Gå til innhold

iPhone - plutselig høyt strømforbruk. GPS virker ikke.

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått litt trøbbel med min iPhone 3GS.

Har brukt den nå i ca. 6 måneder.

Brukte GPS og opplevde normal batteritid til torsdag forrige uke.

Fredag var den tom for strøm til lunsj og når jeg skulle ut å kjøre på ettermiddagen ville den heller ikke få GPS signal. Prøvde både nedlastede navigasjonstjenester(Navigon og Ndrive), kompass og google maps. Ingenting vil fungere.

Kan ikke huske at noe unormalt skjedde på torsdag.

I forhold til generell bruk så har den både vært i gulvet og vært med ut.

Noen tips, eller er det bare å synkronisere, sende inn og håpe på det beste?

Jeg har prøvd å resette, oppdatere programvare og synkronisere.

Mvh

TE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har du 3G, Exchange og Push Notifications aktivert? Disse funksjonene sluker strøm. Men det er utrolig rart uansett at batteriet tømmes så raskt. Skal ikke se bortifra at batteriet er defekt. Men hvor lenge varer batteriet ved normalt bruk?

Lenke til kommentar

I forhold til generell bruk så har den både vært i gulvet og vært med ut.

Noen tips, eller er det bare å synkronisere, sende inn og håpe på det beste?

hvis gps ikke virker og du har prøvd gjennoppretting høres det ut som et hardwareproblem.

dersom telefonen ikke har synlige skader etter fall og ikke har vært utsatt for fukt (obs at det er fuktsensor inne i telefonen, ikke sikker om det er sensor i forhold til fall/slag) bør det være en grei sak å få den fikset på garanti. apple har 1 års garanti. ellers har du forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar

hadde en kamerat som hadde plutselig høyt batteriforbruk. fant ut at han hadde startet oppdatering av en app via appstore på telefonen, og siden nedlastingen aldri ble ferdig pga får dårlig nettforbindelse (ikke WIFI eller 3G), så spiste den opp batteriet hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...