arnold_layne Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 13. juni var kult! Imponerende å få den flygende bien så skarp (det hadde vært helt optimalt om fokus hadde sittet et par mm lenger frem). 9. juni var også klasse! Keep up the good work Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 @HelenaN: Takk @arnold_layne: Takk for kommentar! Jeg er helt enig i at det hadde vært enda bedre med øynene til den øverste flua i fokus også, men traff dessverre ikke på noen av forsøkene mine. Hadde et par andre alternativer som sikkert var bedre rent tenknisk, men dette var kulere Keep up the good work Will do Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 14. juni - Toprikket marihøne (Adalia bipunctata) Ikke helt fornøyd med dagens fangst, men kunne glatt ha vært mye verre... Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8 macro, stativ Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du har fått til noen blinkskudd synes jeg. Spesielt 9. juni var glimrende. Skal følge litt bedre med i tråden din. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 15. juni - Etegilde Hekken min (den ute altså, høhø) er full av bladlus. Det virker som de koser seg. Jævlene. Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8 macro @ f/16, 1/30 sec, ISO 160 (?) Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Fascinerende! Liker komposisjonen veldig godt. Samt det grønne som går igjen i bakgrunnen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 15. juni - Etegilde Hvor er marihønene når du trenger de? Flott bilde. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hehe, flott etegilde! Ikke bare dokumenterer du angrepet på hekken din, men du gjør det på en visuelt tiltalende måte også. Synes det gjorde seg med den lyse stripen på tvers i bakgrunnen. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Syns det kravler på bena når jeg ser alle de lusene. Bare de ikke flyr hit. Likte bildet Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 15. juni - Etegilde Hvor er marihønene når du trenger de? Flott bilde. Takk for hyggelige kommentarer tomsi og dere andre! Jeg observerte totalt tre (3) marihøner i hekken i dag. Lurer på hvor de andre kan være. Bare de ikke flyr hit Iflg wikipedia kan bladlus "fly med vinden over lange avstander hvis været er gunstig". Får håpe på vindstille da! Nå har det vært mye fokus på macro. Men nå i kveld satt jeg og så på himmelen og månen og greier, og så tenkte jeg at jeg burde jo ta bilde av det hele. Men måtte vente til over midnatt, må vite. Dette bildet er tatt, iflg kamera, 16. juni kl 00:01. Et par minutter senere var månen helt borte. 16. juni - Selv månen skal legge seg nå Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Mye bra makro i det siste! Dagens var pent det og. Lenke til kommentar
lessis Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 16. juni - et utrolig vakkert bilde. Komposisjonen var godt for øyet selv om ikke 8:5 regelen ble brukt. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 16. juni - et utrolig vakkert bilde. Komposisjonen var godt for øyet selv om ikke 8:5 regelen ble brukt. Hei, og takk for kommentar! Uhmmm... Hva er 8:5 regelen? Lenke til kommentar
carmelita Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Var det ikke du som sa at jeg hadde et øye for foto som du ikke har? Vel, jeg er fullstendig uenig. Du har jo øye for foto! Mange av disse bildene er veldig bra. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 16. juni - et utrolig vakkert bilde. Komposisjonen var godt for øyet selv om ikke 8:5 regelen ble brukt. Hei, og takk for kommentar! Uhmmm... Hva er 8:5 regelen? Det lurer jeg også litt på. Har sikker noe med komposisjonen å gjøre. Kanskje en avart av "Rule of thirds". Igrunnen ble det litt mye himmel og jeg tror at det bilde er et av få landskapsbilder som kan fungere i en 1:1 crop. Uansett så var det et pent bilde! Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Var det ikke du som sa at jeg hadde et øye for foto som du ikke har? Vel, jeg er fullstendig uenig. Du har jo øye for foto! Mange av disse bildene er veldig bra. Det var jeg som sa det ja, og jeg mener fortsatt at du befinner deg et par divisjoner over meg. Men takk, veldig hyggelig å høre 16. juni - et utrolig vakkert bilde. Komposisjonen var godt for øyet selv om ikke 8:5 regelen ble brukt. Hei, og takk for kommentar! Uhmmm... Hva er 8:5 regelen? Det lurer jeg også litt på. Har sikker noe med komposisjonen å gjøre. Kanskje en avart av "Rule of thirds". Igrunnen ble det litt mye himmel og jeg tror at det bilde er et av få landskapsbilder som kan fungere i en 1:1 crop. Uansett så var det et pent bilde! Takk! Det ble slik fordi jeg hadde så lyst til å få med de slørete skyene øverst. Skal se om jeg får prøvd andre alternativer også. Det er mye man kan gjøre Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 De to siste bildene er virkelig flotte! Det finnes sikkert et klipp på Youtube med John Cleese (fra et eller annet BBC-program) som forklarer forholdstallet 1.6 (8:5) med utgangspunkt i ansiktet til Liz Hurley (om jeg husker rett). Høres merkelig ut, men det gir faktisk visuell mening. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Takktakk Hehe, tenkte ikke på at det var det gylne snitt vi snakka om. Kjente ikke igjen 8/5 som det Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) I dag er det gjettekonkurranse! Gjett hva fotografen prøver å fortelle og vinn heder og ære 17. juni - Rebus! Ingen trenger å kommetere på bildets åpenbare mangler... Edit: Boldifisering Endret 17. juni 2010 av Evenseth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå