Evenseth Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Møkkadag. Stort sett møkkabilder og. Blæh. 21. juni - Stankelbein Neste gang husker vi å sørge for at det ikke er blader med fluer på i veien... Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Var og tråkka ned noen prydbusker i skåningen til en nabo på jakt etter dagens motiv. Håper han ikke så meg 22. juni - Prestekrage suger til seg dagens siste solstråler Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8 macro, stativ To varianter i spoiler. Vanskelig å bestemme seg for hvilken som skulle bli "hovedbildet" i dag. Noen som har synspunkter? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Mange flotte bilder her! Føler meg inspirert av bildene, og at jeg må få meg macro. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Takktakk, det var hyggelig å høre Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Pent lys på flua 20. juni - ser ut som om den holder hodet på skakke. Likte ellers første spoilervariant av prestekragen best. Men - jeg har enda mye å lære om farger. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Pent lys på flua 20. juni - ser ut som om den holder hodet på skakke. Likte ellers første spoilervariant av prestekragen best. Men - jeg har enda mye å lære om farger. Takk for kommentar Jeg er ganske fornøyd med flua 20. juni selv Den første varianten i spoileren av prestekragen er den som er mest naturtro. Den jeg valgte og den andre i spoileren har jeg "herja" mer med Dagens kan vel kanskje karakteriseres som en nødløsning. Det er tatt på stranda ved Høvikodden, der vi var en tur etter jobb og barnehage og grilla i ettermiddag. 23. juni - En flik av en strand Nikon D80, Nikkor 35mm f/1.8G Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) I dag fikk jeg endelig tatt en tur ut med kamera på stativ igjen. Relativt heldig med timingen også, rett etter regn, og med litt kveldssol. Fikk en skikkelig støkk da jeg hadde satt fra meg stativ med kamera for å speide utover noe buskas, da jeg plutselig bare hørte et TSOKK! Og der velta stativet, med fronten av objektivet godt planta ned i grasset. Ble vått, og fullt av grass og blader, men heldigvis ser det ut til å ha gått bra. Puh... 25. juni - Marihøne på utkikk Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8, stativ Endret 25. juni 2010 av Evenseth Lenke til kommentar
# offline Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Må bare repetere meg selv fra juni-tråden. Meget bra! Nydelige makro bilder du får til. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Må bare repetere meg selv fra juni-tråden. Meget bra! Nydelige makro bilder du får til. Nåh... Takk!! Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) I dag hadde jeg egentlig ikke tenkt å legge ut noe. Men det var før jeg plutselig oppdaget fargene på himmelen sånn rundt 23.40. Oh lord! Tror ikke jeg har sett noe så intenst før, det var helt ekstremt. Bildet under er nesten ikke editert i det hele tatt. Kun fjernet noen gatelys, dratt ned mellomtonene pittelitt og croppet ørlite. Jeg antok at det ikke kunne vare noe mer enn noen minutter, så jeg tok meg ikke tid til å bytte objektiv, dermed ble det 105mm macro. Kameratet på stativ på verandabordet, med meg med ett ben på en stol og det andre på bordet. Arbeidstilsynet hadde nok reagert. 26. juni - Fire in the sky Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8, stativ Edit: For lokalkjente, så kan jeg jo nevne at dette er tatt fra Løkenhavna og omtrent rett nord, mot Bærums Verk. Eineåsen til venstre i bildet. Endret 26. juni 2010 av Evenseth Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Flotte de siste! Marihøna er en favoritt! Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 28. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2010 Flotte de siste! Marihøna er en favoritt! Takk I dag var jeg en liten tur rundt Steinstjernet for å donere blod til den lokale myggbestanden, og kanskje få et bilde eller to av faunaen. Veldig usikker på hva jeg skulle velge i dag, men falt til slutt ned på denne edderkoppen. Fikk med litt av kveldssola, på godt og vondt. 28. juni - Edderkopp Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Marihøna var bra. Og dette siste likte jeg veldig godt. Bakgrunnen er skikklig stilig. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Det siste her var bra! Bra komponert og du har passet på bakgrunnen. Hvis man ser på det bilde så er det bakgrunnen som bringer frem motivet og dermed gjør det til et bra bilde. PS! Jeg ser du har fått navnet på Prestekragen rett, ikke slik som meg som har null peiling på blomster. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Nydelig solnedgang, ja, og jeg liker detaljene i skyene. Flott edderkopp, med fin dybdeskarphet! Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Tusen takk for hyggelige kommentarer! Lenke til kommentar
Anew Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg er nesegrus over macroene du presterer for tiden - både her og i bildetråden. Marihøna og den siste edderkoppen er virkelig flotte. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg er nesegrus over macroene du presterer for tiden - både her og i bildetråden. Marihøna og den siste edderkoppen er virkelig flotte. Wow, takk! Det var veldig hyggelig å høre Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 30. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2010 Da var siste dagen her! Utfordringen min lød fastoptikk, og det var vel mest macro-objektivet som fikk kjørt seg da. Føler jeg har lært utrolig mye om macro-fotografering denne måneden - før hadde jeg f.eks. ikke brukt stativ til macro i det hele tatt. Har også fått merke hva jeg skulle ønske var bedre på utstyrsfronten, f.eks. live view, støynivå på høy iso, litt mer hensiktsmessig stativ og stativhode. Og fjernutløser - har utelukkende brukt selvutløser på 2 sek forsinkelse og eksponeringsforsinkelse. Tusen takk for alle hyggelige og konstruktive kommentarer! 30. juni - Danseflue (empididae, dagger fly) i kveldssol Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8, stativ Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 Pene makroskudd - meget fin tråd med mange flotte bilder - takk for junifest! Likte spesielt de tre på rappen 9., 10. og 13. juli. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå