Gå til innhold

Islam - Steining av homofile?


Anbefalte innlegg

Imamer som mener at noen skal steines fordi de ikke er gift eller fordi de ikke var jomfru ved giftemål burde steines.

 

Jeg kan være med på at folk som utfører steininger skal straffes med 21 års fengsel, og at personer som oppfordrer til slikt også skal straffes, men hvis vi steiner dem så har vi vel bare vist at vi ikke er bedre selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var nok ironien han nettopp så, den godeste geirgrusom... kjenner jeg ham rett... :)

 

 

Eller enig med Kafir, vi bør ikke synke ned til et desidert lavmål selv om det er aldri så fristende å gjøre det....

 

Eller kanskje vi skulle gjøre akkurat det på de nissene som sitter her i landet og advokaterer for sharia lover? Kanskje vi skulle reise hjem til dem og hente en datter eller en sønn og dømme han, skyldig eller ikke, til steining for en eller annen abskur grunn, slik at de fikk oppleve herligheten i det de sitter og hevder?

 

Sharia sikrer allah rettferd har jeg latt meg bli fortalt en gang av en gammel sint muslim og jeg kan ikke unngå å undres om han hadde syntes det om vi hadde kommet og hentet et av hans egne familie medlemmer og avstraffet det familie medlemmet med sharia lovenes bestialske avstraffelses metoder... En annen ting som slo med i etter kant er vitsen med å flykte til et fritt land for så å kjempe for å få den friheten fjernet.. :no:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PrettyBoy, mener du at steining som avstraffelse er et vanskelig tema? Jeg mener i grunn ikke å være frekk, men det er svært skremmende.

jeg skjønner hva du mener, jeg mener ikke at det er et vanskelig tema, men det er et innvikla tema, og jeg er imot steining siden Koranen ikke nevner dette noen sted. Henging som straff er også noe som ikke nevnt i Koranen.

Hvis imamen du stoler på forteller deg at det er riktig å steine homofile fordi Allah sier det så er det liksom greit?
Straff er noe som berører staten, ikke enkeltindividets religiøse praksis. F.eks 37 av de 50 delstatene i USA praktiserer dødsstraff, altså det er opp til hver enkelt stat. Men som sagt steining er jeg imot, dette er ikke nevnt noe sted i Koranen.

 

Men 100 piskeslag er nevnt i Koranen som straffemetode for de som er utro og sex før ekteskap.

 

For det første er det ikke lett å bli kjent skyldig. Det krever at fire pålitelige vitner (kvinner eller menn) har sett den seksuelle handlingen med sine egne øyne, fra begynnelse til slutt, og kan forsikre at "ikke en tråd var mellom kvinnen og mannen". Det er som regel ikke enkelt.

 

Og videre, om dom blir avsagt, ved for eksempel at en part innrømmer skyld, er det vanskelig å iverksette straffen. For prinsippet om barmhjertighet gjelder. Profeten Muhammad har sagt: "Vær overbærende med hverandre når det gjelder å iverksette Koranens straffer." Lar man toleranse og nåde styre, er man i samsvar med Islams ånd, og Profetens utsagn.

 

Profeten har også sagt: "Unngå å straffe etter loven (hudud) om dere er i tvil."

 

Det en forutsetning for å iverksette straff at den som er dømt, forstår betydningen av det han eller hun har gjort. Om dette finnes en tradisjon. Det var mens Umar var khaliff. En kvinne kom til Ali og innrømmet at hun hadde drevet med utroskap, straffbart etter loven. Ali sa til Umar: "Kvinnen forstår ikke alvoret ved sine ord." De fant tvil om det var rett å iverksette noen dom, og lot kvinnen gå, til tross for at hun hadde erkjent skyld.

 

Det er et moment til. Om en person angrer på det gale han eller hun har gjort, skal vedkommende ikke straffes, ifølge islamsk tenkning. Straff har til hensikt å gjøre ting godt igjen. Oppnås ikke dette, er straff også tvilsomt.

 

Det er derfor man må se det hele bildet i Koranen og islam. Ikke ta ut et sitat fra Koranen der det står 100piskeslag også lage masse teorier rundt det. Steining som straff har skjedd ja, land som Iran og Saud Arabia dette er feil og kan ikke forsvares. Hvor de har fått dette fra og hvorfor det skjer i disse to muslimske landene skulle jeg ønske at jeg kunne svare på. Men det jeg kan si angående Iran er at dette landet har blandet gammel kultur med bahá'í, zoroastrisme, og der 90% er shiamuslimer har mikset alt dette slik at det har blitt en ekkel salat. Men fortsatt dette er ingen unnskyldning for den straffemetoden og slik jeg har forstått det, så har dette skjedd i de små landsbyene. Og jeg sier heller ikke at det er no galt med shiamuslimer.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Jeg ser at du skriver at du vil lykkes som en god muslim. Hvorfor ikke si "som menneske"? Er det en barriære mellom muslimer og andre mennesker ift oppnåelig godhet i livet? Hvis du vil være en god muslim, er det ikke et ufravikelig premiss at du står bak Koranen 100%? Er du ikke enig i at Koranen sier at homofili er en kriminell handling? Er du uenig i at Koranen sier at homofile skal steines?

Lykkes jeg som en god muslim, så vil det jo si at jeg automatisk er et godt menneske.(Spørs jo hvilket øye som ser)

Men hvorfor jeg valgte å si muslim er fordi jeg vil død som en god muslim. Det er ingen forskjell på en god muslim og et godt menneske, eneste som er forskjell er troen på Allah.

Ja, jeg støtter Koranen 100%.

Koranen sier at sex før ekteskap er ikke tillatt.

Nei, Koranen sier ikke at homofile skal steines.

Lenke til kommentar
Jeg forsøker med dette å dokumentere og argumentere for hvorfor hele den arabiske verden praktiserer/har praktisert steining av homofile (eller velte en mur over dem, kaste dem fra en høy byggning/stup eller henge dem) siden det er mest logisk å tolke koranen på den måten.

Hele den arabiske verden???? :thumbdown:

Koranen 4:16 skrev:

 

If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for Allah is Oft-returning, Most Merciful.

På norsk:

Hvis to av dere begår dette, så straff begge. Hvis de angrer og forbedrer seg, så la dem være i fred. Gud viser miskunn, er nåderik.

 

Som jeg sa på mitt forrige innlegg:

 

Det er et moment til. Om en person angrer på det gale han eller hun har gjort, skal vedkommende ikke straffes, ifølge islamsk tenkning. Straff har til hensikt å gjøre ting godt igjen. Oppnås ikke dette, er straff også tvilsomt.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Det er et moment til. Om en person angrer på det gale han eller hun har gjort, skal vedkommende ikke straffes, ifølge islamsk tenkning. Straff har til hensikt å gjøre ting godt igjen. Oppnås ikke dette, er straff også tvilsomt.

 

YUSUFALI: The woman and the man guilty of adultery or fornication,- flog each of them with a hundred stripes: Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: and let a party of the Believers witness their punishment.

PICKTHAL: The adulterer and the adulteress, scourge ye each one of them (with) a hundred stripes. And let not pity for the twain withhold you from obedience to Allah, if ye believe in Allah and the Last Day. And let a party of believers witness their punishment.

SHAKIR: (As for) the fornicatress and the fornicator, flog each of them, (giving) a hundred stripes, and let not pity for them detain you in the matter of obedience to Allah, if you believe in Allah and the last day, and let a party of believers witness their chastisement.

 

Ser du ikke den logiske bristen din?

Du hevder at islam ikke straffer folk som angrer, og at man skal vise nåde og godhet, men Koranen på sin side sier: Let not compassion move you in their case.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si steining to ganger i samme setning uten å se ironien, ironien var faktisk hele poenget. Har dere hørt uttrykket "om Allah vil" som islamer ofte ender setninger med? Poenget er at Allah detaljregulerer universet. Ingenting skjer med mindre det er Allah som gjør det. Homofile blir steinet fordi "Allah vil" på grunn av at koranen indirekte krever det. Ser dere sammenhengen? Allah vil så lenge Imamene vil. Den forferdelige praksisen med å straffe uskyldige handlinger som homofil sex eller sex utenfor ekteskap med døden forblir så lenge Allah vil (imamene) og så lenge folk faktisk ikke er istand til å se livssynet deres fra et objektivt synspunkt.

 

Religion er noe menneskeheten klarer seg fint uten, men religion er ikke den religiøse eliten klarer seg uten. Dersom mennesker i dag plutselig sluttet å tro at en landeveisrøver og en snekkersønn hadde noe som helst med dagens samfunn å gjøre, så tror jeg vi hadde kommet mye lenger. Mennesker er mer verdt for samfunnet enn koranen eller bibelen. Det er mennesker alt handler om, ikke overtro, og det hadde vært fint om resten av verden innså det. Det er ikke guder som fant opp penicillin eller vitenskap, det er ikke guder som fant på landbruk og pasteurisering, og det er ikke guder som fant opp kjærlighet og omsorg, så hva skal vi med dem egentlig? Alt av viktighet er det mennesker som har stått for på egenhånd, og vi klarer oss uten gudetro som i det lange løp har gjort mer skade enn vel.

 

Poenget her er ikke at Gud ikke eksisterer (selv om jeg er ganske sikker på at Gud ikke eksister). Poenget er at Gud er for oss irrelevant, på samme måte som "Hva skjedde før Big Bang"

Vi kan ikke vite på en ærlig måte, og det er derfor uærlig å spekulere i det ene eller andre. Det vi derimot vet eksisterer er menneskers oppfinnsomhet, nysgjerrighet og empati. Det er for tiden ekstreme muslimer, og andre religiøse grupper som setter mennesker i et dårlig lys. Deres uvilje til å sette seg inn i menneskehetens samlede kunnskap, eller tolerere seg at samfunnet faktisk endrer seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er et moment til. Om en person angrer på det gale han eller hun har gjort, skal vedkommende ikke straffes, ifølge islamsk tenkning. Straff har til hensikt å gjøre ting godt igjen. Oppnås ikke dette, er straff også tvilsomt.

 

YUSUFALI: The woman and the man guilty of adultery or fornication,- flog each of them with a hundred stripes: Let not compassion move you in their case, in a matter prescribed by Allah, if ye believe in Allah and the Last Day: and let a party of the Believers witness their punishment.

PICKTHAL: The adulterer and the adulteress, scourge ye each one of them (with) a hundred stripes. And let not pity for the twain withhold you from obedience to Allah, if ye believe in Allah and the Last Day. And let a party of believers witness their punishment.

SHAKIR: (As for) the fornicatress and the fornicator, flog each of them, (giving) a hundred stripes, and let not pity for them detain you in the matter of obedience to Allah, if you believe in Allah and the last day, and let a party of believers witness their chastisement.

 

Ser du ikke den logiske bristen din?

Du hevder at islam ikke straffer folk som angrer, og at man skal vise nåde og godhet, men Koranen på sin side sier: Let not compassion move you in their case.

Kafir, seriøst, du kan ikke bare ta et vers og si slik er det, jeg har lest flere Koranen flere ganger, du må se det hele bildet, det, det er snakk om her, ikke ha noe medlidenhet for de som skal bli straffet osv. Men hvis de angrer og skjønner hva galt de har gjort, så la dem være.

 

Homofile blir steinet fordi "Allah vil" på grunn av at koranen indirekte krever det. Ser dere sammenhengen? Allah vil så lenge Imamene vil.

Koranen sier ikke at homofile skal bli steinet. Du trenger ikke Gud, men over 5,5 millarder trenger noe å tro på, en skaper, en Gud.

Men la oss holde oss til steining av homofile,(noe som ikke er nevnet i Koranen) og ikke hvorfor jeg ikke tror på Gud diskusjon ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

 

Det er derfor man må se det hele bildet i Koranen og islam. Ikke ta ut et sitat fra Koranen der det står 100piskeslag også lage masse teorier rundt det. Steining som straff har skjedd ja, land som Iran og Saud Arabia dette er feil og kan ikke forsvares. Hvor de har fått dette fra og hvorfor det skjer i disse to muslimske landene skulle jeg ønske at jeg kunne svare på. Men det jeg kan si angående Iran er at dette landet har blandet gammel kultur med bahá'í, zoroastrisme, og der 90% er shiamuslimer har mikset alt dette slik at det har blitt en ekkel salat. Men fortsatt dette er ingen unnskyldning for den straffemetoden og slik jeg har forstått det, så har dette skjedd i de små landsbyene. Og jeg sier heller ikke at det er no galt med shiamuslimer.

 

 

Riktig, steining har skjedd i muslimske land. Motbydelig, ja, men tatt fra blinde ...vel ?

 

I kristendommen, jødedommen og islam har steining blitt praktisert. I enklte hadither så står det at steinig har pågått, men nå er vi i 2010. Det står både i shia og sunni hadither. Det stør både i bibelen og Toraen. Det står ikke KLART at steining er lov, men pisking står det klart i Koranen. Jeg vil ikke prøve å skjule at det står at man kan bli pisket etter utroskap. Det står i Koranen.

 

 

Det er litt rart at du går hardt i angrep på Iran, men lar land som Saudi Arabia slippe. Saudi Arabia er et sunni muslimsk land, og følger den strenge retningen av sunni islam, nemlig wahabismen.

 

Iran som muslimk land er mye bedre enn land som Saudi Arabia, Pakistan og Tyrkia. Ja, Tyrkia også. Skal jeg si hvorfor ? Fordi Tyrkia forbyr hijab i det offentlige. Regjeringen der bruker Islam.

 

Angående blandiet av tidligere religionen til Iran, så er det klart et trykte fra wahabier i Saudi Arabia som sprer dette dessverre. Dessverre har mange muslimer i Pakistan sammen oppfatningen. Men det er det mange i Pakistan som ikke kan lese eller skrive...Så vi kan ikke gå hardt imot dem.

 

Steining er forbudet I iran nå. Ja, det har skjedd i landsbyer enkelte ganger dessverre. Der styret ikke har fullt kontroll over enkelte steder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere muslimer som tar avstand til steining og hevder at det ikke har noe med islam å gjøre:

Gratulerer, dere har tatt det første steget mot å bli frafalne.

 

Narrated 'Abdullah bin 'Umar :

The Jew brought to the Prophet a man and a woman from amongst them who have committed (adultery) illegal sexual intercourse. He ordered both of them to be stoned (to death), near the place of offering the funeral prayers beside the mosque."

 

Video, samt mer informasjon om steining her: (stygt)

http://www.apostatesofislam.com/media/stoning.htm

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Men jeg har ingen problem å si at steining ble praktisert under islam. Det er ingen muslimer som kan nekte for det. Det står ikke klart i koranen, men i hadither. Det ble også både praktisert i jødedommen og kristendommen. Så det var vanlig I DEN TIDEN.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

ey baba:

For det første er det bare noen dager siden noen ble steinet ihjel i henhold til profeten Muhammeds eksempel fra hadith, og for det andre sa Jesus Kristus at "den som er uten synd kan kaste den første stein", i motsettning til Muhammed som sa "stein dem ihjel".

 

Sunnah er sunnah. Hvis profeten Muhammed beordret steining for 1400 år siden så er det fortsatt det riktige å gjøre for muslimer, eller benekter du at profeten Muhammed visste best og var det perfekte eksempelet til etterfølgelse?

 

Når du legger vekt på at det var vanlig "I DEN TIDEN" så trekker du frem at jødene og de kristne også drev med dette. Fortell meg er du snill, hvor mange av disse tre gruppene praktiserer denne barbariske avstraffelsen i dag?

 

ole_marius:

les trådens tittel.

Endret av Kafir
Lenke til kommentar

Jeg vil bare nevne at forbudet mot tegning av muhammed heller ikke er nevnt i koranen, men en annen tekst om profeten -- et annet hadith.

 

...

Da regner jeg med at muslimer som er mot steining av homofile også støtter vår rett til å portrettere Muhammed uten å motta negative reaksjoner fra muslimer?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...