rema100 Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Hei, jeg har sprekker langs hele bakjule på den ene sia, er det farlig? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Ja! Er det på selve hjulet du mener, eller bakramma? Skal ikke være sprekker i noen av dem ihvertfall;) Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Ja! Er det på selve hjulet du mener, eller bakramma? Skal ikke være sprekker i noen av dem ihvertfall;) Det er selve hjulet gummiet, det er det på traktoren og, hva kan skje? Traktoren driter jeg i er så treig, vis det skjer no går alt i sakte film Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Langs sedene, ca 3 mm ut fra felgen begynner sprekkene langs dekket. Lenke til kommentar
oddi Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Sikkert lurt å kjøpe deg et nytt dekk, koster ikke allverdens... Det verste som kan skje hvis du ikke gjør noe med det, er at du punkterer. Endret 31. mai 2010 av oddi Lenke til kommentar
rema100 Skrevet 31. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2010 Det er yttyer gummien jeg snakker om er ik d normalta? Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 3. juni 2010 Del Skrevet 3. juni 2010 Ikke normalt nei, bytt dekk;) Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Å punktere på motorsykkel er ikke bare bare, har vært en del stygge ulykker grunnet den slags. Utdrag fra MC teoriboka : "Sjekk at hjulene er i god stand. Skadde eller ødelagte hjul kan punktere eller deformeres under fart med påfølgende fare for velt". Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Bør man ikke bytte dekk hver sesong da? Gummi er jo ferskvare og jeg merker stor forskjell selv på bildekkene om dem er en eller to sesonger gammle. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Tror du fint klarer det to sesonger på mc, men ikke noe særlig mer. Husk at gummien blir hard og man mister masse veggrep! Det er viktig å behandle dekkene med gummifornyer eller noe silikonspray etc. Før vinterlagringen bør hele dekket behandles, men på sommern er det viktig å bare behandle sidene på dekket, ellers blir det heftig glatt Også når man klargjør sykkelen før sesongen bør dekkene behandles over hele dekket, så når man kjører er det viktig å være forsiktig de første 50 metrene så man får slitt av det glatte laget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå