettet mot barn (som det altfor ofte blir) det er mange eksempler på barn i muslimske land som utfører grusomme handlinger i den tro de gjør det for å tilfredstille sin gud. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Men hva med deg? Hvordan ville du ha reagert hvis poden din hadde kommet hjem som attenåring og sagt at han ikke lenger trodde på den guden du hadde innprentet han i siden han lærte å prate? Ville du blitt imponert over guttens klarsyn og evne til å tenke selv eller ville du blitt klin forbannet og latt ham henge opp ned i en uke nede i moskeen til han kom på bedre tanker? (Det med å henge opp ned i moskeen var en spøk, jeg tror ikke dere gjør slikt, slapp av ) Hvordan ville du ha tatt det? Og hvordan ville du ha reagert hvis din datter hadde kommet hjem og sagt at hun ville gifte seg med en slask av en mann, som ikke bare var vantro, men som brukte sagge bukser også? Hva ville du sagt til henne hvis du allerede hadde "giftet" henne bort til en fetter av henne? (Noe jeg har forstått er ganske vanlig hos muslimer...?) Jeg og min kone(vært gift en mnd nå )(som ikke er kusina mi ;)snakket litt om dette her faktisk, når vi evt skulle få barn, hvis de evt skulle slutte å tro på Gud..Det vi kom fram til da er at vi skal lære barna våres under oppveksten deres at vi er en familie som tror på Gud, vi skal be til Gud osv. Vi vil også ha diskusjoner rundt relgionen, hvis de skulle være nysgjerrige på no. Gå litt mer inn i dybden i islam, og ikke bare si til dem det står i Koranen, slik er det..Skulle han eller hun slutte å tro på Gud, så vil vi bli veldig veldig skuffet over oss, hadde brukt mye tid, snakket med dem, om det var dette de virkelig ville, prøvd å forstå dem, snakke med dem, men det er ingen tvang i relgion, men vi kan lære bort om relgionen vår. De skal få lov til å gifte seg med hvem de vil, men det er ikke no vi oppmuntrer til, altså ikke-muslimer da, forklare dem om kulturkollisjoner, språk..Minne hverandre og barna på at vi er muslimer bla bla bla kan ikke gjøre sånt. Tror jeg da, kan helt sikkert skifte mening når vi virkelig har barn ikke vet jeg. Men det er de vi har tenkt så langt.Vi vet at homofili oppstår naturlig både hos mennesker og andre dyr, hvorfor gjør din gud dette dersom han ikke liker det? Godt spm, og jeg vet faktisk ikke svaret, men det jeg kan si er at livet er en test. Men jeg lurer fortsatt på er pedofili også noe man er født med på samme måte som homofili?Ikke bli sure for spm, jeg vet faktisk ikke, derfor jeg spør. Du sier steining ikke hører hjemme i koranen? Hvorfor griper ikke gud inn, og hvorfor lager han rom for feiltolkning hvis han ikke digger denne avstraffelsen? Koranen er en, men finnes alikvel forskjellige grener i islam, det vil vel alltid være noen som mistolker. Endret 25. juni 2010 av PrettyBoy Lenke til kommentar
RWS Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Jeg og min kone(vært gift en mnd ) Ah, gratulere! Det vi kom fram til da er at vi skal lære barna våres under oppveksten at vi tror på Gud, vi skal be til Gud osv. Ha diskusjoner rundt relgionen da, hvis de skulle være nysgjerrige på no. Og ikke bare det står i Koranen, slik er det. Så du har ingen betenkeligheter med indoktrinering altså? Du "safer" og dytter på dem dette så fort som mulig? Og skulle han eller hun slutte å tro på Gud, så har vi gjort no feil muligens, og vi vil bli veldig skuffet over oss, seff, men det er ingen tvang i relgion, men vi kan lære bort om relgionen vår. De skal få lov til å gifte seg med hvem de vil, men det er ikke no vi oppmuntrer til, minne hverandre og barna på at vi er muslimer bla bla bla kan ikke gjøre sånt. Tror jeg da, kan helt sikkert skifte mening når vi virkelig har barn ikke vet jeg. Men det er de vi har tenkt. Men hvis imamen din sier at du bør ta tak i dette og "rette" inn poden din da? Vil du gjøre det da? Jeg har jo sett med egne øyne hvordan kristne foreldre reagerer når ungene kaster troen på guden de er opplært til å tro på siden de lærte å snakke ut av vinduet og kan ikke tenke meg at islam er noe bedre på det området? Ville vært rart i såfall... Har en del venner der foreldrene er fra iran og de er "muslimske" når de har foreldrene på besøk eller når de er på besøk hos foreldrene sine... Der vanker det visst juling hvis foreldrene mot formodningen skulle finne ut at de ikke lenger er muslimer... Ikke fordi de bare later som, men fordi det er forventet at de skal forstsette å tro på dette også her i landet... Som faren til han ene sier: "Ingenting er hellig i norge, så hold på islam..." Problemet hans er at han ikke klarer å se noen verdi i det norske samfunnet enda det er en masse verdier her som alle andre steder. Men han skulle bare ha visst. En annen jeg bare kjenner klarte å få hele slekta si på nakken fordi han valgte en etnisk norsk jente og ikke en pakistansk, som det var forventet. Rasismen lenge leve sier jeg etter å ha hørt argumentene i mot det ekteskapet og de som trodde at rasisme kun var noe som etniske nordmenn drev med kan herved retenke den tanken, for jeg har ikke hørt maken til nedrakking av et annet menneske fordi hun ikke bekjenner seg islam... Det var forøvrig den første gangen jeg hørte det nedsettende ordet på etniske nordmenn, vi er poteter... Så får du potet slengt etter deg er det ikke en ærestittel, så vet du det Jøss for en tirade med idiotiske argumenter fordi fyren var så frekk at han forelsket seg i "feil" dame... I dag lever han så norskt som det går an uten innblanding fra hverken pakistan eller familien i det hele tatt. De utstøtte han og har flere ganger forsøkt å banke ham opp... Så så galt kan det gå når man har låst seg i en retning... Endret 25. juni 2010 av RWS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå